Slowchats en oneliners

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Laui!

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-02 15:52

BTW: destijds had ik bijna als onderschrift genomen: Perception is Reality. Het is maar net hoe je er tegen aan kijkt nl. Het moeilijkste is om eens je eigen perceptie los te laten en met een andere kijk tegen aan te kijken. Dat geldt nu ook weer, dat geldt eigenlijk overal en altijd.

Death_Squad

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-02 15:56

Lovely schreef:
Karin, klopt wat je zegt. Maar volgens mij wordt de oude AMF situatie hier gewoon iets te sterk naar voren geschoven en dat hoeft toch niet echt zo op deze manier. Een aantal mensen weet niet eens waar het over gaat en dat roept dan weer meer vragen op.

Maar, als iedereen nou eventjes in de mesthoop gaat spitten, dan weet meteen iedereen wat er aan de hand was en hoe het niet moet Knipoog.

Hmmm k voel me toch zeker aangesproken hier, misschien mn eigen schuld. Ik heb zeker neit tot doel om die tijden hier te laten herleven, die ingredienten zijn ook zeker niet aanwezig.

Waar het mij om gaat heb ik nu een aantal malen gepoogd naar voren te brengen en daar laat ik het bij. Er zal gewoon een balans gevonden moeten worden tussen modden aan de ene kant en laisser faire aan de andere kant.

Laui!

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-02 15:59

Death_Squad schreef:
Laui, (no offence) maar als jij iets niet meer leuk vind,.... maar anderen wel..... is dat een reden om in te grijpen? (is geen losse opmerking maar een voorzet).

1: als ik gister aanwezig was geweest had ik om het hardst mee gedaan en dan had ik vanochtend niet met slotjes gedreigd maar misschien vanmiddag.
2: de reden zou hetzelfde zijn, nl: ik ben bang dat niet iedereen (om te zeggen meer niet dan wel) het leuk vindt, en m.i. moet je op tijd (kunnen) stoppen zodat er voor anderen ruimte overblijft om ook lol te beleven. Al twijfel ik er niet aan dat men over het algemeen met plezier bokt, maar goed.

En over die 'eigen' regels: daar ben ik helemaal niet voor, zeker om ze zwart op wit te zetten. Er zit altijd wel een gat en zolang het 'ongeschreven' regels zijn ben ik er heel gelukkig mee, dat betekent dat er ook een grotere sociale controle is, lijkt mij belangrijker dan geschreven regeltjes, dat is 'bemoederend' en het lijkt mij voor iedereen prettiger als dat niet zo is.

Llewella

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-02 16:01

Als ik een klein advies mag geven als modje van zo'n beetje het drukste onzinforum van het land Knipoog

Laat het zo als het nu is, gaat toch prima zo Verward
Ga niet teveel morren met de regeltjes elke keer, dat geeft een hoop gestress op het forum en het hoeft er niet altijd beter op te worden.

En de mensen moeten er gewoon een beetje opletten dat ze zich een beetje aan de regels houden.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-02 16:01

Volgens mij is er een balans tussen moderaten en laisser aller. Dat lijkt mij niet hetgeen waaraan gesleuteld moet worden.

Death_Squad

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-02 16:04

laui schreef:
als ik gister aanwezig was geweest had ik om het hardst mee gedaan en dan had ik vanochtend niet met slotjes gedreigd maar misschien vanmiddag.

Maar waarom dan het vingertje? het topic ging idd niet meer over waar t mee begonnen was, maar van 2 van de 3 topics deden de hoofdpersonen aan t eind ook mee.

Ongeschreven regels hebben tussen ons in het verleden ook al aanleiding gegeven voor enige discussie daarom pleit ik er toch voor om eea op papier (figure of spietsj) te zetten aangaande de regels. Sociale controle is 1 ding, maar waar begint die? waar houd die op? en waar begint en eindigd de controle van een Mod.?

Death_Squad

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-02 16:08

Lovely schreef:
Volgens mij is er een balans tussen moderaten en laisser aller. Dat lijkt mij niet hetgeen waaraan gesleuteld moet worden.

Maar het wat wel aanleiding voor deze hele discussie, er werd 'ingegrepen' op enkele topics die in essentie volgens de regels niet konden, maar toch door de deelenemers als leuk werden ervaren, dus ook volgens de hoofdpersonen van de topics.

