Volg: voltige met 6 toppers

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Re: Volg: voltige met 6 toppers

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-21 19:43

Beterschap! En wat een mooie stal met een infuus zelfs idd!

_Rebecca

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-01-21 20:36

Bedankt :D
Vandaag ben ik weer even naar Monty en Flynn geweest! Lekker even in de bak gewandeld en een beetje gepoetst. Nu wachten tot maandag *\o/*. Happy komt trouwens eind van de middag, zodat we 's ochtends/' s middags haar "stal" kunnen bouwen en gelijk op kunnen letten hoe Flynn en Monty het doen in de kudde :)

_Rebecca

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-02-21 09:19

We hebben Flynn en Monty net opgehaald *\o/* Ze staan nu nog even in het stukje vooraan bij het hek, over een half uurtje gaan ze los in de kudde!

Op naar huis! (Monty stond nog in zijn box)
Afbeelding
Eerste kennismaking met Marly
Afbeelding
In het afgezette stukje, nog steeds met Marly. Volgensmij zijn die twee meteen vrienden :D
Afbeelding
Flynn ook uit de trailer
Afbeelding
En ook kennisgemaakt met Marly
Afbeelding
Alles voor eten he :Y) (ze hebben zelf ook gewoon voer en water maar toen nog even niet, daarna had ik het neergezet)
Afbeelding

We gaan zo het stalletje van Happy klaarmaken,wanr die komt vanmiddag ook nog naar huis *\o/*

_Rebecca

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-02-21 11:03

Het boxje voor Happy is af!! Het is gemaakt met heel simpel weidehek, maar je kan het zo in en uit de grond halen (met een beetje kracht, de paarden kunnen het niet omdat je hem ook moet draaien), dus dat is heel handig.
Het boxje: (er komt nog voer etc. bij)
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
En met ons tesrpaard Goldy :
Afbeelding

De paarden hebben ook lekker gespeeld met z'n allen!

Afbeelding
Afbeelding

_Rebecca

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-02-21 16:44

We zitten nu in de auto op weg naar de kliniek! Over een kwartiertje zijn we er ongeveer.... En dan mag Happy mee naar huis *\o/*

_Rebecca

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-02-21 19:19

We zijn thuis (we waren rond half 5 naar de kliniek gereden, rond 5 uur waren we daar toen even wat dingen besproken, rond 6 uur zijn we vertrokken maar helaas kwamen we op de terugweg in de file waardoor we er meer dan een uur over hebben gedaan -O- Maar Happy is thuis! Ik kan nu alleen geen foto' s meer maken want het is donker :( We hebben wel een lamp maar die is gisteren stuk gegaan en we hebben nog geen nieuwe (moeten we morgen even doen) Maar voor nu: Happy is thuis! *\o/*

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-21 19:22

Was Goldy omgevallen tijdens het eten? :D

_Rebecca

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-02-21 19:33

Suzanne F. schreef:

Je bedoeld het bruine veulen (Jumper) van die bonte pony? Die lag te slapen (gekke plek, dat wel haha)!
Anders weet ik niet wat je bedoeld?

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-21 19:39

Rocky_konijn schreef:
Suzanne F. schreef:

Je bedoeld het bruine veulen (Jumper) van die bonte pony? Die lag te slapen (gekke plek, dat wel haha)!

Oh dat was Goldy niet maar het veulen. Ja die bedoel ik. Oh die lag te slapen tijdens het eten.

Fijn dat Happy thuis is.

_Rebecca

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-02-21 19:43

Suzanne F. schreef:
Rocky_konijn schreef:
[quote="Suzanne F.

Oh dat was Goldy niet maar het veulen. Ja die bedoel ik. Oh die lag te slapen tijdens het eten.

Fijn dat Happy thuis is.[/quote]
Haha ja dat veulen slaapt tijdens het eten :')
Ik ben ook blij dat Happy weer thuis is, ook voor de eigenaresse want dat is natuurlijk een stuk dichterbij maar sowieso, arm paard :(:)

_Rebecca

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-02-21 15:43

Happy in haar boxje <3
Afbeelding
En het been van Mevrouw Pechvogel
Afbeelding

_Rebecca

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-02-21 13:27

Pas stonden er 2 jonge Arabieren(kruisingen) te koop, dus we zijn gaan kijken en wauw, wat een leuke dieren! <3 Dus:
Crystal - Arabische Volbloed - 5 jaar - ruin - 1,5 jaar op de renbaan gelopen - blind aan zijn linkeroog
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Fenna - Arabische Volbloed x onbekend - 4 jaar - Merrie - net een half jaar zadelmak
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

_Rebecca

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-02-21 19:31

Vandaag is het valentijnsdag. Leuke dag. Zou je denken. Niet dus. Vanmiddag rond half 2 werd ik gebeld door Marly's eigenaar: brand! Dus ik meteen in de auto gesprongen natuurlijk. Als ik bij de wei aankom (5 min. later) staan alle paarden een stukje verder, naast de weg. De hele weide stond in de fik! Gelukkig was de brandweer er al snel, maar ja, het hele terrein inclusief schuilstal, bomen/planten/struiken, voer- en waterbakken en hekken stond al in de fik |( Hoe is een raadsel. Gelukkig hebben de paarden niks. Tot de weide weer opgebouwd is slapen ze ergens anders...

