Wie is hier nog meer waterman?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

zipster

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-09 19:12

Thirsa_ schreef:
ik ook, 26-01 *D

Ik ook :P

zipster

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-09 19:20

Mereltje schreef:
Ann_moi schreef:
Ik ben er ook een... :) Geboren op 8 februari... :P

Ik ook 8 februari.... '89
Weet eigenlijk niet wat typische waterman eigenschappen zijn?

Het sterrenbeeld Waterman wordt beheerst door de planeet Uranus. Koppig, wispelturig, opstandig, tegendraads, excentriek en het zich verzetten tegen de bestaande orde zijn de negatieve karaktertrekken van de Waterman.
De goede eigenschappen zijn dat Watermannen vindingrijk, intuïtief en sociaal zijn en het weerzinwekkend vinden wanneer ze beperkingen krijgen opgelegd.
De levensles van de Waterman is dat hij moet erkennen dat veranderingen niet altijd slecht zijn en dat hij vrijheid en individualiteit leert accepteren.

De behoefte aan onafhankelijkheid van de Waterman zou niet genegeerd mogen worden.
Maar even belangrijk is het dat hij een juiste levensstijl ontwikkelt en vast weet te houden.
Vaak is de Waterman een rustige, teruggetrokken persoonlijkheid die veel waarde hecht aan privacy, maar ook de naam heeft vriendelijk te zijn en altijd voor anderen klaar te staan.
De Waterman pakt moeilijkheden van anderen net zo aan als dat hij zijn eigen problemen ter hand zou nemen: zonder emotie, logisch en objectief.
Zolang anderen zijn kijk op het leven en privacy respecteren, is hij een fantastische vriend.

Dit zegt Google, ik kan me daar echt onwijs in vinden :+ de koppigheid en de wispelturigheid ook de tegendraads is iets wat ik herken.... helaas.
Gelukkig zijn er ook nog de goeie eigenschappen, vindingrijk, intuïtief en sociaal.

waar lopen jullie tegen aan in het dagelijks leven? als waterman/vrouw zijnde dan?

Larnaca

Re: Wie is hier nog meer waterman?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-09 19:23

Ik kan mezelf er ook wel in vinden eigenlijk. :')

Zou 't nou echt zo zijn, dat als je een ander sterrenbeeld had, je ook een ander karakter hebt? Ik vraag me dat soms echt af. :+

2misty2

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-09 19:23

Ik ben ook een waterman(vrouw) 14 Februari

Mereltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-09 19:26

Kan me er echt onwijs in vinden, nagenoeg alles klopt :oo
Wat grappig zeg

Zilfstar

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-09 19:26

Had effe niks te doen:
Inventarisatie:

21 jan 1
22 jan 2
23 jan 1
24 jan 3
25 jan 0
26 jan 4
27 jan 1
28 jan 2
29 jan 2
30 jan 1
31 jan 0
01 feb 0
02 feb 1
03 feb 3
04 feb 3
05 feb 4
06 feb 0
07 feb 1
08 feb 2
09 feb 1
10 feb 2
11 feb 2
12 feb 1
13 feb 0
14 feb 5
15 feb 1
16 feb 1
17 feb 1
18 feb 1
19 feb 0
20 feb 0
21 feb 0
22 feb ? nog waterman???

Masada

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-09 19:27

5 februari :D

SusaSuus

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-09 19:28

Citaat:
Het sterrenbeeld Waterman wordt beheerst door de planeet Uranus. Koppig, wispelturig, opstandig, tegendraads, excentriek en het zich verzetten tegen de bestaande orde zijn de negatieve karaktertrekken van de Waterman.
De goede eigenschappen zijn dat Watermannen vindingrijk, intuïtief en sociaal zijn en het weerzinwekkend vinden wanneer ze beperkingen krijgen opgelegd.
De levensles van de Waterman is dat hij moet erkennen dat veranderingen niet altijd slecht zijn en dat hij vrijheid en individualiteit leert accepteren.

De behoefte aan onafhankelijkheid van de Waterman zou niet genegeerd mogen worden.
Maar even belangrijk is het dat hij een juiste levensstijl ontwikkelt en vast weet te houden.
Vaak is de Waterman een rustige, teruggetrokken persoonlijkheid die veel waarde hecht aan privacy, maar ook de naam heeft vriendelijk te zijn en altijd voor anderen klaar te staan.
De Waterman pakt moeilijkheden van anderen net zo aan als dat hij zijn eigen problemen ter hand zou nemen: zonder emotie, logisch en objectief.
Zolang anderen zijn kijk op het leven en privacy respecteren, is hij een fantastische vriend.

Zowel in de negatieve als positieve karaktertrekken herken ik mij zelf wel terug. Koppig kan ik zeker zijn, maar weet wel wanneer ik een ander zijn gelijk moet geven (of ik t er nu mee eens ben of nie :P)

Privacy is ook wel iets waar ik heel veel waarde aan hecht, maar vind het ook heerlijk om omringd te zijn door vrienden (dat is toch altijd maar een aantal uren/dagen ;))

Mensen vinden ook altijd dat ik zo nuchter kan reageren en altijd erg rustig blijf in 'enge' situaties (bijvoorbeeld een paard dat met zijn voorbeen over de stang van de trailer heen hangt). Ik zoek liever naar een oplossing dan iets nog erger te maken door enorm te gaan stressen, gillen ed. Is dat ook een kenmerk van een waterman?

