Voor alle mensen die geen leestekens kennen

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-02 20:24

Ik heb ook veel spellingsfouten.
Ik doe verder wel moeite om mijn bericht duidelijk over te laten komen.
De komma's staan echt niet goed op de plek, maar ik dacht dat mijn berichtjes wel te lezen waren.

Verder heb ik M.E. en ben vaak moe.
je leest dan wat sneller over een type fout heen, maar zou ik alleen bokken als ik niet moe ben staan er maar erg weinig berichten van mij. Lachen

En verder ben ik al een jaartje of 12 van school af en in het dagelijkse leven hoef ik nooit meer te netjes te schrijven, dus weet ik die dingen als d en t echt niet meer.
En als ik dus hier voor de ontspanning zit te bokken heb ik geen trek om heel erg na te gaan denken hoe het nu ook al weer moest.

Sorry dan voor die gene die er last van hebben, maar het is niet anders Lachen

Jan_324

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-02 20:44

ergens gaat het er natuurlijk om dat je een beetje makkelijk door de berichten heenleest zonder dat je aan het denken bent van hoe iemand het nou bedoelt.
Maar dat neemt niet weg dat ik bij sommige mensen echt denk bij een spellingsfout: dat moet jij toch weten?

Wmijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-02 20:53

macario"]
Ik vind het een beetje onnodig om hier een topic over te beginnen, het staat al uitgebreid in de regels etc. Iedereen weet het zo onderhand wel denk ik? Verward
[/quote]Tussen weten en doen zit echter een enorm verschil. En blijkbaar zijn er genoeg mensen die zich er aan irriteren. Misschien is het wel goed om die mensen die op een dergelijke manier schrijven bewust te laten worden van het feit dat het irritant leest.
[quote="runningkawa schreef:
Ik doe verder wel moeite om mijn bericht duidelijk over te laten komen.
En dat is precies waarom het dus niet erg is als er een aantal dingen niet kloppen. Je doet er moeite voor. Wat ik ontzettend irritant vind is de berichten waar je echt duidelijk uit haalt dat mensen te lam zijn om even een punt of komma neer te zetten. Maar, dat had ik geloof ik al eerder geschreven...

Waventy

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-02 20:02

Ik weet zeker dat ik er ook zo nu en dan een prutzooi van maak, gemaks zucht, ik weet het niet...

Spellings fouten, en letters omdraaien wordt godzijdank na het ongeluk minder. Het is ontzettend erg geweest na het ongeluk, mijn dyslexie was duidelijk verslechterd. Boos!

Ik probeer ook de moeite te doen, omdat weer wat meer te gaan automatiseren, zodat ik wel goed lezende teksten schrijf enzo.
Ik weet dat ik meestal TE veel kommas enzo plaats, dat is ook irritant, maar goed.

Nog maals, niet alles komt voor uit dyslexie, ik wil me daar dus echt niet achter verschuilen !!!!! daar heb ik een hekel aan.
Wel dan een vraag van mij aan jullie kant. Als jullie je ergeren op mijn manier van schrijven, zinsbouw, interpuncties enzo, zeg het dan.

Van je fouten kun je leren, en wanneer het niet gezegt wordt, wie weet dan dat het irritant is , wat zij of hij schrijft ?

*imke*

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-02 20:54

ik weet niet of mensen dat van mij weten
maar dan nog maar even een uitleg voor mensen die dat niet weten..

ik ben een meisje van bijna 14 en ik zit in de 2e klas ben heel slecht in spelling en weet zelf neit waar de komma's moeten ook heb ik problemen met vind(dt,T) of met bent enz..
ik weet dat het irritant is maar ik kan er nix ana doen en wil ook niet voorlul staan als ik iets fout type vandaar dat ik ze neit gebruik

liefs + kus imke

Waventy

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-02 21:51

meid ik heb precies het zelfde !! ik zat ook in de 2de toen heb ik me laten testen, ik zit nu in de 1ste van het HBO en weet het nog steeds niet Boos!

Druif_01

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-02 22:27

ik zet ook vaak maar ergens wat komma's neer haha meer omdat het dan wat minder rommelig uitziet. op de basisschool breidde ik namelijk altijd de zinnen aan elkaar en daar kreeg ik altijd opmerkingen over. en verder typ ik het begin van een nieuwe zin niet met hoofdletter omdat je snel typt en dan is dat teveel werk. maar ik dacht dat mijn berichtjes over het algemeen toch wel goed te lezen waren toch?

Laura

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-02 22:30

Van de gemiddelde bokker heb ik echt geen last hoor als die eens een spelfoutje maakt. Waar mijn haar echter wél van overeind gaat staan zijn mensen die typen "Mijn oma zij dat we tog naar buiten moesten gaan' EEEEEEK denk ik dan. Dat zijn meestal dus ook de mensen die om het hardste roepen 'Maar ik kan er TOG niks aan doen'
Boos!

nikkiemisty

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-02 22:32

ik tikte ook altijd tog tot ik zelf het elke keer las bij andere en me er aan ging irriteren dus voortaan let ik er wel op hoe ik tog/toch schrijf

axeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-02 22:38

jamylover schreef:
Ik vond dat verhaal van gister wat ik dus had getypt erg moeilijk om neer te zetten,aangezien mijn vingers automatisch al naar de punten,comma's,uitroeptekens en vraagtekens (en natuurlijk shift voor de Hoofdletters) trekken Verward Hebben jullie dat nou ook?

nou idd dat is echt heel erg moeilijk ik probeer het ook ff maar heb net al weer een punt een comma en hoofdletters moeten weg halen!
Echt lastig. (nou toch nog punten en hoofdletters )