Heb de afgelopen 3 jaar in Ierland gewoond en ik vind echt dat er prachtige namen bij zitten. Alleen gewoon niet handig hier. Als kind is het echt niet leuk om altijd maar uit te leggen hoe je het a) schrijft en b) dan uitspreekt -> Áine wordt oanja (kruising tussen een o en a)... Niamh is Nieve... Eoin is owen... Tja.. lijkt me gewoon niet leuk en handig.
De mooiste blijf ik Caoimhe vinden... Je spreekt het uit als kwieva (met zo'n mooi Engels accent met een zachte kw en zachte v....)
_Marjon_
Geplaatst: 13-03-16 22:16
Zeeuwsemeid schreef:
Mijn nichtje heet Viénn.. had ik nog nooit eerder gehoord.
Hoe spreek je dit uit dan? Vie-jeeen? Met een lange e? Anders staat het streepje toch de verkeerde kant op?
limagirl
Geplaatst: 13-03-16 22:26
Ik ken iemand die River heet. Vind het zelf echt een leuke naam .
Loop momenteel stage op een vmbo school, heb nu al te vaak moeten vragen of ze de naam wilden spellen omdat ik er echt niks van kon maken. En dan blijkt toch dat je het altijd anders schrijft dan dat je zelf denkt
Veel dj's en andere onnodig dubbele letters. Ben toch altijd weer blij als ik een moeder aan de lijn heb die zijn Bart of Anna wil ziekmelden..
Leprycorn
Geplaatst: 14-03-16 00:03
Hier vrienden met een zoontje genaamd A-jay. Toen ik vroeg aan de vader waar de naam op gebaseerd was, kreeg ik te horen "geen idee vraag maar aan zijn moeder. Die heeft het bedacht"
Tivoli
Geplaatst: 14-03-16 00:11
Lowara schreef:
Zijn het geen Jack Russels?
Thanks! Ik wist niet dat thee kon vliegen. *gaat doekje halen*
Leuk topic dit ! Ik werk in een winkel en daar kwam een klant met 2 kinderen, het meisje heette twinkel en de jongen heette beer. Vond het toch best sneu voor ze...
Jes
Geplaatst: 14-03-16 02:34
Leprycorn schreef:
Hier vrienden met een zoontje genaamd A-jay. Toen ik vroeg aan de vader waar de naam op gebaseerd was, kreeg ik te horen "geen idee vraag maar aan zijn moeder. Die heeft het bedacht"