Romkabouter

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-07-02 16:10

Afbeelding

We hebben wel weer genoeg gediskezeurd dacht ik zo Knipoog
Ik vind dat Laui het prima doet, moderator is zoiets als voorzitter: Je krijgt altijd de schuld. Over die chat, is er geen irc-kanaal van bokt?

SuperPepeijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-02 16:33

Romkabouter schreef:
Over die chat, is er geen irc-kanaal van bokt?
zou heel leuk zijn! maar het staat of valt met het gebruik ervan, ik wil wel!

Romkabouter

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-07-02 16:39

Misschien heeft Bart er ideeën over.
Ik dacht dat dat met de bokt-chat bedoeld werd, maar dat is dus niet zo Lachen

Nimber

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-02 16:42

nee er is ooit een echte bokt chat geweest maar die deed het meer niet dan wel...

Fitzroy

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-02 00:36

Wat me opvalt aan KH de laatste tijd (ik heb overigens niet deze hele discussie doorgelezen omdat dit op dezelfde bezwaren stuit)

1. de topics worden ellenlang, als je 1 dag niet geweest bent is het al bijna niet meer bij te lezen

2. er reageren steeds dezelfde mensen al 'tig'pagina's zodat je als 'nieuwkomer'niet de behoefte voelt om nog mee te doen.

Kortom, toevallig ben ik nu op KH maar zodra ik er naar toe kom en ik zie al die ellenlange topics overkomt me een 'laat-maar-gevoel'en ga ik gauw weer terug naar een van de andere fora.

Jammer Laui, want ik vond het altijd best gezellie op KH.

Karin

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-02 00:43

Tja Fitz, maar ik vrees dat daar weinig aan te doen is. Op andere fora dan KH (zie bijv. RT en PP) ontstaan soms ook ellenlange discussies waar je niet zomaar meer in stapt als je een paar dagen niet op Bokt bent geweest. Ik redeneer dan net zoals jij: laat maar, ik heb niet de behoefte om er nog tussen te komen. Maar er zijn nog zoveel andere topics waar je wèl actief aan kunt deelnemen.

Kom ik weer met m'n dooddoener: je hoeft niet alles te lezen en je hoeft niet alles te volgen. Ik kom soms tijden niet op KH en echt niet omdat er topics zijn die me afschrikken, maar gewoon omdat ik er op dat moment geen behoefte aan heb. Ineens duikt er dan een topic op waar ik wèl in wil reageren, ik leef me uit en dan is het weer gedaan voor een tijdje. En dat heeft er niets mee te maken of het KH in z'n algemeen nou wel of niet gezellig is. En ook denk ik niet dat Laui hoofdverantwoordelijk is voor de gezelligheid op KH, ook al is ze mod van dat forum. In zekere zin natuurlijk wel, maar het zijn hoofdzakelijk de gebruikers die de sfeer maken (ik hoop dat zo toch duidelijk is wat ik hiermee bedoel).

Laui!

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-02 09:36

Wat Fitz zegt is voor mij de reden geweest om er wat van te zeggen. Het is dan niet meer laagdrempelig en dat is iets wat ik belangrijk vind aan kh.
En dat je t niet hoeft te lezen is een vrij zwak argument. Je ziet het staan en je kijkt toch 'n keer en dan ontdek je dus dat je er geen biet van snapt en dus is iedereen weer foetsie. Op dit moment is er dan misschien geen vast groepje or whatever, maar dat komt zo wel, want nieuwkomers (hoe lang of kort ze ook op bokt zitten) kijken wel uit om zich ermee te bemoeien, je hebt dan gewoon het gevoel dat je er niet meer tussenkomt.
Ik generaliseer een beetje, maar dat is puur uit luiigheid...

Karin

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-02 09:44

Maar heb je dat ook niet in andere topics op andere fora? Als een topic over een bepaalde hengst gaat, of over een bepaalde wedstrijd, dan is er toch ook een vast groepje mensen dat reageert? Daar bemoeit de rest (die er niets mee heeft) zich toch ook niet mee? Neem bijv. een wedstrijdverslag van een endurance, daar reageert toch ook standaard een vast groepje? En daar wordt geen probleem van gemaakt.

