Mooie babynamen

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Storm

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-16 12:42

moonsparkle schreef:
Ik vind jongensnamen echt heel lastig. Het moet goed uit te spreken zijn in het Engels en ik vind het fijn als het afgekort nog steeds als een naam klinkt zoals Christopher en Jonathan, maar die worden het dus niet :')

Benjamin Joshua Marcus Silven

Mintgroen

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-16 12:52

vuurneon schreef:
Tobias vind ik ook mooi, Vincent ook trouwens. Maurits stond op mijn lijstje. Maar Maurits vond mijn man dan weer te kak haha

Floris was mijn favoriet, maar toen hoorde ik iemand zeggen Floris clitoris en sindsdien blijf ik die associatie houden :')

Nu ben ik ook verpest, dankjewel :+

Julia

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-16 13:00

Jamiejoyce schreef:
Opzich kan ik best wel een aantal mooie jongens namen bedenken ik vind juist meisjes namen wat lastiger

Same here. Komen wel mooie namen hier voorbij! Engelse meidennamen die hier werden genoemd vind ik ook mooi, maar wel als je ook echt in een Engelssprekend land woont. :o

Liefst heb ik voor een meisje een naam dat niet met een klinker eindigt. Ik kom uit Twente en mijn naam klinkt hier ook echt vreselijk. :')

Voor een meisje vind ik Lauren, Rosan(ne) en Marrinde wel mooi.
Verder weinig moois te bedenken. Annemarijn, Floor, Emma en dat soort namen hebben niet echt mijn voorkeur.

Maurits vind ik ook een mooie jongensnaam. :j
Floris clitoris kende ik ook nog niet, maar dat is vanaf nu dus ook een no go :')

Storm

Re: Mooie babynamen

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-16 14:59

Zo kun je op alle namen wel wat verzinnen.
marloes flamoes
Jip wip
Klaar schaamhaar
Kate scheet
Fay snee
Bing penisring
Caroline sexmachine

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-16 15:05

Ja maar bij Floris blijft bij mij die associatie hangen, vooral omdat het mijn favo naam was. Ik was toen nog zwanger en toen was daar Floris clitoris en daalde de naam hard op mijn lijstje :')

Hetzelfde als je een naam heel mooi vind, maar je leert iemand kennen die een onwijze l*l eerste klas is. Dan is die naam toch wat bezoedeld :')

Mintgroen

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-16 17:53

Pas wanneer je babynamen gaat uitzoeken, besef je pas aan hoeveel mensen je een hekel hebt :D

myro

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-16 18:04

Mintgroen schreef:
Pas wanneer je babynamen gaat uitzoeken, besef je pas aan hoeveel mensen je een hekel hebt :D

_O- echt wel! Heb zo al heel wat namen van mijn lijstje kunnen wegstrepen.

myro

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-16 18:08

Namen blijven lastig, en iets wat je met z'n tweeen uiteindelijk bedenkt. Maar ik heb wel een lijstje met een aantal namen die ik mooi vind. Heb dan wel geen vriend, maar voor in de toekomst kan t nooit kwaad haha

Voor een meisje vind ik Nikki en Cris (cristine) mooi
Een jongen Noam en Luuk
Er staan nog een aantal op het lijstje maar dit zijn , vind ik, de mooiste

Yentaah

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-16 18:11

Ik vind nog steeds Jazz voor een meisje heel leuk :o sowieso ben ik fan van Engelse namen, maar gelukkig hoef ik nog een aardig tijdje niet te beslissen :D

ElizeVdS

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-16 20:16

Bij Jazz denk ik aan een knappe dressuurhengst die niet bepaald om zijn relaxede karakter bekend stond :')

Floris blijft hier populair. Maurits vond ik ook erg leuk maar de man vond het hier ook te kak.. beetje jammer. Daan was mijn favo naam maar neefje heet zo (zelfde achternaam) dus dan houdt het redelijk op..

Storm

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-16 21:09

Ik vind Maurits ook heel erg leuk! Tikje kak wel maar daar hou ik wel van.
Jazz is niet my cup of tea. Maar dat is persoonlijk. Ik hou gewoon meer van klassieke namen.

Storm

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-16 21:15

Jonah of Jonas vind ik leuk voor een jongen. Boaz of Joaz ook. Jesper, Rune, Yvar en Runar stonden op onze lijst.

Bij de meiden hadden we Veerle (die is het geworden), Marit, Julie, Yrsa, Phileine, Danée en Aster op het lijstje staan.

zonneglans

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-16 23:59

ElizeVdS schreef:
Haha VN wat kom je weer mooi uit de hoek.

