Mooie babynamen

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Goof

Re: Mooie babynamen

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-16 13:51

Als ik een Caligula in de klas zou krijgen, zou ik me echt direct afvragen wat voor ouders daar achter zitten ;) Ik vind het vreselijk.

Ik vind de combinatie Skye en Storm trouwens ook 3x niks.

Jamiejoyce

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-16 14:26

Collega heeft een dochtertje gekregen en ze heet Belle Rose ik vond het wel een mooie lieve naam
En zag laatst een naam voorbij komen eythora vond ik ook persoonlijk wel mooi

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-16 14:42

Ik heb ook een paar leuke namen in mijn klas:

Meliange
Milton
Fiona
Ziggy
Deni (jongen)
Sammy (meisje)

Storm

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-16 14:43

Belle Rose is schattig. Alleen je drukt zo'n stempel. Een Belle Rose van 180 kilo en een harige bovenlip past ook niet...

Julia

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-16 14:50

Storm schreef:
Belle Rose is schattig. Alleen je drukt zo'n stempel. Een Belle Rose van 180 kilo en een harige bovenlip past ook niet...

_O- Hahaha.
Voor mij ook te zoetsappig indd. Voor kleine meisjes heel lieflijk, maar voor een volwassen vrouw, nehh.

Wat vinden jullie mooie meisjesnamen? Vind ik lastiger dan voor een jongen.

Quir
Winnaar Bokt Veulenverkiezing 2024

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-16 15:00

Ik vind voor een jongen Elias nog steeds een hele leuke naam. Voor een meisje Amber en Livia ook.

millennium

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-16 15:20

Julia schreef:
Storm schreef:

_O- Hahaha.
Voor mij ook te zoetsappig indd. Voor kleine meisjes heel lieflijk, maar voor een volwassen vrouw, nehh.

Onze dochter van bijna vier maanden oud heet Fiene Esmee. Geen idee of dat in jouw straatje past maar wij vinden de naam uiteraard prachtig hihi!

_Nadia_

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-16 15:27

Julia schreef:

Onze dochters heten Abigail (abby), Daisy, Lily & Ginny. Mochten we nog meer dochters krijgen staan Meaghan, Ruby, Rowena en Emily op het lijstje.
(disclaimer, ik woon in Engeland)

Jamiejoyce

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-16 16:04

Opzich kan ik best wel een aantal mooie jongens namen bedenken ik vind juist meisjes namen wat lastiger

AnnaXBoy

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-16 16:29

Ik vind aparte meisjes namen heel mooi (allemaal engelse namen):
Charlie
Frankie
Dakota
Reagan
Saoirse
Sinead
Rhaena

Met jongensnamen heb ik normalere versies:
Shayne
Thomas
Luca
Jaimy
Jake
Murphy

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-16 16:55

Lee, laat jouw kerel maar tzt de naam kiezen :P goede smaak heeft hij. Neem jij nog maar een kat die je een malle naam kan geven :D

Emily vind ik ook prachtig!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-16 17:01

_Nadia_ schreef:
Onze dochters heten Abigail (abby), Daisy, Lily & Ginny. Mochten we nog meer dochters krijgen staan Meaghan, Ruby, Rowena en Emily op het lijstje.

Ohhhhh dat vind ik prachtige namen!
De y op het eind doet het hem echt voor me.

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-16 17:04

Olivier vind ik ook prachtig, geef mij maar wat klassiekere namen. Die hele hippe namen vind ik niets, zoals spijker of kikke of bikkel :+
Kind wordt volwassen en gaat solliciteren en minister president Spijker klinkt meer als een slapstick :')

_Nadia_

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-16 17:19

Anoniem schreef:
_Nadia_ schreef:

Ohhhhh dat vind ik prachtige namen!
De y op het eind doet het hem echt voor me.

Dank je :o In Nederland wordt een Y niet als iets positiefs gezien, maar hier zijn het eigenlijk heel klassieke (okay op Ginny na) namen.
Zoons heten Logan, Sean en Josh(ua), en op t lijstje voor eventuele volgende zoons staan Jared, Keith, Gabriel (Gabe), Stephen en Nathan.

Hadden wij nog in Nederland gewoond was Keith geen optie geweest, dat krijgt bijna niemand zn strot uit op de normale manier, en Nathan waarschijnlijk ook niet. Hier in Engeland geen enkel probleem gelukkig.

flooooo

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-16 17:21

Ik vind Hugo of Felix ook heel mooi voor een jongen. Xavier vind ik ook gaaf maar met een oerhollandse achternaam toch niet zo geslaagd denk ik.
Jade vind ik ook mooi voor een meisje al ben ik meer van klassiek en dubbele namen. Merle-Sophie, Lisa-esmee en Anne-britt vind ik erg mooi.
Floris vond ik ook leuk, maar zo heet mijn hond al.

