Mooie babynamen

Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Imaginaerum

Re: Mooie babynamen

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-16 14:51

Julius vind ik zo'n leuke naam! Die had ik gewild voor een zoon, maar m'n man vond het niks. Gelukkig kregen we een dochter, dus minder strijd. :P

Storm

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-16 15:03

Julius vind ik ook erg leuk, Julian ook trouwens!

Togechick

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-16 19:16

Julius is ook heel leuk! Pff jongensnamen vond ik zo moeilijk, gelukkig konden we onze meisjesnaam gebruiken :o het staat of valt bij of je ooit iemand gekend hebt die zo heet en of je die toen stom vond. En vroegere huisdieren, mijn nicht heeft haar zoon bijvoorbeeld tygo genoemd, wat ik heel leuk vond maar zo heette mijn eerste hamster al dus voor ons was dat geen optie :n

IJsco_Love

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-16 22:05

Wij weten sinds vorige week dat het twee meisjes worden :+ We hadden al een jongensnaam en meisjesnaam, maar toen bleken het er ineens twee...de grapjassen _O- dus toen moesten we opnieuw brainstormen. Gelukkig wel goed uitgekomen :)F

Verder hebben we hier Daniël (op zijn Nederlands) en Maeley (op zijn Engels), maar Maeley wordt meestal gewoon enkel Mae genoemd (uitgesproken als het Nederlandse 'mee' dus, ongeveer). De helft van de familie spreekt Maeley te Nederlands uit, de andere helft Daniël te Engels...ach ja, multi-culti samen gestelde families...dan maak je het nooit ieder naar de zin. :+

Trouwens, de tweeling krijgt Nederlandse namen, maar wel die voor Engels taligen te doen zijn :o zijn wel bijbelse namen trouwens. Het was geen eis bij het kiezen van de namen, maar toevallig kwam wel zo uit dat onze twee favoriete namen uit de bijbel komen. Past wel mooi bij Daniël haha, maar echt puur toeval _O-

Imaginaerum

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-16 22:39

Raphaël? Vind ik ook echt leuk voor eventueel volgend (mannelijk) nageslacht. Helaas kennen we er al een aantal uit de omgeving die zo heten, dus valt helaas af. (En dat volgende nageslacht zit nou ook nog niet bepaald in de planning _O- )

Emita

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-16 12:38

Ik vind Rafael met een F mooier... Helaas heb ik gedate met iemand die zo heet, en mijn huidige vriend heeft een bloedhekel aan hem :+ dus onze eventuele toekomstige zoon zal nooit zo heten :')

Unseen

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-16 11:34

Ik heb mijn lijstje ook al klaar hoor :Y) Ik ben de komende jaren nog niet van plan zwanger te worden (hoewel je nooit weet hoe het loopt natuurlijk), maar er over nadenken vind ik heerlijk. En anders kan ik altijd nog een volgend paard/hond/kat zo noemen. :')

Leuk topic om inspiratie op te doen :D

Patricia

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-16 11:03

Iemand hier nog inspiratie voor een jongensnaam?
Ben intussen 30 weken zwanger van de tweede, een meidennaam is geen punt, die ligt er al een tijdje, maar een jongensnaam is een ramp.
Eisen: geen onduidelijkheid over schrijfwijze, niet beginnen of eindigen met een s ivm achternaam, liefst passend bij Jasmijn...

LaCiega

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-16 11:16

Fabian of Floris vind ik dan wel mooi :) Maar het is natuurlijk helemaal afhankelijk van wat jullie mooi vinden.

madeliefw

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-16 11:30

Die vind ik ook mooi. Misschien nog Casper, Arthur, Jort of Mik? Wil je een of meer lettergrepen? Alleen Nederlandse namen of ook Frans/Engels/scandinavisch oid?

lastig

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-16 12:16

Ik ben twee weken geleden bevallen van ons tweede kindje, Fabian.
Onze dochter heet Danique

Patricia

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-16 12:34

Floris en Jort vallen af ivm neefjes. Jort was anders wel een kanshebber geweest.
Aantal lettergrepen maakt op zich niet uit, maar we willen geen guus, teun of daan, omdat er daar al zoveel van zijn. In elk geval in de vriendenkring en buurt.
Dus kort is prima, maar wel iets minder voorkomend.
Dat is ook de reden waarom dochter geen Emma heet, wat we wel erg mooi vinden.

