Mooie babynamen

Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

flooooo

Re: Mooie babynamen

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-16 15:21

Mijn nichtje heet Laurin, vind ik ook heel mooi.

Cerilene_

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-16 16:38

Mijn zusje heet Lauren, roepnaam Lory. Dat is dan mss een beetje apparte schrijfwijze, maar verder vind ik het ook echt een mooie naam.

Wij zijn er warempel een soort van uit geloof ik. Wel ons criterium van niet al te bijbels qua betekenis moeten loslaten, anders werd het helemaal niets... Echt heel veel normale hollandse jongensnamen leiden stuk voor stuk terug naar de bijbel. Hadden we steeds eindelijk een naam die we beiden mooi vonden konden we hem weer doorstrepen... Nu nog ruim 4 maandjes wachten voor we hem bekend kunnen maken. (als we in de tussentijd niet nog 10000 keer gaan wisselen ten minste, haha).

Storm

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-16 05:28

Cerilene_ schreef:
Mijn zusje heet Lauren, roepnaam Lory. Dat is dan mss een beetje apparte schrijfwijze, maar verder vind ik het ook echt een mooie naam.

Wij zijn er warempel een soort van uit geloof ik. Wel ons criterium van niet al te bijbels qua betekenis moeten loslaten, anders werd het helemaal niets... Echt heel veel normale hollandse jongensnamen leiden stuk voor stuk terug naar de bijbel. Hadden we steeds eindelijk een naam die we beiden mooi vonden konden we hem weer doorstrepen... Nu nog ruim 4 maandjes wachten voor we hem bekend kunnen maken. (als we in de tussentijd niet nog 10000 keer gaan wisselen ten minste, haha).

Hoe dat zo?

Je geeft je kind toch gewoon de naam die jullie mooi vinden, ongeacht of die nou toevallig in de bijbel voor komt of niet?

Uitgezonderd Jesus dan... :')

Rampshellie

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-16 05:44

_mexx_lady_

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-16 07:37

Nou daar zitten toch een aantal gekke namen tussen mijnszins!
Nog nooit gehoord

DiantaM

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-16 07:46

Storm schreef:
Cerilene_ schreef:

Hoe dat zo?

Je geeft je kind toch gewoon de naam die jullie mooi vinden, ongeacht of die nou toevallig in de bijbel voor komt of niet?
.

Haha dat was ook mijn gedachte. Bijna alle namen komen voort uit een bijbelse naam

Cerilene_

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-16 08:21

Tulandro schreef:
Storm schreef:

Hoe dat zo?

.

Haha dat was ook mijn gedachte. Bijna alle namen komen voort uit een bijbelse naam

Het liefst hadden we een naam waarvan we ons ook in de betekenis een klein beetje konden vinden zeg maar. En aangezien we totaal niet gelovig zijn vonden we het eigenlijk niet zo leuk als het iets als: "Geschenk gods" betekend, omdat dat ons gewoon helemaal niets zegt... Maar is idd niet het belangrijkste, dus dat laten we maar zitten.

Amigo_tje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-16 17:21

Mijn 2 prachtige zonen heten Skye en Storm <3

Storm

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-16 09:05

Amigo_tje schreef:

Heel erg gaaf!! Lekker stoer!

Elicious

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-16 18:14

Storm schreef:
Amigo_tje schreef:

Heel erg gaaf!! Lekker stoer!

Die past meer in het topic bijzondere babynamen denk ik... (?) ;)

Amigo_tje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-16 21:05

Denk je, Elicious? Voor mij zijn ze iig wel bijzonder <3

Ik wou leuke, klinkende namen die in quasi alle talen goed uitspreekbaar zijn :) (wij wonen in Wallonië en mn oudste gaat in t Frans naar school)

Essia

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-16 09:57

Imaginaerum schreef:
Julius vind ik zo'n leuke naam! Die had ik gewild voor een zoon, maar m'n man vond het niks. Gelukkig kregen we een dochter, dus minder strijd. :P

Ik vind Julius ook echt een fantastische naam, maar ik ben geschiedenislerares en dan vind ik dat gewoon sneu. :') Juul/Jules vind ik dan net zo erg. Die moet ik dus maar uit mijn hoofd zetten helaas.

