Evelien sowieso onder jou, want zij is echt te arrogant!!
Spirit
Geplaatst: 01-11-01 15:44
Jaa, en ikke niet
evelien
Geplaatst door de TopicStarter: 01-11-01 15:45
Neeeeeee ksssssssssst Ikke nummer 1 Spirit en Dorée nummer 1000.
Ik ben de mooiste, ik ben de mooiste en kan ook heel goed zingen.
jen
Geplaatst: 01-11-01 16:11
hier is mijn kippie [img]../upload/1654/boktkip.gif[/img] mzzl jennifer
Dorée
Geplaatst: 01-11-01 17:01
Getver!!! Een man in het Kippenhok!!!
Maar wel een kiphunk!!
Nimber
Geplaatst: 01-11-01 17:44
dan ben ik 3de [img]../upload/20/kuikentje.jpg[/img] lief ben ik he? Het kuikentje niet de met de rooie trui
Maaike
Geplaatst: 01-11-01 19:22
ja ok voor mij staan dododee en nimmie op de eerste plaats (moet toch een beetje vriendjes blijven met nimmie he) ze zijn lieieieiieieief
Soraya
Geplaatst: 01-11-01 22:11
tsssssk, ik ben gewoon een hele moderne mooie kip!!!! Ik leg fantastisch eieren en mn baas wil me noooooooit meer kwijt!!! poeh!!!!!!
evelien
Geplaatst door de TopicStarter: 02-11-01 09:22
Kippetjes effe orde in het kippenhok. Zoals jullie inmiddels wel weten ben ik hier de voorzitter en ik bepaal hier wie het mooiste kippetje is. hi hi en dat ben ik!!!!
Degene die het hier niet mee eens zijn stop ik gewoon in de legbatterij!! [img]../upload/1043/legbatterij.jpg[/img] Een gewaarschuwde kip telt voor twee!!
Yentl
Geplaatst: 02-11-01 09:29
vanaf nu heet ik evelien en ben ik dus voorzitter en roep ik doree uit tot nieuwe voorzitter en NIEMAND kan er wat aan veranderen }>
evelien
Geplaatst door de TopicStarter: 02-11-01 09:41
Yentl = geen Evelien!!!!!!!! Foei foei foei, ga terug naar de legbatterij!!!! Ksssssst
Yentl
Geplaatst: 02-11-01 09:44
IK IS NIEUWE EVELIEN }> ouwe evelien is yentl... yentl terug naar legbaterij
evelien
Geplaatst door de TopicStarter: 02-11-01 09:51
*fladder* *fladder* tok tok tok begrijp het niet meer!!!
Maar wat ik wel begrijp is dat ik de mooiste ben!!!!
Dorée
Geplaatst: 02-11-01 10:53
Duidelijk Dorée de mooiste!!! Iedereen zegt het! Jammerrrr joh, evelien!!
Thanx guys!!
En wie is die engerd in die rooie trui die dat lieve poepige kuikie vasthoudt??? }>
evelien
Geplaatst door de TopicStarter: 02-11-01 10:55
Het kan me allemaal niets meer schelen ik kan alleen nog maar . Iedereen is tegen mij. (kan een kip ook zichzelf doden?)
Yentl
Geplaatst: 02-11-01 10:55
haha ouwe evelien (oftewel nieuwe yentl) is in de war en dat mag niet dus heeft doree gewonnen }>
evelien
Geplaatst door de TopicStarter: 02-11-01 11:08
Gekakel van gefrustreerde kip is indicator voor welzijn 16/11/99
Dierenwelzijn speelt een belangrijke rol in discussies over de huisvesting van leghennen. In intensieve houderijsystemen zijn de dieren vaak niet in staat hun volledige gedragsrepertoire ten uitvoer te brengen. Het niet kunnen uitvoeren van gedrag leidt tot frustratie, met een negatieve invloed op het welzijn van de dieren.
Onderzoekers aan de Wageningen Universiteit onderzochten in hoeverre een vocale uiting van frustratie bij leghennen, de gakel, een indicator is voor de welzijnstoestand van deze dieren.
Uit experimenten blijkt dat het blokkeren van eet-, drink-, stofbad- en - vooral - nestelgedrag bij hennen onder andere tot uiting komt in gakelen. Een peciale vocalisatie, die onder natuurlijke omstandigheden een onderdeel vormt van het baltsgedrag. Hoe groter de frustratie bij de leghen, hoe groter het aantal gakels.
Ook de aanwezigheid van soortgenoten - de sociale context - verhoogt het aantal gakels (het 'publieks-effect') en kan ook aanzetten tot mee-gakelen. De gakel, als indicator van frustratie en welzijn, lijkt bruikbaar in de ontwikkeling van welzijnsvriendelijkere huisvestingssystemen.
Wageningen Universiteit 16/11/99
O zo!! }>
Dorée
Geplaatst: 02-11-01 11:09
jeuh!! Maar Evelien, wij willen jou niet aanzetten tot zelfmoord.
