Voor wie de jaren '80 bewust heeft meegemaakt...

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Chica

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-02 13:37

Sjimmy schreef:
En Snoopy en niet te vergeten KNIJPBEERTJES!!! Haha!

Wat dacht je van WUPPIES Haha! Haha! kon je overal opplakken *LOL*

Karin

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-05-02 13:38

Honeybee schreef:
Ook kan ik me nog goed heugen dat de Dolly Dots en Frizzle Sizzle helemaal hip waren hier in Nederland!

Ik was een Dolly Dot (Esther om precies te zijn) samen met vijf klasgenootjes, en op elke week/maand/jaarsluiting op school playbackten we minstens één liedje. Mijn zusje (van '79) was samen met twee klasgenootjes een Frizzle Sizzle, verder zelfde verhaal.

Het grote verschil was dat ik in felblauwe laarzen optrad en zij op blote voeten. Haha!

Cowgirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-02 13:39

POPPELS!!!!!!! Haha!

die beren die je om kon draaien tot een bal.
Ik weet niet of de skatebike ook uit de jaren 80 is? Ik dacht het wel.
Dat was een gaaf ding. Skate boarden was ook erg in toen.

Karin

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-05-02 13:40

Ko de Boswachter, daar luisterde ik ook altijd naar, met die postbode Anton Gleuf! Ik vond de radioversie trouwens stukken beter dan de tv-serie. Ik luisterde ook altijd naar Radio Sterrebos, De Huts, Rabarbara en op zondagochtend naar Hurry Up (met Wim en Holly) bij de KRO. Wie kent ze nog?

Maarten

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-02 13:41

yeah... knigt ridder *LOL* (wist ik veel dat je dat uitsprak als naait raaider Haha! )... ik heb de pilot van deze serie nog bewust gekeken!! Ik weet nog dat er weken reclame voor werd gemaakt en ik ben er toen op de verjaardag van een vriendje van mij naar gaan kijken, zijn moeder had popcorn gemaakt (dat was overigens ook de eerste keer dat ik popcorn kreeg). *zucht* dat jeugdsentiment ook!! *LOL* Verdrietig (maar dan een weemoedige traan... Haha! )

Eilandje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-02 13:42

Chica

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-02 13:44

Fame idd. en die kubussen Haha!
Ik haalde ze altijd uit elkaar als ik ze niet meer goed kreeg Schijnheilig

MarijeR

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-02 13:45

Karin schreef:
Ko de Boswachter, daar luisterde ik ook altijd naar, met die postbode Anton Gleuf! Ik vond de radioversie trouwens stukken beter dan de tv-serie. Ik luisterde ook altijd naar Radio Sterrebos, De Huts, Rabarbara en op zondagochtend naar Hurry Up (met Wim en Holly) bij de KRO. Wie kent ze nog?

Ik luisterde in die tijd heel veel naar de radio.
Ik lag toen veel in hetziekenhuis en als je 1x per week een uurtje tv kon kijken was dat veel. Totdat mijn ouders een "draagbare" tv kochten. Het formaat van een breedbeeld tv van tegenwoordig met een beeldscherm van 10x10 cm. Maar daar zat dat ook een radio en cassettedek in. Wat een luxe!

En de boekjes van Bobo, die las ik altijd Haha!

Chica

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-02 13:46

En zweetbanden, haha!!
Echt geen gezicht!
Jeetje, echt van alles komt naar boven Haha!
Prachtig dit!!

Karin

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-05-02 13:48

Onderschrift van Joost (Death_Squad):
Nostalgie is ook niet meer wat het geweest is!

Mmm... aan de populariteit van dit topic is wel te zien dat hij het helemaal bij het verkeerde eind heeft! Haha!

BartVB
Eigenaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-02 13:49

Brr, zal me maar niet inhoudelijk in het topic gaan melden, voelde me al oud.. *gruwel*

Anyway, hoorde dit vanochtend ook op de radio toen ik op weg was naar de uni, ze hebben het toen helemaal voorgelezen (was rond een uur of kwart voor 11)... Toevallig Haha!

Cowgirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-02 13:54

Ik weet dat reinout oerlemans binnekort komt met de serie Typisch 90.
Is nog wel erg kort geleden trouwens.

