Mooie babynamen

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Pikkepor

Re: Mooie babynamen

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-16 10:30

Gefeliciteerd! Leuke namen hebben je meiden! Zijn ze vernoemd? Of heb je gewoon mooie namen gekozen? :)

Eulogy

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-16 11:56

Gefeliciteerd! Erg mooie namen inderdaad :) Hannah vind ik altijd een hele mooie naam maar allebei de exen van m'n vriend heten zo dus ik gok dat die afvalt :')

En ja, we hebben dan wel een probleem als we toch besluiten terug naar Nederland te verhuizen, haha. Ik moet mijn naam voor iedereen spellen en als ik bijvoorbeeld op m'n werk aan de telefoon mensen mijn emailadres moet geven, is dat ook niet altijd even makkelijk. Ik heb ook nog een Griekse en dus niet gebruikelijke achternaam. Ik zou mijn kinderen dat echt niet aan willen doen, ondanks dat mensen mijn naam altijd heel mooi vinden :=

IJsco_Love

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-16 00:12

@Renskep: Hannah en Naomi vonden gewoon heel mooi en bovendien niet geheel onuitspreekbaar voor mijn familie die in zijn geheel in Australië woont :+ en ik kan het op zijn Nederlands uitspreken zonder accent, vond ik ook belangrijk. Manlief vond de naam Laura erg mooi maar na weken oefenen klonk het nog steeds meer als Lora, en dat met een engelse r, dus dat wouden we niet :+ als kind wil je geen naam die door je moeder compleet anders wordt uitgesproken dan door je vader haha.
Verder wel vernoemd.
Hannah Rebecca Femke: Rebecca was de naam van mijn moeder en Femke ís het zusje van mijn man en tevens mijn beste vriendin (drie keer raden hoe manlief en ik elkaar op middelbare school leerde kennen :+ )
Naomi Judith Jaïra: Judith is de naam van mijn schoonmoeder en Jaïra is de vrouwelijke versie van Jaïro (spreek uit als Djaiero, niet op zijn Spaans) wat weer de naam was van mijn (overleden) broer.
Zeker vernoemd dus ;)

Eulogy:
Hahahaha, zet die naam maar uit je hoofd dan _O- _O- _O- gaat hem niet worden _O- wel heel benieuwd nu naar je eigen naam :+ waar woon je nu, en staat het op de planning terug naar Nederland te gaan?

Pikkepor

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-16 18:10

Aah kijk.. ik vond het zo uitlopend, maar nu begrijp ik dat het met de vernoemingen te maken heeft! Altijd leuk om te weten hoe mensen zo namen kiezen. :)

swartbeessie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-16 13:27

Ik ben ook heel hard aan t nadenken.. We hadden al heel veel meisjesnamen, maar het is n jongetje. Nog een dikke 7 weken dus het wordt tijd om knopen door re hakken. Ik heb het liefste een franse naam, vanwege mijn (verre) roots, is toch een beetje familietraditie. Hebben julle toevallig suggesties?

Cerilene_

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-16 13:52

Ik vond philip/philippe wel mooi. Nog een paardenbetekenis ook.
Helaas vond vl het niets.
Ook Thierry vind ik mooi of Olivier (maar mijn dochter heet al Olivia, haha)

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-16 14:03

Matthieu
Guy

Vind ik mooi als Franse namen. Hier gekozen voor een oerhollandse naam vanwege de achternaam :P een buitenlandse naam met een Nederlandse achternaam vind ik niet klinken.

Eulogy

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-16 14:33

Haha, mijn voornaam is Yanou :D Niet onwijs lastig als mensen er eenmaal aan gewend zijn maar niemand kent het. Hier in de UK lijkt het wel iets makkelijker te zijn voor mensen dan in Nederland.

Ik woon in Engeland en ben niet echt van plan terug te keren (m'n vriend is ook Brits en niet Nederlands, hij probeert Nederlands te leren maar is in de afgelopen 3 jaar niet veel verder gekomen dan een paar woordjes) maar zeg nooit nooit :D

Caesar

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-16 16:08

Maurice of Christian? Als fransachtige naam?

EstherMe

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-16 06:26

Justin is oorspronkelijk ook een Franse /Engelse naam, al spreken wij hem op z'n Hollands uit :)

IJsco_Love

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-16 09:17

Eulogy schreef:
Haha, mijn voornaam is Yanou :D Niet onwijs lastig als mensen er eenmaal aan gewend zijn maar niemand kent het. Hier in de UK lijkt het wel iets makkelijker te zijn voor mensen dan in Nederland.

Ik woon in Engeland en ben niet echt van plan terug te keren (m'n vriend is ook Brits en niet Nederlands, hij probeert Nederlands te leren maar is in de afgelopen 3 jaar niet veel verder gekomen dan een paar woordjes) maar zeg nooit nooit :D

Wel een mooie naam!

En voor je vriend is nederlands leren ook moeilijk, zeker als jullie daar wonen en niet in Nederland. En zelfs al woonde je hier...ik woon hier nu sinds mijn dertiende al en schrijven gaat me goed af, maar die uitspraak...sommige woorden vermijd ik express :Y)

Ga je je kind tweetalig opvoeden? (Doen wij). Of enkel Engels?

