Geen racisme meer op Bokt!

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Poekkie

Re: Geen racisme meer op Bokt!

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-20 21:05

Ooh ik vind hem ook geweldig! _O- _O-
ben zelf geweest met een ‘buitenlander’, maar zie hier nu echt niets racistisch of kwetsend in hoor.

Alhoewel.... worden zware ruiters daar nu uitgesloten >;)

Storm

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-20 21:07

Racisme gaat inmiddels zo ver dat ik zelfs niet weet hoe ik gekleurde mensen mag noemen. Mag Neger? Mag Turk? Marokkaan? Mag zwart/bruin/rood/geel mens? Ik weet het oprecht niet meer. Ik wil niemand tegen het hoofd slaan, maar omdat ik nu al bang ben om racist te worden genoemd, hou ik mijn mond maar dicht. Ik voel mee met zwarte Piet, negerzoenen en zigeunersaus, maar alles is racisme om me heen lijkt het wel, en is het er niet, dan maakt iemand het wel...

Hiraeth

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-20 21:09

Grappen maken over zwaarwegende sociaal-maatschappelijke kwesties is gewoon triest. Ja, je maakt het luchtiger, maar anderzijds geef je de indruk er geen fiets om te geven. Ik snap ook echt niet dat mensen dit soort posts uittypen (ook op Facebook) en dan verwachten dat er niet iets van kritiek op komt.

Er zijn 1001 dingen waar zonder problemen over gegrapt kan worden, het is dus niet alsof 'niks meer mag!11!!', hoe graag sommige mensen zich ook blijkbaar onderdrukt willen voelen. En daar mag best wel eens een foutje bij gemaakt worden. We leren immers allemaal met de dag.

MTinker

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-20 21:12

Hiraeth schreef:
Grappen maken over zwaarwegende sociaal-maatschappelijke kwesties is gewoon triest. Ja, je maakt het luchtiger, maar anderzijds geef je de indruk er geen fiets om te geven. Ik snap ook echt niet dat mensen dit soort posts uittypen (ook op Facebook) en dan verwachten dat er niet iets van kritiek op komt.

Er zijn 1001 dingen waar zonder problemen over gegrapt kan worden, het is dus niet alsof 'niks meer mag!11!!', hoe graag sommige mensen zich ook blijkbaar onderdrukt willen voelen. En daar mag best wel eens een foutje bij gemaakt worden. We leren immers allemaal met de dag.

Waar mag nog over gegrapt worden? Serieuze vraag, want alles wordt tegenwoordig verdraaid tot racisme of kwetsend. Ik weet soms niet eens meer of ik überhaupt nog ergens wat van mag zeggen. De wereld is naar mijn mening aan het doordraaien.

Jilletje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-20 21:13

De mensen die dit niet grappig vinden kunnen toch ook gewoon kiezen om niet te reageren?
Het niet grappig vinden mag net zo goed als het wel grappig vinden

Poekkie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-20 21:13

Storm schreef:
Racisme gaat inmiddels zo ver dat ik zelfs niet weet hoe ik gekleurde mensen mag noemen. Mag Neger? Mag Turk? Marokkaan? Mag zwart/bruin/rood/geel mens? Ik weet het oprecht niet meer. Ik wil niemand tegen het hoofd slaan, maar omdat ik nu al bang ben om racist te worden genoemd, hou ik mijn mond maar dicht. Ik voel mee met zwarte Piet, negerzoenen en zigeunersaus, maar alles is racisme om me heen lijkt het wel, en is het er niet, dan maakt iemand het wel...

Ben ik niet de enige met dat probleem, ik wist niet eens hoe ik mijn vriend moest/mocht omschrijven :=

Nayomie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-20 21:14

Storm schreef:

Dit dus, ik weet intussen ook niet meer wat nog wel mag zonder voor racist te worden uitgemaakt, en ik vind het jammer dat zelfs een luchtig topic zelfs in een discussie topic over racisme.

kiki1976

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-20 21:17

Sjoerd geweldig geschreven, ik kan hier dus wel de humor van inzien.

Sorry als dit al niet meer door de beugel kan als verhaal met een knipoog, wat dan nog wel?
Het is toch te bizar voor woorden dat je tegenwoordig zowat letterlijk met ieder woord wat je zegt op moet passen, want voor je het weet beledig je iemand.
Overal lijkt tegenwoordig wat achter gezocht te moeten worden.

Maar o wee als je een andere mening hebt ergens over, nee dan ben je gelijk al een racist of weet ik niet wat. Of je krijgt het verwijt dat je niet het probleem wilt erkennen.

En ja ik ben tegen echte! racisme. Maar die is er in vele vormen, en die is niet alleen kleur gerelateerd!

maralyn

Heerlijk!!!
Applaus.

Ik voel me gediscrimineerd in m'n eigen land.

