Geen racisme meer op Bokt!

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

kiki1976

Re: Geen racisme meer op Bokt!

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-20 21:43

Hahaha nee wil dan weer geen dier met slurf he.
Nee daarom daar is al weer een dilemma, dan krijg je ook weer geslachtsdiscriminatie, mag ook niet.

Dus ja echt een dilemma zeg, hoe omschrijf je dan, ik wil een merrie maar geen zure pismerrie waarbij de hormonen van 0 naar 100 kunnen verschillen whahaha.

( En nee ik zoek geen ander paard hoor haha)

Telpeva
Moderator Algemeen
Bakkabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-20 21:45

Mag keuren voor de koop dan eigenlijk nog wel?
⚠️ Telpeva kan fouten maken. Deze Bokker heeft de Bokt InburgeringsCursus (BICs) niet succesvol afgerond. Verifieer de informatie bij een betrouwbare bron.

kiki1976

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-20 21:47

Nee denk het niet, je mag iemand/iets niet afrekenen om hun gebreken

xxCYNNxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-20 21:49

Telpeva schreef:
Mag keuren voor de koop dan eigenlijk nog wel?

Neeeeee, compleet uit den boze. Stel dat er een gebrek gevonden wordt, dan is dat arme dier gelijk een minderwaardigheidscomplex aangepraat.
Nee hoor, gewoon natte vingerwerk; beetje schoppen tegen de hoeven, wat duwen tegen de kont om balans te checken en thats it hoor

kiki1976

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-20 21:58

Maar oke nu even zonder gekheid.

Het geeft nu al wel duidelijk aan hoe moeilijk het is om dingen te zeggen/schrijven zonder dat een ander zich gelijk aangevallen gaat voelen. Vaak wordt het zo opgevat/gedacht terwijl het helemaal niet zo bedoeld is.

Wellicht niet op alle slakken zout leggen, en niet overal iets achter zoeken. Ga niet altijd van het negatieve uit.
Maakt de wereld voor iedereen een stuk fijner/aangenamer

Myfairytale

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-20 22:06

Ik was echt bang voor weer zo'n zeiktopic, maar dit is geniaal TS! _O- _O- _/-\o_
Geweldig, heerlijk gelachen. :D

xxCYNNxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-20 22:07

kiki1976 schreef:
Maar oke nu even zonder gekheid.

Het geeft nu al wel duidelijk aan hoe moeilijk het is om dingen te zeggen/schrijven zonder dat een ander zich gelijk aangevallen gaat voelen. Vaak wordt het zo opgevat/gedacht terwijl het helemaal niet zo bedoeld is.

Wellicht niet op alle slakken zout leggen, en niet overal iets achter zoeken. Ga niet altijd van het negatieve uit.
Maakt de wereld voor iedereen een stuk fijner/aangenamer

hier kan ik mij alleen maar bij aansluiten; goed gezegd

Jilletje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-20 22:10

Ik vind nat vingerwerk wel een beetje sexistisch hoor >;)
xxCYNNxx schreef:
Neeeeee, compleet uit den boze. Stel dat er een gebrek gevonden wordt, dan is dat arme dier gelijk een minderwaardigheidscomplex aangepraat.
Nee hoor, gewoon natte vingerwerk; beetje schoppen tegen de hoeven, wat duwen tegen de kont om balans te checken en thats it hoor

Polly
Moderator Algemeen
🏆 Paardenfluisteraar

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-20 22:16

ik verplaats dit topic naar het KH

Peerke_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-09-20 22:19

Polly schreef:

Dit is wel het toppunt, nu wordt een serieus topic over paarden naar een kippenhok verplaatst..

Iets over bepaalde groepen in hokjes plaatsen :roll:

Poekkie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-20 22:23

Peerke_ schreef:
Polly schreef:

Dit is wel het toppunt, nu wordt een serieus topic over paarden naar een kippenhok verplaatst..

_O- _O-

Ontopic: luipaarden mag trouwens ook niet gezegd worden hoor! Dat moet omschreven worden als paarden met minder motivatie ;)

Geryon

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-20 22:23

Jilletje schreef:
[ [url=m/9GhLN5.jpg]Afbeelding[/url] ]

_O- _O- _/-\o_

elnienjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-20 22:24

Poekkie schreef:
Ontopic: luipaarden mag trouwens ook niet gezegd worden hoor! Dat moet omschreven worden als paarden met minder motivatie ;)

_O-

Geryon

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-20 22:30

Peerke_ schreef:
Polly schreef:

Komt omdat jij het bent

Telpeva
Moderator Algemeen
Bakkabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-20 22:34

Hmm
'T kippenkiphaanenkuikenshok
⚠️ Telpeva kan fouten maken. Deze Bokker heeft de Bokt InburgeringsCursus (BICs) niet succesvol afgerond. Verifieer de informatie bij een betrouwbare bron.

Storm

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-20 22:42

Toen ik ging bevallen, en de verloskundige ging inschatten hoeveel ontsluiting ik had, noemde ze dit ook 'natte vingerwerk' :')

Jilletje schreef:
Ik vind nat vingerwerk wel een beetje sexistisch hoor >;)
xxCYNNxx schreef:

Raineri

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-20 22:46

Hiraeth schreef:
Grappen maken over zwaarwegende sociaal-maatschappelijke kwesties is gewoon triest. Ja, je maakt het luchtiger, maar anderzijds geef je de indruk er geen fiets om te geven. Ik snap ook echt niet dat mensen dit soort posts uittypen (ook op Facebook) en dan verwachten dat er niet iets van kritiek op komt.

