De storm, Nu een drama aan het worden.

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Aranka

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-02 20:35

Eigenlijk moest ik mee op wedstrijd vandaag maar we hebben ons maar niet op de weg gewaagd met een trailer. Op stal aangekomen waren er al 3 bomen omgevallen, en er was er eentje die bijna om viel. Het dak van de stroschuur was ingestort en er vlogen stukken golfplaat rond, erg eng. Vandaag mochten we losgooien in de grote bak, wat normaal niet mag en ik geloof dat iedereen daar gebruik van heeft gemaakt.
Ik was gebracht met de auto maar ik vond die storm wel leuk dus ben terug gaan lopen. echt grappig, ik had wind mee, ik ging erg hard.
Ik moest 100 m langs de Rijn en ik was gewoon helemaal kletsnat door het water wat eruit waaide. Hihi en ik ben ook nog omgewaaid en viel zo in de modder maar dat kwam eigenlijk omdat ik uit ging testen hoe ver ik ging springen.
Storm is leuk!!! Haha! Voor de rest ben ik lekker thuis geweest, echt een lekkere dag om thuis niks te doen, ga nu even Samantha5 opzoeken.

Jurga

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-02 20:37

Hmmmz ik zat dus vast in Venlo bij Sypheron. Morgen om half elf moet ik theorie doen, dus ik moest wel naar huis, maar kon niet want de treinen reden niet meer. Nu zijn mijn ouders met de auto op weg van Lunteren naar venlo om me op te halen. Waren ze helemaaaal niet blij mee. Als ik die theorie niet had gehad was er geen probleem geweest, heb toch geen werk op het moment.

skipperfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-02 20:58

De storm is echt doodeng...
Ons balkonhek is eraf gevallen en toen ik bij mn oma en opa in de flat zat aan de waterkant zagen we dat er een boot bijna kantelde, en toen sloeg hij tegen de kant aan... deuk erin.
En de bus naast ons kantelde haast om...

Dus voor mij liever geen storm...

XoNo

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-02 21:00

Hier was het dus ook een zooitje. Op de manege lagen er overal takken op de grond, een zee van bladeren, heeel veel wind. Het dak van de binnenbak kraakte, en er vielen allemaal dingen op het dak. Toen ik aankwam lag Bud lekker te slapen *LOL* Ik heb hem gewoon uit stal gehaald, meneer heeft helemaal niets van het weer...wordt er niet warm of koud van en is slechts 1 keer geschrokken...een tasje dat kraakte door de loeiharde wind Frusty Onlogisch, onlogisch, onlogisch. Hier in de buurt weet ik niets van bomen die zijn omgewaaid of daken die eraf zijn gewaaid. Ik weet niet eens of er een dakpan af is gevallen!

Annelou

Woonplaats: Schaijk: roddel-dorp wat 25 km van Den Bosch en 27 km van Nijmegen ligt in Noord Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-02 21:08

om ongeveer 5 uur s'avonds kwamen wij terug van een verjaardag stond de brandweer tegen over ons huis want er was een groot stuk van een eike boom afgebroken en die lag nou tegen een huis aan Verward
Morgen gaat de brandweer de hele boom omzagen omdat de boom van binnen uit helemaal door is. best eng die storm het kippen hok kraakt echt helemaal Scheve mond
en er lagen allemaal grote takken midden op de weg ik wil die niet graag op mijn hoofd krijgen Knipoog

merelberfe

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-02 21:55

Ik heb vanochtend op de manege zitten schrijven voor de jury. Maar echt veilig voelde we ons niet- door de harde wind bewoog de dak maar ook de juryhok waar wij inzaten! We voelde het gewoon zwiepen. Echt niet fijn.
Op de manege zijn ook diverse dakplaten afgewaaid. gelukkig alleen vd kleine bak en in de gangen. de bak voor het losrijden en de ringen bleven intact al hadden we wel het gevoel dat daar de platen ook weg konden waaien.
Toen ik naar mijn paardjes reed kwam ik 3 omgewaaide bomen tegen die de weg versperden. twee ervan kon ik met behulp van een ander automobilist de berm in trekken/duwen. de derde was te groot en moest ik omrijden. Bij ons paardjes op stal kon je niet eens merken dat het buiten zo stormde! Dacht ff dat het gestild was- tot ik naar buiten stapte hehe. Niet slecht voor een oude stalleke. De paardjes zaten dus lekker rustig hooi te knabbelen.
Toen ik thuiskwam kon ik ons straat niet inrijden- beide ingangen waren geblokkeerd met bomen van ong. 15m hoog. We hebben hier hele oude bomen. Gelukkig was de houthandel bedrijg Wijlaars al bezig met de ene uitgang en ze kwamen snel even de andere uitgang ook vrij maken. Kon ik mijn auto eindelijk veilig naast ons huis parkeren (tussen muur & huis). Schade bij huis zelf is beperkt- een aantal toppen vd oude dennebomen hier in ons tuin gewaaid en een boom om.
Ik vind zo'n storm wel heerlijk. lekker gezellig (als je thuis zit) In Bangladesh hadden we nog ergere maar die avonden waren altijd de gezelligste- lekker kaarten of TV kijken. héérlijk Lachen. Weet nog een keer dat we met z'n alle aan het kaartne waren toen mijn moeder ineens letterlijk een meter de lucht in sprong (in zittend positie hehe) ze schrok zo van een hard bliksem slag. haha.

