Mooie babynamen

Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Linnie050

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-16 05:08

Ik schop dit topic weer omhoog.

Gewoon om wat ideeën op te doen.

Maris89

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-16 13:28

Nog 6 weekjes te gaan. Dan mag ik onze dochter haar naam hier showen :) .

Esplendido

Re: Mooie babynamen

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-16 13:35

Hier ook op zoek naar inspiratie. Inmiddels ruim 21 weken zwanger van de vierde. We hebben al twee meiden en een jongen en nu verwachten we weer een jongen. We houden van klassieke Nederlandse namen, geen top zoveel namen, geen ingewikkelde schrijfwijzen en dergelijke.

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-16 14:01

Esplendido schreef:
Hier ook op zoek naar inspiratie. Inmiddels ruim 21 weken zwanger van de vierde. We hebben al twee meiden en een jongen en nu verwachten we weer een jongen. We houden van klassieke Nederlandse namen, geen top zoveel namen, geen ingewikkelde schrijfwijzen en dergelijke.

Onze zoon heet Timo. Simpel, oer-Hollands en niet ingewikkeld.

Verder stond op het lijstje:
Job
Matthijs
Daan
Bob (maar vond m'n man erg lelijk :'))
Simon (maar vervelende associaties)

Julia

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-16 14:18

Bart, Bastiaan, Benjamin, Bram, Chris(tiaan), Cas(per), Dennis, David, Floris, Gijs, Hugo, Jasper, Jens, Joost, Joris, Julian, Laurens, Lars, Luuk/Luc Martijn, Maarten, Milan, Niels, Philip, Pieter, Thomas, Ruben, Stef/Stefan, Sven. Zo kan je eeuwig doorgaan, haha.

Timo of Timon vind ik ook leuk!

Hoe heten jullie andere kinderen?

lovecappie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-16 22:00

Ik ben nog laaang niet zwanger, maar voor een jongen vind ik Dani en Jevi/Jaivey erg leuke namen. Jevi vind ik een leukere schijfwijze, maar ik vind het leuk dat het (waarschijnlijk) afgekort zal worden naar 'Jay', wat denk ik met Jaivey eerder gaat gebeuren. Maar dat kan ook aan mij liggen :o

Voor een meisje staat Liv hoog op mn lijstje als ik ooit een dochter krijg. Jacky voor een meisje vind ik ook erg leuk. :D

cruesli

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-16 09:05

Esplendido schreef:

Onze jongens heten Tijn en Jip. Hollands, makkelijk en geen gezeur over de schrijfwijze ;)

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-16 09:51

Bob :') ik vind dat zo'n grappige naam :')

Hugo, Laurens en Arthur vind ik mooi. Iets meer hockey namen, dat dan wel.

rossi

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-16 10:04

Onze dochter heet Gwyn. <3

zonneglans

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-16 19:02

Jongens of meisjesnamen? Of weet je het ( nog) niet

Esplendido

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-16 19:07

Wij zijn op zoek naar een jongensnaam. Klassiek, niet te kort (andere kinderen hebben allemaal twee of drie lettergrepen) en geen top zoveel naam. Een naam als Casper vind ik echt heel leuk en ook passend bij de andere namen. Helaas is vl niet overtuigd.

liesJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-16 19:12

Op 9 september is onze zoon Sem geboren
Wij wilde kort stoer en internationaal

Onze dochter heet Zoë

Pikkepor

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-16 20:07

Esplendido schreef:
Wij zijn op zoek naar een jongensnaam. Klassiek, niet te kort (andere kinderen hebben allemaal twee of drie lettergrepen) en geen top zoveel naam. Een naam als Casper vind ik echt heel leuk en ook passend bij de andere namen. Helaas is vl niet overtuigd.

