Dan kun je van alles wel een scheldwoord gaan maken.
Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird
Moirsa schreef:Sorry dat ik me hier even mee kom moeienUrielle schreef:Negers is een scheldwoord lieffie. Als je dat hier op straat zegt, wordt je denk ik linea recta in elkaar geslagen.
Achtelijk!!
Ze morgen wel blanke zeggen en wij geen negers?
en vinden ze het raar als je racist bent
. Maar "zwarte" is geen scheldwoord, neger inderdaad wel. Nog nooit gezien/gemerkt wat je krijgt als iemand "nigger" roept?
(ik bedoel hier niet, maar in de VS ofzo. Natuurlijk niet met je eigen ogen maar op tv oid)
. Ik vond het ook altijd zo als jij vertelde, maar nu ben ik er wel van overtuigd dat ze neger toch stukken erger vinden dan zwarte
. sunshine schreef:Neger is toch geen scheldwoord?? kom op zeg![]()
Dus ik zou het zelf ook niet weten wat zij vinden, maar wat ik zelf vind dan. wendely schreef:sunshine schreef:Neger is toch geen scheldwoord?? kom op zeg![]()
Wat denk je waarom de Negerzoenen niet meer zo mogen heten?
Vind het ook ronduit belachelijk. Moeten ik als fries dan ook maar gaan zeuren om de Fryske dumkes (koekjes)?

fiekhe schreef:Moirsa schreef:Sorry dat ik me hier even mee kom moeienAchtelijk!!
Ze morgen wel blanke zeggen en wij geen negers?
en vinden ze het raar als je racist bent. Maar "zwarte" is geen scheldwoord, neger inderdaad wel. Nog nooit gezien/gemerkt wat je krijgt als iemand "nigger" roept?
(ik bedoel hier niet, maar in de VS ofzo. Natuurlijk niet met je eigen ogen maar op tv oid)

wendely schreef:Haha ja zullen ze me vast raar gaan zitten aankijken
Ik vind 'zwarte' erger dan 'neger' al zeg ik zelf ook altijd 'die zwarten' weet ook niet waarom eigenlijk. Heb zelf geen flauw idee wat ze erger vinden ga niet met zulke mensen om dus zou het niet weten. En het interesseert me eigenlijk ook niet wat nu wel of niet discriminerend wordt opgevat. Ze schelden mij net zo goed uit voor bleekscheet, kaaskop, of klomp ofzo
En dan ook nog kijhard beweren dat ze niet discrimineren

Moirsa schreef:wendely schreef:Haha ja zullen ze me vast raar gaan zitten aankijken
Ik vind 'zwarte' erger dan 'neger' al zeg ik zelf ook altijd 'die zwarten' weet ook niet waarom eigenlijk. Heb zelf geen flauw idee wat ze erger vinden ga niet met zulke mensen om dus zou het niet weten. En het interesseert me eigenlijk ook niet wat nu wel of niet discriminerend wordt opgevat. Ze schelden mij net zo goed uit voor bleekscheet, kaaskop, of klomp ofzo
En dan ook nog kijhard beweren dat ze niet discrimineren
idd,,
het kan me echt geen fck schelen eigenlijk
dit voegt écht wat toe aan de discussie. Om het even ontopic te houden, dát vind ik nou een echte lompe opmerking
.

)
haha ik had de verkeerde aangesproken
wendely schreef:Ze schelden mij net zo goed uit voor bleekscheet, kaaskop, of klomp ofzo
Hahahaha hier moest ik even heel hard om lachen!
Zegt een ander:
)
.
. Scotty__ schreef:sissie schreef:Eentje van m'n zusje toen ze klein was:
Mijn moeder was met haar op de markt, en er liep een zwarte voorbij. Zusje roept heel hard (natuurlijk, kinderen roepen zulke dingen altijd hard) "Kijk mama, die is bijna dood, want hij is al bedorven!" (ze maakte de link met een banaan de bruin werd
)
Eentje die een collega laatst tegen me zei:
"Jij hebt wel erg kleine voeten he?"
Ik: "Euh, ja..."
Hij: "Val je daar nooit mee om?"
Wat bedoel je met Zwarte? Meer getinte mensen?
Een zwart paard, negers.
Als je hier negers mee bedoelt vind ik het niet zo netjes maarja