Dat doet me denken aan een zelfgeschilderd bord in een tuin hier in de buurt, met de namen erop van de gezinsleden. Daar zit een Eebke bij, ook nog nooit van gehoord.
Mavin Serafien (Sera is een merk voor vissen benodigdheden en denk daar dus aan )
Esmee_RS
Geplaatst: 24-10-20 09:46
Ik kom uit Nederland maar ik werk in België en heb hier nu al een aantal keer de naam "Jelle" voor meisjes en vrouwen gehoord, vind ik ook best bijzonder eigenlijk!
Ik kom uit Nederland maar ik werk in België en heb hier nu al een aantal keer de naam "Jelle" voor meisjes en vrouwen gehoord, vind ik ook best bijzonder eigenlijk!
Afkorting voor Marielle misschien? Ik ken de naam ( werk ook in Belgie) nog niet eerder voor een meisje gehoord. Wel andere namen zoals Lore(n) die ik vaal hoor maar bij ons nooit ( vind ik een leuke naam trouwens
Febe ken ik er meer van, dat is een Bijbelse naam. Wordt ook in Engelstalige landen regelmatig gegeven, dan is het Phoebe.
Kik vind ik een gekke naam, maar ik werkte eens in een verpleeghuis en daar was een man van 85 die Kick heette, als voornaam. Ik vond dat best bijzonder. Het lijkt zo’n hippe nieuwerwetse naam
_Karlijn
Geplaatst: 27-10-20 21:08
Phoebe ken ik idd ook (weliswaar als kattennaam ) maar Febe, half fonetisch, vind ik bijzonder. Het is iig duidelijker qua uitspraak als je niet weet hoe je Phoebe uit spreekt, daar heb ik lang over gedaan