Floris
Barend
Felix
Edward
Julius
Lennard
Quinten
Bastiaan
Wouter
Christophe

WinSel

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-16 20:17

Mijn broer en schoonzus krijgen in december een jongetje. Hij is nederlands en zij is mexicaans.
Hun zoontje gaat Neil Taddeo heten :)

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-16 20:20

Nog niet zwanger. Maar, voor een jongetje vind ik Caligula leuk en mijn vriend Julius. Wat is jullie mening?

WinSel, is het handig om die naam zo op bokt te gooien? Kindje is nog niet eens geboren en de naam is vrij zeldzaam. Ik zou het niet fijn vinden als mijn zus dat zo op bokt gooit.

Sadira

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-16 20:22

Caligula... Vernoemd naar een Romeinse heerser die als waanzinnige tiran bekend stond. De naam heeft voor mij niet meteen de beste connotaties zegmaar. Zou ik niet heel snel voor kiezen persoonlijk :)

Poosje81

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-16 21:19

8 weken na dato zal ik ook nog de naam even melden van onze zoon, is uiteindelijk niet Frans geworden. Boel discussies gehad hier thuis, tot aan einde aan toe niet eens worden over de naam. En ik liep 11 dagen over :+ Meeste stemmen golden, dus ik trok aan kortste eind, maar ik ben er achteraf alsnog enorm blij mee, past namelijk bij hem.

Logan Joaquin

Amigo_tje

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-16 21:28

Mijn jongens <3

Skye (9/08/12) en Storm (13/06/15)

WinSel

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-16 21:30

lieveli schreef:
Nog niet zwanger. Maar, voor een jongetje vind ik Caligula leuk en mijn vriend Julius. Wat is jullie mening?

WinSel, is het handig om die naam zo op bokt te gooien? Kindje is nog niet eens geboren en de naam is vrij zeldzaam. Ik zou het niet fijn vinden als mijn zus dat zo op bokt gooit.

Ze hebben t zelf ook al bekend gemaakt :)

Yunaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-16 22:09

lovecappie schreef:
Ik ben nog laaang niet zwanger, maar voor een jongen vind ik Dani en Jevi/Jaivey erg leuke namen. Jevi vind ik een leukere schijfwijze, maar ik vind het leuk dat het (waarschijnlijk) afgekort zal worden naar 'Jay', wat denk ik met Jaivey eerder gaat gebeuren. Maar dat kan ook aan mij liggen :o

Voor een meisje staat Liv hoog op mn lijstje als ik ooit een dochter krijg. Jacky voor een meisje vind ik ook erg leuk. :D

Liv ... <3

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-16 22:50

Liv vind ik om de een of andere reden eruit zien alsof de naam niet af is. Klinkt wel lief, maar op papier vind ik het lelijk :+

Julia

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-16 23:52

lieveli schreef:

Caligula, hoe spreek je dat uit? Vind het een bijzondere naam. Mooi, apart. Wel een naam die hij dan in de toekomst telkens zou moeten spellen, denk ik.
Julius vind ik een hele mooie naam. Netjes, in het Engels/Frans/Duits e.d. ook geen moeilijke naam.

Al ideeën voor een meisje?

Storm

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-16 09:53

Caligula?
Sorry, ik ben het met je vriend eens, ik vind Julius veel leuker. Ik vind Caligula niet eens als een naam klinken, meer een plant... Vraag me ook af hoe zijn roepnaam is. Een jongensnaam eindigend op de A vind ik ook moeilijk, meestal is dat nl een meisjesnaam.

Cerilene_

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-16 13:12

Caligula... Niet echt mijn ding ook. Zeker vanwege de associatie (ik ken een Nero, dat vond ik al een nare associatie voor het kind), maar ook omdat ik het gewoon een nogal vreemde, niet mooie naam vind.
Julius vind ik dan wel weer heel leuk.
Dus sorry, ook ik geef je vriend gelijk, haha.

Pastis

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-16 13:29

Mijn zoontje noemt Julien, en m'n dochtertje Louise.

Onze jongensnamen om uit te kiezen waren; Hugo, Felix, Julien en Maurice.

De meisjesnamen waren Helena, Louise, Hanna of Elise.