De ergste tokkienaam die je kunt verzinnen?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Felicxa

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-17 15:27

Ik vind Vicky ook zo'n naam, maar dat komt misschien door het feit dat ik dat persoonlijk niet zo'n mooie naam vind :o
Laatst bijgewerkt door Felicxa op 05-01-17 15:43, in het totaal 1 keer bewerkt

Cowboy55

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-17 15:30

xSCWx schreef:
Dank!!! Ik zal Nies_ ook gelijk ff noemen als tokkie naam *\o/* nu horen we erbij!
Ps. Ik heet niet echt xSCWx hoor, zou wel de über raarste naam zijn :')

Om hedendaags tokkie te zijn zou het eigenlijk DJxSCWxY en DJNies_Y moeten zijn .....

Kwanyin

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-17 15:30

Ik begin mij nu af te vragen wat jullie géén tokkienaam vinden dan :') . Er komen toch ook wel namen voorbij waarvan ik denk echt, is dat verkeerd? Melissa bv of Milan, zijn in mijn leefwereld toch echt namen die voorkomen in "goede huishoudens", om het zo maar te noemen.

Ik vind vooral de "we spreken geen engels maar volgens mij schrijf je het zo-"namen vreselijk of sommige Engelse namen tout court. Djaimylie toestanden enzo. Of sommige namen vind ik best wel mooi als ze in het land van oorsprong gebruikt worden maar niet hier. Abigail uit Manchester vind ik heel leuk maar "Abigail rijdt mee" op de achterkant van je auto hier niet.

Nies_

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-17 15:33

Ik denk dat het ook verschilt wat iemand tokkie noemt. Bij mij ligt die grens wel wat verder dan iemand die alleen met Suzanna en Josephine in aanraking komt. Ik ken mensen en als ik die omschrijf geloof je niet dat ze echt zo zijn, daar zijn die tokkie en achterbuurt figuren op tv nog niks bij. Melissa en Milan vind ik absoluut verschrikkelijke namen, maar tokkie is wel een stap te ver.

pinto_1

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-17 15:34

Kwanyin schreef:
Ik begin mij nu af te vragen wat jullie géén tokkienaam vinden dan :') . Er komen toch ook wel namen voorbij waarvan ik denk echt, is dat verkeerd? Melissa bv of Milan, zijn in mijn leefwereld toch echt namen die voorkomen in "goede huishoudens", om het zo maar te noemen.

Ik vind vooral de "we spreken geen engels maar volgens mij schrijf je het zo-"namen vreselijk of sommige Engelse namen tout court. Djaimylie toestanden enzo. Of sommige namen vind ik best wel mooi als ze in het land van oorsprong gebruikt worden maar niet hier. Abigail uit Manchester vind ik heel leuk maar "Abigail rijdt mee" op de achterkant van je auto hier niet.

De fonetisch geschreven namen vind ik ook het minst mooi (ik hou het netjes) ;) zoals bv. Ansjelo of Maikel...

Shalimar

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-17 15:35

xyzutu2 schreef:
Ik wacht nog altijd op de dag dat een Nederlandse tokkie bedenkt 'Vajayjay, dat is pas een mooie meisjesnaam!'
(vajayjay is wat Amerikanen en onder andere Oprah zeggen die het woord 'vagina' niet uit durven te spreken :') )

Ik ken wel een Jayjay hahaha die kan ook wel in de top 100

Pieneappel

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-17 15:35

Jordy/Jordi/Kevin/Michael/Gerard/Geertje/Agnes

romyloverrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-17 15:48

Fair schreef:
Oh dit is zo mijn topic :')

Charity, Destiny, Priscillia, Patricia, Damian, Delano, kevin, Deborah, Tiffany, wesley, DJ, Maikel, Samantha, Mitchell, Ramona, Lesley, Beppie, Romana, Angel, Diablo, Jesse. Zo kan ik nog wel even doorgaan :+

En excuus als ik hier iemand mee kwets, het is uiteindelijk een persoonlijke mening.