Spirit

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-02 22:15

skipperfan schreef:
De storm is echt doodeng...
Ons balkonhek is eraf gevallen en toen ik bij mn oma en opa in de flat zat aan de waterkant zagen we dat er een boot bijna kantelde, en toen sloeg hij tegen de kant aan... deuk erin.

Hahaha, ik zat dus heel toevallig in de flat naast de flat van haar opa en oma (daar woont mijn oom) en ik heb dat ook zien gebeuren (die boot). Maar hoe kon jij van zover zien dat er een deuk in zat? Tong uitsteken
Toen kreeg ik dus vlak nadat het gebeurd was een SMS van Skip, over de boot en dat het zo eng was Haha! Jullie zaten nog maar vier hoog, wij zaten tweeëntwintig hoog!
Toen hebben we nog door het raam naar elkaar zitten seinen met een zaklamp *LOL* Om te kijken of we elkaar konden zien Haha!

Maar goed, de storm was daar dus echt super erg (bij ons thuis ook, maar we zijn de hele dag daar geweest). Bij erg harde windstoten voelde je de flat gewoon heen en weer bewegen en de grond en de ramen trilden! Verder was het wel gezellig en we zijn maar tot 's avonds gebleven, want toen zou de storm minder worden (en dat was ook inderdaad zo). DVD-tje kijken en chippies Vork (en topscores verbreken van iedereens telefoons (bij Snake II) Haha!).
Toen we naar huis gingen was de wind echt een heel stuk minder als die morgen en zeker als die middag. Wel lag er een halve meter naast onze auto een boom! Hoezo geluk?

Shiloh

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-02 23:37

ik heb de hele dag thuis gezeten, vanmorgen alleen de hond even uitmoeten laten. Aan het einde van de straat om de hoek is een oude boom omgewaaid, ben toch maar niet gaan kijken, doe ik morgen wel als ik een poging doe om op de fiets naar school te komen. Ik ben wel ontzettend bezorgd om de manege. zo verschrikkelijk stevig is die nou ook weer niet! Het zou me niks verbazen als er iets was ingestort! HELUP, ik wil het weten!

Ik hoop eigenlijk dat het morgen net zo erg is, dan hoeven we vast neit naar school Haha! hopen dan he! ik ga echt niet buiten fietsen op een rit waar ik normaal 30 minuten over doe. Dan ben ik meteen 1, 5 uur bezig!

corinep

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-02 23:42

De ergste storm sinds 12 jaar gewoon he. Bij ons alleen een paar dakpannen eraf en 2 plastic stoelen zijn van het balkon gewaait en nu dus zeer kapot.

Shiloh

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-02 23:58

piet van hart van nederland weet je wel, die spoort ook niet, gaat hij het weerbericht houden vanuit de afsluitdijk :S

Mar2lin

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-02 00:05

ik heb het weekend in Steensel gezeten (vlakbij eindhoven) in een kamphuis in het bos...midden in het bos, we mochten niet naar buiten, door ramen heen zag je de bomen in het bos gewoon omwaaien en dan geen zielige boompjes, maar echte keien van bomen! Het was best eng... maar ik ben veilig thuis, al had ik om half 7 eigenlijk al thuis meoten zijn maar vanwege de storm mochten we niet rijden, en er is zelfs een kans geweest dat we daar nog een nacht hadden moeten blijven, maar gelukkig ging de storm een beetje liggen... en kan ik nu lekker in mn eigen bedje slape Dromen

skipperfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-02 08:58

Spirit schreef:
Hahaha, ik zat dus heel toevallig in de flat naast de flat van haar opa en oma (daar woont mijn oom) en ik heb dat ook zien gebeuren (die boot). Maar hoe kon jij van zover zien dat er een deuk in zat? Tong uitsteken
Toen kreeg ik dus vlak nadat het gebeurd was een SMS van Skip, over de boot en dat het zo eng was Haha! Jullie zaten nog maar vier hoog, wij zaten tweeëntwintig hoog!
Toen hebben we nog door het raam naar elkaar zitten seinen met een zaklamp *LOL* Om te kijken of we elkaar konden zien Haha!

Maar goed, de storm was daar dus echt super erg (bij ons thuis ook, maar we zijn de hele dag daar geweest). Bij erg harde windstoten voelde je de flat gewoon heen en weer bewegen en de grond en de ramen trilden! Verder was het wel gezellig en we zijn maar tot 's avonds gebleven, want toen zou de storm minder worden (en dat was ook inderdaad zo). DVD-tje kijken en chippies Vork (en topscores verbreken van iedereens telefoons (bij Snake II) Haha!).
Toen we naar huis gingen was de wind echt een heel stuk minder als die morgen en zeker als die middag. Wel lag er een halve meter naast onze auto een boom! Hoezo geluk?

Haha dat was echt grappig! Maaruh met de verrekijker konden we zien of er een deuk in zat.
Wij gingen ongeveer 7 uur naar huis en toen was het idd wat minder geworden.

Jura

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-02 12:42

Ik ben 3 keer naar de paarden geweest gisteren, en kreeg de nodige takken tegen de auto. Heb ze gemest, gevoerd, 's ochtends nog even buiten gehad. En 's avonds laat met afvoeren heb ik nog even gewandeld met één van de paarden. Maar het was gewoon te gevaarlijk om echt wat met ze te doen, vooral 's middags.