Mooie babynamen

Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

ilayda

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-16 19:51

Storm schreef:
ilayda schreef:
Nou ik ben niet meer opzoek naar een Turkse jongens naam, ze hadden een foutje gemaakt het is toch zeker een meisje. Dus leuke Turkse meisjes namen?

Aycin, Aylin, Ayla (waren 3 zusjes vroeger bij mij op school)
Dilay, Defne, Esra, Evin, Irem

Ik vind Ayla super, alleen manlief niet.
Vind het ook leuk bij mijn andere 3 dames passen. Ilayda, Ceyda en Cagla.

ilayda

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-16 19:52

linn1502 schreef:
aleyna -> spreek je uit als Aléna
kennissen hebben hun dochter zo genoemd, hij is Turks, zij Nederlands en wilde een Turkse naam maar moest ook Nederlands zijn
Die van haar zus heet Ceyda, spreek je uit als Djeeda.

Ik heb er al een die Ceyda heet haha, en haar beste vriendin heet Aleyna. Alle leuke namen zijn al afgepakt haha

Aranel

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-16 19:54

Ilayda: en Ayse dan?

ilayda

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-16 19:57

:D
Aranel schreef:

Ze is nu met Ayse maar het zwembad haha.
En vind dat echt zo een standaard Turkse naam net als Fatma/Fatima

Aranel

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-16 19:59

Haha oké :+
Ik ben ook helemaal niet thuis in Turkse namen hoor, ik ken alleen een Ayse en dat vind ik een heel leuk meisje dus vandaar dat ik eraan dacht :)

Verder ken ik een Turks/Afghaans meisje wat Sarah heet. Vind ik ook leuk maar voor wat jij zoekt niet 'Turks' genoeg denk ik.

Pikkepor

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-16 20:04

Ik vind Lexie en Laurie heel erg leuk samen!

Tivoli schreef:
Ik ben nog lang niet zwanger,maar hou wel van lijstjes maken :D

Ik heb al een dochter Fay,en ik ben benieuwd wat jullie daar nou zoal bij vinden passen (j/m) ? :)

Abby
Alex
Nora
Ivy
Liz
Lori
Pippa
Lou

Collin
Morris
Kyan
Seth
Rhys
Lev
James
Vince

ilayda schreef:
Nou ik ben niet meer opzoek naar een Turkse jongens naam, ze hadden een foutje gemaakt het is toch zeker een meisje. Dus leuke Turkse meisjes namen?

Elif
Yildiz
Arife
Fidan
Deniz
Berna

ilayda

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-16 20:04

Aranel schreef:
Haha oké :+
Ik ben ook helemaal niet thuis in Turkse namen hoor, ik ken alleen een Ayse en dat vind ik een heel leuk meisje dus vandaar dat ik eraan dacht :)

Verder ken ik een Turks/Afghaans meisje wat Sarah heet. Vind ik ook leuk maar voor wat jij zoekt niet 'Turks' genoeg denk ik.

Nee Sarah is niet echt mijn ding nee, bovendien heb ik een man die echt verschrikkelijk is. We zijn het nooit 100% eens over namen, zelf bij die andere 3 niet.

Reusje0504

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-16 21:17

ilayda schreef:
:D
Aranel schreef:

Ze is nu met Ayse maar het zwembad haha.
En vind dat echt zo een standaard Turkse naam net als Fatma/Fatima

Esma
Derya

ilayda

Re: Mooie babynamen

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-16 21:18

Die vind ik wil leuk maar ken d'r ook al zo veel van, ja ben echt een zeur.

Saskia9

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-16 21:32

Aisha met trema op de i. Vind dat echt een prachtige naam!

ilayda

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-16 22:33

Saskia9 schreef:
Aisha met trema op de i. Vind dat echt een prachtige naam!

Die naam vind ik ook mooi, maar is geen Turkse naam. In het Turks is die naam Ayse.

Poosje81

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-16 12:23

Hier zitten vast wel mensen met wat inspiratie :D

Mijn dochter van bijna 11 heet Josephine, een klassieker dus. Past ook heel goed bij haar trouwens. En nu weer zwanger en uitgerekend voor eind juli. We weten nog niet wat het wordt.
Maar de naam wil ik eigenlijk wel heel graag weer een beetje klassiek en het liefst ook nog Frans.
En dan ook nog een naam die je niet dagelijks hoort of waarvan er al tig op school zitten. Lastig!

Cerilene_

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-16 12:30

Jongen:
Philip
Cedric
Camiel
Thierry
Meisje:
Celine
Cecile
Charlotte
Eloise

Toevallig veel C zie ik...
Josephine vind ik een prachtige naam en prachtige stijl.
Op mijn werk werd mijn dochter zo genoemd voordat ze geboren werd, als in: ' en, hoe ging het met Josefientje op de echo?'. Uiteindelijk heeft het ook echt op ons lijstje gestaan, maar is hem niet geworden.

Storm

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-16 13:44

Leonoor, gefeliciteerd!! Wat ontzettend leuk! Hoe vind Josephine het om grote zus te worden? Leuk dat ze het zo bewust meemaakt.

Ik ga even denken over leuke namen ☺️

madeliefw

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-16 13:59

Ik vind Josephine een hele mooie naam. Kreeg hem er niet doorheen omdat mijn vriend het niks vindt. Onze dochter heeft de naam Lauren gekregen. Als we ooit een tweede meisje zouden krijgen zou ik ook een Franse naam willen voor haar. Celine zoals hier genoemd werd of Julie of Amélie. Wat er ook mooi hij past maar voor ons het niet zou worden is Fabienne.

