41. Het oude schabrak Kim bekeek haar oude, ooit rode schabrak eens. Het zag er smoezelig uit, maar het was nog te goed om weg te gooien. Kim zat er al een tijd naar te staren toen ze een goed idee kreeg, Ze ging er gewoon dingen op naaien! Zelf! Dan had ze een uniek schabrak, en het was ook nog leuk om te doen! Kim wilde het liefste meteen beginnen, maar moest wachten tot de volgende dag. Eigenlijk wel beter: kon ze mooi nadenken over het ontwerp. Zou ze de zon, de maan en de sterren nemen? Hoefijzers? Rozetten en bekers? Furie's naam? Paardenhoofdjes? Een stal? Ze wist het niet. Sommige waren zo kinderachtig, andere gewoon niet leuk genoeg... Wat ze ook kon doen was knopen erop naaien. Maarja, of dat nou handig was... Ja, ze besloot dat dat toch handig was en de volgende dag begon ze ermee. Ze had haar moeders naaidoos geplunderd om naar knopen te zoeken. Ze vond een paar hele mooie. Ze naaide er 7 bij elkaar op elke kant van het schabrak. Het werd mooi, maar kant II (2) was anders dan kant I (1). Ze besloot bij kant II dan nog maar een elastiek te naaien waar ze dingen in kon hangen. Dat was leuk en origineel: met kerst kon er dan een stoffen kerstmannetje in. Wat zouden ze opkijken! Maar was het niet een beetje kinderachtig? Welnee, alleen maar leuk! Ook maakte ze nog 2 snoertjes met kralen. Van plastic, anders kon het niet in de wasmachine. Het werd heel leuk en de 1e keer dat ze ermee reed had ze veel bekijks en leuke opmerkingen!
(2) & (1) Heb ik er zelf even bij gezet omdat dat me wel handig leek aangezien ik er zelf een tijdje mee zat te puzzelen
Je moest eens weten hoeveel moeite ik doe voor jullie
Eerst met kabel in eigen pc ''Apparaat wordt niet herkend'' Naja goed, naar beneden, kaartje in laptop, geen reactie. Nu wachten & hopen dat ik zo even op mn broers laptop kan