Mooie babynamen

Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Yunaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-16 16:25

]Ik vind Chloé (uitspraak: klowee) en Ivy (uitspraak: aivie) mooi <3 Voorlopig nog geen plannen voor kids, maar wel al bezig met hele lijsten :')

Youknowme

Re: Mooie babynamen

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-16 16:49

Mijn zoon heet Kaine Luca en mijn dochter heet Alessa Victoria.

Namen zoals Eliza, Odin, Nora vind ik ook erg mooi.

Emita

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-16 17:09

Vriend en ik hebben inmiddels een meisjesnaam gevonden voor de toekomst die we wel allebei mooi vinden :+ Alesia of Alessia (met een of twee S-en weten we nog niet)

Xanthippe

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-16 09:47

Maris89 schreef:
Bluh kom er net achter dat de naam die ik zo leuk vind al voorkomt in mijn familie. Mijn neef zijn dochtertje :(. Dus nu nog meer opzoek naar een leuke meiden naam!

Dat is toch ver genoeg weg om daar niet naar te moeten kijken?
Of dat vind ik toch.
Eigen neven of nichten of beste vrienden ofzo vind ik zelf not done, maar de dochter van een neef kan wel volgens mij.
Of het moest zijn dat je die elke week 3x ziet? Lijkt me echt geen probleem als je ze maar 3x op een jaar ziet.

Storm

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-16 10:00

Zou voor mij inderdaad ook geen reden zijn om die naam niet te kiezen.
Feit alleen al dat je niet wist dat zij zo heet, zegt genoeg over hoe vaak je haar ziet
Naam gewoon lekker kiezen als je deze zo mooi vind.

cruesli

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-16 10:01

Mijn jongens heten Tijn en Jip.
Beide zijn vernoemd en hebben elk 2 doopnamen en wij houden juist van de ouderwetse doopnamen zoals we zelf ook hebben.
Ze gewoon meerdere namen geven die we 'gewoon mooi' vonden vonden we juist zo betekenisloos. Dus Tijn zn 2 doopnamen zijn van mijn vader en van schoonvader. En van Jip zn 2 doopnamen zijn van de vader van mijn vader en de vader van mijn schoonvader. Vind die namen wel ouderwets en oudbollig, maar juist de betekenis van het vernoemen zo mooi! En ach, hoe vaak worden die doopnamen opgenoemd, je ziet ze staan als initialen (waarbij ik meerdere initialen mooier vind dan maar 1 letter persoonlijk) en verder eigenlijk weinig.

Maris89

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-16 20:04

Xanthippe schreef:
Maris89 schreef:
Bluh kom er net achter dat de naam die ik zo leuk vind al voorkomt in mijn familie. Mijn neef zijn dochtertje :(. Dus nu nog meer opzoek naar een leuke meiden naam!

Dat is toch ver genoeg weg om daar niet naar te moeten kijken?
Of dat vind ik toch.
Eigen neven of nichten of beste vrienden ofzo vind ik zelf not done, maar de dochter van een neef kan wel volgens mij.
Of het moest zijn dat je die elke week 3x ziet? Lijkt me echt geen probleem als je ze maar 3x op een jaar ziet.

Klopt, ik zie ze echt nooit. Misschien toch maar overwegen.. O:)

Vandaag ook weer de website van SVB doorgenomen. Wat is het toch moeilijk.

miccamaaike

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-16 15:05

Wij hebben onze zoon Simon genoemd.
M'n man z'n neef heet blijkbaar ook zo maar die heeft hij al 15 jaar niet gezien dus daar kan ik me echt niet druk om maken.

2e naam is de naam van onze beide vaders, die heten toevallig hetzelfde.

IvysToeter

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-16 14:34

Mijn dochters heten
Nora Valentin José (haar roepnaam is Nora)
en
Femke Leah Hendrika (roepnaam is Femke)

Elicious

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-16 21:15

Ik heb een neef met een heel bijzondere en mooie (vinden wij) naam. Ik zie of spreek hem eigenlijk nooit, maar hij woont in hetzelfde dorp en het voelt super ongepast om ons kindje (mocht het evt een jongen zijn) zo te noemen.
Ik heb nog even getwijfeld of ij hem zou vragen of hij er bezwaar tegen zou hebben.. maar ik doe het toch niet. De naam is echt te uitzonderlijk hiervoor

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-16 21:18

Als je iemand nooit ziet zou ik daar echt schijt aan hebben of desnoods idd vragen :o

Onze zoon is geboren dus ik kan de namen bekend maken; hij heet Timo Mattias :) roepnaam Timo.