Olivier vind ik ook nog steeds een heel gave naam, manlief vind hem helaas niets.
Voor een eventuele nummer 2 al druk namen aan het verzinnen.

Bij een meisje toch weer twijfelen tussen Emma en Emilie [Ee-me-lie]. Op een of andere manier spreken mensen die naam heel snel als [eh-mil-lie] uit. Dat is ook precies mijn bezwaar.

Als tweede naam hadden we Milou staan (toen we de namen oorspronkelijk kozen, maar we kregen een zoon). Sindsdien 2 mensen leren kennen met die naam. Vind ik niet zo tof. Dus hiervoor zoeken we nu iets anders.

Derde naam wordt Caroline, naar een 'oma' (geen familie) die me heel dierbaar is.

Krijgen we nog een jongen dan denken we nu aan:
Floris of Laurens als eerste naam.

Weten jullie nog een leuke tweede naam voor een meisje en voor jongens leuke namen?
Niet te popie-jopie, bij voorkeur een naam die Nederlands is maar ook voor anderstaligen uit te spreken is. En het moet passen bij Jonas.

Hier ook emilie met dezelfde uitspraak als jij. Na een dag overleggen meteen eens geworden. Gaat eigenlijk altijd goed. Mijn 2e dochter heeft marieke. Vond het de 2e keer wel moeilijker en pas in de laatste weken de knoop doorgehakt. Ml vond liane mooi, ik niet maar met eliane had ik wel wat. Uiteindelijk toch voor marieke gekozen. Ze hebben maar 1 naam en dezelfde voorletter is niet handig. Ook Hoor je het
niet vaak meer. Ben ook niet zo van de aparte Namen, maar veel voorkomend hoeft nou ook weer niet.

Angeliquee18

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-16 10:54

Mooie namen komen hier voorbij!
Mijn zoontje heet Declan lucas
In de eerste instantie hadden we Lucas.
Maar die vond ik te populair.
Vl kwam met Declan.
Heb er weken over moeten doen om het normaal uit te spreken haha.
Maar vond het wel een mooie naam.
Betekent goedheid van de man.

haffiefreak

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-16 11:00

Angeliquee18 schreef:
Vl kwam met Declan.

Mag ik vragen hoe je dat uitspreekt? Vind het wel een leuke aparte naam.

Angeliquee18

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-16 11:35

haffiefreak schreef:
Angeliquee18 schreef:
Vl kwam met Declan.

Mag ik vragen hoe je dat uitspreekt? Vind het wel een leuke aparte naam.

Officieel zeg je Declen, ( ierse naam )
Maar we horen alle varianten, deeklan, dieklan, deklan,

Meestal stuur ik gewoon dit door,
http://nl.forvo.com/word/declan/ :)

Goner

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-16 23:01

Voor een meisje vind ik de naam Autumn wel mooi. De naam Summer is opzich ook wel leuk, maar dat vind ik meer klinken als een paardennaam. Hannah vind ik vooral leuk als je het in het Engels uitspreekt.

MissBmx

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-16 20:10

litilaura schreef:
Ik vind ze mooi maar word onzeker van de negatieve reacties dat het te ouderwets of gewoontjes is

Ik vind dat jullie 2 geweldige namen hebben gekozen. Als dit later volwassenen zijn hebben ze echt een mooie tijdloze naam maar geen saaie duffe namen zoals Hans, Geert of Marie, Bep

MissBmx

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-16 20:12

Phoebert schreef:
Voor een meisje vind ik de naam Autumn wel mooi. De naam Summer is opzich ook wel leuk, maar dat vind ik meer klinken als een paardennaam. Hannah vind ik vooral leuk als je het in het Engels uitspreekt.

Leuk maar als je een lente kindje krijgt vind ik Autumn echt vreselijk net als een Summer in de winter.
Hannah wordt al gauw Hennaa. Dat vind ik altijd het nadeel van engelse namen op zijn nederlands uitgesproken.
Zo vind ik op z'n engels Mary wel mooi maar zou mijn kind nooit Marie noemen en de engels variant klinkt dan als Merrie en zo wil je je kind toch niet noemen

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-16 20:15

Cerilene_ schreef:
Caligula... Niet echt mijn ding ook. Zeker vanwege de associatie (ik ken een Nero, dat vond ik al een nare associatie voor het kind), maar ook omdat ik het gewoon een nogal vreemde, niet mooie naam vind.
Julius vind ik dan wel weer heel leuk.
Dus sorry, ook ik geef je vriend gelijk, haha.

Caligula is mijn lievelingsfilm <3

Goof schreef:
Als ik een Caligula in de klas zou krijgen, zou ik me echt direct afvragen wat voor ouders daar achter zitten ;) Ik vind het vreselijk.

