[VER] van toen ik 10 was... NU MET EINDE!!!

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Sheran

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-01-12 23:08

32. De M-proef

berdine had Kim opgegeven voor een M-proef. Het concoursterrein was een uur rijden, dus ze gingen met de trailer van Berdine. Het concoursterrein was druk en er waren hele mooie paarden. Kim ging Furie snel inrijden. Haar zadel had ze gepoetst tot hij glom, net als Furie. Zijn bles had ze gewassen. Ze maakte daar kennis met twee meisjes: Anna met Dondertje en Sanne met Rodrigo. Anna vertelde dat Dondertje een echte ondeugd was, maar prachtig kon lopen als hij zin had. Sanne zei dat Rodrigo heel mooi was en goed kon lopen, maar dat hij een hengst en dus soms onberekenbaar was.
Sanne oest als eerste van hun drieen starten. Rodrigo en zij reden een hele mooie proef. Furie en Kim reden hem best aardig en Anna en Dondertje maakten er een puinhoop van.
'Dat dacht ik al,' zei Anna, 'dat is nou typisch Donder.'
bij de prijsuitreiking bleek het dat Sanne 1e was geworden. Anna, Kim en nog een paar anderen feliciteerden haar. Kim en Anna hadden geen prijs. Ze hadden hun pony's bij elkaar aan een balk gezet en al poetsend kletsten ze over koetjes en kalfjes. Ze waren vriendinnen geworden. Sanne had 1 winstpunt in de M, de rest nog niet.

33. Bostraining

Anna, Sanne en Kim hadden een buitenrit afgesproken, ij Sanne in de buurt. Ze hadden er erg veel zin in. Anna had veiligheidsbeugels aan haar beugelriemen gedaan, gewoon voor 'het geval dat'.
Ze gingen op weg. Dondertje was heel springerig, maar Anna bleef doodkalm. Rodrigo was heel rustig. 'Zolang er geen merries zijn,' volgens Sanne. Daar moesten Anna en Kim om lachen, want toen ze even later langs een merrieweiland reden, zat Rodrigo zo te showen dat er haast geen houden meer aan was.
Anna had haar handen vol aan Dondertje. Hoewel hij de kleinste was wilde hij telkens voorop, wat Rodrigo niet toeliet. Furie liep helemaal achteraan en vond het helemaal niet erg.
Vooral in de galop liet Rodrigo zijn goede, sterke kanten zien. Kim liet haar bewondering steeds weer opnieuw blijken. Ook vele mensen die langskwamen maakten complimenten over Rodrigo. Sanne vond dat heel leuk, vooral omdat ze hem als veulen al gekocht had, een lelijk paardje waar niemand wat in zag, behalve Sanne, zij wilde per se hem, en geen ander. Tenslotte hadden haar ouders ja gezegd en ze konden Rodrigo voor een spotprijs kopen. Wisten die mensen veel dat Rodrigo zo'n topper zou worden? Niet dus.

Anna vertelde ook hoe zij Dondertje had gekregen. Bij haar in de buurt was een kinderboerderij en er was een blind veulentje geboren: Donder. De eigenaren van de kinderboerderij waren bang dat de kinderen Dondertje aan het schrikken zouden maken, dus gaven ze Dondertje aan Anna.
'Dus Dondertje is blind!' riep Kim.
'Ja,' zei Anna.
'Ik vind hem zo heel mooi!' riep Sanne.
'Blind zijn zegt ook niets over het uiterlijk,' zei Anna.
'Je hebt gelijk,' zeiden Kim en Sanne tegelijk. Anna knikte.

