Vrouwen die roken , (on)aantrekkelijk ?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

BartVB
Eigenaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-02 23:03

SuperPepeijn schreef:
bart, jij bent toch ook niet meer dezelfde persoon als 10 jaar geleden?

Eeh, wel hoor. Of ja, weet alleen wat meer en heb geen witte sportsokken meer aan Haha!

Maar idd, niet iedereen begint met roken voor het imago/gebrek aan ruggengraat, klopt.. Dat imago verhaal is ook maar een deel van het geheel (he, dat rijmt, coolie). Belangrijkste is dat het gewoon enorm smerig is, alles gaat er van stinken, het is ongezond, kost bakken met geld, alles wordt geel, vettig en goor, je valt er anderen mee lastig, je kan niet meer normaal ademhalen, je wordt er afhankelijk van.. Kortom, niet mij hobby, zal het ook nooit worden. Vind het ook wel positief dat we in NL Amerikaanse toestanden beginnen te krijgen (niet roken in openbare gelegenheden en meestal ook niet meer op het werk). Zou helemaal gestoord worden als ik in een ruimte zou zitten met een rokende collega Misselijk

Of ja, m'n moeder heeft ook jaren gerookt, kan wel wat hebben, ik vermijd het alleen 10x liever..

Karin

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-02 23:04

Ik ben niet eens SuperKiwi en toch rook ik niet.

Romkabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-02 23:05

Nee, SP, je was social outcast Tong uitsteken

SuperPepeijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-02 23:05

dan promoot ik je bij deze tot superkiwi

Loolapelooza

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-02 23:06

masja schreef:
Citaat:
Ik rook ook (ben van plan om ooit te stoppen) maar vindt het discriminerend om mensen hierop te beoordelen... Ik begrijp absoluut niet (Bart deze is voor jou Haha! ) waarom ik nu niet en als ik zou stoppen met roken wél interessant zou zijn...

Mijn motto is "je leeft maar 1 keer dus leef meteen lekker en doe wat je graag doet" (niet al te ruim opvatten, pedofilie, andere criminele praktijken en hevig hard-drug-gebruik horen daar niet bij) Bij mij zit roken daar nou toevallig bij, als ik ooit dé man tegenkom die toevallig niet rookt zou ik er geen problemen mee hebben om te stoppen.
Heb het een keer gedaan (bleek achteraf echter niet dé man te zijn Haha! had ik ook verwacht maar de tijd die we hadden was leuk...) en ben ook weer begonnen. Ik zou het echter wel helemaal kunnen opgeven als hij het waard is, enkel nu heb ik er geen reden toe.

Jij leeft maat 1 keer en wil het meteen lekker doen, maar WIJ ook (Wij = niet rokers) alleen proberen wij het zo lang mogelijk te doen. Dit wordt beperkt door mensen zoals jij (De rokers) dat vindt ik pas gemeen!!

ja en ook door de automobilisten met hun vieze uitlaatgassen, en door de industrie met hun smog, en door ga zo maar door...

Roken KAN kanker veroorzaker, het is NOOIT bewezen dat het dat ook doet.
Zo rookt de opa van mijn vriendin al van z'n 14e en die is nu 94!! kan nog goed uit de voeten, is nog goed bij in z'n hoofd.
Dan moet je weten dat een andere kerel hier uit m'n dorp zo "groen" leefde als ie maar kon (super-gezond eten, nooit alcohol of op café zitten, geen sigaretten, kort samen gevat zo gezond dat het gewoon ongezond werd) en die is dan gestorven op z'n 50ste aan darmkanker....

Ik vindt het dus onzin om te zeggen dat je door "ons" van je leven wordt berooft. Je kan net zo goed kanker krijgen van de eerder opgenoemde dingen want het is NOOIT maar dan ook NOOIT bewezen dat je van roken kanker krijgt...wel dat het dat KAN veroorzaken en das niet hetzelfde...
Anders moet je (sorry dat ik het zeg) maar ergens op een groen eiland kruipen waar nooit iets gebeurd, komt of is (dus geen auto's, geen fabrieken,..) en zullen we eens kijken of je dan effectief ook ouder wordt.

