Mooie babynamen

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

donsje

Re: Mooie babynamen

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-16 12:31

Mooie namen komen er voorbij! Mijn zoontje heet nathan. We wilde niet een top 10 naam die je overal hoort en ook geen naam die bij een kind wel past maar bij een volwassen man niet echt meer. En tijdloos. Nathan was gelijk een naam waar ik fan van was.

Leandra

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-16 18:18

Leuke naam Donsje. Mijn neefje heet Nathan.

AnnaXBoy

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-16 21:41

Rambogirl schreef:
Ik vind mijn neefjes leuke namen hebben. Juniyo, Tayo en Zavion.
Ik had voor mezelf wanneer het zover zou komen ook al namen, maar helaas heeft een kennis van mij precies die 2 namen bij elkaar genomen voor haar kinderen. Riley en Hailey.
Het is volgens mij vooral moeilijk een naam te kiezen die internationaal mooi is.
Zo vond ik ooit de naam Casey mooi. Totdat ik ineens dacht van ja dat werkt niet ik Nederland. Dan krijg he Keesie!!

Riley vind ik ook een mooie naam. Is het in dit geval voor een jongen of meisje?
En als ik de naam Casey zie, denk ik niet gelijk aan keesie. Denk dat die naam al vaak is voorgekomen dat je dat niet meer zo leest.

Rambogirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-16 22:55

De jongen heet riley.
Ik vind het nog altijd perfect passende namen bij elkaar.

Bommeltje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-16 15:56

Mijn vriend en ik zijn nog lang niet toe aan kinderen maar als ze ooit komen zouden het ongeveer deze namen zijn : Bram, Benja, Benjamin, siem, Daan, Floris

Meisje: Saar, Aby, Silke, aukje :)

Mavelle

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-16 16:19

Aby? Of Abby?

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-16 18:04

Benja?

Bommeltje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-16 18:30

Ja Benja en Abby inderdaad typfoutje sorry! ;)

_Nadia_

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-16 19:21

Abby is de roepnaam van onze Abigail, leuk!

Storm

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-16 23:51

Benja is toch ook de voornaam van een acteur, Benja Bruining?

Pinda_Dipje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-16 00:19

Ik kom hier ook even meelezen. Nog niet zwanger, maar hopen met heel ons hart dat het ons in 2017 eindelijk gegund is. We hebben al twee zoons. N.olan en D.uke

Voor een meisje is momenteel Juna favoriet. En voor een jongen Savi of Fabe, helaas denkt manlief daar nog een beetje anders over. Tweede en derde naam zijn we voor beiden geslachten al wel over eens.

Rampshellie

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-16 00:25

Puntjes plaatsen helpt niet ;).

moonsparkle

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-16 00:50

Pinda_Dipje schreef:
Ik kom hier ook even meelezen. Nog niet zwanger, maar hopen met heel ons hart dat het ons in 2017 eindelijk gegund is. We hebben al twee zoons. N.olan en D.uke

Voor een meisje is momenteel Juna favoriet. En voor een jongen Savi of Fabe, helaas denkt manlief daar nog een beetje anders over. Tweede en derde naam zijn we voor beiden geslachten al wel over eens.

Buitenom fabe zijn het allemaal namen die ik gekozen had kunnen hebben. :)

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-16 00:52

Mijn dikke rooie kater heet Duke.

Pinda_Dipje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-16 01:35

:D Ja duke is ons achteraf gezien wat apart, maar krijgen er toch altijd leuke reacties op. Nolan spreken wij op z'n Engels uit, maar de meeste mensen maken er toch een NL'se klank van.

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-16 02:31

Ik vind Abel en Oscar echt geweldige namen, maar mijn vriend wil onze toekomstige jongetjes niet naar mijn huisdieren vernoemen.

Ik denk dat als ik ben bevallen ik met hechtingen en al naar het gemeentehuis kruip om er Caligula Oscar van te maken.

egnie

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-16 10:15

Leuk om al die verschillende smaken te lezen.