Lang leve newkids *\o/*

Ach, de mijne (Deborah) is ook al een paar keer langdgekomen en ik ben geen tokkie en snap niet dat ouders of personen zich zo aangesproken
voelen als hun voornaam langs komt :(:)

Ik vind namen al sharonna, DJ... en Shanaia echt tokkie
Laatst bijgewerkt door romyloverrr op 05-01-17 16:02, in het totaal 2 keer bewerkt

Westhof

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-17 15:52

Mijn naam (Tamara) zie ik ook regelmatig als 'tokkie' bestempeld worden. Het verbaast me dan ook enigszins dat ik die nog niet in dit topic ben tegengekomen :P

Victory-Boy

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-17 16:02

Ik vind veel namen hier ook geen "tokkie naam".
Wat ik dan meer als tokkienamen zie zijn de (oud)Hollandse namen zoals:
-Sjonnie
-Anita
-Ruud
-Rinus
-Trees
-Truus
-Mies
-Arie
-Freek
-Klara (Claartje)
-Lotte (Lotje)
-Sarah
-Menno
-Roos
-Klazien (Klazina)

Maar dat is misschien omdat ik dat soort namen niet mooi vind. :+

Ik ben wel blij dat ik geen kinderen heb gekregen, want toen ik jonger was wilde ik mijn zoontje Mickey noemen, naar Mickey Rourke doe ik toen erg leuk vond. := Ik weet niet of mijn zoon daar blij mee zou zijn. :+ Aan de andere kant vind ik het nog steeds een leuke naam (ken een meisje die zo heet) en hij valt wel op, haha.
Verder vind ik namen als Kayleigh (fokkersnaam van mijn hond: Kayleigh's Chendo, waarbij ik Chendo heb gekozen :) ), Sydney, Luca, Gabriël, Gideon, Michael, Mitchell, Milan, Ricardo, Angela en Bianca juist erg mooi.

Imo moeten namen wel correct zijn geschreven, correct uitgesproken (dus NL op z'n NL's en Engels op z'n Engels, Frans op z'n Frans etc), alhoewel het soms ook leuk is als het anders wordt uitgesproken (mijn broer heet Richard (= Riesjard) en mijn vriend heet Richard (= Ritsjerd), maar de één is oerHollands en de andere is een Amerikaan) en een beetje normaal, dus geen Ladder, Peterselie, Heavenly en dat soort rare namen.

Silenna

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-17 16:03

Ik ken een meisje dat Destiny-Joy heet.

:')

Tazzey

Re: De ergste tokkienaam die je kunt verzinnen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-17 16:04

Een vriendin van mij heeft buurkindjes die Bink en Tiepie heten.

Nies_

Westhof schreef:
Mijn naam (Tamara) zie ik ook regelmatig als 'tokkie' bestempeld worden. Het verbaast me dan ook enigszins dat ik die nog niet in dit topic ben tegengekomen :P

Vind dat meer van die volkse namen dan echte tokkie namen. Kamp vind ik ook weer anders dan tokkie.

SaraViavia

Priscilla, Samantha, Sheila, Thalia etc.
Bij meisjes vind ik het vaak wel namen die op een a eindigen, al heet ik zelf Sara..
Jongens Dylano, Djerico, Giovanni, Jerremy, Jeffrey
Vind namen als Wesley, Kevin en Remco altijd op het randje :P

LoveUggs

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-17 16:15

Nies_ schreef:
Ik denk dat het ook verschilt wat iemand tokkie noemt. Bij mij ligt die grens wel wat verder dan iemand die alleen met Suzanna en Josephine in aanraking komt. Ik ken mensen en als ik die omschrijf geloof je niet dat ze echt zo zijn, daar zijn die tokkie en achterbuurt figuren op tv nog niks bij. Melissa en Milan vind ik absoluut verschrikkelijke namen, maar tokkie is wel een stap te ver.

Nu voel ik mij echt gekwetst! :=
Niet dat ik mijn eigen naam zelf zou kiezen, want ik had mijn kind ook nooit zo genoemd, maar zeker deze tijd is het volgens mij best gek om je kind dezelfde naam te geven als jijzelf. (behalve als je beroemd bent natuurlijk)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-17 16:38

Iedereen eigen smaak Melissa, ieder een eigen mening.

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-17 16:40

Er zit duidelijk nogal een verschil in wat men Tokkie namen vindt. Het gaat van links naar rechts hier in het topic. Van oud-hollands naar engels.