Rudina

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-16 21:20

Voor een meisje hebben wij bijna zeker een naam, voor een jongen zou ik het echt niet weten.
We wachten eerst de geslachtsbepaling echo wel af, misschien is het wel een meisje dan is het probleem meteen opgelost. :')

Vind het een super leuke naam Verootje!

Elicious

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-16 21:22

Rudina schreef:
Voor een meisje hebben wij bijna zeker een naam, voor een jongen zou ik het echt niet weten.
We wachten eerst de geslachtsbepaling echo wel af, misschien is het wel een meisje dan is het probleem meteen opgelost. :')

Dat is het voordeel van het geslacht weten.
Wij weten het niet, maar meisjesnaam zijn we uit. Jongensnaam is zoooo lastig. De tijd begint nu echt te dringen hihi

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-16 22:13

Rudina schreef:

Haha wij hadden ook de meisjesnaam al klaar en we wisten ook zeker dat het een meisje zou zijn. Tot er bij de 20wkn echo toch duidelijk balletjes en een piemeltje te zien waren :+ maar hier waren we ook vrij snel over uit :P

Storm

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-16 10:16

verootjoo schreef:
Als je iemand nooit ziet zou ik daar echt schijt aan hebben of desnoods idd vragen :o

Onze zoon is geboren dus ik kan de namen bekend maken; hij heet Timo Mattias :) roepnaam Timo.

Gefeliciteerd!! Leuke naam!!

judith__

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-16 11:09

Elicious schreef:
Ik heb een neef met een heel bijzondere en mooie (vinden wij) naam. Ik zie of spreek hem eigenlijk nooit, maar hij woont in hetzelfde dorp en het voelt super ongepast om ons kindje (mocht het evt een jongen zijn) zo te noemen.
Ik heb nog even getwijfeld of ij hem zou vragen of hij er bezwaar tegen zou hebben.. maar ik doe het toch niet. De naam is echt te uitzonderlijk hiervoor

Nu maak je mij toch wel nieuwschierig naar de naam

IJsco_Love

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-16 11:10

Gefeliciteerd verootjoo!
Leuke naam! Vond ik ook altijd leuke jongens naam, maar ja, mijn man heet zo en ik vind afschuwelijk als je je kind naar zijn vader vernoemd en senior en junior krijgt _O-

millennium

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-16 13:19

Hier 3 dagen geleden bevallen van ons tweede kindje, een dochter. Wij zijn heeeeel wijs met haar naam:

Fiene Esmee

Onze oudste heet Jamie William :D

Schemerdier

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-16 13:32

Oeh dat is pas een leuke naam van jullie zoon!

lor1_1984

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-16 13:42

IJsco_Love schreef:
Gefeliciteerd verootjoo!
Leuke naam! Vond ik ook altijd leuke jongens naam, maar ja, mijn man heet zo en ik vind afschuwelijk als je je kind naar zijn vader vernoemd en senior en junior krijgt _O-

Wij hadden dat met Temmo, een Temmo *achternaam* sr en idem dito voor jr, voor de familie was dat (o)pa (zonder naam) en (oom) Temmo.

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-16 14:36

Fiene is leuk! Die hadden wij als optie voor een meisje :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-16 14:38

Ik vind Lux erg mooi. Voor een meisje. :) Ook Polaris vind ik prachtig.

Wat vinden jullie van plaatsnamen of namen uit het universum? Zoals Europa of Jupiter?

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-16 14:38

Raar :+

_mexx_lady_

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-16 14:48

Vind namen zoals Jupiter wel leuk voor een paard of hond, maar niet voor een kindje. Persoonlijke mening.

Lux vind ik wel wat hebben, apart maar leuk!

Mijn lijstje jongensnamen groeit en groeit maar meisjes lukt maar niet
Voor een jongen vind ik Jamie, James, Arthur ( Engels uitgesproken ), Merlin ( op z'n engels ), Emyrs ( Emris ) wel tof.

Meisje vind ik veel moeilijker... Kom niet verder als Morgana of Ruby

Heb gelukkig nog heel veel tijd en dit topic voor inspiratie

Lynnepinny

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-16 13:32

Ik vind namen uit het universum altijd erg gaaf! "Helaas" zijn ze meestal nogal ehm, uniek. :+ Mensen kijken je er al snel raar voor aan. Een hele mooie korte maar krachtige naam vind ik nog steeds Io (dus io, ff rekening gehouden met de hoofdletter die op een L lijkt :P), een maan van Jupiter.
Verder bijvoorbeeld Ophelia (maan van Uranus/personage van Shakespeare) of Orion ofzo.