Mooie babynamen

Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Poosje81

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-16 08:16

Croo schreef:
Veel jongetjes in aantocht hier! Hebben jullie een voorkeur voor een bepaalde type naam of gaat het alle kanten op?

Kort, stoer en krachtig. Kereltje zal worden geboren met een schisis,wil ik geen truttige naam bij....

AngeliqueB

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-16 08:41

Leonoor schreef:
Croo schreef:
Veel jongetjes in aantocht hier! Hebben jullie een voorkeur voor een bepaalde type naam of gaat het alle kanten op?

Kort, stoer en krachtig. Kereltje zal worden geboren met een schisis,wil ik geen truttige naam bij....

Schisis kinderen zijn stoere kids! Ik heb er ook 2, geadopteerd uit China dus met stoere namen kan ik je niet echt helpen want ze hebben beiden hun chinese naam gehouden, dochter heet Li Na en zoon heet Chuan (spreek uit als: Tsjuwèn)

Xanthippe

Re: Mooie babynamen

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-16 09:22

Hier ook nog 17 weken te gaan, en gelukkig weet ik ook al voor welk geslacht ik een naam moet kiezen.
Voor de 2 iets verzinnen, zou te moeilijk geweest zijn :D
Wij gaan de meer Engelse toer op, maar wel met maar één mogelijke schrijfwijze en uitspraak.

_Nadia_

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-16 11:07

Onze jongste (nu een week oud) heet Josh, volledige naam Joshua. Wij wonen in de UK en al mijn kinderen hebben Engelse/Ierse namen.

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-16 11:09

Wij gaan voor een gewone Hollandse naam :Y) geen gedoe, geen onnodige letters, geen bureau jeugdzorgnaam, gewoon lekker duidelijk :) maar ook weer niet heel veel voorkomend volgens mij.

Cerilene_

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-16 11:31

Hoe denken jullie over de betekenis van de gekozen naam, Hoeveel waarde hechten jullie daaraan? Wij zijn momenteel ook op zoek naar een jongens naam. Nu hebben we wel een mooie gevonden, maar toen ik de betekenis opzocht ging ik twijfelen. Deze is namelijk (erg) bijbels. Aangezien wij totaal niet gelovig zijn vind ik dit aan de ene kant een beetje raar. Aan de andere kant zijn zoveel 'normale' namen afgeleid uit de bijbel. Ook bij deze naam was het niet het eerste waar ik aan dacht. Gewoon een vlotte naam om te horen...
Wij gaan sowieso voor een 'niet gouden ketting naam'. Geen hele rare of onlogische uitspraak of spelling. Eventueel iets richting preppy, maar ook niet te veel. Liefst wel te vervoegen zodat het in het Engels/buitenland wel uit te spreken valt. Passend bij de achternaam, die is vrij lang en vrij kak, haha. Passend bij de stijl van de naam van onze dochter (Olivia). Wij vinden een jongens naam een stuk moeilijker om te verzinnen dan een meisjes naam...

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-16 11:37

Wij zijn wel gelovig en hebben daarom bijbelse namen uitgekozen. Hoewel ik denk dat de meesten dat bij de eerste (roepnaam) niet eens doorhebben. We vonden deze namen ook gewoon heel erg mooi klinken en de betekenis vonden we ook mooi, dus we hebben niet namen uitgezocht bij de betekenis, maar andersom. Ik vind de betekenis van een naam wel heel erg belangrijk
Als je je in namen gaat verdiepen verbaast het je nog hoeveel Nederlandse namen van de bijbel zijn afgeleid.

Cerilene_

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-16 11:42

Ja klopt. Kwam er net achter dat onze tweede naam van het lijstje net zo bijbels is }:0 . Voor ons zou dat dus weinig betekenis hebben, maar als je alle bijbelse of daarvan afgeleide namen elimineerd blijft er volgens mij maar weinig over... Lastig...

Xanthippe

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-16 11:46

Ik heb door jullie opmerkingen voor de eerste keer de naam opgezocht die bij ons de grootste kanshebber is. Het was leuk om te ontdekken dat die naam betekent waar mijn broer (die peter wordt) en mijn vader (die voor de allereerste keer opa wordt) hun passie ligt.

Edit: ik ben dan wel weer blij dat het niet echt een bijbelse naam is.
Ik ben absoluut niet gelovig, kom een kerk enkel binnen voor doopfeesten, huwelijken, begrafenissen of omdat onze harmonie moet spelen. Als het dan niet moet, zal ik de associatie met de kerk dan ook niet leggen.
Laatst bijgewerkt door Xanthippe op 17-03-16 11:48, in het totaal 1 keer bewerkt

_Nadia_

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-16 11:46

Wij zijn niet gelovig maar enkele van onze kinderen hebben wel bijbelse namen, puur omdat wij het mooie namen vinden.

Poosje81

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-16 11:47

De naam die ik nu op 1 heb staan is kort en krachtig en heeft inderdaad een betekenis die bij hem zal passen, niet bijbels overigens.

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-16 11:51

Cerilene_ schreef:
Ja klopt. Kwam er net achter dat onze tweede naam van het lijstje net zo bijbels is }:0 . Voor ons zou dat dus weinig betekenis hebben, maar als je alle bijbelse of daarvan afgeleide namen elimineerd blijft er volgens mij maar weinig over... Lastig...