Ik vind de combinatie Skye en Storm trouwens ook 3x niks.

Lieveli dus :D :D :D kom ik gezellig op oudergesprek bij je :D :D

Gillbo schreef:
Phoebert schreef:

Leuk maar als je een lente kindje krijgt vind ik Autumn echt vreselijk net als een Summer in de winter.
Hannah wordt al gauw Hennaa. Dat vind ik altijd het nadeel van engelse namen op zijn nederlands uitgesproken.
Zo vind ik op z'n engels Mary wel mooi maar zou mijn kind nooit Marie noemen en de engels variant klinkt dan als Merrie en zo wil je je kind toch niet noemen

Ik heb sowieso een hekel aan Engelse namen. Maar dan ook nog als het Engelse namen zijn met een Nederlandse achternaam. Stacy Jansen. Summer Hoekstra. Jayden Poetsema.

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-16 21:04

litilaura schreef:
Bedoel dus meer er zijn meiden van mijn leeftijd in programma's als 4 handen op 1 buik die er nogal een potje van maken. Heb vaker wel dan niet te horen gekregen dat de babynamen niet bij mijn generatie zouden passen _O- alsof je perse met dj moet beginnen en je kind alleen al door z'n naam de stempel kansenparel moet krijgen. Ik vind ze mooi maar word onzeker van de negatieve reacties dat het te ouderwets of gewoontjes is

Nee! Matthijs stond ook op ons lijstje. Z'n tweede naam is nu Mattias. Vonden we nog net iets mooier :P
Irene vind ik ook heel erg mooi, zeker niet ouderwets. Betekent vrede en dat kunnen we juist in deze tijd wel gebruiken :+
Ik zou ons kind ook wel zo willen noemen. :j

lor1_1984

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-16 02:15

lieveli schreef:
Ik heb sowieso een hekel aan Engelse namen. Maar dan ook nog als het Engelse namen zijn met een Nederlandse achternaam. Stacy Jansen. Summer Hoekstra. Jayden Poetsema.

Geen hekel aan Engels(talig)e namen, wel moet het passen bij de achternaam.
Ik had geen Nederlandse naam willen hebben bij mijn achternaam, zie me daar al staan: Mientje Ruby (maar dan met oe ipv u). :')
Maar Loraine Jansen vind ik ook niet echt wat. :+
Als ik dan een Nederlandse voornaam zou hebben gehad dan wel 1 die ook in het buitenland makkelijk te gebruiken is.
Overigens hebben mijn ooms en tantes van vaderskant allemaal Nederlandse voornamen maar met andere, internationale, roepnamen, zo word Gerrit Jan in het dagelijkse leven Jerry genoemd. :)

Cerilene_

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-16 07:17

Mijn kindjes (en vriend dus :+ ) hebben een achternaam die heel duits klinkt. Maar ik had toch niet zo'n trek om ze Gretchen en Klaus te noemen :Y) . Dus hebben ze gewoon nederlands klinkende namen, die ook internationaal kunnen worden uitgesproken.

Quir
Winnaar Bokt Veulenverkiezing 2024

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-16 08:31

Ik heb ook een Engelse voornaam met Nederlandse achternaam, maar vind t niet heel gek eigenlijk. Ben best wel blij met mijn naam, ook al moet ik mijn voornaam heel vaak verbeteren. Terwijl iedereen de naam eigenlijk gewoon kent (Alice van Alice in wonderland, maar veel zeggen Alies of schrijven Ellis/Elles).

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-16 04:01

Cerilene_ schreef:
Mijn kindjes (en vriend dus :+ ) hebben een achternaam die heel duits klinkt. Maar ik had toch niet zo'n trek om ze Gretchen en Klaus te noemen :Y) . Dus hebben ze gewoon nederlands klinkende namen, die ook internationaal kunnen worden uitgesproken.

Helga en Wilhelm?

Quir schreef:
Ik heb ook een Engelse voornaam met Nederlandse achternaam, maar vind t niet heel gek eigenlijk. Ben best wel blij met mijn naam, ook al moet ik mijn voornaam heel vaak verbeteren. Terwijl iedereen de naam eigenlijk gewoon kent (Alice van Alice in wonderland, maar veel zeggen Alies of schrijven Ellis/Elles).

Ik vind Alice dus niet zo Engels meer klinken := Die naam is al zo 'oud'. Wel mooi. Het is dat ooit bij een vreselijke Ellis (spreek uit Elluhs) in de klas zat, dat ik hem niet op mijn lijstje heb staan.