Vindt het dus gemeen dat je alle schuld op ons schuift, er zijn wel giftigere dingen in het dagelijkse leven dan een sigaretje. (en ik vindt dat we ons al goed hebben aangepast aan de niet-rokers)
tegenwoordig is het ongezonder om een stuk kip te eten of een biefstuk te verorbenen dan een safke te roken.

Karin

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-02 23:06

Hmm... dat zou betekenen dat we dezelfde stalnaam dragen... En wil ik dat wel?

SuperPepeijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-02 23:07

"wat een eer" moet je zeggen!

ibikus

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-02 23:08

Mag ik me dan laten omdopen tot SoeperSjuim?

SuperPepeijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-02 23:09

als je Liev bent

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-02 23:10

Laurake, om aan al die schadelijke invloeden te ontsnappen, moet je wel een eiland opzoeken dat heel ver weg is, anders heeft het nog geen nut Lachen.

SuperPepeijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-02 23:12

ach beetje verdraagzaamheid moet wel lukken toch? Lachen

Loolapelooza

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-02 23:17

Lovely"]
Laurake, om aan al die schadelijke invloeden te ontsnappen, moet je wel een eiland opzoeken dat heel ver weg is, anders heeft het nog geen nut Lachen.
[/quote]

Voila, dus zoals Pepeijn zegt

[quote="SuperPepeijn schreef:
ach beetje verdraagzaamheid moet wel lukken toch?

Knipoog

Margreet

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-02 23:28

Is er iemand die de film 'The insider' gezien heeft? Past goed bij dit topic.

Roken op zich is misschien geen teken van een zwak karakter (wel bij degenen die zijn begonnen met roken om bij de meute te horen) maar niet kunnen stoppen (als je het wel wil) is dat absoluut wel!
Eigenlijk zijn rokers gewoon enorm zielig, ze zijn lichamelijk en vooral ook geestelijk volkomen afhankelijk van zo'n klein stinkend dingetje. Zonder functioneren ze niet of in ieder geval minder. Sneu toch? Al die sterke vrouwen (mannen ook, maar het ging in dit topic om rokende vrouwen) die zogenaamd onafhankelijk willen zijn blablabla zijn ondertussen zo afhankelijk als maar zijn kan... Intriest!

Romkabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-02 23:29

Tja, sommigen hebben dat met paardefora Tong uitsteken

Pink_Horizon

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-02 23:35

Ik rook niet. Mijn vriend gelukkig ook niet.
heb wel eens gerookt (om te proberen) maar vind er nix lekkers/verslavends/stoers aan dus het bleef bij een enkel sigaretje.
Dat je er ziek van wordt ken me echt nix boeien (waar wordt je tegenwoordig niet meer ziek van??) maar het kost me handen vol geld en DAT zoek ik nie Knipoog

Laura

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-02 09:01

Citaat:
Ik rook ook (ben van plan om ooit te stoppen) maar vindt het discriminerend om mensen hierop te beoordelen... Ik begrijp absoluut niet (Bart deze is voor jou ) waarom ik nu niet en als ik zou stoppen met roken wél interessant zou zijn...

Niks discriminerend naar mijn idee... als ik iemand zie als potentiele partner, dan betekent sigaret wel dat je een asbak zoent. Nou dan gaat mijn waardering wel ineens hard naar beneden, dat heeft niks met discriminatie te maken maar met mening.

Verder vind ik het best knap dat iemand durft te stellen dat er 'niks is bewezen' dat roken kanker veroorzaakt....
er staat niet voor niks LOEI GROOT een bepaalde mededeling p dat pakje hoor! Beetje struisvogel spelen?

skipperfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-02 09:03

Ik zou het ook niet willen hoor dat mn vriendje rookt en dat je dan met hem loopt te zoenen!
Ik had vorig jaar verkering met iemand en achteraf bleek dat hij rookte! Ik heb het toen uitgemaakt want ik vindt het smerig en dat is niet het enige, hij had het me wel ff mogen vertellen Boos! Ik heb 2 maanden met hem gehad , maar ik heb niet gezoend ofzo (gelukkig niet nee!!)