Zilfstar

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-09 19:38

Zilfstar schreef:
Had effe niks te doen:
Inventarisatie:

21 jan 1
22 jan 2
23 jan 1
24 jan 3
25 jan 0
26 jan 4
27 jan 1
28 jan 2
29 jan 2
30 jan 1
31 jan 0
01 feb 0
02 feb 1
03 feb 3
04 feb 3
05 feb 5
06 feb 0
07 feb 1
08 feb 2
09 feb 1
10 feb 2
11 feb 2
12 feb 1
13 feb 0
14 feb 5
15 feb 1
16 feb 1
17 feb 1
18 feb 1
19 feb 0
20 feb 0
21 feb 0
22 feb ? nog waterman???

zipster

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-09 19:41

Larnaca schreef:
Ik kan mezelf er ook wel in vinden eigenlijk. :')

Zou 't nou echt zo zijn, dat als je een ander sterrenbeeld had, je ook een ander karakter hebt? Ik vraag me dat soms echt af. :+

Ikdenk het wel. Aangezien mensen om me heen een ander sterrenbeeld en toch andere karaktereigenschappen hebben, zo is me me moeder bijvoorbeeld een weegschaal en die is totaal anders dan ik dat ben, ze is een soort aanspreek punt voor mensen om haar heen, mensen op haar werk beginnen altijd spontaan hun hele levensverhaal te vertellen. Ookal heeft haar werk er helemaal niks mee te maken.
Mijn broer is een boogschutter en is rust zelve ongeveer, ook is het iemand die onwijs geduldig is en bijna alles wel pikt. Ik heb juist super weinig geduld als het om mensen gaat dan. Dieren daarin tegen is mijn geduld eeuwig.
Nou is ieder mens natuurlijk anders maar op de een of andere manier is de datum waarop je geboren bent belangerijk voor de vorming van je karakter.
Geen idee waaraan het kan liggen, dat gedoe van de planeten geloof ik namelijk niet zo in.

Iemand een idee waaraan het wel kan liggen, misschien ligt het wel aan het weer :+

corientjuhh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-05-09 20:20

5 en 14 februari zijn toch de meesten :+
Ik ben dan ook nog maar net 17 geboren hoor
Een paar minuten voor 12 (2 ofzow zou ik moeten navragen :+)

reneefleur

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-09 20:32

Christi schreef:
ik ben ook een waterman. 12 feb

ik ook!

toevallig ook van 88?

corientjuhh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-05-09 20:32

ik ben van '94 :)

Gracezellaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-09 20:37

31 januari :)

Kan mezelf zeker vinden in de beschrijving :j

Janiniie

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-09 20:39

10 februari! :P
waterman dus:P

x_Staceyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-09 20:43

27 januari,
en o, jeetje, die beschrijving, echt kan me er zo in vinden, ,lijkt gewoon net of ze mijn karakter daar beschrijven :j

Eefke85

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-09 21:25

Hier nog een waterman, 9 februari, maar ben ik de enige die zich niet kan vinden in die beschrijving?
Een paar dingetjes kloppen wel, maar lang niet allemaal!

Karl66

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-09 23:40

[LZP] > [KH]

steigert

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-09 23:59

Ik ben ook een waterman!
29 januari.
Kan mezelf erg goed vinden in de beschrijving (op sommige punten, helaas ;) )

sylXuni

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-09 08:39

zipster schreef:

Aah, dit komt wel eng overeen, voornamelijk de negatieve karaktertrekken :=
Positieve eigenschappen komen ook wel overeen... De levensles van de verandering heb ik al meegekregen, individueel ben ik echter altijd al geweest :)

tallechie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-09 08:56

De omschrijving komt bij mij wel erg goed overeen....

Ann_moi

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-09 14:24

SusaSuus schreef:
Citaat:

Zowel in de negatieve als positieve karaktertrekken herken ik mij zelf wel terug. Koppig kan ik zeker zijn, maar weet wel wanneer ik een ander zijn gelijk moet geven (of ik t er nu mee eens ben of nie :P)

Privacy is ook wel iets waar ik heel veel waarde aan hecht, maar vind het ook heerlijk om omringd te zijn door vrienden (dat is toch altijd maar een aantal uren/dagen ;))

Mensen vinden ook altijd dat ik zo nuchter kan reageren en altijd erg rustig blijf in 'enge' situaties (bijvoorbeeld een paard dat met zijn voorbeen over de stang van de trailer heen hangt). Ik zoek liever naar een oplossing dan iets nog erger te maken door enorm te gaan stressen, gillen ed. Is dat ook een kenmerk van een waterman?

Whaha.. Ja dat heb ik ook, zou nooit zomaar gaan gillen, met ruzies blijf ik ook erg rustig. En tja bij paarden is het handig om je hoofd koel te kunnen houden, maar of het een echte eigenschap is? ;)

Claire__

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-09 16:26

Gracezellaa schreef:
31 januari :)

Kan mezelf zeker vinden in de beschrijving :j

Ik ook! 31 januari '95 :)

corientjuhh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-05-09 16:34

Ik ben ook wel redelijk rustig
Als mijn paard er vandoor gaat dan neem ik hem rustig terug
Ook gleed mijn paardje een paar week geleden een beetje weg in de proef ik bleef gewoon rustig
Iedereen schrok :+

Shanel

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-09 20:35

Dat geldt jammer genoeg niet voor mij. Ik ben een stresskip eerste klas! :+