Tattas be like

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Ojajoh

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-14 22:30

xMendy schreef:
Ja van die types. Vreselijk _O-

[ Afbeelding ]

Is dit fout dan?

Ik zie de plaatjes alleen maar als een legale manier van elkaar belachelijk maken en te lachen om andermans cultuur....

Raineri

Re: Tattas be like

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-14 22:33

Hahaha ik vind ze geweldig. Vooral dat ze nu aam het eten zijn. Dat waren vroeger mijn zwaarste problemen :')
Beetje elkaar uitlachen moet kunnen!

storrum

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-14 23:34

Rivaldo schreef:
Dat maakt het juist zo leuk _O-

Tatta's be like, fissa :')

? Huh?

Fissa

Fissa is Haags voor 'vissen' (werkwoord) Voorbeeldzin: "ik ga lekka fissa, als ze me missa, ben ik pissa!
Laatst bijgewerkt door storrum op 05-01-14 23:38, in het totaal 1 keer bewerkt

Eske_B

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-14 23:37

storrum schreef:
Rivaldo schreef:
Dat maakt het juist zo leuk _O-

Tatta's be like, fissa :')

? Huh?

Fissa=feest

Verjaardag=kring=typisch nederlands :))

storrum

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-14 23:43

NeverGiveUp

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-14 23:46

Nee fissa is feestje, en tattas is geen vrouwen maar Nederlanders.
Van die irritante woorden :=

Sommige vind ik wel grappig, dan heb je zoiets van verdomd, klopt nog ook :') van die dingen die alleen hier gebeuren.

Lynnepinny

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-14 23:47

Fissa wordt ook wel gebruikt voor feest idd ;)
Bij mij op school gebruiken ze dat woord echt constant..

nafnaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-14 23:51

Lynnepinny schreef:
Fissa wordt ook wel gebruikt voor feest idd ;)
Bij mij op school gebruiken ze dat woord echt constant..

Ja bij mij ook ik zie dat jij ook in gooi woont :Y)

Nanno_123

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-14 23:59

ik denk dat de mensen die het niet grappig vinden of niet snappen te oud zijn en geen "straattaal" meer mee krijgen of mensen te weinig van andere culturen weten om te zien dat ook onze cultuur aparte dingen heeft, net zoals het voorbeeld van in een rondje zitten en dat is het feestje terwijl in veel andere culture gedanst en gezongen wordt, tsja en als mensen dit echt racistisch vinden mogen ze blij zijn dat ze geen allochtoon in Nederland zijn.. dit is geen racisme maar humor(en tuurlijk, sommige mensen delen deze humor niet!)

capopjekop

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-14 00:00

storrum schreef:
Fissa is vissen lees ik net.... nou ja.
Wat ik wel heel leuk vind is deze http://www.facebook.com/MakeThatTheCatWise
Maar daar begrijpen de "tatta FB site makers" waarschijnlijk weer niets van.....

Haha die is leuk! Klinkt een beetje zoals mijn engels :')

hannahaapje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-14 00:06

ik vind ze juist wel grappig :') net als eigenlijk alle memes. het is toch niet grof of beledigend, geen aanval of zo. weten jullie nog, ik steel van de rijke tata's :') wow, ik wist gewoon wat dat woord was en ik kan geen straattaal.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Thesserd

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-14 00:18

Whaha wel grappig xD nu ik weet wat 'tattas' betekent na het lezen van dit topic :+

Selina

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-14 00:20

Nu ik weet dat 'tattas' Nederlander betekent, snap ik wel eindelijk die memes :+

Quiir

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-14 00:26

Ik voel me niet beledigd ofzo, maar ik heb wel zoiets van, gekleurden(laat ik het zo maar noemen, want ik heb heel snel het idee dat dat ook niet goed is maar ik noem het dus even zo) voelen zich snel gediscrimineerd door bijvoorbeeld zwartepiet, maar dan krijgen wij dit, dat snap ik dan even niet.

Thesserd

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-14 00:28

Love_Swing schreef:
Ik voel me niet beledigd ofzo, maar ik heb wel zoiets van, gekleurden(laat ik het zo maar noemen, want ik heb heel snel het idee dat dat ook niet goed is maar ik noem het dus even zo) voelen zich snel gediscrimineerd door bijvoorbeeld zwartepiet, maar dan krijgen wij dit, dat snap ik dan even niet.

