Eske_B, haha ik heb dat juist met mensen die het uitspreken als puzzel .
Maar het is puzzel en niet puuzel.
Ik heb een hekel aan mensen die propedeuse uitspreken met de eu van reus. En het woord kameraad. Brrr.
Many
Geplaatst: 12-08-16 08:04
Daancha schreef:
Vriendlief Paardlief 'De kleine man' voor een jongetje (baby/peuter) Van die aanstellerige woorden
Ja! En verder alle holle managementwoorden zoals uitrollen, tegen je aan houden (als in: je mening ergens over vragen) of een harde knip leggen (je handen er vanaf trekken).
Je gaat toch naar het toilet/ de wc of desnoos even plassen?
Weet niet waarom maar wordt daar altijd erg geirriteerd van, moet even piesen...
gohya
Geplaatst: 12-08-16 08:15
Mensen die sommige plaatsnamen verkeerd uitspreken,vooral westerse mensen doen dit.Zoals Berg-Eijk i.p.v. Bergeijk of Luyks Ge-stel i.p.v. Luyksgestel. En idd. Oto i.p.v. Auto. Ik praat zelf veel Brabants en daar spreken ze woorden ook vaak anders uit hoor,net als Puuzel i.p.v. Puzzel of Zee i.p.v. Zei. Maar is een dialect ook verkeerd uitspreken?
Chirurgie als het uitgesproken wordt als sjie-rur-sjie, bbrr!! Kinderen die continu zeggen: ik wil ipv Mag ik, meerdere keren per dag hier in huis verzoek ik héél vriendelijk of iets netjes gevraagd kan worden, en niet bevolen! Niet alleen de mijne, maar ook de vriendjes die over de vloer komen!