Het gehucht Paddekotseheide.....en ze zijn de toestand van het wegdek beu.....durft er iemand te gokken waarom?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
NienkeHV schreef:eclair98 schreef:Ik las iets over middel en boerhaar? Ik woon daar op een steenworp afstand vandaan haha! Ik vind het niet eens meer raar.
Moet zeggen, daar in de buurt ligt broekland en dan heb je dus boerhaar. Ik had een docent die heette weer broekhaar![]()
Hihi, altijd leuk, zulke namen! Ik ken het gebied waar dit over gaat niet, maar in mijn studie heb ik veel toponiemen leren kennen. Misschien kan ik de betekenis van het broekhaar een beetje verklaren.![]()
De term "broek" werd vroeger gegeven aan natte bosgebieden (in de ecologie bestaat de term broekbos nog).
De term boer komt natuurlijk vaak gewoon van "boeren", maar verwijst ook vaak naar de term "buren". Hiermee werden de (belangrijkste) boeren en grondbezitters van een (dorps)gebied bedoeld. Vaak vind je dit soort termen terug in de buurt van oude vergaderplaatsen of bij gebieden die lang gemeenschappelijk bezit van deze buren waren.
Dan nog de term "haar", deze verwijst (aardig consequent) naar (relatief!) hoge (en dus doorgaans drogere) zandopduikingen in een natter (vaak broek) gebied.
Ik verwacht dat de naam "Broekhaar" dus ooit verwezen zal hebben naar een zandopduiking in een broekbos. Dat kan natuurlijk een mooie plek om droog te wonen geweest zijnMaar het zou je naam nu maar zijn.....
(en ja, I'm fun at parties....)
Sammie schreef:Is dat wel echt zo? En geen broodje Aap of een geintje? Op google maps kan ik niks vinden..?
oomens schreef:Alphen (NB) en Alphen aan den Rijn. Er wordt nogal eens de fout gemaakt dat mensen 'Alphen' (dus zonder toevoeging) horen en er voor het gemak maar vanuit gaan dat ze dan die plaats in de Randstad bedoelen.
Rebecca schreef:Gaaf die trein, de luchtballon minion is ook leuk
[ Afbeelding ]
Uuhh hoe fiets je nu linksaf? , zij fietsen offe?
lor1_1984 schreef:[naam] schreef:Gaaf die trein, de luchtballon minion is ook leuk
[ Afbeelding ]
Uuhh hoe fiets je nu linksaf? , zij fietsen offe?
nee op het voorwiel.