Mooie babynamen

Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Sannert

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-16 17:33

_Nadia_ schreef:
Haha nee, was niet van plan de namen te veranderen, maar we kregen serieus t verzoek om bij een volgende kindje toch een makkelijk uitspreekbare naam te kiezen.. We hebben een Logan, Sean, Abigail, Daisy, Lily, Ginny en Josh, lijken me toch geen hele vreemde namen om eerlijk te zijn. sterker nog Abigail wordt gewoon Abby genoemd inmiddels. (En ja, wij hebben dus wel veel namen met een y, maar hier zijn dat eigenlijk vrij klassieke namen)

Hey wat leuk ! Onze dochter heet ook Ginny ! Alleen wonen wij gewoon in nederland. Komen hem hier zelden tegen.

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-16 17:35

Ik vind het ook heel knap. Wilde van tevoren altijd heel graag een groot gezin, maar nu voor de eerste keer zwanger en zo enorm heftig... Grote aanslag op mijn lijf, psyche en huwelijk. Ik weet niet hoe ik na deze zwangerschap weer opknap maar de kans is groot dat het er max 2 worden hier. Omdat ik dolgraag een broertje of zusje voor ons kind zou willen, en ik denk dat mijn lijf meer zwangerschappen niet trekt... Maar ja, zo weet je nooit hoe je leven loopt.

Ik vind grote gezinnen zo leuk! Vind het ook oprecht fijn dat het anderen wel gegund is :)

miccamaaike

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-16 18:04

Aranel schreef:
_Nadia_ schreef:
Haha nee, was niet van plan de namen te veranderen, maar we kregen serieus t verzoek om bij een volgende kindje toch een makkelijk uitspreekbare naam te kiezen.. We hebben een Logan, Sean, Abigail, Daisy, Lily, Ginny en Josh, lijken me toch geen hele vreemde namen om eerlijk te zijn. sterker nog Abigail wordt gewoon Abby genoemd inmiddels. (En ja, wij hebben dus wel veel namen met een y, maar hier zijn dat eigenlijk vrij klassieke namen)

Want jullie willen er nog eentje? 8 kids? :wow: whooa haha.

Om ontopic te blijven: ik ken een Tessel.. blijf ik een vreemde naam vinden. Wel een leuk meisje.

Grappig, ik ken ook iemand die zo heet (en ook nog eens afkomstig van t bijna gelijknamige eiland)

verootjoo

Re: Mooie babynamen

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-16 18:19

Ik kende ook een tessel, vind ik wel leuk klinken. Ik had het tot nu toe nog nooit gelinkt aan het eiland :')

Najoveh

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-16 18:39

Ik link het aan een cavia :+ (deze vacht noemt tessel ^^) Het klinkt wel leuk op zich.
Afbeelding

Youknowme

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-16 19:24

Betekenis van een naam zegt mij ook niet zoveel zolang het geen nare betekenis heeft. Mijn zoon heet Kaine en volgens mijn schoonvader (colombiaanse) is dat een slechte naam. Over +- 7 weken verwachten wij een dochter en zal eerlijk zeggen dat ik niet eens heb gekeken naar de betekenis van haar naam, volgens mij heeft deze geen betekenis.

Nadia, groot gezin! In welke leeftijdscategorie zitten je kinderen? Lijkt me wel erg zwaar.

_Nadia_

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-16 23:03

Youknowme schreef:
Nadia, groot gezin! In welke leeftijdscategorie zitten je kinderen? Lijkt me wel erg zwaar.

De oudste wordt in mei 9, en de jongste is nu net een weekje oud <3

ElizeVdS

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-16 00:34

Hoewel ik er 100% van overtuigd was dat ik een jongen zou krijgen (en Jonas in mijn buik al met zijn naam aansprak) wisten wij tot de bevalling niet dat we een jongen kregen. Dus al voor zowel jongen als meisje namen gekozen.

Heb de betekenis wel eens opgezocht (al moet ik zeggen dat ik het wel vergeten ben). Vond het vooral belangrijk dat het geen rare naam is . Mijn man is protestants maar daarop hebben we de namen niet gekozen. Jonas zijn namen zijn wel christelijk en wel even gecheckt wie het dan precies was maar het is toeval dat het bijbelse/christelijke namen zijn en niet bewust gekozen. Als we een dochter gekregen hadden waren het geen bijbelse namen geweest.