Desiree

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-02 13:58

James Herriot! Goh, daar keek ik vroeger altijd al naar en nu nog als hij op tv komt. Catweazle is heel oud, mijn zus keek er als kind namelijk ook al naar, en dat was in de jaren 60!
Tita Tovernaar is echt uit de seventies. (Ti-TA-Tovernaar, t'is waar, t'is waar, t'is waar......).
The secret valley, was dat niet die australische serie met al die kinderen op die ponies? prachtig vond ik dat.
ik vind de jaren 80 geen mooie mode hebben, ik deed bijna nergens aan mee, niet aan die fluoriserende kleuren, niet aan die stomme hesjes van gaas die je over een tshirt aan trok, ook niet aan die vette rouge midden op je wangen en getoupeerd haar en felle parelmoer lippenstick, koolzwarte oogpotloodjes onder je ogen, Bleh!!!!!! en beenwarmers had ik ook niet. Toen was ik eigenlijk al heel eigenzinnig.
Maar Duran Duran vond ik geweldig! Nu nog trouwens....
Laatst bijgewerkt door Desiree op 23-05-02 13:59, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-02 13:59

grappig, als je bedenkt dat nostalgie komt van het Griekse "nostos algeoon" (Homerus) wat betekent: "het verlangen naar de terugkeer"
Dat zou dus betekenen dat we allemaal graag terug zouden willen gaan naar zweetbandjes, loloballen, knijpbeertjes (ik heb die nog gespaard...) en ook naar de commodore 64 Haha! dat zou dus het einde van bokt betekenen *LOL*

Ik kreeg deze gisteren in mijn mail van een collega, en we hebben ons er op het werk ook al goed mee vermaakt. Heel ernstig, want ik ben een tachtiger van geboorte maar kan me heel (te?) veel dingen dus echt nog herinneren.

pniekepnak

Re: Voor wie de jaren '80 bewust heeft meegemaakt...

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-02 14:07

Karin schreef:
Een overdenking die ik vanmorgen in mijn mailbox vond:

Degenen die dit jaar eindexamen doen, werden in 1984 of 1985 geboren. Ze kennen maar één paus. Bovendien kennen ze geen andere minister-president dan Wim Kok. Wie is eigenlijk Ruud Lubbers? Cola kochten ze altijd al in onverwoestbare plastic flessen. De dop was altijd al van kunststof en niet van metaal. Cola in glazen flessen? En dan maar een liter?

Wat is eigenlijk Ministeck? Atari is voor de meesten net zo vreemd als grammofoonplaten; die hebben ze nooit gekocht, want de CD-speler werd al uitgevonden voor ze geboren waren. Ze hebben nooit Pacman gespeeld op een Commodore 64. Ze kunnen niet geloven dat er computers waren die je op de televisie kon aansluiten met spelletjes die er niet eens uitzagen als tennis. Twix heette nog nooit Raider. Er was nooit een tijd zonder merknamen. Wat is eigenlijk houtje-touwtje? En waarom zou je neonkleurige kleding aantrekken? Of bij de schouders kussentjes onder je kleding steken?

Deze generatie heeft nog nooit een televisie met maar drie kanalen gezien. Om helemaal maar te zwijgen van de zwart-wit televisie. Bestonden er ook televisies zonder afstandsbediening? Zij hadden altijd al kabeltelevisie. De Walkman werd door Sony al voor hun geboorte uitgevonden. Rolschaatsen hebben alleen rolletjes achter elkaar, niet naast elkaar. De schoen zit er altijd al aan vast.

Ze kennen geen 'Showbizquiz' of 'Wedden dat' met Jos Brink. Wie is eigenlijk Jos Brink? Ze kennen wel Johan Cruijff, dat is een voetbalcommentator. Degenen die nu achttien zijn, hebben bij het zwemmen in zee nog nooit over een grote witte haai nagedacht. Het maakt ze niet uit wie J.R. neergeschoten heeft, want ze weten niet eens wie J.R. is. Michael Jackson was altijd al blank. Wie of wat is Milli Vanilli? Of een lolo-bal?