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-21 19:50

Jeetje dat is schrikken. Waar kunnen ze logeren?

_Rebecca

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-02-21 20:30

Onze paarden staan eigenlijk een beetje verspreid haha. Monty en Flynn staan in een kleine kudde bij iemand aan huis, Crystal en Fenna bij een kennis van Marly's eigenaar (net als Marly) en de rest staat op een pensionstal. De rest van de paarden die bij ons stonden staan bijv. bij kennisen /familie, op een pensionstal of boerderij of ergens anders :-) En Happy staat bij de Fries waar ze de eerste nacht in de kliniek naast stond, ze mogen allebei niet veel lopen (de Fries heeft ook iets met z'n been wat precies weet ik niet).

_Rebecca

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-02-21 15:55

Afbeelding
Joy is echt mega dik :=. Als het goed is is ze echt maar drachtig van 1 veulen maar ze is echt mega dik! Ze moet nog 51 dagen tot veilig *\o/*
Van Helena heb ik nog geen foto maar die is een stuk minder dik!(249 dagen)

_Rebecca

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-02-21 20:28

Vrijdag en zaterdag de boel gesloopt, maandag en dinsdag de nieuwe schuilstal neergezet en vandaag hebben we het hek neergezet *\o/*.

Afbeelding

Afbeelding

Spoiler:
Okeeeee ik geef toe, dit is ergens anders [spoiler]ik moest wat verzinnen he, om de boel ergens anders neer te zetten
[/spoiler]

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-21 20:33

Ziet er mooi uit! Waar kan Joy bevallen?

_Rebecca

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-02-21 20:38

Joy (en ook Helena) staat op een pensionstal waar de eigenaars zelf ook elk jaar veulentjes fokken, dus ze hebben daar grotere boxen (7.5m x 8m) en daar mogen ze gelukkig heen. Ze zouden eerst gewoon bij ons bevallen, maar we hebben nu niks aan bomen/struiken om de wind tegen te houden als ze buiten staan en op de pensionstal kunnen ze leuk met de andere veulens (fries) spelen.

_Rebecca

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-03-21 20:11

Morgen gaan Flynn, Crystal, Fenna en Monty naar onze eigen plek toe! Ik vind het leuk maar ook wel spannend... Het is wel de plek die 2,5 week geleden is afgebrand... Joy (fjord Joy) en de twee pony's met hun veulens zullen dan zaterdag komen en maandag meer.... Spannend! (maar ook leuk). Morgen gaan we struiken planten....

_Rebecca

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-03-21 16:57

Ik was het topic helemaal kwijt, sorry!
Maar we zijn net bij de uhh dikzakken langsgeweest!
Joy is vandaag 304 dagen drachtig, Helena 284 dagen!
Joy is dik:
Afbeelding
Helena minder:
Afbeelding

_Rebecca

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-04-21 19:07

Ik was het topic alweer kwijt :o.
Maaar: Joy is inmiddels veilig! Ze is vandaag 326 dagen drachtig! Ze is nogsteeds enorm dik! Ik zal morgen eens een foto maken, als het nog zover komt! Want ze is al heel de dag onrustig en heeft al een flinke uier met hars en zelf soms wat melk! Dus spannend! Wij kunnen vanuit huis meekijken op de camera, dus dat is wel leuk *\o/* !
En Helena is vandaag 306 dagen drachtig, nog 2 weken tot veilig! Bij Helena heb ik het veulen pas zien bewegen <3.
Ik ben zo benieuwd wat ze voor 'n veulens aan het bakken zijn!

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-21 19:09

Leuk! Ik ben ook benieuwd hoe de veulens zullen zijn. En ik hoop dat de bevallingen goed gaan natuurlijk.

_Rebecca

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-04-21 19:23

Ja ik ook! Ik ben er eigenlijk wel een beetje bang voor dat het fout gaat... Vooral bij Helena want zij heeft al eens eerder een veulen gekregen (niet bij mij) en die is dood geboren :(. Maar Joy is maiden dus dat vind ik ook wel eng... Maar ze staan gelukkig op een goede stal!

_Rebecca

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-04-21 06:30

*\%/* *\%/* *\%/* *\%/* *\%/* *\%/* *\%/* *\%/* *\%/* *\%/* *\%/* *\%/*
Vannacht om half 3 is Joy bevallen van een gezond merrieveulen! *\o/* Ik ga er vanavond zelf heen, dan zal ik wat foto's maken! Zin innnn.
We hebben al een naam die het waarschijnlijk gaat worden, maar dat weten we nog niet zeker.