Sorry, ik dwaal af :=

Voor Franse namen vind ik Matthieu ook erg mooi!

djuulsie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-16 09:38

Ben ook erg van de Franse namen, mijn naam is Julie (op z'n Frans), mijn dochter heet Josephine Frederique. Ook Franse namen dus <3 hou ervan!

Vind Frans sowieso een hele mooie taal :o

swartbeessie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-16 09:59

Dank jullie wel voor het meedenken!

De Franse voornamen zijn begonnen bij mijn grootouders, mijn pa heet Willem op z'n Frans (Guillaume, afgekort gui). Ik heet Michou (geen officiële naam, eigenlijk een koosnaampje of afkorting voor Michelle.

Philippe stond ook hoog oponze lijst, jammergenoeg loopt er al een kleine jongen rond met die naam, neefje van mn zwager. Die komt veel logeren en dat lijkt me verwarrend...

Verder wat goeie opties langs horen komen, super!

My_Lady

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-16 13:32

Mooie namen komen er voorbij.

Ik ben 3 mei bevallen van een dochter. We hebben haar Jelisa genoemd.

Eulogy

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-16 13:54

IJsco_Love schreef:
Eulogy schreef:

Wel een mooie naam!

En voor je vriend is nederlands leren ook moeilijk, zeker als jullie daar wonen en niet in Nederland. En zelfs al woonde je hier...ik woon hier nu sinds mijn dertiende al en schrijven gaat me goed af, maar die uitspraak...sommige woorden vermijd ik express :Y)

Ga je je kind tweetalig opvoeden? (Doen wij). Of enkel Engels?

Sorry, ik dwaal af :=

Voor Franse namen vind ik Matthieu ook erg mooi!
Mijn vader is Grieks en kwam op zijn 25e naar Nederland voor mijn moeder, inmiddels zo'n 30 jaar geleden, zonder Nederlands te spreken en hij zegt altijd dat het 10 jaar heeft geduurd voordat hij zich een beetje kon redden :D Ik vrees dus inderdaad dat het voor mijn vriend wel erg lastig wordt zonder er te wonen, hoewel hij inmiddels al wel kan horen waar een gesprek in grote lijnen over gaat, dat vind ik al heel knap. Het is volgens mij echt een hele lastige taal om te leren!

Ik zou mijn kinderen inderdaad sowieso tweetalig opvoeden :j Ik heb zelf bijvoorbeeld nooit Grieks geleerd en vind dat altijd best jammer. Vriend wil juist daarom Nederlands leren, "anders kun jij in het Nederlands met de kinderen over mij roddelen" :D

Sorry, offtopic!

Ik vind Alain een mooie Franse naam :j

AnnaXBoy

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-16 15:01

Mijn neefje is laatst geboren met de naam Thieron! Vader komt uit Senegal vandaar de franse naam.

Pikkepor

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-16 15:36

Swartbeessie
Juist omdat je vader Willem heet, zou ik Guy heel erg leuk vinden. Vernoemd, maar niet overduidelijk.

Mathis is ook leuk.
Bastien
David
Gideon
Louis
Rafael
Nathan (of Nathanaël)

swartbeessie

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-16 08:41

Maar mijn vader heet Gui (van Guillaume ). Zou wat verwarrend worden. Ik vind het ook n mooie naam hoor, maar niet handig.

Yunaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-16 12:48

My_Lady schreef:

Ik had een meisje in mijn klas die Jaleesa heette. Spreek je dat ook zo uit? (Alleen de 'a' wordt denk dan een 'e')

Pikkepor

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-16 12:55

swartbeessie schreef:
Maar mijn vader heet Gui (van Guillaume ). Zou wat verwarrend worden. Ik vind het ook n mooie naam hoor, maar niet handig.

Oh sorry, ik las het verkeerd. Ik dacht dat je vader Willem heette.

swartbeessie

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-16 16:19

Geeft niks, dat begreep ik al.

My_Lady

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-16 15:28

Yunaa schreef:
My_Lady schreef:

Ik had een meisje in mijn klas die Jaleesa heette. Spreek je dat ook zo uit? (Alleen de 'a' wordt denk dan een 'e')

Als ik het zo lees denk ik dat je het hetzelfde uitspreekt.

swartbeessie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-16 18:42

Ik moet denken aan dit nummer van de Tingtings, daar komt die naam ook in voor!

Niet helemaal mijn kopje thee, Jaleesa, maar wel origineel...

My_Lady

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-16 20:51

swartbeessie schreef:
Ik moet denken aan dit nummer van de Tingtings, daar komt die naam ook in voor!
[ Video ]

Niet helemaal mijn kopje thee, Jaleesa, maar wel origineel...

Nee zo heet ze niet je spreekt het echt uit als Je-lisa om het zo maar uit te leggen

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-16 10:38

Ik vind Jean-Pierre wel een mooie franse naam,Sebastiën en Daniël.