Laui!

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-02 09:43

Jurga schreef:
Ik houd ook helemaal niet van roken, kan er niets aan doen. Vooral dat geludije dat mensen maken als ze hun shagje van hun mond halen *plop*, vind ik walgelijk.

Hoe erg! Knipoog
Ik vind het verreselijk vies, echt niet normaal, wat een meur, en dat hangt dan jaren om zo iemand heen. Nee, roken is giga goor. Om zelf te doen al helemaal!

Rokende vrouw (mits goed figuurjte) vind ik wel vamperig (in Bond films etc), maar ik zou daarom écht neit gaan roken, dahag! Veel te smerig! Misselijk Haha!

Enne Bart: je was aan Wmijn gekoppeld hoor, uiteindelijk...

vvtjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-02 09:43

Laura schreef:
Verder vind ik het best knap dat iemand durft te stellen dat er 'niks is bewezen' dat roken kanker veroorzaakt....
er staat niet voor niks LOEI GROOT een bepaalde mededeling p dat pakje hoor! Beetje struisvogel spelen?

Das inderdaad erg knap, iedereen weet dat roken ongezond is en slecht voor je is. Natuurlijk zijn er mensen die zwaar roken en toch 100 worden, maar op elke regel is een uitzondering. Roken verkort gemiddeld genomen nou eenmaal je leven, ik meen iets van 7 jaar?

Ik heb een vader die heel erg veel rookt meer dan 50 sigareten per dag. Nou een beter voorbeeld om nooit te beginnen met roken heb ik nooit gehad. Als de man uit bed komt is ie eerst een kwartier alleen maar aan het hoesten.

Maar vindt ook dat mensen soms zo onverdraagzaam zijn. Kijk zoals laui als je er niet tegen kan MOET daar rekening mee gehouden worden. Maar sommige mensen hebben echt 0 tollerantie, ik heb er geen moeite mee als mensen roken in dezelfde ruimte als dat ik zit, mits ze het een beetje beperkt houden, en er een raam open kan. Lachen

aprillicious

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-02 10:16

Ik vind het een beetje onzin om een vrouw alleen maar te beoordelen op het niet of wel aantrekkelijk zijn als zij rookt. Roken is een bijzaak. Je kan er mee beginnen en mee stoppen. Maar ik vind het een stuk onaantrekkelijker als zij scheve tanden heeft/slecht gebit. In mijn ogen gewoonweg lelijk is. Slecht verzorgd. Slecht gekleed, liegt, discrimineert en ga zo maar door. Het is maar net wat je bezig houdt. En roken is voor mij het laatste waar op ik zal letten of hij/zij wel/niet aantrekkelijk is.

Desiree

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-02 10:20

Ik vind roken een vreselijke gewoonte. Het wordt ook vaak gedaan door personen zonder ruggegraat. Natuurlijk kan ik dit niet zomaar zeggen zonder argumenten te geven. Oke, hier komen ze dan:
- ze beginnen vaak op hele jonge leeftijd al te roken om stoer te zijn, om erbij te horen. Vind ik dus ook een teken dat je geen karakter hebt.
- ze MOETEN altijd roken, kunnen neit gewoon zonder sigaretten op een terrasje gaan zitten want dan raken ze in paniek, of ze gaan speciaal buiten in de kou staan roken als ze het binnen niet mogen. WAt doen ze zichzelf toch aan? Die sigaretten zijn hen gewoon de baas.
- Als ze zich anders niet kunnen beheersen vallen ze er een ander mee lastig, zoals mijn niet zo collegiale ex collega. Ik moest er maar aan wennen, zei ze. Zij was namelijk HOOFD van het secretariaat dus zij kon dat bepalen! trut.....
- het is bekend dat moeders die (mee)roken tijdens de zwangerschap een kind krijgen dat goed mogelijk meer problemen krijgt met concentratie en leren dan andere kinderen. DAt doe je je kind toch zeker niet aan?!

