Maar zover kwam het niet. Een hoop kabaal aan de ingang van de loods deed iedereen omkijken. Een hinnik die ik uit duizenden zou herkennen vervulde mij van hoop. Flame! In galop kwam ze naar binnen gestormd, liep daarbij een aantal mensen omver, en maakte al steigerend dat BartVB achteruit deinsde. Ik greep mijn kans, slingerde mij op haar rug, en reed de bewakers van Irise456 omver. Zij rende naar de trailer, om Goldy los te maken. Ik hield ondertussen het bokt SWAT team op afstand. In volle galop maakten we ons uit de voeten. We hadden geen tuig meer, alles lag in de auto. Gelukkig hadden wij als diehard-naturals natuurlijk helemaal geen tuig nodig. Een goede band met je paard is voldoende, dus op het gemakje staken we een paar drukke wegen over. In een bosje hielden we halt. “Wat nu? “ Ik dacht het, Irise456 zei het. Zwijgend staarde ik voor me uit. Ik wist eigenlijk niet veel nuttigs uit te brengen, maar toch moesten we ergens beginnen. “Informatie. Wat is BartVB van plan, en waarom? Wie kan ons helpen?” Irise456 keek me begrijpend aan. “Gypsy, ik ga een plek met internet zoeken, om zo uit te vinden wat er op bokt aan de hand is.” Dankbaar knikte ik. “Ik ga terug. Er klopt iets niet.” Ik draaide Flame om, en stoof er in volle galop vandoor. Ik wist dat ze aan het zoeken waren naar ons, maar ik gokte erop dat ze niet zouden verwachten dat ik terug zou keren. Flame droeg mij geduldig terug, haar vlakke galop maakte dat het geen probleem was om zonder zadel te rijden. Als een schaduw schoten we door de nacht, lichtvoetig en snel. Tot we op onze bestemming aankwamen. Het was stil, en de beklemmende sfeer drukte zwaar op mij. Flame voelde mijn angst, en toch liep ze verder. Ik dacht aan Irise456. Zou het haar lukken? Stilletjes stapte ik naar de loods. Ik sprong van Flame af, en liet haar voor de deur staan. De loods was donker, er brandde geen licht meer. Langzaam liep ik naar binnen, iets zei me dat ik hier moest zijn. Honderd meter voor me doemde een gestalte op uit het duister. Ik was bang, maar liep door. Hij bewoog niet. Pas toen ik vlak voor de mysterieuze persoon stond zag ik wie het was. Woede maakte zich meester van mij, ik vloog hem aan, duwde hem op de grond. Maar tot mijn verbazing, verdedigde hij zichzelf niet, en schoot ook niemand hem te hulp. Hij bleef gewoon liggen. Verbaast knielde ik naast hem neer. Maar niet zonder wantrouwen. “Wat is hier aan de hand?” Siste ik. De blik waarmee BartVB me aankeek, was er een van schaamte en spijt. “Ik heb dit nooit gewild! Zij was het… Ze heeft me er ingeluist.” Ik vroeg nog wie, maar ik kreeg geen antwoord. “Het was nooit mijn bedoeling, om er zo ver mee te gaan, maar ik had geen keus, langzaam verloor ik de controle.” “De controle over wie BartVB? Wees duidelijk!” “Heel bokt, Gypsy. Ze worden gek als ze een voorstel topic met een man zien, branden elkaar af om het minste of geringste. Er moest iets gebeuren vond ik, en zij zei dat ze een plan had dat zou werken. Ik was het er wel mee eens, maar nu gaat het me te ver!” In de verte hoorde ik een auto. De tijd drong. “Verman jezelf BartVB! Zometeen doe je alsof er niks gebeurt is. Maar alsjeblieft, geef me een naam!”
Na de reclame…. Wie is de werkelijke schurk??? Gokken mag trouwens... Oeh spannend he
DiekeC
Geplaatst: 03-05-11 10:26
Zozo, spannende omkeer... Hmm... wie is the bad guy (woman) geen idee... schrijf maar snel verder, dan weten we snel het antwoord.
Eline, ik weet het zeker! Ik zei toch dat ze evil was!
Of het is een van de modjes... Neonlicht ofzo...
Naskapower
Geplaatst: 03-05-11 21:12
ja of het zijn een heleboel penny's met de enige echte pokemon als aanvoerder
edit: emoticon aangepast
MeesMo
Geplaatst: 03-05-11 21:18
Nee, dat kan toch niet? Hij heeft het over een "Ze".. Hmmm *peinst, wrijft over haar kin en steekt een pijp op* Oh nee, ik rook niet. Ik blijf erbij dat het Eline is
Edit: Of KiWiKo, dat bedenk ik me net, die zie ik er ook wel voor aan na Geit...