Ik vind het echt met dat 'vaste groepje' op KH wel meevallen hoor, maar dat is mijn bescheiden mening.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-02 10:00

Jeetje, wat een ellende allemaal, volgens mij maken we ons druk om niets, tuurlijk moet een moderator ingrijpen op bepaalde punten, en tuurlijk zal dat niet altijd even leuk zijn. Maar ook zij zijn mensen, die wel eens een fout maken, so what alsof de anderen dat nooit doen.

Wat ik alleen niet begrijp is, dat sommige topics, die heel leuk zijn, een slotje op komt, omdat het teveel oneliners en al die onzin heeft. Voor veel mensen is dit moeilijk te lezen, maar! die lezen dan toch gewoon een ander topic???
De topics zoals purno, heb ik ook nooit gelezen, interesseert me niet. Maar ik stoor me er ook niet aan, als die mensen nou lol hebben, prima toch?
En er zullen altijd figuren op zitten die gaan zeuren, figuren die waarschijnlijk een enorm aandacht tekort hebben.

En het vaste groepje??? weet niet of ik er bij hoor, zal wel niet vooral na de laatste weken (tja nieuwe baan he)
OP dit soort site's zul je altijd een vaste harde kern houden, en daar komen mensen bij en er vallen mensen af. Denk dat je dat op ieder forum hebt.

Laui!

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-02 10:09

er zijn niet constant endurance berichten bij mijn weten. Er zijn zo af en toe eens wat wedstrijden, en dan komen er wat verslagen, maar verder toch echt niet.
Er zijn genoeg mensen op kh daar niet van, maar als telkens topics van dezelfde mensen bovenaan staan is dat niet prettig voor anderen. Noem het een gebrek aan aandacht, maar ik dacht dat dat soort 'jaloezie' heel menselijk is (ze reageren wel op hem en niet op mij, hij heeft een streepje meer dan ik).

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-02 10:14

Laui! schreef:
Noem het een gebrek aan aandacht, maar ik dacht dat dat soort 'jaloezie' heel menselijk is (ze reageren wel op hem en niet op mij, hij heeft een streepje meer dan ik).

Tja, hier heb je wel een punt natuurlijk, maar toch zitten we hier natuurlij k niet als een soort van therapeut.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-02 10:16

Een klein dingetje over de laagdrempeligheid van topics, ik denk dat als je altijd maar aan die laagdrempeligheid wilt vasthouden, je de discussies nooit kunt laten ontwikkelen. Soms ga je van een topic van het een naar het ander, dat is niet altijd off-topic, maar soms gewoon de ontwikkeling in een discussie. Voor KH is discussie een wat onhandig woord, maar ik hanteer het hier dan toch maar. Het is voor gebruikers natuurlijk wel vervelend dat ze niet overal aan mee kunnen doen, maar als dat je doel steeds weer moet zijn, doe je toch iets niet goed.

Karin

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-02 10:17

Laui! schreef:
er zijn niet constant endurance berichten bij mijn weten. Er zijn zo af en toe eens wat wedstrijden, en dan komen er wat verslagen, maar verder toch echt niet.

Maar er zijn op KH ook niet steeds berichten over/van dezelfde mensen, dat wisselt ook, vind ik tenminste. Weet natuurlijk niet hoe anderen daar tegenaan kijken.

Citaat:
Er zijn genoeg mensen op kh daar niet van, maar als telkens topics van dezelfde mensen bovenaan staan is dat niet prettig voor anderen. Noem het een gebrek aan aandacht, maar ik dacht dat dat soort 'jaloezie' heel menselijk is (ze reageren wel op hem en niet op mij, hij heeft een streepje meer dan ik).

Jaloezie is IMO een probleem dat bij de jaloerse persoon zelf ligt, niet bij degene op wie die persoon jaloers is.

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-02 10:54

Ik heb nog steeds geen doorslaggevende argumenten gehoord waarom one-liners en slowchats niet door de beugel kunnen.

Als argumenten worden aangevoerd :

* topics staan steeds bovenaan
* topics groeien te snel
* topics worden door select groepje gebruikt
* topics worden onleesbaar
* topics zijn niet interessant voor anderen , die hebben er alleen maar last van.