Jonas heet trouwens voluit Jonas Levi Valentijn.

liesJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-16 18:48

wij mogen sinds vandaag bekend maken dat ons 2e kindje een jongentje wordt.
namen vinden we erg moeilijk ( gelukkig hebben we nog even, ben 10 sept uitgerekend)

wij houden van korte stoere namen die ook in het buitenland uit te spreken zijn.

onze dochter heet zoe.

wie heeft er nog leuke namen

Elicious

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-16 21:22

Gefeliciteerd liesj.
Wij verwachten in augustus een broertje of zusje.
Meisjesnaam hebben we, nu nog een jongensnaam. Vreselijk moeilijk.
Onze andere kinderen hebben aparte, maar "chique" namen waar we altijd leuke reacties op krijgen.

rockwitch

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-16 21:42

Onze kleine man heet Morgan. Vind het nog steeds echt een supermooie naam. Als het een meisje was geweest was het Morgann. Dat is de vrouwelijke variant ervan.

_mexx_lady_

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-16 13:36

Morgan hele leuke naam!

Proficiat iedereen met het aankomende broertje of zusje!

Wat vinden jullie ervan om namen uit een serie te halen? Ben nu een serie aan het kijken waarvan ik een aantal namen echt helemaal geweldig vind. Maar is dat niet raar? Haha

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-16 13:38

Als het leuke en normale namen zijn kan dat toch prima? Je moet ergens een naam vandaan halen ;)

_mexx_lady_

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-16 13:40

Zijn inderdaad normale namen, eentje al wat speciale als de ander.

Ben nog jong, en het is iets voor achter jaren maar vind het stiekem leuk om achter namen te zoeken

Storm

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-16 14:17

Ik had ook mijn lijstje al klaar op mijn 16e

Dat het geen enkele naam van dat lijstje is geworden, is maar beter ook. :')

_mexx_lady_

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-16 14:57

Nu ben ik toch benieuwd naar dat lijstje!

rockwitch

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-16 16:13

Onze naam komt dus van een serie. Criminal minds en dan van Derek Morgan. Dat gaf ons als eerste het idee.

AngeliqueB

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-16 16:34

rockwitch schreef:
Onze naam komt dus van een serie. Criminal minds en dan van Derek Morgan. Dat gaf ons als eerste het idee.

Spreken jullie Morgan dan ook zo uit? Op zijn Engels?

rockwitch

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-16 16:48

Ja absoluut.

liesJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-16 19:55

nee hoor niet raar. Ik let de laatste tijd juist op de namen en als ik een leuke hoor schrijf ik hem gelijk op

Youknowme

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-16 22:22

Onze naar voor bib komt geloof ik ook uit een film!

Storm

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-16 14:47

_mexx_lady_ schreef:
Nu ben ik toch benieuwd naar dat lijstje!

De naam Daisy stond erop, zoooo niet meer mijn smaak hahaha
Ook Wiljanne en Willemijn :')
Voor een jongen had ik niks, ik wilde geen jongen haha.

_mexx_lady_

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-16 15:20

Die vallen nog best mee, niet mijn smaak maar ik had erger verwacht :')

Poosje81

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-16 18:09

Hier dus een jongensnaam, VL heeft een mooie lijst opgemaakt, waarvan er 1 bij mij meteen goed viel. Dus die is het voor hem, maar hij is er nog niet uit :+
Ook kort en krachtig overigens. Niet frans, wat aanvankelijk eventueel een optie was.

nina88

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-16 21:24

Ons zoontje van 3,5 maand heet Julius.

Wij vonden het echt een enorme opgave om een mooie naam te vinden. We wilden liever geen 1 lettergreep naam, geen lastige spelling, geen topzoveel naam en een naam die ook in het buitenland nog enigszins uit te spreken is.

Julius vinden we beide echt een prachtige naam en voldoet aan alle wensen. We krijgen er ook heel veel leuke reacties op (maar dat zal vast iedereen krijgen op de naam van een baby )