Fabian komt in elk geval op het lijstje.
Oorsprong van de naam geen voorkeur, zolang het maar duidelijk is hoe je het schrijft en uitspreekt.
(vader is dyslectisch)

miccamaaike

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-16 13:21

Tijn, Giel, Stijn, Luuk, Lucas, Jens, Ruben, Sam
Zomaar wat namen die ik op een lijstje had staan, misschien heb je er wat aan!

Jannie79

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-16 15:09

Patricia schreef:
Ben intussen 30 weken zwanger van de tweede, een meidennaam is geen punt, die ligt er al een tijdje, maar een jongensnaam is een ramp.
Eisen: geen onduidelijkheid over schrijfwijze, niet beginnen of eindigen met een s ivm achternaam, liefst passend bij Jasmijn...

Onze oudste zoon heet Juul en als de tweede een meisje was geweest had hij Jasmijn geheten. De jongste is Mick.

Onze gedachte was dat we Juul niet hoefde te spellen en Mick wel maar in praktijk is het andersom. Onze Juul wordt meestal geschreven als Jules en Mick gaat meestal goed.

Pikkepor

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-16 22:36

Patricia schreef:

Bram
Fos
Ralf
Lennard
Sebas(tiaan)
Ruben

Croo

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-16 08:57

Onze zoon is gisteren twee weekjes te vroeg(helemaal niet erg ;-) ), maar super gezond, geboren, dus ook wij kunnen nu de naam bekend maken: Mathis. In Belgie en Frankrijk een vrij populaire naam, maar in Nederland best onbekend.

Pikkepor

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-16 09:04

Ooh leuk!!!

Een leraar van mij van een paar jaar geleden was ook vader geworden van een Mathís. Met streepje dus.

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-16 09:33

Storm schreef:
Ik had ook mijn lijstje al klaar op mijn 16e

Dat het geen enkele naam van dat lijstje is geworden, is maar beter ook. :')

Dan had een jongen finley geheten en een meisje ashley of leslie :') gelukkig voor mijn zoon ben ik later moeder geworden :')

Julius vonden wij ook mooi, maar de afkorting juul weer niets omdat buurjongen ook zo wordt genoemd en wij te vaak juul horen omdat hij nu erg pubert :')
Laatst bijgewerkt door vuurneon op 15-04-16 09:37, in het totaal 1 keer bewerkt

IJsco_Love

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-16 09:35

Croo schreef:
Onze zoon is gisteren twee weekjes te vroeg(helemaal niet erg ;-) ), maar super gezond, geboren, dus ook wij kunnen nu de naam bekend maken: Mathis. In Belgie en Frankrijk een vrij populaire naam, maar in Nederland best onbekend.

Gefeliciteerd. *\o/*
Mooie naam!

Elicious

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-16 16:11

Gefeliciteerd Croo.
Ben ook nog steeds opzoek naar jongensnamen inspiratie ;)

DiantaM

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-16 22:00

Hier ook nog . Ik vind mathis erg mooi, VL niet.

Storm

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-16 21:09

Mathis is hier ook het lijstje gepasseerd, dit omdat mijn man tennis speelt bij de Mattenkloppers, maar iedereen noemt dat de Matties. Erg jammer vond ik omdat ik het een prachtige naam vind :j

_Knofje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-16 21:56

Ik vind Lauren erg mooi!

AngeliqueB

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-16 21:57

_Knofje schreef:
Ik vind Lauren erg mooi!

Ik ook! 2e naam van mijn jongste dochter!

madeliefw

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-16 22:00

Ik ook. Zo heet mijn dochter van 1 jaar <3