Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird
En ook zeker wel waar 
ik heb deze "vers" ook eens gelezen, maar dan een langere. Hij blijft leuk, maar nederlands is inderdaad heel moeilijk vergeleken met andere talen. Vergelijk het maar met Duits, engels, Grieks of Latijn. Nederlands is een en al uitzondering..... Desperado_ schreef:Nederlands is ZEKER moeilijk vooral als je een echt Rotterdams accent heb, zeg heel veel worden verkeerd en nederlands is ook niet bepaald mn sterkste vak

Brainless schreef:raden -> ik raadde naar het antwoord en ik ried het antwoord.
Ik probeer de kinderen uit mijn klas (groep 6, volgend jaar groep 7) bij te brengen hoe dat zit met de ik-vorm van een werkwoord, in de hij-versie dat daar dan een t achter komt etc. Vreselijk moeilijk, heel veel dingen zeggen ze op gehoor en gevoel goed, maar als je dat dan moet gaan analyseren wordt het een stuk ingewikkelder! Dan krijg je van die creaties als ik computer, hij computerd, want als je computeren in de verleden tijd zet, dan wordt het computerde
Of nog mooier, computertd
Citaat:'Google dicht bij overname Digg'
Knap voor de mensen uit andere landen die het hebben geleerd! MacavityL schreef:Ook voor nu.nl is het lastig;Citaat:'Google dicht bij overname Digg'
Dicht bij of dichtbij
het is iig wel handvatten ja, dat weet ik wel zeker
(Weer wat geleerd)