Paarden tarten de wet van de zwaartekracht

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Laui!

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-04 08:26

Ik vraag me af of het niet verstandig is om die luchtgevulde zadels de deur uit te doen en de lucht voor Helium te vervangen. Goed aansingelen is een must, anders val je zo door de mand natuurlijk.
Nederland voor Olympisch Kampioen in Peking Haha!

Kriel

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-04 08:28

Nog even wat betreft het uitvoeren van de Hortensia-Fluks methode in combinatie met paarden gevoerd met Pavo-Helium.
Het is een feit dat die combinatie niet de makkelijkste is. Momenteel wordt een onderzoek gedaan naar het nieuwste model rijlaarzen, genaamd Nike HorseAir.....met dubbelgeveerde zolen.
Mocht de afsprong desondanks toch fout gaan, is daar de Jan Tops body-airprotector.
Ik geloof dat CGJ12 ergens nog een artikeltje gevonden had....

Sall

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-04 08:30

pegassa schreef:
Whoehahhahahahahahahaahahhahah!!!!!

Lieve mensen mijn hartelijke dank voor deze "geweldige" suggesties!!!
Een goed begin van de dag met een half uur slappe lach Haha!

Maar ik zou Pavo willen verzoeken eens onderzoek te verrichten naar een voeder met LOOD. Aangezien mijn hengst geen problemen heeft met opstijgen (in tegendeel) maar juist met het op 4 benen op de grond blijven Verward Iemand suggesties hoe we zijn voorhand kunnen verzwaren zodat hij het nu eens van de zwaartekracht gaat verliezen??? Molensteen om zijn nek hebben we al getest, maar dat geeft vervelende "krijt" strepen op de stalvloer

Ze hebben Pavo Plof ontwikkeld, maar verhoudingen samen met pavo helium zijn zeer delicaat.
Paard moet op het juiste moment stijgen en ploffen

Janski

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-04 08:32

Briljant ik denk dat we echt serieus een patent moeten gaan aanvragen hoor. Uteraard voor de hortensia-fluks methode. Wan welk merk wordt die bodyprotector of begint Tops A la Anky zijn eigen producten lijn??

marengo

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-04 08:36

Zijn er al dealers bekend voor PP?? (Pavo Plof)?? Als ik het goed heb begrepen zal de verhouding 2/3 (Plof) 1/3 (helium) moeten zijn??

Iemand al ervaringen met Pavo Helium tijdens het dekken?? Bijft de hengst dan beter op de merrie hangen?? Of hebben ze daar al Pavo Kleef voor ontwikkeld met een flinke hoeveelheid bizonkit???

Word tijd dat ik weer eens een nieuw info boekje van Pavo ga aanvragen. Ik loop duidelijk ERG achter

ceasario

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-04 08:36

pegassa schreef:
Maar ik zou Pavo willen verzoeken eens onderzoek te verrichten naar een voeder met LOOD. Aangezien mijn hengst geen problemen heeft met opstijgen (in tegendeel) maar juist met het op 4 benen op de grond blijven Verward Iemand suggesties hoe we zijn voorhand kunnen verzwaren zodat hij het nu eens van de zwaartekracht gaat verliezen??? Molensteen om zijn nek hebben we al getest, maar dat geeft vervelende "krijt" strepen op de stalvloer

Bermhooi voeren
Laatst bijgewerkt door ceasario op 02-09-04 08:41, in het totaal 1 keer bewerkt

Laui!

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-04 08:41

Ceasario: tegenwoordig is de meeste brandstof ongelood, een jaar of wat geleden had het zéker geholpen, maar nu is het effect nagenoeg verwaarloosbaar...
Is er nou écht niemand die een zadel met helium erin wel ziet zitten? Zeker in combinatie met een paar privélesjes van Levy (Hortensia-Fluks methode) zit je dan gebakken voor Peking. Vlieg je in 1 sprong over alle hindernissen heen, revolutionair toch?

GertJan

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-04 08:46

Riant schreef:
Briljant ik denk dat we echt serieus een patent moeten gaan aanvragen hoor. Uteraard voor de hortensia-fluks methode. Wan welk merk wordt die bodyprotector of begint Tops A la Anky zijn eigen producten lijn??

