Hoe word ik boer :)

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Dorine_81

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-01 14:42

Hahaha irritant is dat he dat vragen ik heb heel veel stage's gelopen op boerderijen en dan verstond ik ze ook wel eens niet en dan vraag je het en dan zeggen ze gewoon weer he niet ff vertalen en dan maar nog een keer vragen en dan moesten ze latijd heel hard lachen *snik* mara ja ik kan er nu ook wel om lachen ....

Karin

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-01 14:43

Citaat:
Op 2001-08-23 15:30, schreef Malle Babbe:
de cooltste twent vind ik eric hulschenbosh!

Die komt uit een dorpje bij Hardenberg en dat is geen Twente meer, maar Salland. Haha!

Maar inderdaad, die man kan als je 't mij vraagt ècht geen woord ABN. Oh ja, wel ABN: Algemeen Boeren Nederlands... *LOL*

sanderijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-01 15:18

haha ik verzorgde vroeger een paard dagelijks die van zo'n oud boertje was en die verstond ik écht niet,en meestal kon ik aan twee of drie woorden verstaan wat ie bedoelde na een half jaar ofzo zei hij eens:je kunt mij niet verstaan he?dus ik zeg zo ja idd niet,o zegt ie geeft niet en brabbelt zo weer verder in het achterhoeks en ik maar ja knikken terwijl ik echt niet wist waar hij het over had hahaha

Kitty

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-01 15:44

Tony, (toch?) ik heb op Kanaal A NZ gewoond. Dus gewoon het verlengde van de weg waar jij aan woont. Ik woonde bij de derde flitskast vanaf Emmen. Een semibungalow.

En ik werd altijd kakker genoemd omdat ik niet plat kan praten. Haha!

Net als die discotheken die jullie noemen, hebben in Emmen en omstreken de Boogie Bar en in Ter Apel zit Bermuda.

Bermuda gaan we trouwens nog af en toe wel eens heen....

Sundancer

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-01 16:38

Ja Twins zit er nu ook (nieuw amsterdam)
en vele anderen....wij praten plat thuis......

Karin

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-01 17:03

Paar weekjes geleden waren we in Den Ham, een km of 15 ten noordwesten van Almelo en niet zo gek ver van waar mijn ouders wonen. Mijn zusje had daar concours. M'n ouders wonen inmiddels zo'n 30 jaar in Twente, ik ben er opgegroeid en m'n zusje woont er ook al haar hele leven, dus je mag toch verwachten dat we wel wat van dat Twents kunnen verstaan. En dat doen we ook wel hoor, ook al praten we het zelf niet. Maar soms...

Wij komen daar dat parkeerterrein op, komt er een parkeerwacht aan die ons begint uit te leggen waar we met die trailer naartoe moeten. Helaas in on-ver-staan-baar plat... M'n vader kijkt mij aan, ik kijk m'n zusje aan, m'n zusje kijkt m'n vader aan - allemaal met hetzelfde grote vraagteken: 'waar heeft die man het over?'. Dus mijn vader: 'Wat zegt u?' Weer zo'n onverstaanbaar verhaal. Derde keer: 'Nog eens?', maar weer dat gebrabbel. Niet dat-ie het dan in het Nederlands zegt... Boos! We zijn maar doorgereden... Niets banketstaaf over dialecten hoor (ik ben wel de laatste die iemand daar op zal afkeuren), maar dit was dus echt NIET te volgen! *LOL*

Tja, niet iedereen spreekt dialect en daar mogen 'plat praotenden' ook wel rekening mee houden... Vroeger werden zelfs de vergaderingen op de rijvereniging in het plat gehouden, onder het mom van 'als je geen plat kunt, moet je hier niet gaan wonen', en dat werd dan ook hardop verkondigd (vrij asociaal, maar ja). Maar gelukkig is dat nu anders.