Ook Kim vertelde hoe ze aan Furie was gekomen en iedereen luisterde aandachtig.
'Goh,' zei Sanne toen ze klaar was. 'Dus jij wilde eerst springen!'
'Ja.'
'Wees blij dat je dressuur hebt gedaan, dressuur is veel en veel leuker.'
'Oh.'
Ze zwegen een poosje.
'Waarom is dressuur zoveel leuker?' vroeg Kim aan Sanne.
'Omdat je bij dressuur een echte combinatie vormt. Nu zul je zeggen: dat ben je met springen ook, maar het is toch anders. Springen is meer een kwestie van geluk hebben. Natuurlijk moet je je paard goed voor de hindernissen zetten, maar het komt neer op veel geluk. Bij dressuur heb je dat minder. Je bent echt in harmonie. Jij geeft de hulpen en het paard reageert. De jury let op de combinatie! Het is discipline, gehoorzaamheid.'
Kim knikte. 'Ik geloof dat ik het begrijp,' zei ze.
'Fijn,' zei Sanne, 'en zo te zien zijn jullie een goede combinatie.'
'denk je dat echt?'
Sanne knikte. 'Waarschijnlijk hebben jullie zo'n goede band omdat Kim Furie heeft ingereden.'
Kim knikte. Ja, dat zal best een rol hebben gespeeld.
Ze dacht erover na. wat was het inderdaad fijn dat ze Furies vertrouwen had gewonnen en hem had ingereden! Zo kon ze de aard van Furie beter begrijpen en zich beter in hem inleven. Zijn aard was heel lief, maar ook koppig, snel en soms erg schrikachtig. Misschien had Furie wel niet zo goed geluisterd als Kim zei dat hij moest stoppen dan wanneer hij ooit een andere ruiter had gehad. Misschien was Kim hem dan minder goed de baas geworden.

ymke1996

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-12 23:14

Super leuk weer :))!

Sheran schreef:
Misschien had Furie wel niet zo goed geluisterd als Kim zei dat hij moest stoppen dan wanneer hij ooit een andere ruiter had gehad. Misschien was Kim hem dan minder goed de baas geworden.

Maar natuurlijk! :')

_JY_

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-12 23:17

Hahaha geweldig stukje weer! :')

xVerax

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-12 23:18

ymke1996 schreef:
Super leuk weer :))!

Sheran schreef:
Misschien had Furie wel niet zo goed geluisterd als Kim zei dat hij moest stoppen dan wanneer hij ooit een andere ruiter had gehad. Misschien was Kim hem dan minder goed de baas geworden.

Maar natuurlijk! :')

:j

Blijft toch een leuk verhaal :D

xSwanHeart

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-12 23:26

Ik zie in Rodrigo een soort Furie de 2e :')

Citaat:
Sanne vond dat heel leuk, vooral omdat ze hem als veulen al gekocht had, een lelijk paardje waar niemand wat in zag, behalve Sanne, zij wilde per se hem, en geen ander. Tenslotte hadden haar ouders ja gezegd en ze konden Rodrigo voor een spotprijs kopen. Wisten die mensen veel dat Rodrigo zo'n topper zou worden? Niet dus.

PuurxNatuur

Re: [VER] van toen ik 10 was... zo heerlijk Penny...

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-12 08:49

Leuk stukje weer :D

dietmdb

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-12 09:12

Leuk stukje weer, ik blijf er om lachen :D

Eske_B

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-12 09:28

Geweldig stukje :D

LisaLucky

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-12 13:02

geweldig weer :D

Sheran

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-01-12 13:07

Dank u hartelijk allen! :D

iilovemc

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-12 18:20

Ze zijn wel allemaal op een hele pennyachtige manier aan hun pony's gekomen :D

SaSalover

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-12 18:27

hahahaha! Geweldig! :') En idd, iilovemc, penny'er kan niet :') :')

horzlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-12 18:33

komt er nog een stukje ???? kan niet wachten XD

Sheran

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-01-12 19:14

Ik moet vanavond dansles geven. Morgen weer!

LisaLucky

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-12 19:47

Sheran schreef:
Ik moet vanavond dansles geven. Morgen weer!

Jeuj! :D
het wordt haast een soapserie :')

Dax

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-12 20:24

Wat een fantastisch verhaal is dit :')
Echt geniaal, hoe kwam je erbij??
_/-\o_

Fennee

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-12 20:29

Geweldig gewoon!

