Kort stukje vandaag, maar een stukje is een stukje.
35 - het gevoel
Berdine kwam weer lesgeven en ze zag dat Kim goed vooruit was gegaan. 'Jullie worden beter,' zei ze, 'veel beter, amar er ontbreekt nog wat. Jullie moeten meer uitstraling hebben. En Furie moet nog lichter op de hand zijn. Hij hangt toch nog iets teveel.' Kim begreep het. Die les gingen ze daar blijkbaar aan werken. 'Haal Furie maar iets achter de loodlijn,' riep Berdine, 'op de wedstrijd is dat niet toegestaan, maar in de training is het wel goed, het paard wordt er soepel van, mits je hem er niet extreem ver achter haalt. Zo ja! Zo is het goed!' Kim moest hard werken, maar ze begreep wel wat Berdine bedoelde. Furie begon steeds beter en beter te lopen en aan het einde van de les had Kim 'Het Gevoel' dat berdine zei dat ze zou hebben als Furie echt goed liep. 'We kappen ermee,' zei Berdine. Kim gaf Furie een kriebel bij zijn schoft. 'Dat is een goede manier van belonen!' riep Berdine. 'Goed zo!' Kim lachte en stapte Furie af, terwijl Berdine in haar groene auto stapte en wegreed.
36 - De schoonmaak Kim staarde naar het erf. Ineens viel de enorme rotzooi haar op. Her en der lagen borstels, de stal was vol van stoffige spinnenwebben, de deuren konden ook wel een verfje gebruiken, haar tuig moest schoongemaakt worden... Kim zuchtte. eens moet het toch. Ze zette Furie in de wei en begon met het ragebollen van de stal en de zadelkamer. Daarna mestte ze de stal grondig uit. Ze liep naar de mesthoop en stak die op. In de stal gooide ze nieuw zaagsel. Daarna was haar zadel aan de beurt. Ze legde het op de bok en vette het in, vervolgens het hoofdstel. Toen dat gebeurd was moesten de borstels gebeuren. Ze haalde de haren eruit en desinfecteerde ze. Daarna borg ze ze grondig op. Ze veegde tot slot het hele erf en poetste Furie. Zo, alles was schoon. Ze steeg op en maakte een ritje. Onderweg bedacht ze dat ze vergeten was de randjes van de bak uit te vlakken, dus dat deed ze ook nog. Nou, alles was nog nooit zo schoon geweest! Kim kon tevreden zijn.
Lees ook al een tijdje mee maar waar is die shetlander eigenlijk gebleven?
leuk stukje
Sheran
Geplaatst door de TopicStarter: 12-01-12 18:40
Eh... ik geloof dat ik Furie aan het tekenen was en dat dat mislukte en dat het meer op een shetlander leek, dus had ik toen Diddel geïntroduceerd En nu lukten de plaatjes weer dus had ik Diddel niet meer nodig
Eh... ik geloof dat ik Furie aan het tekenen was en dat dat mislukte en dat het meer op een shetlander leek, dus had ik toen Diddel geïntroduceerd En nu lukten de plaatjes weer dus had ik Diddel niet meer nodig
OOh ik denk al arme diddel gewoon gedumpt door kim