Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
Kwanyin schreef:Ik begin mij nu af te vragen wat jullie géén tokkienaam vinden dan. Er komen toch ook wel namen voorbij waarvan ik denk echt, is dat verkeerd? Melissa bv of Milan, zijn in mijn leefwereld toch echt namen die voorkomen in "goede huishoudens", om het zo maar te noemen.
Ik vind vooral de "we spreken geen engels maar volgens mij schrijf je het zo-"namen vreselijk of sommige Engelse namen tout court. Djaimylie toestanden enzo. Of sommige namen vind ik best wel mooi als ze in het land van oorsprong gebruikt worden maar niet hier. Abigail uit Manchester vind ik heel leuk maar "Abigail rijdt mee" op de achterkant van je auto hier niet.
Fair schreef:Oh dit is zo mijn topic![]()
Charity, Destiny, Priscillia, Patricia, Damian, Delano, kevin, Deborah, Tiffany, wesley, DJ, Maikel, Samantha, Mitchell, Ramona, Lesley, Beppie, Romana, Angel, Diablo, Jesse. Zo kan ik nog wel even doorgaan
En excuus als ik hier iemand mee kwets, het is uiteindelijk een persoonlijke mening.
Nies_ schreef:Ik denk dat het ook verschilt wat iemand tokkie noemt. Bij mij ligt die grens wel wat verder dan iemand die alleen met Suzanna en Josephine in aanraking komt. Ik ken mensen en als ik die omschrijf geloof je niet dat ze echt zo zijn, daar zijn die tokkie en achterbuurt figuren op tv nog niks bij. Melissa en Milan vind ik absoluut verschrikkelijke namen, maar tokkie is wel een stap te ver.
Suzanne F. schreef:Er zit duidelijk nogal een verschil in wat men Tokkie namen vindt. Het gaat van links naar rechts hier in het topic. Van oud-hollands naar engels.
Qua hockeynamen zit er ook veel variatie in denk ik.
Robbert-Jan is wel een bekende volgens mij.
_Dominique schreef:Iedereen eigen smaak Melissa, ieder een eigen mening.
Victory-Boy schreef:Ik vind veel namen hier ook geen "tokkie naam".
Wat ik dan meer als tokkienamen zie zijn de (oud)Hollandse namen zoals:
-Sjonnie
-Anita
-Ruud
-Rinus
-Trees
-Truus
-Mies
-Arie
-Freek
-Klara (Claartje)
-Lotte (Lotje)
-Sarah
-Menno
-Roos
-Klazien (Klazina)
Maar dat is misschien omdat ik dat soort namen niet mooi vind.![]()
Ik ben wel blij dat ik geen kinderen heb gekregen, want toen ik jonger was wilde ik mijn zoontje Mickey noemen, naar Mickey Rourke doe ik toen erg leuk vond.Ik weet niet of mijn zoon daar blij mee zou zijn.
Aan de andere kant vind ik het nog steeds een leuke naam (ken een meisje die zo heet) en hij valt wel op, haha.
Verder vind ik namen als Kayleigh (fokkersnaam van mijn hond: Kayleigh's Chendo, waarbij ik Chendo heb gekozen), Sydney, Luca, Gabriël, Gideon, Michael, Mitchell, Milan, Ricardo, Angela en Bianca juist erg mooi.
Imo moeten namen wel correct zijn geschreven, correct uitgesproken (dus NL op z'n NL's en Engels op z'n Engels, Frans op z'n Frans etc), alhoewel het soms ook leuk is als het anders wordt uitgesproken (mijn broer heet Richard (= Riesjard) en mijn vriend heet Richard (= Ritsjerd), maar de één is oerHollands en de andere is een Amerikaan) en een beetje normaal, dus geen Ladder, Peterselie, Heavenly en dat soort rare namen.