8:00 Sjonge, hondenvoer - daar ben ik dol op.
9:30 Sjonge, een autoritje - daar ben ik dol op.
9:40 Sjonge, wandelen - daar ben ik dol op
10:30 Sjonge, weer een autoritje - daar ben ik dol op.
11:30 Sjonge, weer hondenvoer - daar ben ik dol op.
12:00 Sjonge, de kinderen - daar ben ik dol op.
13:00 Sjonge, de tuin - daar ben ik dol op.
16:00 Sjonge, alweer de kinderen - daar ben ik dol op.
17:00 Sjonge, weer hondenvoer - daar ben ik dol op.
17:30 Sjonge, mams - daar ben ik dol op.
18:00 Sjonge, met de bal spelen - daar ben ik dol op.
20:30 Sjonge, slapen in het bed van mijn baas - daar ben ik dol op.
Fragmenten uit het dagboek van een kat:
Dag 283 van mijn gevangenschap. Mijn bewakers tergen mij nog steeds met bizarre, kleine, bungelende voorwerpen. Zíj eten royale hoeveelheden vers vlees, terwijl ik droogvoer moet eten. Ik doorsta het in de hoop op ontsnapping en het bescheiden genoegen dat ik haal uit het ruïneren van een stel meubels. Morgen ga ik misschien nog een kamerplant opeten. Ik heb vanochtend gepoogd mijn bewakers te vermoorden door tussen hun voeten te zigzaggen terwijl ze liepen. Bijna gelukt. Moet deze strategie boven aan de trap proberen. Om deze verachterlijke onderdrukkers te doen walgen en te ontmoedigen, heb ik mezelf er nogmaals toe aangezet op hun lievelingsstoel te braken. Moet dit op hun bed proberen. Om mijn kwaadaardige aard tentoon te spreiden, heb ik een muis onthoofd en de romp op hun keukenvloer gedeponeerd. Ze kirden alleen maar en klopten neerbuigend op mijn hoofd en noemden me een 'sterk klein poesje'. Hmm - dat ging niet volgens plan. Tijdens een bijeenkomst van hun handlangers werd ik in eenzaamheid opgesloten. Ik hoorde dat mijn opsluiting te wijten was aan mijn aanleg voor allergieën. Moet nog uitzoeken wat dit betekend en hoe ik het in mijn voordeel gebruiken kan.
Ik ben ervan overtuigd dat de andere gevangenen in dit huis strooplikkers zijn, misschien verklikkers. De hond wordt op vaste tijden vrijgelaten en lijkt, naïef als hij is, blij om telkens terug te komen. Hij is, zeker weten, een halvegare. De vogel spreekt regelmatig met de mensen. Moet wel een informant zijn. Ik weet zeker dat hij de kleinste beweging van mij rapporteert. Vanwege zijn huidige plaatsing in de metalen kooi, is zijn veiligheid gewaarborgd, maar ik ben geduldig. Het is slechts een kwestie van tijd.
Vond het een leuk stukje

leuk bedacht