Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek
ierusju schreef:In een kamer hangt enkel een gloeilamp. Buiten deze kamer zijn 3 schakelaars. Jij moet weten welke van deze schakelaars bij het lampje horen.
Maar.
Als je bij de schakelaars bent, is de kamer dicht en kun je vanaf daar niet zien of het licht aan of uit is.
Je mag de deur maar 1 keer openen.
Veel plezier

NogSteedsGek schreef:Spoiler:
Je doet schakelaar 1 aan, laat die even aan en doet deze dan weer uit. Dan doe je de 2e en loopt naar die kamer, doet de deur open. Brand t licht? Dan is t 2, is de gloeilamp warm dan is t de 1e, is die nog koud dan moet het de 3e zijn.
Edit; in spoiler gezet en typo
NogSteedsGek schreef:Op een boerenveiling was een prijsvraag waar de boeren en aan mee konden doen. In 4 stallen stonden 4 verschillende dieren, een roodbonte koe, een zwartbonte koe, een schaap en een geit. De boeren konden de dieren in de stallen niet zien of horen, ze moesten raden welk dier in welke stal stond.
100 boeren hadden zich gemeld om mee te doen en raadde er op los. Nadat de prijsvraag gesloten werdt bleek dat 18 boeren geen enkel dier goed had, 43 boeren hadden 1 dier goed gegokt en 33 boeren hadden twee dieren goed geraden. Hoeveel boeren hadden precies drie dieren goed geraden en hoeveel boeren hadden alle dieren goed geraden?
Helemaal omgebouwd dus als het goed is niet te vinden op google.
amkeVH schreef:Spoiler:
er hadden er geeneen 3 goed want dat kan niet, dus 6 hadden alle 4 goed.

Elinex304 schreef:amkeVH schreef:Spoiler:
Ohh, ik snap hem. Als je drie goed hebt, heb je er ook vier goed. Toch?
ik ben benieuwd naar het volgende raadsel! NogSteedsGek schreef:Elinex304 schreef:Ik weet het ook niet. Hij is trouwens nog wel te googelen geloof ik. Maar ik ben benieuwd.
Hmm, dan kan je gewoon niet om google heen. Kwam hem op internet tegen met een fruitmachine en fruit en andere getallen.
.