Hhhm, dit is hilarisch. *Gaat nog even wachten met vervolg schrijven.*
Naskapower
Geplaatst: 03-05-11 21:20
pokemon was ook een vrouwlijk persoon, en niemand weet wat er is gebeurt met haar, ze kwam in iedergeval niet meer online (en ja de groentesoep voor zieke pony's komen bij pokemon vandaan )
Twijfelend keek hij mij aan. De langste seconde ooit. “Pokemon. Zoek pokemon.” Wat? Ik snapte er niks van. Dit was geen antwoord, geen helpen, dit leverde alleen maar meer vragen op! Maar er was geen tijd meer. Ik wierp nog een wanhopige blik op BartVB, en maakte mij uit de voeten. Stilletjes verdwenen ik en Flame weer, alsof er nooit iets was gebeurt. Maar het was maar alsof. Er was wel wat gebeurd. Uren heb ik op haar gewacht. Maar ze kwam niet. Langzaam besefte ik dat ze niet meer ging komen. Irise456, ze kwam niet. Daar zat ik dan. Zonder de enigste persoon die nog te vertrouwen was, met maar een vage hint. Pokemon. Hoe kon zij onze echte tegenstander zijn? Waar moest ik nu beginnen? Uitvinden waar Irise456 was? Was ze gevangen genomen? Of erger? Ik werd opgeschrikt uit mijn gedachten door het geluid van paardenhoeven. Een ruiter in stap. Een groenige glans. Schijnbaar weerloos bleef ik zitten. Alsof het mij niks meer kon schelen. In werkelijkheid kon het mij alles schelen. Iedere gelegenheid om uit te vinden wat er met Irise456 was gebeurt, greep ik aan. Ik kon immers niet zonder haar verder. Ik wachtte rustig af hoe de ruiter op mij af kwam. Een zwaard werd getrokken. Ik bleef stil op mijn plek zitten, in een gedoken. Tot op de laatste seconde verroerde ik mij niet. Wachten, wachten, en nog eens wachten. En dan, gaan. Als een speer dook ik opzij, net op tijd om het zwaard dat neerkwam waar ik net zat, te ontwijken. Ik greep de ruiter, de mod die mij uitschakelt moet nog geboren worden! Binnen een paar tellen zat de mod, die ik herkende als Annetje, met haar handen gebonden op de grond. “Zo vuile groene huichelaar. Is dat wat je allemaal over hebt voor je kleurtje? Ik hoop maar dat je er gelukkig mee bent dan!” Ze gaf geen antwoord, maar bleef me brutaal aankijken. Snel pakte ik haar mantel, en trok hem aan. Perfect, niemand zou me zo herkennen. Nu moest ik nog informatie hebben. “Vertel! Waar is jullie hoofdkwartier?” Maar zo makkelijk zou het niet gaan. “Dat vertel ik niet!” Annetje zou duidelijk niet zomaar opgeven. “Wat is er? Bang om je groene kleurtje kwijt te raken? Je voelt je precies heel wat zo in het groen he!” Geen reactie helaas, alleen een vuile blik. “Prima, dan verzin ik wel wat anders om je aan het praten te maken.” Ik, als een echte cowboy, had daar natuurlijk wel mijn methodes voor. Snel bond ik Annetje met haar handen aan een boom. Een ander touw ging om haar voeten, het uiteinde bond ik stevig om de zadelknop van het zwarte paard. Ja, beste engelse dressuurprikkers, dat is waar die knop goed voor is, om ruzietjes op te lossen. “Goed” zei ik uiteindelijk. “Dus jij wilt niet praten? We zullen zien hoe LANG dat duurt.” Grinnikend liet ik het paard wat naar voren stappen, en tot mijn genoegen zag die verrader bleek van angst. Ik deed er nog een schepje bovenop, en nu gilde ze het uit van pijn. Rustig liet ik het paard weer achterwaarts gaan. “Zo, nu al wat spraakzamer?” Geschrokken knikte mijn slachtoffer. Zonder verdere omhaal gaf ze mij de aanwijzingen om aan het hoofdkwartier te geraken. Hopelijk de plek waar Irise456 gevangen zat. Mijn bezorgdheid om haar maakte dat ik alles wel wou doen. Begrijp me niet verkeerd, normaal gezien doe ik zulke dingen niet met mods, maar als ze mij proberen te vermoorden… Vlug haalde ik het touw van de zadelknop, en stapte op. Aarzelend keek ik naar Flame. “Sorry lieverd, ik kan je niet meenemen.” Als een echte paardenfluisteraar, fluisterde ik in haar oor. “Maar zoek Goldy, en maak dat jullie samen wegkomen. We zullen elkaar wel weer zien, en zo niet, bedankt voor alles…” Zachtjes briesend legde ze haar hoofd tegen mij aan, en hinnikend steigerde ze, aan de zonsopgang. Zo lichtvoetig als alleen zij dat kon, vertrok ze in een vlotte galop. Ik pinkte een traan weg, als het maar goed kwam met haar, want zij verdiend het allerbeste.
*reclame voor bokt petjes enzoooow... En nu is de vraag... Wie zit er achter pokemon???
Ik denk echt dat Kiwiko de slechterik is, dan was het hele Geit verhaal gewoon een manier om de verdenkingen niet op haar te laten vallen, en omdat ze geband is, is ze moeilijk te vinden, net als Pokemon, maar die houdt zich niet schuil, die zit ergens onder een bankje in het Vondelpark zwervers groentesoep te geven. Nee, dan Kiwiko, die wíl niet gevonden worden...
misschien moeten we bij het verlaten schuurtje van pokemon kijken om haar te vinden. (geit? is dat van pp waar ik toevallig vandaag een topic over zag)