Haarschaum was er altijd al. Ze geloven niet dat Adidas-schoenen ooit populairder waren dan Nikes en dat het topmodel maar 99 gulden kostte en zonder luchtkussens gemaakt werd. Ze weten niet dat je computerprogrammas ook op casettebandjes kunt opslaan en dat je grammofoonplaten kunt omdraaien. Ze weten niet waarom Niki Lauda altijd een pet op heeft.

De aardige man van Persil kennen ze niet. En wie is Petje Pitamientje? Of Flipje van de Betuwe te Tiel?

Jij weet dat allemaal. Want JIJ bent oud... Haha!

Ik ben van 1984...en ik heb twee jaar geleden eindexamen gedaan...
Oke, daar gaan we:
ik denk eigenlijk zelden na over de Paus, hoe heet ie ook alweer?
Lubbers is de vorige Minister-President.
De glazen cola-flessen heb ik meegemaakt, en bestaan nu bovendien nog.
Ministeck is speelgoed, heb ik mee gespeeld...
We hebben hier beneden nog een grammafoonspeler, en mijn nichtjes van 1996 zijn helemaal verslaafd aan Assepoester, dus ook dat valt weer mee.
Computers die je aansloot op de tv? Ja! Sega!!
Ik heb de Raiders ook nog meegemaakt hoor, ik kan me nog herrinneren dat ik het heel raar vond dat ze de naam veranderden. Want dan wist toch niemand meer wat het was?
Ik heb tot ik zelf mijn kleren ging kopen zelden merkkleding aangehad...
Houtje-touwtje, zijn dat niet die touwtjes aan jassen?
Wedden Dat vond ik altijd saai (tsja, ik wilde Alfred J. Kwak kijken, logisch toch?) en Jos Brink is die 'stijlvolle' homo. Die vond ik wel weer lachwekkend.
Michael Jackson was een heel schattig zwart mannetje met zo'n enorm afro-kapsel, errug lief...
Milli Vanilli was een band, of niet?
Een lolo-bal is zo'n vaag springding.
Die schoenen? Als ik op zolder ga graven vind ik misschien nog wel een paar van een van mijn zussen...
Al mijn zussen hadden een tv op hun kamer, maar hij was wel zwart-wit..
Computerprogramma's op casettebandjes? Nee, dat kan ik niet nee... Maar ik ben ook zo a-technisch als een konijn...
Persil Megaperls?
Petje Pitamientje ken ik niet, ik ken wel Vitamientje van Suske en Wiske!
Flipje wel, die is van de appelstroop!

Zie je wel, ik weet nog best wel veel...haha! Maar, ik heb wel meer meegekregen dankzij vier oudere zussen en een oudere broer...

Sjimmy

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-02 14:19

pniekepnak schreef:
Flipje wel, die is van de appelstroop!

Zie je wel, ik weet nog best wel veel...haha! Maar, ik heb wel meer meegekregen dankzij vier oudere zussen en een oudere broer...

hmmmm Ik dacht van de Betuwe Jam Haha!

pniekepnak

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-02 14:35

he, dat was toch ook appelstroop? Of was dat nou weer een ander merk? In ieder geval ken ik Flipje wel, dat is dat mannetje met die rode appeltjes of wat voor fruit dan ook (ja, nou weet ik het niet meer!!) en dat groene kraagje...

Karin

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-05-02 14:39

Afbeelding

Cody

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-02 14:39

Leuk topic!!! Mega-herkenbaar (bouwjaar '79) Haha!

rolschaatsen met wieltjes naast elkaar
houtje-touwtje jas
computerspel op tv aangesloten - tennis - alleen maar POK.....POK.....POK
loco
ribbroek
neon-kleurige jasjes
bellenblaas
lolobal
pacman
my little pony (idd firefly - roze met blauwe bliksemschicht)
de troetelbeertjes
seabird
pieter post
de snorkels
converse all stars
palladiums
glimmende wielrenbroekjes in zoete kleurtjes
knijpbeestjes...

I HAD IT ALL!! *LOL*

Enneuh...herinneren jullie de tijd nog dat je nog kon ezeltjerijden in Dierentuin Emmen???
Afbeelding

Sjimmy

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-02 14:43

Wel in de flevohof Marije:
Afbeelding Haha!