Volgens mij moet jij het gedicht Zwartbessie van Annie M.G. Schmidt eens lezen.... Zwartbessie zit nl eerst in dezelfde situatie als jij nu... Zal eens kijken of ik ehm kan vindwen en dan plaats ik hem hier wel
Sundancer
Geplaatst: 02-11-01 11:12
Apeldoorners mogen niet meedoen,die hebben geen mooie kippe:P
evelien
Geplaatst door de TopicStarter: 02-11-01 11:14
Bedoel je deze??
Er was er 's een zwarte kip. Zwartbessie was haar naam. Die zat aldoor te jammeren en te meieren voor het raam. Ze wou zo graag gespikkeld zijn. Ze dacht het o, zo dikkels: Waarom ben ik zo effen zwart? Waarom heb ik geen spikkels? Och, dacht Zwartbessie verder, och, ik heb ze wel misschien, maarja, 't zijn zwarte spikkeltjes, je kunt ze dus niet zien!
Het was een goed idee. En voortaan zei Zwartbessie dus: Ik ben een zwarte kip, hoera, met zwarte spikkeltjes. Ze zei het overal, ook aan de 14 andere kippen: Ik ben een mooie zwarte kip, met mooie zwarte stippen. Maar al de kippen lachten. En de haan die zei geprikkeld: Je bent gewoon een zwarte kip, en niet in 't minst gespikkeld!
Wat zielig voor zwartbessie, o, wat zielig voor zwartbessie! Ze ging heel treurig zitten en toen kreeg zij een depressie.
Ze at niet meer, ze dronk niet meer, ze legde nooit meer eieren. Ze wou alleen maar suffen en ze wou alleen maar meieren. Ze had al in geen eenentwintig dagen meer gekakeld. Ze deed nergens meer aan mee, ze was uitgeschakeld. En als ze riepen: Kom toch eten! opende ze haar snavel en stamelde: Ik wil niet meer. Ik kom niet meer aan tafel.
En op een mooie morgen lag zij naast het kippenhok. Ze had haar ogen dicht. Ze zei geen tak meer en geen tok. Toen huilden alle kippen en schreiend zei de haan: Nu is Zwartbessie dood. Nu is Zwartbessie heengegaan. Ze gingen haar begraven, met een hele lange stoet. De haan had hele mooie zwarte veren op zijn hoed.
Ze gingen haar begraven. En de haan die hield een rede. Zwartbessie, onze lieve kip, is heden overleden.
Wij staan dus aan het graf van onze dierbare Zwartbessie, en naar men mij vertelt, is zij gestorven aan een depressie. Wat of dat is dat weet ik niet. Het enige dat ik weet, is dat je dan niet leggen wil en dat je dan niet eet. We hopen dat we niet hetzelfde krijgen, dat is het voornaamste. Zij wass de allerliefste kip, en zeker de bekwaamste.
Voorts wil ik dit nog zggen, ookal klinkt het ingewikkeld: zij was een zwarte kip, en zij was prachtig zwart gespikkeld!
En toen hij dat gezegd had, zweeg hij even en hij schrok: Zwartbessie deed haar ogen open en zei vrolijk: TOK! Ze sprong springlevend overeind en zei: Zo is het dus! ik ben een zwarte kip en ik heb zwarte spikkeltjes! Je hebt het toegegeven, dus nu is het wel in orde. Ik denk dat ik dus echt niet meer begraven hoef te worden.
De kippen hebben het allemaal een beetje sneu gevonden. Nu hadden ze voor niets gehuild en dat is altijd zonde.
Maargoed, ze gingen weer naar huis. En alles kwam terecht. Zwartbessie heeft diezelfde dag twee eieren gelegd. Ze heefvt een hele grote kom met graantjes opgesmikkeld. Ze was een zwarte kip en ze was prachtig zwart gespikkeld. Ze meierde niet meer, ze had ook nooit meer een depressie. Dat was het dus, het verhaaltje van Zwartbessie.
Dorée
Geplaatst: 02-11-01 11:20
jaaa!! Die bedoel ik!! hoe kom je daaraan???
evelien
Geplaatst door de TopicStarter: 02-11-01 11:28
Daar word je wel even stil van. This mijn lijflied, niet alleen een hele mooie kip maar ook intelligent
Dus bij deze heb ik besloten om de wedstrijd te beindigen . Ik ben de mooiste en ook de intelligentste kip van deze wedstrijd.
Slotje graag!!!!!!
Dorée
Geplaatst: 02-11-01 12:00
Tssk!! Zwartbessie was míjn idee!!!!
Ik ben dus en de mooiste en de intelligentste!!!
evelien
Geplaatst door de TopicStarter: 02-11-01 13:37
Tssssk [img]../upload/1043/thumbdown(2).gif[/img]
Wedstrijd is over! Ik Evelien (de enige echte) heeft gewonnen!!!!!!
[img]../upload/1043/slotje.jpg[/img]
Pino
Geplaatst: 02-11-01 20:36
Nee hoor want Pino doet nog mee! En deze keer lekker wel als kip! [img]../upload/534/pino_is_een_kip.jpg[/img]