Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
Citaat:Sommige vind ik wel leuk bv escala van Vikki
Ik vind Escala natuurlijk ook een prachtige arabier ...
Maar ik houd wel van arabiertjes in het algemeen ook...ikke
arabjes...maar ze hoeven van mij niet extra te worden "opgesmukt", ik vind ze mooi van zichzelf hoor!!!

) Voordat ik mijn quarter had, heb ik een 1/2 quarter-1/2 arabier gehad. Hij neigde meer naar een arabier toe dan naar een quarter. Hij was absoluut geen heethoofd en wilde ontzettend graag leren (trainen ging me dus ook heel makkelijk af). Zelfs met inrijden heeft ie nog nooit geprobeerd om mij eraf te gooien. Ik vind ze ook elegant. Ze hebben flair...
en dat heb ik echt aan Escala te danken hoor, niet aan mijn fenomenale zit ofzo...
Ze is ook hartstikke leergierig en wil heel graag voor en met je werken. en wat ik ook leuk vind is dat ze zo enthousiast op me af kan komen af en toe...zou ik haast denken dat ze
is om me te zien...
Verer vind ik arabieren heel mooi gebouwd, ik houd wel van dat elegante zeg maar. Enne...ik vind ze misschien wel het leukst wanneer ze met hoofd en staart hoog in de lucht, neusvleugels wijd open gesperd, als gekken rond galopperen...
Hihi, dat kan Escala ook heel goed hoor, maar als ik er dan bij kom is het al gauw over, dan gaat ze lekker met me aan het werk ofzo...of ff lekker knuffelen
en wat ik ook nog ff kwijt moet...een tijdje terug alweer ging ik met 3 vrienden en hun paarden (quarters) naar buiten en van ons vieren rijd ik verreweg het kortst (ruim 4 jaar nu) en 2 van mijn vrienden konden hun paarden niet onder controle houden, die spetterden er vandoor terwijl Escala braaf naar mij bleef luisteren. Ik zooooooo trots...ze reageerde natuurlijk wel een beetje op die rond sjeezende paarden, maar ze bleef toch keurig bij me.
Ikke
mijn pukkie hoor. Dus wat betreft dat "zogenaamde" zenuwachtige, nerveuze gedrag dat bij arabieren zou moeten horen...heb ik helemaal geen last van!!! En mijn bijrijdpaardje van voor ik Escala kocht is ook een arabier, ook hartstikke braaf!!! Eigenlijk kan ik geen ras bedenken dat ik niet leuk vind, maar arabieren staan toch bovenaan bij mij!