Welk woord kan jij niet uitstaan zonder reden?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Fenrir

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-16 13:27

Free2 schreef:
"We gaan even ergens een hapje eten."
Nee, je gaat een heel bord leegeten, dat gebeurt niet in één hapje |o

Edit: Bij opzoeken zie ik dat ik medestanders heb, mooi +:)+

Een "hap" is ook gewoon een portie eten. Niet zozeer alleen het werkwoord. Net zoals een "snelle hap" bijv. een makkelijk/simpel/klein gerecht is en een "warme hap" een warme maaltijd. Een hapje eten is dus "een maaltijd eten", niet een hapje nemen :P

Pluizebolpum

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-16 15:11

Aranel schreef:
'Meet' vind ik ook erg. En dan op zijn Engels, dat het dus ontmoet betekent. Staat vaak in de openingspost van mensen die bvb op Beestenboel hun schurftige rat voorstellen met een foto topic :o
'Meet Hansje, mijn 1 jarige Siberische naaktrat.'

Nee, ik wil je beest niet 'meeten'.

Erg irritant inderdaad, vooral als je nog niet helemaal wakker bent en dan zo'n poster ziet "Meet & Greet ...". En je dan een kwartier lang afvragen wie dan toch Greet is en waarom je die dan zo graag zou moeten willen meten. _O-
(overigens zou ik Hansje dan nog wel eens willen zien, lijkt me erg bijzonder, een Siberische naaktrat, wat zal die soort het koud hebben in Siberië :(:) :') ).

Knokken. Vreselijk woord. Als men dat zegt heb ik bij voorbaat al geen zin meer om nog een poot te verzetten. "Daar heb ik de kracht niet voor". Ook al zo'n vreselijke uitspraak.

Woorden waar ik dankzij de paarden rare plaatjes van in mijn hoofd krijg zijn dingen als steigerplanken, schimmels in de badkamer en verse vijgen. Daar moet ik dan zo diep over nadenken voordat ik weer snap wat ze bedoelen.

Anoniem

Re: Welk woord kan jij niet uitstaan zonder reden?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-16 15:17

"Gast!" :r

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-16 15:34

Knert schreef:
Doekoe is toch joint of wiet?

Jij bedoelt jonko, als het uitgesproken wordt als djoenkoe.

Free2

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-16 15:39

Fenrir schreef:
Free2 schreef:
"We gaan even ergens een hapje eten."
Nee, je gaat een heel bord leegeten, dat gebeurt niet in één hapje |o

Edit: Bij opzoeken zie ik dat ik medestanders heb, mooi +:)+

Een "hap" is ook gewoon een portie eten. Niet zozeer alleen het werkwoord. Net zoals een "snelle hap" bijv. een makkelijk/simpel/klein gerecht is en een "warme hap" een warme maaltijd. Een hapje eten is dus "een maaltijd eten", niet een hapje nemen :P

Ja oke duidelijke uitleg, maar dan vind ik het nog stom klinken :P

Fish_n_Chips

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-16 15:43

"Verleden". Ik kan nog wel tegen "in de verleden tijd", maar "door mijn verleden" o.i.d.. dan vind ik je klinken als een (misschien aanstellerige) puber die zichzelf héél zielig vindt. Ik gebruik altijd "vroeger".

_love12_

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-16 17:42

phormicola schreef:
'Germ' en hoe Limburgers schat zeggen. Sjat :')

Ik vind sjat juist wel lief klinken, mijn vriend is Limburgs :+ maar je hebt mensen die echt een lelijk Limburgs accent hebben en daar klinkt het inderdaad niet bij :P

Cubone

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-16 17:53

Rarara... Wat word ik boos als mensen dat zeggen (of in mijn geval vaak typen) :( Als mensen dat typen wil ik ze spontaan niet meer helpen :')

xxCYNNxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-16 17:58

bestekhaha schreef:
Koia schreef:
nog erger dan 'kindje' vind ik 'kindjes' ..krijg ik echt wurgneigingen van. Ik lees het constant hier op bokt.
Mensen die 'poonie' zeggen in plaats van 'ponnie' ;) klinkt vrij ordinair vind ik..
Of 'als' in plaats van 'dan'.