Karin

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-05-02 14:52

Ik ook in Emmen op een ezeltje, de allereerste foto van mij op een 'paardachtige'! Overigens was dit nog wel in de jaren '70, ik was toen een jaar of 3. Lachen

Afbeelding

Buitenzorg

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-02 14:58

Karin schreef:
Wat is eigenlijk Ministeck?

Uuuuuuren mee gespeeld.....

Citaat:
Ze hebben nooit Pacman gespeeld op een Commodore 64. Ze kunnen niet geloven dat er computers waren die je op de televisie kon aansluiten met spelletjes die er niet eens uitzagen als tennis.

Commodore 64, mijn allereerste computer en het allereerste spelletje: Pacman.......
Tennis was enkel een vierkant 'balletje' en een paar streepjes als spelers.....

Citaat:
Twix heette nog nooit Raider.

Twix??????????? Ik bestel nog steeds een Raider......

Citaat:
Of bij de schouders kussentjes onder je kleding steken?

Ben ik pas sinds een paar jaar van af.......van die duffe schoudervullingen...

Citaat:
Om helemaal maar te zwijgen van de zwart-wit televisie.

En oh, wat was ik kwaad toen de 1e KTV kwam. Het eerste wat ik zag was een walvisjacht en ineens is al het bloed rood........geef mij de zwart/wit maar weer, dacht ik toen.....

Citaat:
Ze kennen geen 'Showbizquiz' of 'Wedden dat' met Jos Brink. Wie is eigenlijk Jos Brink?

Wekelijkse verslaving, heb zelfs (bijna) alle boeken van Jos Brink in bezit en gelezen....

Citaat:
Het maakt ze niet uit wie J.R. neergeschoten heeft, want ze weten niet eens wie J.R. is.

Oeps, dat heb ik dus wel gemist......Weet wel wie JR is/was, Larry Hagman.......

Citaat:
Ze weten niet dat je computerprogrammas ook op casettebandjes kunt opslaan

Mijn dagelijkse backup van de computer ging nog op een cassettebandje.....

Citaat:
....en dat je grammofoonplaten kunt omdraaien.

Stapels van liggen, maar geen platenspeler meer...... Huilen

Citaat:
En wie is Petje Pitamientje?

Stom he! Ik vind het gewoon lekker!

Citaat:
Jij weet dat allemaal. Want JIJ bent oud... Haha!

AUW!

Yootha

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-02 15:01

Cody schreef:

Enneuh...herinneren jullie de tijd nog dat je nog kon ezeltjerijden in Dierentuin Emmen???

Dan heb ik me dat dus niet verbeeld. Er liep toen ook zo'n geit met een karretje rond.

En nog weer wat sentiment:

Popples
Afbeelding

Heidi
Afbeelding

Super Ted
Afbeelding

De Freggels

Afbeelding

Llewella

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-02 15:07

Afbeelding

Rolschaatsen Haha! Alleen dan a la 2002 Knipoog
Weer eens wat anders dan die blauw/gele van bart smit Knipoog

Jura

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-02 15:20

Goh wat herkenbaar zeg, ik was een aantal dingen al weer vergeten, je kunt je bijna niet voorstellen hoe 'ouderwets' alles nog was! Ik kan me nog herinneren dat RTL Veronique voor het eerst op tv kwam! En dat wij onze eerste videorecorder kochten. Die had al een afstandsbediening, maar met een snoer naar de video en je moest je vinger op het knopje houden tijdens het vooruitspoelen, want dat kon ie nog niet zelf. Haha!
De Commodore 64 ken ik ook nog wel, daar had je ook zo'n leuk paardenspel op!
Ja die roze/groene buttons van Doe Maar, die ken ik ook nog wel! *LOL*
En ik keek naar de Poppenkraam en de familie Knots! En inderdaad de Snorkels enzo. Ik was hélemaal gek van Knight Rider! Kwijl
En ja Troetelberen! Lovers *LOL*
En die witte jassen met roze stippen enzo...
Mijn allerleerste cd is van Cyndi Lauper. Haha!