Er zijn 1001 dingen waar zonder problemen over gegrapt kan worden, het is dus niet alsof 'niks meer mag!11!!', hoe graag sommige mensen zich ook blijkbaar onderdrukt willen voelen. En daar mag best wel eens een foutje bij gemaakt worden. We leren immers allemaal met de dag.

Precies. Vandaag de dag sterven er nog steeds mensen door rassenhaat/racisme. Erg onsmakelijk topic dit.

Fouten maken mag. doe ik ook soms. Neem nu het N-woord.

Ik zei het een keer in een voorbeeld tegen een vriendin
Vriendin: “zou je dit woord niet kunnen gebruiken, ook niet in een quote?”
Ik: “oh oké, bedankt voor de reminder.”

That’s it. Het is zo moeilijk als je het zelf maakt. Het heeft ook gewoon te maken met hoe open je bent en hoe erg je tegen kritiek kunt.

Storm

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-20 22:51

Oké, het N woord mag dus niet.
Wat mag dan wel?
Oprechte vraag.

elnienjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-20 22:56

Cabaretier zal ook wel snel 'n uitstervend beroep worden als er geen grappen meer mogen worden gemaakt.

Narcissa

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-20 23:07

Jeetje, wat een zuurpruimen zijn er toch.

Newsflash: iedereen wordt gediscrimineerd op een bepaalde manier of bepaald moment. Ik ben heel mijn leven zwaar gepest omdat ik een ziekte heb, school was hel, werk bijna onvindbaar. Nu afgekeurd dus volgens velen een waardeloze niksnut die lekker profiteert van gratis geld van de overheid. En als ik corona krijg en dat niet overleef: so what, ik ben toch al risicogroep en als die doodgaan is het niet erg, lekker feesten en op vakantie gaan is véél belangrijker, want de gezonde medemens mag vooral geen pleziertjes inleveren!

Mag ik nu ook een potje gaan janken over hoe sielugh dat allemaal wel is? Nou, ik ga liever wat positiever door het leven.

Als iedereen eens wat minder snel op zijn teentjes getrapt zou zijn, zou de maatschappij een stuk fijner maken...

Sunnda

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-20 23:26

Danique_G schreef:
Hiraeth schreef:
Grappen maken over zwaarwegende sociaal-maatschappelijke kwesties is gewoon triest. Ja, je maakt het luchtiger, maar anderzijds geef je de indruk er geen fiets om te geven. Ik snap ook echt niet dat mensen dit soort posts uittypen (ook op Facebook) en dan verwachten dat er niet iets van kritiek op komt.

Er zijn 1001 dingen waar zonder problemen over gegrapt kan worden, het is dus niet alsof 'niks meer mag!11!!', hoe graag sommige mensen zich ook blijkbaar onderdrukt willen voelen. En daar mag best wel eens een foutje bij gemaakt worden. We leren immers allemaal met de dag.

Precies. Vandaag de dag sterven er nog steeds mensen door rassenhaat/racisme. Erg onsmakelijk topic dit.

Fouten maken mag. doe ik ook soms. Neem nu het N-woord.

Ik zei het een keer in een voorbeeld tegen een vriendin
Vriendin: “zou je dit woord niet kunnen gebruiken, ook niet in een quote?”
Ik: “oh oké, bedankt voor de reminder.”

That’s it. Het is zo moeilijk als je het zelf maakt. Het heeft ook gewoon te maken met hoe open je bent en hoe erg je tegen kritiek kunt.

Het heeft te maken met arrogantie, dat je denkt dat ongeveer 60% van dit topic dus fout is omdat ze andere humor hebben.

Raineri

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-20 23:32

Erg precieze aanname, maar zat meer te denken aan 69%.

Heel bijzonder hoe je dat percentage en die informatie uit mijn bericht haalt.

Sunnda

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-20 23:38

Wat heeft dit topic dan met jouw fouten te maken en met het feit dat jij zo open staat voor kritiek?
Een goede meerderheid (60% was nog laag ingeschat) vind het zo te lezen een leuk luchtig topic, dat jij dan begint over je fouten toegeven, vat ik dan maar op als dat je vind dat mensen sorry moeten zeggen omdat ze niet jouw humor hebbben.

Of wat wilde je eigenlijk duidelijk maken? :)

Raineri

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-20 23:41

Whut? Ik reageer gewoon op iemand anders die reageert op dat niets meer mag. Bijzonder vergezocht van je. Persoonlijk voorbeeld, zoals in het bericht staat, is gewoon een voorbeeld. Beetje vreemde reactie.

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-20 23:43

Het is wel heel arrogant om dit topic te vergelijken met de humor en het talent van cabaretiers :D :D

Ik ben dol op Theo Maassen, Patrick Laureij en Hans Teeuwen en nog wel een paar. Maar die zie ik deze sketch nog niet doen op een podium in een vol theater. Daar wordt niet voor betaald. ;)
Sowieso zijn cabaratiers openmindend, belezen en hebben zij een grote algemene ontwikkeling.
Dat zie ik niet terug in dit topic ;)
De opening is wel grappig, maar de instemmende berichten een beetje sneu.