Storm

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-16 14:52

Celine en Amelie is prachtig!

En Anneli of Elodie ook.

Jes

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-16 15:00

Amelie, Noémie, Charlotte, Aurélie, Laurence, Marie
Raphaël, Laurent, Valentin, Olivier, Nicolas, Joseph (maar die valt voor jou af ;) ) Gabriel
Laatst bijgewerkt door Jes op 06-02-16 15:01, in het totaal 1 keer bewerkt

Poosje81

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-16 15:00

Storm schreef:
Leonoor, gefeliciteerd!! Wat ontzettend leuk! Hoe vind Josephine het om grote zus te worden? Leuk dat ze het zo bewust meemaakt.

Ik ga even denken over leuke namen ☺️

Die vindt het prachtig, zit nog steeds hele dagen naar mijn buik te staren :D Ze mag ook mee naar de 20 weken echo over een maandje.

Komen hier in ieder geval al een berg leuke namen langs! Moet hier natuurlijk ook nog door wederhelft worden goedgekeurd, maar goed, die zit redelijk op 1 lijn met me.
Moet wel rekening houden met een verandering achternaam, Josephine heeft die van mij nog (wel). En natuurlijk de 2e naam ook nog, is ook zoiets.
Namen uitzoeken is bij mij duidelijk moeilijker dan zwanger worden :')

Grapjasjes12

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-16 15:06

Mijn man heeft onze dochter Vivian Zora genoemd :)
We konden het niet eens worden, dus hij mocht het bedenken, zolang ik er maar niet van over m'n nek ging :+

Hij had namen als Luka en zelfs Calypso :=
Ik ben meer van Katharina en andere klassiekere namen.

Edit: ik had overigens liever Vivienne gehad, maar oh well.

Storm

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-16 15:57

Een trotse grote zus dus Leonoor! Gaaf dat ze mee mag naar de 20 weken echo, willen jullie dan ook het geslacht weten?

Enne, je mag je profiel wel eens updaten, een alleenstaande moeder ben je niet meer :D

phormicola, ik vind dat prachtig, Vivian Zora, roepnaam alleen Vivian denk ik? Echt een chique naam. Mijn nichtje heeft een dochter die Viv heet, vind ik ook zo leuk. Ze wilde haar dochter Fay noemen maar toen kreeg haar zus 6 weken voor haar een dochter, je raad het al, ze hadden dezelfde naam, allebei Fay :=

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-16 16:40

Storm schreef:
Een trotse grote zus dus Leonoor! Gaaf dat ze mee mag naar de 20 weken echo, willen jullie dan ook het geslacht weten?

Enne, je mag je profiel wel eens updaten, een alleenstaande moeder ben je niet meer :D

phormicola, ik vind dat prachtig, Vivian Zora, roepnaam alleen Vivian denk ik? Echt een chique naam. Mijn nichtje heeft een dochter die Viv heet, vind ik ook zo leuk. Ze wilde haar dochter Fay noemen maar toen kreeg haar zus 6 weken voor haar een dochter, je raad het al, ze hadden dezelfde naam, allebei Fay :=

Dit lijkt me zo erg := en je eigen zus is dan echt te dichtbij om toch gewoon die naam te geven :Y) ik ben gelukkig niet gelijk zwanger met iemand in de familie, wel met twee andere collega's, ben benieuwd. Maar als die met dezelfde naam komen, verander ik hem niet denk ik.

Tivoli

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-16 17:05

Leonoor schreef:
Hier zitten vast wel mensen met wat inspiratie :D

Mijn dochter van bijna 11 heet Josephine, een klassieker dus. Past ook heel goed bij haar trouwens. En nu weer zwanger en uitgerekend voor eind juli. We weten nog niet wat het wordt.
Maar de naam wil ik eigenlijk wel heel graag weer een beetje klassiek en het liefst ook nog Frans.
En dan ook nog een naam die je niet dagelijks hoort of waarvan er al tig op school zitten. Lastig!

Julienne en Jolie/Joliné vind ik mooi,maar dan krijg je 2 J's...
Aurelie vind ik ook mooi,verder heb ik weinig verstand van Franse namen.

m8eld

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-16 21:52

Onze dochter is maandag geboren. Ze heet Sarah Helena. Sarah omdat het internationaal is, makkelijk en klassiek is maar toch van deze tijd. Helena vonden we er zo mooi bijpassen. Haar naam betekent stralende prinses.
Ik vond meisjesnamen bedenken trouwens wel makkelijker dan jongensnamen.

Storm

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-16 22:10

Gefeliciteerd m8eld!!!
Mooie internationale naam!

Wij vonden een jongensnaam juist lastiger.

En je weet pas aan hoeveel mensen je een hekel hebt, als je een naam voor je ongeboren kindje zoekt :')

madeliefw

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-16 23:00

Mijn collega beviel drie weken na mij van een dochter met dezelfde naam. Ze vond het heel raar/moeilijk om het mij te vertellen maar ik heb er absoluut geen probleem mee. We vinden het allebei toevallig de mooiste naam. En het is een naam die nu eenmaal niet heel uniek is. Collega is anders dan familie, ik ben nu ook geen collega's meer.