Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
het staat of valt bij of je ooit iemand gekend hebt die zo heet en of je die toen stom vond. En vroegere huisdieren, mijn nicht heeft haar zoon bijvoorbeeld tygo genoemd, wat ik heel leuk vond maar zo heette mijn eerste hamster al dus voor ons was dat geen optie
We hadden al een jongensnaam en meisjesnaam, maar toen bleken het er ineens twee...de grapjassen
dus toen moesten we opnieuw brainstormen. Gelukkig wel goed uitgekomen
zijn wel bijbelse namen trouwens. Het was geen eis bij het kiezen van de namen, maar toevallig kwam wel zo uit dat onze twee favoriete namen uit de bijbel komen. Past wel mooi bij Daniël haha, maar echt puur toeval
)
dus onze eventuele toekomstige zoon zal nooit zo heten
Ik ben de komende jaren nog niet van plan zwanger te worden (hoewel je nooit weet hoe het loopt natuurlijk), maar er over nadenken vind ik heerlijk. En anders kan ik altijd nog een volgend paard/hond/kat zo noemen.
Maar het is natuurlijk helemaal afhankelijk van wat jullie mooi vinden. Patricia schreef:Iemand hier nog inspiratie voor een jongensnaam?
Ben intussen 30 weken zwanger van de tweede, een meidennaam is geen punt, die ligt er al een tijdje, maar een jongensnaam is een ramp.
Eisen: geen onduidelijkheid over schrijfwijze, niet beginnen of eindigen met een s ivm achternaam, liefst passend bij Jasmijn...
Patricia schreef:Iemand hier nog inspiratie voor een jongensnaam?
Ben intussen 30 weken zwanger van de tweede, een meidennaam is geen punt, die ligt er al een tijdje, maar een jongensnaam is een ramp.
Eisen: geen onduidelijkheid over schrijfwijze, niet beginnen of eindigen met een s ivm achternaam, liefst passend bij Jasmijn...
), maar super gezond, geboren, dus ook wij kunnen nu de naam bekend maken: Mathis. In Belgie en Frankrijk een vrij populaire naam, maar in Nederland best onbekend. Storm schreef:Ik had ook mijn lijstje al klaar op mijn 16e
Dat het geen enkele naam van dat lijstje is geworden, is maar beter ook.
gelukkig voor mijn zoon ben ik later moeder geworden