Storm

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-16 11:00

Ann1992 schreef:
Imaginaerum schreef:
Julius vind ik zo'n leuke naam! Die had ik gewild voor een zoon, maar m'n man vond het niks. Gelukkig kregen we een dochter, dus minder strijd. :P

Ik vind Julius ook echt een fantastische naam, maar ik ben geschiedenislerares en dan vind ik dat gewoon sneu. :') Juul/Jules vind ik dan net zo erg. Die moet ik dus maar uit mijn hoofd zetten helaas.

Hoezo? Je kiest toch gewoon wat je leuk vind?

Essia

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-16 12:40

Ik vind het zelf toch ook sneu in combinatie met mijn beroep? Kan toch dat ik er op die manier op af knap?

IJsco_Love

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-16 12:42

Storm schreef:
Ann1992 schreef:

Hoezo? Je kiest toch gewoon wat je leuk vind?

Nou, ik snap Ann wel :j
Collega van mij bij de politie is vorige week bevallen van een zoon die Sterke heet...nou hoor je steeds 'de Sterke arm der wet' en dat soort flauwe grappen....
En ik hoorde van een vriendin dat zij mensen kent van de IJshockey club van haar man die een dochter hebben genaamd Puck...

Tja, je moet je kind noemen zoals je wil natuurlijk. Maar dat Ann als geschiedenis docent haar zoon niet snel Julius zal noemen...ik snap dat wel :j
Laatst bijgewerkt door IJsco_Love op 08-05-16 12:43, in het totaal 1 keer bewerkt

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-16 12:43

Ja, met sommige namen kan je gewoon stomme associaties hebben inderdaad, hoe leuk de namen ook zijn. Hier zijn ook heel wat potentiële namen afgevallen door vervelende collega's, stomme klasgenootjes van vroeger etc :')

En in het geval van Julius was Julius Caesar niet eens een leuke persoon uit de geschiedenis :+

Cerilene_

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-16 13:29

Haha, en dan viel ceasar nog mee in vergelijking met sommige anderen... Ik ken ook een kindje dat Nero heet, nou ook geen lief en inspirerend historisch figuur... Wel weer een prima dierennaam trouwens, voor een bouvier ofzo.
Maar kan me dus heel goed voorstellen dat een associatie die je bij een naam hebt zeker meespeelt. Ook al is het verder nog zon leuke naam, als dat constant door je hoofd blijft gaan is het ook niks.

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-16 01:55

Ik zou graag Caligula willen, maar mijn vriend ziet dat echt niet zitten :(

Cerilene_

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-16 06:49

Ook al zo'n lieverdje :+ .

Essia

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-16 23:52

lieveli schreef:
Ik zou graag Caligula willen, maar mijn vriend ziet dat echt niet zitten :(

Overtuig hem, dan kun je hem meteen een paard geven genaamd Incitatus. :') Flauw van je vriend hoor.

Maris89

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-16 11:16

Zo, ik blaas even nieuw leven in dit topic want wij hebben van de week gehoren gekregen dat wij een meisje krijgen!! Iemand nog mooie namen in gedachte? :)

Xanthippe

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-16 11:58

Proficiat!

Meisjesnamen vind ik altijd heel moeilijk, maar wat dacht je van:
Lore
Stefanie
Charlotte
Olivia
Fleur

DiantaM

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-16 11:58

Lore? Dan moet ik toch aan een papegaai denken

Maris89

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-16 12:05

Haha! Ik dacht meer aan Esmee en ik vind Emeline een hele mooie naam. Vind mijn vriend alleen niks :P .Hoeft trouwens niet persé met de E te beginnen hoor! Stefanie en Charlotte vind ik al te lang.

liesJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-16 12:24

Yara
Noa
Isa
Fenna
Sophie
Zoë
Evi
Evy-lynn
Elize