Dat heet zelfspot. Dat heb ik in ieder geval wel :+ Bij andere soorten opmerkingen is het inderdaad altijd meteen discriminatie en héél beledigend... :Y)

Quiir

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-14 00:36

Thesserd schreef:
Love_Swing schreef:

Dat heet zelfspot. Dat heb ik in ieder geval wel :+ Bij andere soorten opmerkingen is het inderdaad altijd meteen discriminatie en héél beledigend... :Y)

Ja zelf vind ik het ook niet erg dat deze memes er zijn, sommige zijn wel grappig maar anderen slaan nergens op, maar ik vind toch wel dat zij er dan niet over mogen zeuren als iemand een meme maakt of dat er een andere opmerking is die eigenlijk ook gewoon grappig is dat dat dan gelijk discriminatie is

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-14 00:36

Zag al 1 voorbij komen (Tatta's be like een donker kindje van iemand en eronder : Heeft ie een donkere vader :') ) en nu snap ik hem :D

Kaaaren

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-14 00:37

Hahah heerlijk dit, waarheid als een koe!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-14 00:39

Sammy_xxs

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-14 00:39

Love_Swing schreef:

Ja maar dat is het nou juist, dit is gewoon geen discriminatie zo simpel as that.
Dit is gewoon als grap, en inderdaad elkaars cultuur belachelijk maken.
Er zijn genoeg van die memes over negers hoor...
Ik zie geen verband in ieder geval met discriminatie en dit..
Met deze opmerkingen kwets je toch geen mensen? En zoja, dan ben je wel erg licht geraakt....

Vind het wel heel slecht als mensen geen grapjes over zelfspot kunnen waarderen...
cabaretiers doen dat bijna altijd in hun shows...daar kan iedereen wel om lachen?

Thesserd

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-14 00:43

^ Klopt inderdaad, maar wat als er een grapje staat over iets typisch Afrikaans bijvoorbeeld? Of iets typisch Arabisch? Dan is het opeens wel discriminatie, vinden ze dan... :Y)

Ik ben van mening dat zelfspot érg goed is voor je zelfbeeld :D Op dat moment maakt het je namelijk niet meer uit.
Laatst bijgewerkt door Thesserd op 06-01-14 00:45, in het totaal 1 keer bewerkt

Sandyislief

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-14 00:44

Hahaha ik kan er wel om lachen hoor!

Quiir

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-14 00:45

Sammy_xxs schreef:
Love_Swing schreef:

Ja maar dat is het nou juist, dit is gewoon geen discriminatie zo simpel as that.
Dit is gewoon als grap, en inderdaad elkaars cultuur belachelijk maken.
Er zijn genoeg van die memes over negers hoor...
Ik zie geen verband in ieder geval met discriminatie en dit..
Met deze opmerkingen kwets je toch geen mensen? En zoja, dan ben je wel erg licht geraakt....

Vind het wel heel slecht als mensen geen grapjes over zelfspot kunnen waarderen...
cabaretiers doen dat bijna altijd in hun shows...daar kan iedereen wel om lachen?

ik zeg toch dat ik me niet beledigt voel of iets wat daar op lijk?
ik zie er ook geen discriminatie, maarja, bij sommige opmerkingen over negers, voelen sommige zich wel heel gediscrimineert enzo.

Quiir

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-14 00:46

Thesserd schreef:
^ Klopt inderdaad, maar wat als er een grapje staat over iets typisch Afrikaans bijvoorbeeld? Of iets typisch Arabisch? Dan is het opeens wel discriminatie, vinden ze dan... :Y)

Ja zo bedoel ik het ook, ik kan er zelf gewoon om lachen, maar bij hun is het gelijk discriminatie

Sammy_xxs

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-14 00:48

Nou dat vind ik eigenlijk wel meevallen, als het gewoon een grapje is zullen ze ook niet zo snel in de lucht springen ( je hebt natuurlijk altijd van die gassies die van alles een probleem maken ) maar dat heb je nu ook met sommige Nederlanders, die vinden het ook ineens discriminerend.
Mensen moeten gewoon niet zo stressen, en gewoon de lol ervan inzien, en vind je het niet grappig? Dan is het dus geen humor voor jou, betekend niet gelijk dat het discriminerend is ;)

edit; Dan heb ik het dus over alle culturen he, dat ze niet zo moeten stressen ;)