Urona447

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-16 18:33

Mijn dochter heet Vaylinn , wilde geen standaard naam hebben. Tweede naam van haar is Jill dus mocht ze er echt een hekel aan hebben kan ze die naam gebruiken.

Aranel

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-16 18:36

Bij Felix denk ik toch meteen aan dat kattenvoer :+

In het kader bijzondere namen:
Sweet (ja, echt.. voor een jongen, inmiddels man)
3 zussen: Anne-Fleur, Annelinde en Anne-Roos
Jamai (Nederlands kind)

Ik heb zelf 1 meisjesnaam die ik echt al jaren leuk vind, laatst aan kon vriend voorgelegd en hij vond m ook mooi dus die naam ga ik niet delen, want als we ooit een meisje krijgen gaat het die naam worden <3

litilaura

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-16 18:44

Ik ben zwanger en in april uitgerekend van een meisje. Maar de namen zijn al bekend (vertel ze ook al tegen iedereen)

Voor een jongen zou het mathijs worden (vernoemd naar mijn in 2013 overleden vader)

Voor een meisje word het iréne al vond ik amélie ook erg mooi.

Vaak word er van tienermoeders verwacht dat het kind een onuitspreekbare naam heeft. Ik denk dat ik nog redelijk normale namen heb weten te bedenken.

Urona447

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-16 18:51

Het is volgens mij gewoon hip om aparte namen te nemen ongeacht de leeftijd. Er worden ook steeds minder kinderen vernoemd en tweede namen hoor je ook steeds minder dus mensen maken er meer werk van. En agh je hebt 9 maanden de tijd dus waarom niet .

litilaura

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-16 18:54

Bedoel dus meer er zijn meiden van mijn leeftijd in programma's als 4 handen op 1 buik die er nogal een potje van maken. Heb vaker wel dan niet te horen gekregen dat de babynamen niet bij mijn generatie zouden passen _O- alsof je perse met dj moet beginnen en je kind alleen al door z'n naam de stempel kansenparel moet krijgen. Ik vind ze mooi maar word onzeker van de negatieve reacties dat het te ouderwets of gewoontjes is

ElizeVdS

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-16 20:56

Haha VN wat kom je weer mooi uit de hoek.

Olivier vind ik ook nog steeds een heel gave naam, manlief vind hem helaas niets.
Voor een eventuele nummer 2 al druk namen aan het verzinnen.

Bij een meisje toch weer twijfelen tussen Emma en Emilie [Ee-me-lie]. Op een of andere manier spreken mensen die naam heel snel als [eh-mil-lie] uit. Dat is ook precies mijn bezwaar.

Als tweede naam hadden we Milou staan (toen we de namen oorspronkelijk kozen, maar we kregen een zoon). Sindsdien 2 mensen leren kennen met die naam. Vind ik niet zo tof. Dus hiervoor zoeken we nu iets anders.

Derde naam wordt Caroline, naar een 'oma' (geen familie) die me heel dierbaar is.

Krijgen we nog een jongen dan denken we nu aan:
Floris of Laurens als eerste naam.

Weten jullie nog een leuke tweede naam voor een meisje en voor jongens leuke namen?
Niet te popie-jopie, bij voorkeur een naam die Nederlands is maar ook voor anderstaligen uit te spreken is. En het moet passen bij Jonas.

RobinM

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-16 23:49

Wij wilden een originele Hollandse naam voor een jongen, in maart is onze zoon Ros geboren.

Wat vond ik meisjesnamen lastig zeg... daarvoor ook geen echte naam gevonden die ik wauw vond.
Wisten het geslacht dus dat was wel spannend :+

moonsparkle

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-16 09:20

Ik vind jongensnamen echt heel lastig. Het moet goed uit te spreken zijn in het Engels en ik vind het fijn als het afgekort nog steeds als een naam klinkt zoals Christopher en Jonathan, maar die worden het dus niet :')

Eulogy

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-16 10:38

Ik vind Noah zo leuk voor een jongetje maar dat is nu blijkbaar een van de meest populaire jongensnamen in de UK... Dan hoeft het al niet meer :+

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-16 11:27

Tobias vind ik ook mooi, Vincent ook trouwens. Maurits stond op mijn lijstje. Maar Maurits vond mijn man dan weer te kak haha

Floris was mijn favoriet, maar toen hoorde ik iemand zeggen Floris clitoris en sindsdien blijf ik die associatie houden :')