YSR1971

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-12 00:19

Heerlijk om weer een stukje te kunnen lezen! Fijn dat je weer hersteld bent!

Sheran

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-01-12 23:10

'Kijk!' riep Anna, ' een meer met een bordje waarop staat dat er paarden mogen zwemmen! Zullen we?'
Sanne en Kim stemden toe. Kim wist zich nog de strandrit te herinneren waarbij haar hoofdstel door de regen, het water en de zon was geknapt en ze deed het rustig aan. Het was prachtig weer. Langzaam naderden ze het meer en Furie begon onrustig te snuiven. Ze moesten er alledrie om lachen. De pony's werden afgezadeld en gingen met hun ruiters het water in. Het meer was in het algemeen vrij ondiep, maar middenin was een stukje waar je ook echt kon zwemmen. Furie zwom met krachtige slagen en Kim liet zich meevoeren. Haar badpak kleurde mooi bij de roankleur van Furie. Ze had hem er niet eens speciaal om uitgezocht, het was puur toeval geweest.
'Leuk dat we kunnen zwemmen!' riep Anna, die zich door Dondertje liet meetrekken.
'Ik zwem normaal ook nooit met Rodrigo!' riep Sanne, 'maar het is heel leuk!'
Af en toe hoorde je een pony briesen omdat deze water in zijn neus kreeg, maar aldoor stonden hun oortjes naar voren van de spanning en het plezier. Even schrok Dondertje van een eend, maar er was niks engs gebeurd in het water met Anna en Dondertje. Gelukkig niet.

34 - Hoera!!!

Sanne, Anna en Kim hadden afgesproken zoveel mogelijk samen naar wedstrijden te gaan. Het was zover. De wedstrijd was in Bathmen, niet ver rijden dus voor Kim, Anna en Sanne. Ze konden er zelfs te paard heen. Sanne vertelde onderweg dat Rodrigo goed in vorm was. Anna lachte en zei dat ze het bij Dondertje nog niet zo zeker wist. Soms ging het goed, soms niet.
Met Sanne en Rodrigo ging het wel goed. Ze hadden net geen winstpunt, maar Kim en Furie wel. Anna viel een paar keer van Dondertje af en werd gediskwalificeerd.
'Jammermaarhelaas,' lachte Anna.
Kim had wel een winstpunt, maar net geen prijs. Ze was vierde. Ze vond het niet erg. Ze vond het wel leuk dat ze een echte winstpunt had! Ze hoopte er meer te halen. Anna, Sanne en Kim reden samen naar huis en praatten na over de wedstrijd. Anna klopte het zand van haar trui. Sanne zei dat ze werkelijk prachtig er vanaf was gevallen: ze had namelijk het hoofdstel meegenomen! Minpunten voor het harnachement dus. Kim had daar pluspunten voor gekregen. En terecht, want ze vette het tuig altijd erg mooi in. Sanne had een 'normaal onderhouden' tuig.
Bij de kruising scheidden hun wegen zich en reed Kim in haar eentje verder. Ze hoefde nog maar een minuut of tien te rijden. Toen ze thuis was spoot ze Furies benen af en zette hem met een zweetdeken op stal, want Furie had flink gezweet! Hij was wel op adem, want hij had een goede conditie.
'Dag, tot morgen!' riep Kim.
Furie brieste als antwoord.

xSwanHeart

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-12 23:13

Citaat:
Anna viel een paar keer van Dondertje af en werd gediskwalificeerd.

Een paar keer :') Ik dacht dat één keer al voldoende was?

Leuk stukje weer! :D

xSimonee

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-12 23:14

Een normaal onderhouden tuig _O-

dietmdb

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-12 00:13

Leuk stukje weer ! *D

Eske_B

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-12 08:34

Alweer geniaal :')

Fennee

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-12 08:45

Nah, verzorgt ze m niet meer. Ze gooide dr deken op en zei hem gedag. :)

Angelaa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-12 13:14

Leuk verhaal volg het al n tijdje, wat me wel even verbaasde dat ze ineens een badpak aanhadden ;p