"Dat maakt ja toch niks uit?!"
Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Riss schreef:Relaxed schreef:Whaha, ik en een klasgenoot (beide uit drenthe dus) krijgen dit ook heel vaak te horen op school... 1 jongen uit Hengelo die valt het vooral erg op en zegt het steeds weer... Best irritant, want je gaat er dan op letten en het is echt zo idd...
Ik praat altijd met ja achter en in mijn zinnen, maar niemand heeft het ooit eens opgemerkt bij mij.
Zal wel komen dat de meeste mensen om mij heen het ook doen
Het valt mij bij andere mensen ook niet op eigenlijk haha! 
).Plien91 schreef:Ik vind het grappig, zeg het zelf ook

Wuis schreef:Plien91 schreef:Ik vind het grappig, zeg het zelf ook
Nee dat is geen goede zin.
Dan moet je zeggen 'Dat maakt ja niks uit', of 'Dat maakt niks uit ja'.
Wuis schreef:Pasamba schreef:Hee dat hoor ik ook wel eens in Drenthe ja
Ik doe het zelf dus ook onbewust, want deed het niet met opzet

Pasamba schreef:Pasamba schreef:Hee dat hoor ik ook wel eens in Drenthe jaIk doe het zelf dus ook onbewust, want deed het niet met opzet
Winddancer schreef:Hier bij ons wordt dat ook heel veel gebruikt in het dialect![]()
Ik weet niet of dit in heel Limburg zo is (volgens mij niet).
In Duitsland gebeurd het namelijk ook bijna constant in de spreektaal. Alleen wij gebruiken het meer in de zin zelf dan op het einde.
Solvej schreef:Winddancer schreef:Hier bij ons wordt dat ook heel veel gebruikt in het dialect![]()
Ik weet niet of dit in heel Limburg zo is (volgens mij niet).
Idd, maar wij zitten ook tegen de Duitse grensIn Duitsland gebeurd het namelijk ook bijna constant in de spreektaal. Alleen wij gebruiken het meer in de zin zelf dan op het einde.
"Dat is ja normaal!"
"Heb ik ja ook al gezegd."
Liesje89 schreef:Hier in Rotterdam hoor je ze vaak "weet je wel" erachter plakken.
Dat vind ik irritanter dan ja

Solvej schreef:Weet ik maar wij gebruiken het méér midden in de zin ipv op het einde. Zo bedoelde ik het
trutje schreef:Klopt, ze doen het ook in Groningen. Maar de drenten zijn daarin nog net een stukje erger.
"Ik ga even boodschappen doen ja"![]()
![]()
![]()
Toen ik hier net woonde heb ik er echt dubbel om gelegen.
Liesje89 schreef:Hahaha zo grappig ja dit topic

Liesje89 schreef:HAHA Ik vind nee ja toch nog wel het topunt