ik weet nog heel goed dat mensen zijden tegen mij
van je gaat toch geen shetlander op een welsh doen en echt de hele dracht gehoord
en kijk nuh wat er van gekomen is een super mooi paardje wat super mak is en een super baasje nu heeft

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
Jenkins schreef:Er bestaan ook dieren die niet met rust gelaten willen worden.
Jenkins schreef:Hij is erg mens gericht en heb soms zelfs moeite hem terug te brengen naar het land want dan wilt hij niet
Jenkins schreef:En op wat voor leeftijd vind je het dan niet te vroeg?
amyz schreef:Vraag ik me toch af waar jij hebt gelezen dat de betreffende pony's méér naar mensen toetrekken en dat ze het land níet op willen.. Anyway, kan aan mij liggen natuurlijk, maar volgens mij is dat nergens gezegd, jouw uitspraak lijkt mij lichtelijk gechargeerd.
Verder ben ik alleen maar heel blij dat mn paardje mij volledig vertrouwt.
Jenkins schreef:Hij is erg mens gericht en heb soms zelfs moeite hem terug te brengen naar het land want dan wilt hij niet
Quir schreef:Wat is er nou moeilijk aan voor een pony om wat riemen om zijn lijf te hebben en stil moet staan voor een wagen?![]()
Sorry ik zie het probleem hier niet van en het is juist goed dat mensen zo met een dier om gaan, doen alsof er niks aan de hand is. Paardje snapt zo dat het leuk is en niet eng, sta je daar met oh oh nu kan er dit en dit en dit en dit gebeuren. Nou dan zal er inderdaad ook genoeg gebeuren. Ponypaard vind het eng, want het baasje vind het eng!
Overigens dat een jong paard graag naar mensen komt? Vind ik absoluut niet verontrustend, maar een teken van vertrouwen in de mens en plezier hebben in de dingen die gedaan worden. Twee jaarlingen bij ons op stal, nou die vinden aandacht het einde! Die kan je rustig gewoon poetsen in de wei en denk maar niet dat ze weg lopen, je moet juist oppassen als je stopt haha.
Go on, ik zie dit 100 keer liever dan mensen die vééél te voorzichtig zijn met de dieren.