paarden namen waarvan je denkt *kots*

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Joyce

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-01 19:17

Ik heb 1 keer op een manege gereden en daar heten de pony's Bert, Ernie, Ieniemienie
nu hebben ze daar bacarda, pasoa enz. en toen zijn ze over gegaan op mars, twix, bounty. Zo noem je een paard toch niet????

marfiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-01 23:01

tja Verward je hebt van die mensen die doen dat wel Verward Haha! Haha! Haha! Haha! Clown

Marsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-01 10:26

Hahahaha ik vind het wel grappige namen Haha!
Vooral dat Mars en Twix hihi Lachen
Maar wel raar om een paard zo te noemen.
Bacardi vind ik trouwens nog niet eens zo'n rare naam voor een paard

<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: Marsje op 2001-07-22 10:27 ]</font>

Suus

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-01 10:48

Nee Stef, ik roep al vijf jaar Tonko, of Tonkie dan om het leuker te laten klinken, dus ik zou het erg vreemd vinden om nu opeens Tonka te zeggen. En eerlijk gezegd vind ik dat net zo erg als Tonko, maar toch bedankt voor de tip.

Charmotte

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-01 14:25

Paarden die ik ken:

Bobby voor een merrie!!
Ponponnekke (moest altijd aan tampon denken weet ook niet hahaha)
Bertje
Hans en Grietje
Pipo
Beauty (kan het nog simpeler?)
Pokemon, Onix en Pikachu (er kwamen 3 nieuwe ponys op manege, pokemon was in dus ja, dan maar pokemon namen Misselijk )
Skippy (kangeroe)

En mijn verzorgveulenbeestje heet Bucephala, in het begin had ik echt zoiets van: Misselijk maar nu ben ik eraan gewent en vind het toch wel een mooie naam...

Cissi_D

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-01 16:51

Het paard van m'n moeder heet Rex en op de manege heeft ooit een pony gestaan die Frietje heette Verward

carina

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-01 16:53

nou dan zou ik ook nog maar ff walgelijk gaan doen, ik heb dus een aantal verzorgshetten leuke beessies hoor maar hun namen...

Sjors
Arjan
Derk
Henny
Kokkie
Jurre
Greko
Tom -> gaat nog
Petra
Bartje -> voor een merrie
Ditta
Nettie
Neeltje
Gerrie
Jonell

en dan nig het ergste, de arme dieren zijn allemaal vernoemd naar familie van die gast Frusty nog erger, er gaat een Debbie komen Schijnheilig

greetzzz debbie

joostvangestel

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-01 22:33

Jeezus, wat een gezeur over namen. Nou hier is de ergste die ik ooit gehoord heb: Polhaar's Schijtlijster! Echt zo opgegeven voor de keuring. Overigens heb ik daar heel wat stennis over geschopt, dus is de pony later officieel hernoemd als Polhaar's Sebastiaan. Ach, er zijn best nog wel meer hopeloze namen. Wat ik hierboven allemaal zag valt huis wel mee. Je zult je pony maar Sweetlife Cordelia of zo noemen. Heel erg.

Het ergste wat je een pony kan aandoen is om hem zijn geboortenaam af te nemen. Ponies hebben nou eenmaal een naam en meestal ook een stalnaam dus gebruik hem nou ook maar een hemelsnaam!

Ik vind overigens simpele namen heel leuk. Is zag hierboven Silvia als voorbeeld: ik ken een aantal hele mooie Silvia's. Ook ken ik al een hele mooie Caroline..

sanderijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-01 13:01

nou joost daar ben ik het niet mee eens.als je een paard koopt en de eigenaar weet zelf niets eens de naam uit zijn hoofd en moet eerst in de papieren kijken,tja dan verzin ik terplekke fijn zelf een naam want dan luisterd het dier toch niet naar zijn officiele naam.en bovendien een paard denkt niet eens na over zijn naam dus wat maakt dat nou uit om hem anders te noemen!een paard denkt aan gras en eten en rennen en rollen.daar is ie paard voor.en niet om zijn eigen officiele naam mooi te vinden.

Marsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-01 15:10

De meeste namen die in dit topic genoemd zijn, vind ik helemaal niet zo heel erg dom. Op een paar uitzonderingen na dan. Sommige zijn zelfs wel origineel. Dat is eigenlijk het leukst vind ik, zo origineel mogelijke namen verzinnen

coco

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-01 15:45

Pietje
Sproet
Duck Verward
En Ling heette eerst Lieke, ook een echte mensennaam.

orri

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-01 01:40

Marie
Sandra
(ken echt een paar merries die zo heten)

Roel

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-01 09:45

Van de week op een springwedstrijd gehoord paard heet Juffrouw Jansen???

Bij een kennis een veulen geboren: Urnie???

janna

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-01 14:55

f
Laatst bijgewerkt door janna op 12-03-22 20:40, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-01 18:03

wat denk je dan van de hengsten
troublemaker
makelaar
amsterdam
kroonjuweel
onze fonz
of zuidpool.
En dat zijn dan dekhengsten. Van mij mochten ze daar ook wel meer fantasie bij gebruiken.
En ik kende ook een paard dat earth queke hete tja of die nu ook met een aarbeving geboren is. Lachen

Yentl

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-01 18:36

ik ken nog een tom, katrien (voor een paardennaam Misselijk ) een sjors, sjimmy, wesly, en ga zo maar door hihi eindeloze topic!!

Marsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-01 19:02

Ja, het begint zo wel een eindeloze topic te worden. Ik denk dat het voor iedereen verschillend is wat men namen vindt om van te Misselijk
Anyway, toch leuk om te lezen wat voor namen er zoal aan paarden gegeven wordt

joostvangestel

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-01 19:58

sanderijn: wel mee eens. Er zijn veel mensen die het niks scheelt wat voor naam ze aan hun veulens geven. Bij ons is dat wel ff wat anders. Wij denken daar best wel veel en lang over. Ik vind het vooral storend dagt mensen de stalnaam weglaten. Daarvoor zet je een pony niet op de wereld, aangezien de fokkers toch de hobby nog steeds steunen in dit land.

Joost

*Femke*

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-01 22:24

Heeeeeeeee-j!
Ik ken der ook een: Wat dacht je van Norbert?? Misselijk Verward
Zo moest ons paard heten volgens de oom van Heleen... Frusty
Wij hadden bedacht dat het maar Teun moest worden Knipoog NOT!
Ik vind die namen zoals Teun en Piet en Klaas ook nix voor een paard! Als je zo'n naam wilt gebruiken moet je al minstens een Belg of zo kopen!

siouxsie

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-01 17:30

peer
zo heet een shetje in de buurt
of hannes Misselijk
floris vind ik ook zo idioot
of rode sean
ik wil niet zeggen dat mijn naam siouxsie mooi is en dat de namen van mijn paarden
Ginger Caballero en Amber mooi zijn maar toch
groetjes en bokjes siouxsie

calemity_jane

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-01 17:19

ik heb een haflinger en heet Pablo officieel heet hij niet schrikken: Walo van de broedershoeven. Nou dat vind ik niet zo. Vaak noem ik hem gewoon paapie.

}> }> }> }>

Sirius_

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-01 17:41

op de burght is 12 jaar geleden de hengst odin uitgebroken, gevolg was dat er een heleboel merries werden gedekt, ze kregen allemaal een naam met de letter R die veulens, nah wat dáár uitkwam??
het ging van Rodi naar Ruben *LOL* Misselijk

wat vinden jullie van bernadette, Ramona, Jan Misselijk, lars, smetje, sally en noem maar op. zijn pony's van een manege waar ik wel eens reed.

of op het friese paarden centrum in drachten? Bobby, Goergie, Edda, Sharon, Jasper, Marimba, Mickey, Nikki etc.

de veulens van een kennis (naja veulens.. bijna 3 maar ik ken ze vanaf hen geboorte) hebben leuke namen vind ik: Shiraz en Sensation. maar hun moeders? zum Misselijk Marieke en Jessica.

Ik vind Mystic wel een mooie naam.

Manon

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-01 18:11

Mijn paard heet eigenlijk Sevin van de Haandpoel (die flikkert op z'n smoel) Dat tussen haakjes heb ik er zelf bijbedacht, maar ik vind het wel een debiele naam. Sevin gaat nog wel, maar dat achterste...