Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek
Telpeva schreef:Mag keuren voor de koop dan eigenlijk nog wel?
kiki1976 schreef:Maar oke nu even zonder gekheid.
Het geeft nu al wel duidelijk aan hoe moeilijk het is om dingen te zeggen/schrijven zonder dat een ander zich gelijk aangevallen gaat voelen. Vaak wordt het zo opgevat/gedacht terwijl het helemaal niet zo bedoeld is.
Wellicht niet op alle slakken zout leggen, en niet overal iets achter zoeken. Ga niet altijd van het negatieve uit.
Maakt de wereld voor iedereen een stuk fijner/aangenamer
xxCYNNxx schreef:Neeeeee, compleet uit den boze. Stel dat er een gebrek gevonden wordt, dan is dat arme dier gelijk een minderwaardigheidscomplex aangepraat.
Nee hoor, gewoon natte vingerwerk; beetje schoppen tegen de hoeven, wat duwen tegen de kont om balans te checken en thats it hoor
Peerke_ schreef:Polly schreef:ik verplaats dit topic naar het KH
Dit is wel het toppunt, nu wordt een serieus topic over paarden naar een kippenhok verplaatst..
Iets over bepaalde groepen in hokjes plaatsen
Jilletje schreef:Ik vind nat vingerwerk wel een beetje sexistisch hoor
xxCYNNxx schreef:Neeeeee, compleet uit den boze. Stel dat er een gebrek gevonden wordt, dan is dat arme dier gelijk een minderwaardigheidscomplex aangepraat.
Nee hoor, gewoon natte vingerwerk; beetje schoppen tegen de hoeven, wat duwen tegen de kont om balans te checken en thats it hoor
Hiraeth schreef:Grappen maken over zwaarwegende sociaal-maatschappelijke kwesties is gewoon triest. Ja, je maakt het luchtiger, maar anderzijds geef je de indruk er geen fiets om te geven. Ik snap ook echt niet dat mensen dit soort posts uittypen (ook op Facebook) en dan verwachten dat er niet iets van kritiek op komt.
Er zijn 1001 dingen waar zonder problemen over gegrapt kan worden, het is dus niet alsof 'niks meer mag!11!!', hoe graag sommige mensen zich ook blijkbaar onderdrukt willen voelen. En daar mag best wel eens een foutje bij gemaakt worden. We leren immers allemaal met de dag.
Danique_G schreef:Hiraeth schreef:Grappen maken over zwaarwegende sociaal-maatschappelijke kwesties is gewoon triest. Ja, je maakt het luchtiger, maar anderzijds geef je de indruk er geen fiets om te geven. Ik snap ook echt niet dat mensen dit soort posts uittypen (ook op Facebook) en dan verwachten dat er niet iets van kritiek op komt.
Er zijn 1001 dingen waar zonder problemen over gegrapt kan worden, het is dus niet alsof 'niks meer mag!11!!', hoe graag sommige mensen zich ook blijkbaar onderdrukt willen voelen. En daar mag best wel eens een foutje bij gemaakt worden. We leren immers allemaal met de dag.
Precies. Vandaag de dag sterven er nog steeds mensen door rassenhaat/racisme. Erg onsmakelijk topic dit.
Fouten maken mag. doe ik ook soms. Neem nu het N-woord.
Ik zei het een keer in een voorbeeld tegen een vriendin
Vriendin: “zou je dit woord niet kunnen gebruiken, ook niet in een quote?”
Ik: “oh oké, bedankt voor de reminder.”
That’s it. Het is zo moeilijk als je het zelf maakt. Het heeft ook gewoon te maken met hoe open je bent en hoe erg je tegen kritiek kunt.