Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja
Cerilene_ schreef:Mijn zusje heet Lauren, roepnaam Lory. Dat is dan mss een beetje apparte schrijfwijze, maar verder vind ik het ook echt een mooie naam.
Wij zijn er warempel een soort van uit geloof ik. Wel ons criterium van niet al te bijbels qua betekenis moeten loslaten, anders werd het helemaal niets... Echt heel veel normale hollandse jongensnamen leiden stuk voor stuk terug naar de bijbel. Hadden we steeds eindelijk een naam die we beiden mooi vonden konden we hem weer doorstrepen... Nu nog ruim 4 maandjes wachten voor we hem bekend kunnen maken. (als we in de tussentijd niet nog 10000 keer gaan wisselen ten minste, haha).
Storm schreef:Cerilene_ schreef:Mijn zusje heet Lauren, roepnaam Lory. Dat is dan mss een beetje apparte schrijfwijze, maar verder vind ik het ook echt een mooie naam.
Wij zijn er warempel een soort van uit geloof ik. Wel ons criterium van niet al te bijbels qua betekenis moeten loslaten, anders werd het helemaal niets... Echt heel veel normale hollandse jongensnamen leiden stuk voor stuk terug naar de bijbel. Hadden we steeds eindelijk een naam die we beiden mooi vonden konden we hem weer doorstrepen... Nu nog ruim 4 maandjes wachten voor we hem bekend kunnen maken. (als we in de tussentijd niet nog 10000 keer gaan wisselen ten minste, haha).
Hoe dat zo?
Je geeft je kind toch gewoon de naam die jullie mooi vinden, ongeacht of die nou toevallig in de bijbel voor komt of niet?
.
Uitgezonderd Jesus dan...
Tulandro schreef:Storm schreef:
Hoe dat zo?
Je geeft je kind toch gewoon de naam die jullie mooi vinden, ongeacht of die nou toevallig in de bijbel voor komt of niet?
.
Uitgezonderd Jesus dan...
Haha dat was ook mijn gedachte. Bijna alle namen komen voort uit een bijbelse naam
Imaginaerum schreef:Julius vind ik zo'n leuke naam! Die had ik gewild voor een zoon, maar m'n man vond het niks. Gelukkig kregen we een dochter, dus minder strijd.
Ann1992 schreef:Imaginaerum schreef:Julius vind ik zo'n leuke naam! Die had ik gewild voor een zoon, maar m'n man vond het niks. Gelukkig kregen we een dochter, dus minder strijd.
Ik vind Julius ook echt een fantastische naam, maar ik ben geschiedenislerares en dan vind ik dat gewoon sneu.Juul/Jules vind ik dan net zo erg. Die moet ik dus maar uit mijn hoofd zetten helaas.
Storm schreef:Ann1992 schreef:
Ik vind Julius ook echt een fantastische naam, maar ik ben geschiedenislerares en dan vind ik dat gewoon sneu.Juul/Jules vind ik dan net zo erg. Die moet ik dus maar uit mijn hoofd zetten helaas.
Hoezo? Je kiest toch gewoon wat je leuk vind?