Qua hockeynamen zit er ook veel variatie in denk ik.
Robbert-Jan is wel een bekende volgens mij.

Qimm

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-17 16:41

Roderick (hockey)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-17 16:42

Suzanne F. schreef:
Er zit duidelijk nogal een verschil in wat men Tokkie namen vindt. Het gaat van links naar rechts hier in het topic. Van oud-hollands naar engels.

Qua hockeynamen zit er ook veel variatie in denk ik.
Robbert-Jan is wel een bekende volgens mij.

Iedereen kan toh een andere mening hebben.

En wat hebben hockeynamen met tokkienamen te maken? Hockey = kaknamen

Qimm

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-17 16:44

Stereotypering gaat het om. Dus dat hebben ze gemeen

Mischa

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-17 16:45

Nieuwe stelling, is de naam hockey of tokkie? :')

LoveUggs

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-17 16:46

_Dominique schreef:
Iedereen eigen smaak Melissa, ieder een eigen mening.

Mijn opmerking bevatte ook eigenlijk alleen maar sarcasme. :)
Ik heet nu eenmaal zo, maar zou er zelf niet voor kiezen haha.
Maar dit is de naam die mijn ouders voor mij gekozen hebben en daar heb ik natuurlijk alle respect voor :D
Ieder zijn ding!

Jolien87

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-17 16:56

Victory-Boy schreef:
Ik vind veel namen hier ook geen "tokkie naam".
Wat ik dan meer als tokkienamen zie zijn de (oud)Hollandse namen zoals:
-Sjonnie
-Anita
-Ruud
-Rinus
-Trees
-Truus
-Mies
-Arie
-Freek
-Klara (Claartje)
-Lotte (Lotje)
-Sarah
-Menno
-Roos
-Klazien (Klazina)

Maar dat is misschien omdat ik dat soort namen niet mooi vind. :+

Ik ben wel blij dat ik geen kinderen heb gekregen, want toen ik jonger was wilde ik mijn zoontje Mickey noemen, naar Mickey Rourke doe ik toen erg leuk vond. := Ik weet niet of mijn zoon daar blij mee zou zijn. :+ Aan de andere kant vind ik het nog steeds een leuke naam (ken een meisje die zo heet) en hij valt wel op, haha.
Verder vind ik namen als Kayleigh (fokkersnaam van mijn hond: Kayleigh's Chendo, waarbij ik Chendo heb gekozen :) ), Sydney, Luca, Gabriël, Gideon, Michael, Mitchell, Milan, Ricardo, Angela en Bianca juist erg mooi.

Imo moeten namen wel correct zijn geschreven, correct uitgesproken (dus NL op z'n NL's en Engels op z'n Engels, Frans op z'n Frans etc), alhoewel het soms ook leuk is als het anders wordt uitgesproken (mijn broer heet Richard (= Riesjard) en mijn vriend heet Richard (= Ritsjerd), maar de één is oerHollands en de andere is een Amerikaan) en een beetje normaal, dus geen Ladder, Peterselie, Heavenly en dat soort rare namen.

Grappig, Lotte en Sarah staan op mijn nominatielijstje voor wanneer wij een dochter krijgen. Maar onder geen beding worden ze Lotje en Saartje genoemd. :=

Kwanyin

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-17 16:57

Ik vraag met toch af of er ooit een tijd gaat komen dat ik geholpen moet worden door "notaris Dzjayden" of "dokter Shaniqua" :')

Volgens mij gaan sommige gesprekken zo:

"Schat ik ben zwanger!"
"Wat? En we hebben wel 3 condooms over elkaar gebruikt, hoe kan dat!?"
"Ja weet ik veel, maar wat doen we we hebben niet veel geld"
"Ja ik moet wel mijn sigaretten kunnen betalen..we moeten ergens op besparen.."
"En kinderen worden alleen maar duurder, stel je voor dat ze later wil verderstuderen!"
"t*ring daar moeten we iets op vinden. Hoe zorgen we ervoor dat ze nooit op de unief beland?"
"Ik weet het, we noemen haar "Tiger-lily""
"Dat werkt zeker!"

Majabeestje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-17 17:04

Desteny, wauw!