Voor de prijsbewuste koper is er de zeer degelijke Jan Tops Air-line, ook ideaal voor de beginnende springruiter. Voor de veeleisende ruiter is er de Jan Tops Helium-line, uiteraard voor een schappelijke prijs. En voor degenen die alleen het beste willen is er de Jan Tops Hydrogen-line, vervaardigd van topkwaliteit materialen voor topprestaties, en dat alles inclusief klitteband bevestiging, voor optimaal zadelcontact.

sarabande

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-04 08:59

Maar wat moet ik tijdens de opfok bijvoeren, ik blijf fokker natuurlijk, en zijn er dan halsters in de handel die mijn veulens aan de grond houden.
Hoe gaat het zogen??? zweven merrie en veulen beiden net boven de grond of een heel eind, daar moet ik wel rekening mee houden, de stallampen bijvoorbeeld hoger hangen???

Wat een prangende vragen toch allemaal.

Sall

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-04 09:01

Imperial Riding, heeft speciale halsters met ankertouwen ontwikkeld, tegen het afdrijven van de paarden in het land.
Boxen zullen zeker aangepast moeten worden, volgens mij is Corton daar mee bezig.

Anya

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-04 09:09

Boxen met airbags lijkt me geen overbodige luxe voor de toekomst.
Ook weer praktisch voor luchtzuigers overigens, kunnen toe met een airbag minder Lachen

GertJan

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-04 09:13

En wat te denken van het vervoer. Je zult altijd zien dat mensen op het concoursterrein hun paarden niet goed vasthouden tijdens het afladen. Weg is het paard! Moeten de luchtruimtoezichthouders weer op pad om het paard te gaan vangen.

Kriel

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-04 09:20

GertJan schreef:
En wat te denken van het vervoer. Je zult altijd zien dat mensen op het concoursterrein hun paarden niet goed vasthouden tijdens het afladen. Weg is het paard! Moeten de luchtruimtoezichthouders weer op pad om het paard te gaan vangen.

Oplossing:

Verzwaard met materiaal naar keuze......

Afbeelding

CGJ12

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-09-04 09:26

ceasario schreef:
Bermhooi voeren

Uit Oost-Europa dan maar.

Kriel

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-04 09:31

Geimporteerd uit India dan maar?? (geimpoteerd....hehehehe)

Anoukie

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-04 09:35

Sorry, zwaar offtopic, maar ik heb me echt rot gelachen om dit topic (en dan vooral de eerste pagina) *LOL* !

joostvangestel

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-04 09:42

persbericht
Na enige tijd testen is gebleken dat het zweefmoment van veulens met 100% verlengd kunnen worden als de moeders Pavo-Helium gevoerd is. Dit bijeffect is een enorm voordeel voor met name fotografen. Door het verlengde zweefmoment kan nu met een grotere zekerheid een goede opname van het zweefmoment genomen worden, wat de fotografen veel rolletjes film bespaart.

Echter is wel gebleken dat het een en ander met zorg getraind moet worden, aangezien sommige veulens gewoon door blijven bewegen, waardoor de landing wat ongelukkig plaatsvindt
.

Anya

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-04 09:46

Inmiddels zijn de eerste digitaal bewerkte foto's reeds gespot. Met name quarterhorses en shetlanders zijn onderwerp van deze trickfoto's. De reden hiervoor wordt gezocht in het feit dat deze rassen eiwitarm voer vereisen, waardoor PAVO-helium niet geschikt is.

PAVO heeft middels een woordvoerder laten weten reeds gestart te zijn met de ontwikkeling van PAVO-HELIUM-EIWITARM

CGJ12

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-09-04 09:52

Goedzo moddies................ gooi al die opgekropte humor er maar eens een keer uit..........
Dat lucht op! Haha!:D:D

GertJan

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-04 10:36

Anya schreef:
Inmiddels zijn de eerste digitaal bewerkte foto's reeds gespot. Met name quarterhorses en shetlanders zijn onderwerp van deze trickfoto's.

Allemaal gebakken lucht dus bij die quarterhorses en shetlanders.

Anya

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-04 10:37

Nee die vatten het luchtig op GertJan Lachen

Kriel

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-04 10:40

Ik vind anders dat ze een hoop air hebben........die fotografen.....

Anya

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-04 11:06

De SonyCybershot DigiAir (klinkt alsof daar wel een markt voor is) Lachen
Speciaal voor sporters en in passende nike-air-kleuren Lachen

Janski

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-04 11:10

Ik wil iedereen toch nog even nadrukkelijk waarschuwen dat het voeren van Pavo Helium tijdens het weide seizoen zeker moet worden gecombineerd met Pavo Plof of een ankerhalster of verzwaarde hoefschoenen.

Op onderstaande foto een duidelijk voorbeeld van de gevolgen bij het weglaten van bovengenoemde middelen. Dit paard heeft een duidelijk graasprobleem

Afbeelding

joostvangestel

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-04 11:16

Ja, op die manier heeft je paard ook niks meer aan een lendenmechanisme, dan heeft het vleugels nodig..