Elk van deze argumenten zijn op ALLE fora hier op bokt van toepassing , op de serieuze fora dus ook .

Dit is het onzin-hoekje , en hier wordt er strenger op regeltjes gelet dan waar ook. Is dit terecht ??

Ergernis over one-liners : heb ik toch echt niet , vaak kan een goed geplaatste one-liner even de spanning van een topic afhalen , en maakt het daardoor juist leuker om te lezen.
Tempo blijft erin , beter dan die ellenlange verhalen op bv. Rijtechnisch.
DAT is een kluif om te lezen als je even een paar dagen niet bokt.
Heb ik vaak geen zin in , geen behoefte om me er nog tussen te mengen en dus laat ik het lekker met rust.

Zoals we de afgelopen 3 dagen ofzo hier hadden in de topics waar deze discussie nu over is , dat was gewoon leuk en scherp op elkaar ingaan , met goeie one-liners. Wij hadden er lol in en ongetwijfeld menig lezer ook.
Dat heb ik namelijk ook als ik eens stiekum een kijkje neem bij de "discussies" van anderen.
Ik heb me rot gelachen om de pagina's van Stoute Superpepeijn ,
en ik , als nieuwkomer , heb op een gegeven moment ook gepost omdat ik dat leuk vond , dus bewijs genoeg dat iedereen mee kan doen.

Een gevatte of korte , bondige one-liner daar is niks mis mee.
De one-liners die vervelend zijn die herken je zo , dat zijn de dooddoeners , de zeurders , de niks toevoegenden.
DAT zijn de vervelende one-liners en daar moet imo een duidelijk onderscheid tussen gemaakt worden .

Dat het niet leuk is voor anderen als steeds hetzelfde topic bovenaan staat :

Djeez waar hebben we het in 's hemelsnaam over .....Get a Life....
Dan kijk je er toch gewoon overheen , als je daar al een probleem van maakt...pffff....

Er zijn voor iedereen op bokt onderwerpen die wel interessant zijn en onderwerpen die niet interessant zijn.
Zo ook met Fora.

Ik kom eigenlijk nooit op Aangespannen en Wedstrijden , de Kraamstal,
Jeugdhonk en whatever.
En met mij vele andere.
Moeten die fora dan ook maar weg omdat ze maar voor een select groepje zijn ?

Onzin idd.

Dat ze te groot worden , bovenaan staan , vol one-liners zitten :

Gebruikers zijn blij met bokt , maken er veel gebruik van.
Mooi toch ??
En zoals gezegd : vind je het niet leuk , laat ze dan links liggen.
Het is niet zo dat je het MOET lezen , enige wat je hoeft te doen is je ogen 3 regeltjes verderop weer verder laten lezen.
Net zoals bij de "Stickies" trouwens die her en der constant bovenaan blijven staan.

Ik heb trouwens eens wat in de Mesthoop gespit Lachen en begrijp wat jullie bedoelen.

Dat was inderdaad een irritant geouweh*er van de bovenste plank .
Dit van de afgelopen dagen is daar niet mee te vergelijken.
Dit was juist het verhogen van het gezelligheids-gehalte , eens lekker
losjes een beetje dom doen , even tussen die serieuze discussies uit
en dan leer je andere bokkers toch weer een beetje beter kennen.
Dat heeft zeker ook z'n waarde.

Conclusie :

Niet zeuren over onbenullige dingetjes , heksenjacht op one-liners is sfeerverziekend , erger je niet aan onderwerpen waar je niks aan vind maar laat ze links liggen en zoek een onderwerp waar je wel plezier aan hebt.

Ik voel me nu ook niet meer vrij om onbevangen en spontaan ergens op te reageren . Dat komt hierdoor . Slechte zaak.

Dit hele topic is eigenlijk te gek voor woorden.....excuseer , & amen.

Romkabouter

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-08-02 11:35

Ik had niet verwacht, nog de bedoeling dat het zoveel discussie los zou maken. Ik voel me echter nog steeds vrij en onbevangen om te reageren hoe ik wil. Doe jij dat ook maar weer Pipo Lachen
De sfeer in de topics waar ik kom is meestal heel goed. Iedereen kan een plagerijtje hebben. En dat is goed Lachen