Dit. Vorig jaar was ik op zeilkamp en ik was de enige die pony uitsprak als 'ponnie.' Iedereen daar beweerde bij hoog en laag dat het echt 'poonie' was i.p.v. 'ponnie'.
Fijn om te horen dat ik dus niet de enige ben die het daar niet mee eens is... Bah wat heb ik me toen lopen ergeren... :7 :')

Dan had jij het goed en de rest niet...De Nederlandse uitspraak is tenslotte ponnie en niet poonie. Die laatste is Engels. We noemen een paard toch ook niet ineens horse? Dus waarom pony op zn Engels uitspreken?? Vind dat zo raar.

Verder zijn er wel aardig wat woorden opgenoemd in het topic waar ik me ook dood aan erger.

Mijn vriend heeft dan weer zo'n uitspraak met eten (als hij het dus niet te eten vind); slaat me zuur op de tong.. :r :r :r :r serieus?? Kan je niet gewoon zeggen dat je het niet lekker vind ipv met zo'n ranzige uitspraak te komen?
Ranzig is dan ook weer zo'n woord die best wel smerig is, maar is op die uitspraak van hem volledig van toepassing.

Mijn moeder had vroeger dan weer uitspraken van bepaalde woorden, waarvan ik in gedachten wurgneigingen kreeg: achtentachtig bv spreekt mijn moeder uit als achtenentachetig. Brommer was bij haar brommert, maar de grootste ergernis is toch wel deze; ik heb een neef die Edwin heet, mijn moeder spreekt dat uit als Hedwin |o |o |o Echt, waar ze die extra letters vandaan tovert weet ik niet, maar echt iedere keer weer wordt het zo uitgesproken.
Laatst bijgewerkt door xxCYNNxx op 13-08-16 18:03, in het totaal 1 keer bewerkt

Levitate

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-16 18:00

Maureen_M schreef:
- Slipje, vreselijk woord
- Kwakje, als we dan toch bezig zijn op dat gebied :')
- mensen die Muesli uitspreken als "muzli"

- mensen die IEDER woord verkleinen.... zullen we met het autootje het stadje ingaan om daar in een restaurantje een bordje biefstukje te eten... flikker op man je bent 30 praat alsof je volwassen bent _/-\o_

En zo nog 100 dingen :')

DIT^

Schemerdier

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-16 18:08

xxCYNNxx schreef:
bestekha
[quote="Koia schreef:
nog erger dan 'kindje' vind ik 'kindjes' ..krijg ik echt wurgneigingen van. Ik lees het constant hier op bokt.
Mensen die 'poonie' zeggen in plaats van 'ponnie' ;) klinkt vrij ordinair vind ik..
Of 'als' in plaats van 'dan'.

Dit. Vorig jaar was ik op zeilkamp en ik was de enige die pony uitsprak als 'ponnie.' Iedereen daar beweerde bij hoog en laag dat het echt 'poonie' was i.p.v. 'ponnie'.
Fijn om te horen dat ik dus niet de enige ben die het daar niet mee eens is... Bah wat heb ik me toen lopen ergeren... :7 :')

Dan had jij het goed en de rest niet...De Nederlandse uitspraak is tenslotte ponnie en niet poonie. Die laatste is Engels. We noemen een paard toch ook niet ineens horse? Dus waarom pony op zn Engels uitspreken?? Vind dat zo raar.

Verder zijn er wel aardig wat woorden opgenoemd in het topic waar ik me ook dood aan erger.