Op zich maakt het niet uit toch, als je dat nou een mooie naam vindt :) het zou mij er meer om gaan dat de naam geen rare betekenis heeft := :7

_Nadia_

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-16 11:54

Houden jullie trouwens rekening met de grootouders? In ons geval spreken mijn schoonouders geen woord Engels (erg lastig want ik merk dat onze kinderen steeds minder Nederlands praten, alles is hier natuurlijk in het Engels) maar toch hebben wij Engelse namen gekozen. In het geval van onze jongste krijgen we dus nu sjosj als uitspraak, en mijn schoonouders zijn een beetje pissig dat ze nu weer een kleinkind hebben met een "moeilijke" naam. Het heeft ze ook een hele tijd gekost voor ze Abigail (1 van onze dochters) konden uitspreken en de naam Sean hebben we het helemaal maar niet over.
T zijn lieve mensen, maar als ik daarmee rekening had moeten houden had ik alleen maar Jan wim, kees, etc gehad.

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-16 12:01

Nee :P ons kind, dus wij kiezen de naam. Als er mensen zijn die dat niet mooi vinden heb ik daar weinig boodschap aan. En wat wilde je eraan doen dan? Alsnog de naam veranderen bij de gemeente?

En het is toch logisch dat als je in Engeland woont je een naam kiest die daar ook bekend is?

Cerilene_

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-16 12:07

Haha, nee daar zou ik geen rekening mee houden. Zeker niet als je zelf in een Engelstalig land woont, en de kinderen daar ook opgroeien.
Mijn zusje heet Lauren op zijn engels, roepnaam Lory (bijzondere schrijfwijze ook ja). Mijn opa heeft haar tot zijn dood Lorrie (bijna als de papegaai dus) genoemd...
De betekenis is niet van het eerste belang idd, maar toch jammer als je je er zo niet in kan vinden...

_Nadia_

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-16 12:07

Haha nee, was niet van plan de namen te veranderen, maar we kregen serieus t verzoek om bij een volgende kindje toch een makkelijk uitspreekbare naam te kiezen.. We hebben een Logan, Sean, Abigail, Daisy, Lily, Ginny en Josh, lijken me toch geen hele vreemde namen om eerlijk te zijn. sterker nog Abigail wordt gewoon Abby genoemd inmiddels. (En ja, wij hebben dus wel veel namen met een y, maar hier zijn dat eigenlijk vrij klassieke namen)

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-16 12:22

Ik vind dat normaal uitspreekbare namen hoor :=

En Josh, hoe moeilijk kan het zijn, ik neem aan dat je het gewoon uitspreekt als djôsj?

_Nadia_

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-16 12:26

Ja, maar volgens mijn schoonouders is het sjosh.. en Sean wordt sjon..*gruwel* Logan met een g als in gaan, ipv go, zelfde met abigail, hoewel dat meer een abbiegeel werd. Ginny werd precies zo uitgesproken. Conclusie, G en J zijn geen goede letters voor mijn schoonouders en de ea klank wordt m ook al niet.

SensaHorses

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-16 13:17

Wat jammer Nadia, dat je schoonouders daar zo moeilijk over doen. Vind dat dan ook wel sneu voor je kids...
Mijn opa had daar trouwens ook wel een handje van, om onze namen af en toe anders uit te spreken omdat het hem toch niet helemaal/of helemaal niet ;) naar de zin was.... helaas maar weinig aan te doen denk ik...

zonneglans

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-16 13:26

Mijn ouders en schoonouders vinden de namen van mijn dochters prachtig gelukkig. Ik kan me voorstellen dat je in een Engels sprekend land voor meer Engelse namen kiest. Mijn dochters heten emilie en marieke. De oudste is 4 en de jongste 1,5 week.

Pikkepor

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-16 14:58

Nadia, vervelend van je schoonouders zeg.
Mijn oma vind Engelse namen juist wel leuk. Ze noemde vrijwillig haar kat James, om vervolgens Zjeems te zeggen ipv Djeems :') En Scott werd Schot.

Je kunt het nou eenmaal niet voor iedereen goed doen. Als je je kinderen Jan en Kees genoemd had, werden ze dagelijks geconfronteerd met het feit dat hun naam verkeerd uitgesproken werd. En nu misschien maandelijks (?)

_Nadia_

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-16 15:04

Ach, ik heb me er bij neergelegd, tis alleen zo jammer dat ze er aan je kraambed over beginnen terwijl je net zeer onverwacht bevallen bent.. Ik bedoel, we zien ze 1 hooguit 2 keer per jaar, en die paar keer dat ze aan de telefoon zijn (het zijn geen bellers, houden ze niet van) komen de kinderen wel overheen.

Aranel

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-16 15:41

_Nadia_ schreef:
Haha nee, was niet van plan de namen te veranderen, maar we kregen serieus t verzoek om bij een volgende kindje toch een makkelijk uitspreekbare naam te kiezen.. We hebben een Logan, Sean, Abigail, Daisy, Lily, Ginny en Josh, lijken me toch geen hele vreemde namen om eerlijk te zijn. sterker nog Abigail wordt gewoon Abby genoemd inmiddels. (En ja, wij hebben dus wel veel namen met een y, maar hier zijn dat eigenlijk vrij klassieke namen)

Want jullie willen er nog eentje? 8 kids? :wow: whooa haha.

Om ontopic te blijven: ik ken een Tessel.. blijf ik een vreemde naam vinden. Wel een leuk meisje.

_Nadia_

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-16 16:05

Aranel schreef:

Om ontopic te blijven: ik ken een Tessel.. blijf ik een vreemde naam vinden. Wel een leuk meisje.

Uhm ja? En als het ons gegeven is nog wel meer dan 1 ook.

ilayda

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-16 17:29

_Nadia_ schreef:
Aranel schreef:

Uhm ja? En als het ons gegeven is nog wel meer dan 1 ook.

Vind het knap van je, ik ben nu zwanger van de 4de niet gepland en weet niet eens waar ik ze moet laten.
En het is ook allemaal zo duur en wil ze toch wel alles kunnen geven.