Als sigaretten nu naar lekkere aftershave roken en niet zo stonken, zou ik er al veel minder problemen mee hebben. Ik zou geen vriend willen die rookte. Vindt het al behoorlijk irri als vriendinnen roken.
Laatst bijgewerkt door Desiree op 02-09-02 10:30, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-02 10:25

[quote="Desiree"]Ik vind roken een vreselijke gewoonte. Het wordt ook vaak gedaan door personen zonder ruggegraat. quote]

Zonder ruggegraat? dus nu heb ik geen ruggegraat meer, ieder mens heeft zo zijn tekortkomingen, ik houd enorm veel rekening met niet rokers, daar moet je toch ruggegraat voor hebben.

Desiree

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-02 10:31

Pipo"]
[quote="Desiree schreef:
Ik vind roken een vreselijke gewoonte. Het wordt ook vaak gedaan door personen zonder ruggegraat. quote]

Zonder ruggegraat? dus nu heb ik geen ruggegraat meer, ieder mens heeft zo zijn tekortkomingen, ik houd enorm veel rekening met niet rokers, daar moet je toch ruggegraat voor hebben.

Het wordt VAAK gedaan door personen zonder ruggegraat, zei ik. Ik zei vaak, en niet altijd. Daarmee wil ik aangeven dat niet iedere roker per definitie geen ruggegraat heeft.

Buitenzorg

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-02 10:32

Desiree schreef:
...............of ze gaan speciaal buiten in de kou staan roken als ze het binnen niet mogen. WAt doen ze zichzelf toch aan? Die sigaretten zijn hen gewoon de baas.

Ha ha, hoe herkenbaar Knipoog
Als ik ergens was waar niet gerookt mocht worden ging ik idd in mijn entje -soms in de zeikende regen- buiten staan om toch maar aan mijn nicotine te komen.

Roken is meer een geestelijke verslaving dan een lichamelijke. De lichamelijke afhankelijkheid van de nicotine is na het stoppen met roken na 48 uur verdwenen.
Echter de geestelijke afhankelijkheid blijft heel lang. Geen enkele gestopte roker is een niet-roker.......

Zo ook ik, ik rook niet, heb er erg veel moeite mee, vooral omdat ik nu ga snaaien op de momenten dat ik anders een peuk zou opsteken.

Edwin is ook gestopt en in ons huis mag best gewoon gerookt worden, mits het binnen de acppetabele hoeveelheid blijft.

Ik realiseer me echter wel dat ik ook jaren zo gestonken heb Haha!

Karin

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-02 10:33

Pregini schreef:
Roken is een bijzaak.

Roken is voor JOU een bijzaak, voor MIJ is het een hoofdzaak. Als mijn partner rookt, dan is dat niet iets wat alleen hem aangaat, maar ook mij en zijn omgeving. Ik vind hem dan niet aantrekkelijk om te zoenen, al zijn kleren stinken ernaar en zijn huis uiteraard ook. Ik vind het niet prettig om in zo'n omgeving te moeten leven, en met je partner ben je doorgaans behoorlijk close, dus ontlopen gaat ook een beetje lastig.

Citaat:
Maar ik vind het een stuk onaantrekkelijker als zij scheve tanden heeft/slecht gebit. In mijn ogen gewoonweg lelijk is. Slecht verzorgd. Slecht gekleed, liegt, discrimineert en ga zo maar door. Het is maar net wat je bezig houdt.

Al die dingen die jij noemt, daar let ik ook op. Maar toch geeft roken bij mij de doorslag, om de redenen die ik hierboven al heb genoemd.

Citaat:
En roken is voor mij het laatste waar op ik zal letten of hij/zij wel/niet aantrekkelijk is.

Voor mij dus niet. Maar waarschijnlijk verschillen wij daarover zo van mening omdat jij rookt en ik niet. Knipoog