Mijn vriend heeft dan weer zo'n uitspraak met eten (als hij het dus niet te eten vind); slaat me zuur op de tong.. :r :r :r :r serieus?? Kan je niet gewoon zeggen dat je het niet lekker vind ipv met zo'n ranzige uitspraak te komen?
Ranzig is dan ook weer zo'n woord die best wel smerig is, maar is op die uitspraak van hem volledig van toepassing.

Mijn moeder had vroeger dan weer uitspraken van bepaalde woorden, waarvan ik in gedachten wurgneigingen kreeg: achtentachtig bv spreekt mijn moeder uit als achtenentachetig. Brommer was bij haar brommert, maar de grootste ergernis is toch wel deze; ik heb een neef die Edwin heet, mijn moeder spreekt dat uit als Hedwin |o |o |o Echt, waar ze die extra letters vandaan tovert weet ik niet, maar echt iedere keer weer wordt het zo uitgesproken.[/quote]

Mijn opa heet Roland, maar zijn eigen moeder heeft hem blijkbaar zijn hele leven Laurent genoemd :')

xxCYNNxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-16 18:11

Smee__ schreef:
Oeeeh er schiet me nog één te binnen :') Slobbersaus :x Van dat gelei-achtige spul wat je kan kopen voor over de hondenbrokken. Echt, bah, ik kan het niet eens uitspreken zonder de kokhalzen :')

Om die reden heb ik dus ook nooit die zooi gekocht. Vind het ook een woord waar je kokhalsneigingen van krijgt. Dus als ik het zie staan krijg ik echt associaties met snotterige smurrie...en dat doe ik mn hond niet aan hoor.
Bovendien krijgt hij nu vers vlees ipv brokken dus daar hoeft geen smurrie over

Fenrir

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-16 18:17

Ik krijg bij slobbersaus echt hele nare associaties :')

fjordjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-16 18:18

Ik lees ook heel vaak dat een paard achterover klapt... vind ik ook zo'n rare constructie, een paard valt achterover.

Nerwen

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-16 18:21

"Iets in de melk te brokkelen hebben" :r :x Vooral dat "brokkelen" :x :')

Grapjasjes12

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-16 18:55

Nerwen schreef:

Iewwwww :r

Giolli
Zeg maar Ber!

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-16 19:00

"Prettig" bah...

Nerwen

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-16 19:14

phormicola schreef:
Nerwen schreef:

Iewwwww :r

Zie je het al voor je, brokken melk, of erger nog, melk met brokken :r :')

marleen_88

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-16 19:15

Nerwen schreef:

Brokkelen is bij ons een ander woord voor overgeven :')

Ik kan niet tegen het woord en het aangezicht van "kalknagels" %)

_love12_

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-16 19:29

Het woord 'Überhaupt' ....

Fenia

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-16 19:34

'Swag'.. :r :r

Stybba

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-16 20:47

Ik heb een hekel aan het woord vlieger, van "wil jij ook vlieger worden" van de luchtmacht... Vliegers zijn voor mij die dingen die je aan een touwtje door de wind in de lucht laat zweven, geen piloten :roll:

joyce_eddy

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-16 20:48

Het woord "mens" er was ooit een tijd dat iedereen dat woord steeds zei, mens hier mens daar PFF krijg er kippenvel van haha

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-16 20:50

Stybba schreef:
Ik heb een hekel aan het woord vlieger, van "wil jij ook vlieger worden" van de luchtmacht... Vliegers zijn voor mij die dingen die je aan een touwtje door de wind in de lucht laat zweven, geen piloten :roll:

Vliegenier :j

Stybba

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-16 20:56

Lielle schreef:
Stybba schreef:

Vliegenier :j

Dat vind ik geen vervelend woord, waarom noemen ze het dan geen vliegenier...:')
Vlieger komt zo onprofessioneel over. Zie het al voor me, een gesprek tussen 2 mensen:
- Wat voor werk doe jij?
- Ik werk bij de luchtmacht.
- O wat interessant, wat doe je daar precies?
- Ik ben een vlieger
- 8)7