Persoonlijk zou ik geen naam kiezen met -je aan het einde. Is leuk voor het begin, maar als ze ouder worden vind ik het niet zo mooi meer. Ook namen die amper uit te spreken zijn vind ik helemaal niks. Opa en oma die eerst moeten oefenen omdat ze de naam van hun kleinkind niet uit kunnen spreken zou ik dus niet doen. Ook een naam in de top 10 hebben wij laten gaan. Het leek ons niet leuk als je kind met nog meer naamgenoten in de klas zit. Zag het al voor me rooie Sem of dikke Emma. Daar hebben wij maar voor bedankt.Afbeelding

_Nadia_

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-16 11:25

egnie schreef:
. Opa en oma die eerst moeten oefenen omdat ze de naam van hun kleinkind niet uit kunnen spreken zou ik dus niet doen. Ook een naam in de top 10 hebben wij laten gaan.

Dan kom ik uit bij Piet en Anna want mijn schoonouders kunnen bijna geen enkele naam normaal uitspreken.
Al mijn kinderen hebben Engelse namen, wij wonen in Engeland (niet alle kinderen zijn hier geboren) en ondanks dat het vrij makkelijke namen zijn spreken ze het nog verkeerd uit.
We hebben Logan, Sean, Abigail, Daisy, Lily, Ginny en Josh.
Logan, Sean, Abigail, Ginny en Josh zijn niet uit te spreken voor ze, ondanks dat het vrij makkelijk is. Abigail gaat inmiddels als Abby door het leven, dat krijgen ze dan nog net wel hun strot uit.

Voor ons volgende kindje hebben we nu een shortlist.
Meisje: Poppy (hier een hele normale naam), Morgan, Emily en Katie (Katherine voluit)
Jongen: Niall, Dean, Matt(hew), Gabriel (Gabe)

Vooral de jongensnamen zullen ze niet uit kunnen spreken, maar dat is dan heel jammer, we zien ze 1 hooguit 2 keer per jaar, en de kinderen zijn er wel aan gewend dat hun namen heel anders klinken als Oma en Opa op skype zijn. Is volgens hun omdat oma en opa geen Engels spreken (en dat klopt).

_mexx_lady_

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-16 11:35

Nolan is zo een leuke naam! Die gaat mee op het lijstje hier :D

Eulogy

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-16 14:14

Ik vind Poppy zo'n leuke naam <3 Vriend is het daar alleen helaas niet mee eens. Ik vind zulke namen sowieso leuk, Millie/Milly en Molly etc ook.

Wij vinden Lara allebei leuk voor een meisje en Noah voor een jongen. Dat zijn de enige namen waar we het over eens zijn. Gelukkig is het toekomstmuziek :+

_Nadia_

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-16 14:21

Milly/Millie vind ik geweldig, maar niet in combinatie met Lily. Molly vind ik ook leuk, maar krijg ik dr bij mijn man niet door.
Noah stond in eerste instantie ook op ons lijstje, maar schoonzus heeft net een dochtertje gehad met de naam Noa, dus dat gaat m niet worden.

TinkerTreas

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-16 23:08

donsje schreef:
Mooie namen komen er voorbij! Mijn zoontje heet nathan. We wilde niet een top 10 naam die je overal hoort en ook geen naam die bij een kind wel past maar bij een volwassen man niet echt meer. En tijdloos. Nathan was gelijk een naam waar ik fan van was.

Mijn zoon heet ook Nathan. Hij zit op een therapeutische peutergroep, met in totaal 6 kinderen waaronder nog een Nathan :D
Denk je een naam te kiezen die je niet heel vaak hoort, haha.

Mijn dochter heet Thirza Laura, mijn oudste zoon Nathan Thomas en mn jongste heet Rowan Nick.
Alle drie zijn ze vernoemd in hun 2e naam.

Thirza en Nathan waren we het heel snel over eens, maar voor we een naam voor de jongste hadden. Pfff, drama :D

Linnie050

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-16 23:40

Ik vind Damian een mooie jongensnaam.

Meisjesnaam houden we nog geheim omdat wij een meisje verwachten.

Aranel

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-16 10:24

Damian doet me denken aan dat duivelskind := hoe heette die film ook alweer, The Omen geloof ik?

Linnie050

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-16 11:15

Ja een film uit 1976!
Voor de oude generatie onder ons.
Als je de naam Damian googled kom je ook nog wel andere dingen tegen.