Precies Wendy/Kiki

xxCYNNxx

Storm schreef:

Dit idd....daarom ben ik ook helemaal klaar met die discussie. Je kan niks zeggen, want alles wordt onderhand als racisme gezien, waarbij persoonlijke aanvallen absoluut niet geschuwd worden en mensen om het minste of geringste als domme racistische tokkie worden neergezet. Een discussie is dan ook niet meer mogelijk op dit vlak, want het is volledig doorgedraaid en zo'n beetje elk woord eerst 20 keer gewogen moet worden voor je het kunt uitspreken.
Nog even en je mag sowieso het woord zwart niet meer zeggen of buitenlander, want ow jee zeg; hoorde ik daar een racistische toespeling?
En ik ben zeker niet de enige die om die reden compleet klaar is met de discussie.

Ik meng me wel weer in de discussie als het weer op normale toon kan met respect naar elkaar toe ipv het stront gooien waar het nu in is veranderd en waarbij alles zwart-wit moet zijn...de nuance, pff fiets de nuance...zo lijkt het toch, dus nope; ik ben er klaar mee. Ik kan niet tegen dat zwart-wit denken
Laatst bijgewerkt door xxCYNNxx op 17-09-20 21:20, in het totaal 2 keer bewerkt

Cinnepin

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-20 21:18

Ik ben tegen racisme, maar veel slaan er in door hoor. En diegene die er in doorslaan zien nergens meer de humor van in....

Ik moest grinniken om * gender neutraal paard *

xxCYNNxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-20 21:22

maarre...ff serieus nu he...dat genderneutrale paard...is dat dan een ruin?

Of zeg ik nu iets fouts? :+

Niobe

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-20 21:23

xxCYNNxx schreef:
maarre...ff serieus nu he...dat genderneutrale paard...is dat dan een ruin?

Of zeg ik nu iets fouts? :+

Ja nee nu beledig je alle gesteriliseerde cismannen! }>

xxCYNNxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-20 21:25

ik was dr al bang voor :D

Telpeva
Moderator Algemeen
Bakkabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-20 21:26

⚠️ Telpeva kan fouten maken. Deze Bokker heeft de Bokt InburgeringsCursus (BICs) niet succesvol afgerond. Verifieer de informatie bij een betrouwbare bron.

xxCYNNxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-20 21:29

of dat idd

kiki1976

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-20 21:29

Sjoerd toch ook nog een vraag he.

Ik wil een paard kopen en wil een oproepje plaatsen.
Hoe moet ik dan omschrijven waar ik naar op zoek ben? Genderneutraal paard wat niet 1x in de 3 weken alles in de rondte plast? Heks/kreng/bitch/etc mag ook al niet.
Gelukkig weet Sjoerd raad haha

xxCYNNxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-20 21:31

draakje misschien?

Een mythisch dier kan niet klagen tenslotte, dus ik zou het houden op draakje :+
of nou ja; dat je dus geen draakje wilt :P

Storm

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-20 21:32

Ik noemde mijn exschoonmoeder ook altijd een draak... Dus ik heb er wel weer een beeld bij...

xxCYNNxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-20 21:33

_O-

edit; o my, ik noem onze pup wel eens draakje, maar nu ik de schoonmoederimage erbij heb gekregen......toch maar een andere term voor dr zoeken nu

en dan weet ik niet eens hoe je ex schoonmoeder er uit ziet :+
Laatst bijgewerkt door xxCYNNxx op 17-09-20 21:35, in het totaal 1 keer bewerkt

Sintara

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-20 21:34

kiki1976 schreef:

Hoe moet ik dan omschrijven waar ik naar op zoek ben? Genderneutraal paard wat niet 1x in de 3 weken alles in de rondte plast? Heks/kreng/bitch/etc mag ook al niet.

Voorkeur voor een dier met slurf. En dan duimen dat er geen olifant wordt afgeleverd

F_T

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-20 21:35

Dit vind ik dus lollig.

Let op, ik ben tegen racisme en neem het serieus.
Maar juist door luchtigheid kun je soms prima serieuze problemen aankaarten.

Een vraag nog voor Sjoerd.
Of een paar(d) eigenlijk.

Hoe gaan we om met luipaarden, zeepaarden en nijlpaarden?

Wat doen we met die extreem gepolariseerde beesten die Zebra heten?

En wat nu met de Equidea. Want als we alle eenhoevigen nu als groep gaan zien, voelen de evenhoevigen zicht vast buitengesloten.
Kortom, wie komt op voor de rechten van de koe, kameel en dromedaris?

xxCYNNxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-20 21:36

dan kun je het beter omschrijven als; genderneutraal paard met 5de been

Telpeva
Moderator Algemeen
Bakkabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-20 21:38

xxCYNNxx schreef:
dan kun je het beter omschrijven als; genderneutraal paard met 5de been

_O- I love this
⚠️ Telpeva kan fouten maken. Deze Bokker heeft de Bokt InburgeringsCursus (BICs) niet succesvol afgerond. Verifieer de informatie bij een betrouwbare bron.

Peerke_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-09-20 21:38

kiki1976 schreef:

Tjaa, ik weet niet of je daar wel op mag filteren, dit dier kan er immers ook niks aan doen dat het soms wat vaker plast dan anders..