jacimatho schreef:er werkt hier een gynaecologe , die heet " Potjewijd "...
HAHAHAHAHAHA, weet je wel meteen dat je op de goede afdeling zit als hij zich voorsteld.
Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird
Lusitana schreef:Nee hoor, in Portugal wordt de x in dit geval als "sj" uitgesproken. De X kan op verschillende manieren worden uitgesproken, ligt aan het woord , maar Xana is echt Sjannah. (Mijn favo verpleegster heet zo)

)

Lusitana schreef:Ja, zeker met dubbel N. Dubbele medeklinkers gebruiken ze niet, behalve S en R en alles wordt standaard als dubbel uitgesproken en de klinkers zijn dus gewoonlijk kort tenzij er een of ander accent opstaat.
Als je sjaanaa wilt zeggen, zouden ze dus Xáná schrijven, waarmee het effect van de N ook veranderd.
Anna schrijven ze trouwens Ana en spreken ze uit als annah.
Ik leer echt bij
Logisch nadenkennnnn

oud grapje...
En dan hebben komt er z'on ''grappige'' leraar, en die zegt dat jij hebt net zo'n mooie voornaam als ik een achternaam heb

Renske20 schreef:hmm heb nog nix raars gehoord over renske, alleen dat dat Bjorn zn ouders me stug femke noemden...zn ex heette nml zo
Gerbenfroh schreef:'Hoi ik ben Laura'
'HAAR NAAM IS LAAAAAAAAAAURA EEN HELE LIEVE MEID EN ALS IK IN HAAR OGEN KIJK BEN IK DE WEG HEEL EVEN KWIJT!!!!![]()
ALTIJD. OVERAL waar ik kom.

Gerbenfroh schreef:'Hoi ik ben Laura'
'HAAR NAAM IS LAAAAAAAAAAURA EEN HELE LIEVE MEID EN ALS IK IN HAAR OGEN KIJK BEN IK DE WEG HEEL EVEN KWIJT!!!!![]()
ALTIJD. OVERAL waar ik kom.

Revanches schreef:Jenever
leentje heeft een dik teentje.. enz enz enz
besteed er maar geen aandacht meer aan