die verschrikkelijk stoute Superpepeijn!

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Karin

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-02 09:30

Ik vind anders dat deze weergave van de evolutie van de man best wat duidelijk maakt hoor. Haha!

Laui!

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-02 09:36

Ik heb expres mijn mond gehouden over die twee mannen die elkaar de schedel insloegen en daardoor het begrip 'moord & doodslag' en 'oorlog' voor het eerst introduceerden.
Er zijn nog veel meer mannen met foute acties in dat boek, als we gaan tellen komt het waarschijnlijk ongeveer 50/50 uit gok ik zo. Iets wat zéker geen afspiegeling is van het ware leven, daar zijn het altijd de mannen die foute dingen doen. Kijk maar eens naar gevangenissen, het overgrote deel wat daar verblijft is man, en de 'vrouwen' die zitten mag je eigenlijk geen vrouwen noemen.
Speaking of the bible: ooit gedacht aan alle priesters (mannen) en hun zeer foute daden?
Nee, dan vrouwen, er zijn altijd vrouwen met een zeer fout geweten, maar de meesten zijn toch gewoon heel braaf & lief, simpelweg omdat het ze aan een bepaald stuk hersens ontbreekt, dat stuk hersens zorgt voor al dat foute gedrag. Vandaar dat vrouwen een beetje minder hersens hebben, ze hebben iig véél minder foute trekjes!

Desiree

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-07-02 09:53

Maar Laui, dan heeft dat stukje hersen dat mannen MEER zouden hebben dan vrouwen dus geen enkele toegevoegde waarde begrijp ik? Goh, dat zal wel een tegenvaller zijn voor ze.

Karin

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-02 09:58

*baalt dat de upload het niet doet, heeft nl. nog wat leuke afbeeldingen van het mannelijk t.o. het vrouwelijk brein*

SuperPepeijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-02 10:35

Laui! schreef:
Ik heb expres mijn mond gehouden over die twee mannen die elkaar de schedel insloegen en daardoor het begrip 'moord & doodslag' en 'oorlog' voor het eerst introduceerden.

hoho, als wij mannen nog in het paradijs hadden geleefd (en dat hadden we als er geen vrouw was geweest) dan was dat nooit gebeurd. Haha!

even serieus, als je het nou leuk vind hierover meer te lezen zou je eens voor de grap Het evangelie volgens de vrouw, van Karen Armstrong moeten lezen.

orri

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-02 10:36

Mannen kennende, denk aan de priesters, zou er weinig paradijs over blijven...

Desiree

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-07-02 11:11

Als mannen elkaar afmaken (zoals Kain en Abel dat deden), doen ze dat uit territoriale zucht, of door jalouzie. Daar komt geen vrouw aan te pas hoor. Dus die kun je ook niet de schuld geven pepeijnekonijntje!

Laui!

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-02 11:12

Het was dus waarschijnlijk the minst zelfzuchtige actie óóit, wij vrouwen hebben nl. voorkomen dat het paradijs een hel werd, zodat iedereen nog een beeld zou hebben van het ware paradijs! Dat wij daar dan de schuld van krijgen... da's een risico.
Wauw, ik krijg steeds meer begrip voor Eva!

(denk dat ik dat boek maar ga kopen, staat vast behoorlijk wat bruikbaar materiaal in Haha! Knipoog )

SuperPepeijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-02 12:05

Desiree schreef:
Als mannen elkaar afmaken (zoals Kain en Abel dat deden), doen ze dat uit territoriale zucht, of door jalouzie. Daar komt geen vrouw aan te pas hoor. Dus die kun je ook niet de schuld geven pepeijnekonijntje!
kijk mannen die maken elkaar gewoon af. punt. vrouwen doen alles sneaky in de bijbel (en in real life). moet ik wat voorbeeldjes opnoemen, of zeg je van... "nou maan, ik denk wel dat ik weet welke passages je bedoelt"?

en laui,
ik denk niet dat het een geheel onzelfzuchtige actie was van eva, om als 1e van de verboden fruit die kennis van goed en kwaad gaf te eten (reden dat vrouwen sneakier zijn dan mannen?). de vrouw kon gewoon de verleiding niet weerstaan... komt me ook wel bekend voor trouwens met het dagelijks leven... Haha!:D

Laui!

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-02 12:49

Als je iemand afmaakt kan je nooit meer vriendjes worden. Vrouwen zijn zich daar maar al te bewust van, dus zijn ze soms heel gemeen, maar je kunt dan altijd nog vriendjes worden, en je kunt dan sorrie zeggen. Vrouwen kunnen dat, mannen weten niet wat excuses zijn, dus dat doen ze ook nooit (raar Nederlands, maar goed), die maken elkaar gewoon klakkeloos af.
Ik denk dat mannen gewoon jaloers zijn op dit gegeven, vandaar dat ze dus nog gewelddadiger worden.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-02 12:55

SuperPepeijn schreef:
de vrouw kon gewoon de verleiding niet weerstaan... komt me ook wel bekend voor trouwens met het dagelijks leven... Haha!:D

nee, en de man wel zeker!!, als er iemand de verleiding niet kan weerstaan is het de man wel.

Mannen hebben vaker het probleem van de verleiding niet kunnen weerstaan omdat ze maar met een hersenhelft te gelijk kunnen denken, hebben we toch al een keer eerder uitgelegd!!

SuperPepeijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-02 13:00

hoho, adam werd in verleiding gebracht door de vrouw. en dat is simpelweg een hormonenkwestie! hey adam, we gaan niet meer sexen als je niet van dit appeltje eet. pure chantage, arme adam.

Sando

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-02 13:03

en de man was onderdanig aan de vrouw..... goede oude tijd.....

SuperPepeijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-02 13:06

de man onderdanig aan de vrouw? in de bijbel? nou ok, misschien alleen als het op sex aankomt. Haha!

Desiree

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-07-02 13:17

SuperPepeijn schreef:
hoho, adam werd in verleiding gebracht door de vrouw. en dat is simpelweg een hormonenkwestie! hey adam, we gaan niet meer sexen als je niet van dit appeltje eet. pure chantage, arme adam.

O, dus mannen laten zich leiden door de hormoontjes en niet door het verstand? Dus ze gebruiken nog niet eens één hersenhelft! Tjee, het is dus nog erger met ze gesteld dan ik dacht. Hoe moeten wij vrouwen nu daarmee leven? Wij staan daar zover boven....

Sando

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-02 13:22

juist desiree, maar ze hebben het zelf niet in de gaten, dat is erg hoor.
Ik weet ook niet of er nog iets aan te doen is. denk het niet.
en SP, zoals jij het omschreef is de mand onderdanig ja... chantage.....?!

Karin

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-02 13:27

Hmm... kan ik iemand die leuke hersenafbeeldingen mailen? Iemand met een server waarvandaan ze gelinkt kunnen worden? Want deze kans wil ik natuurlijk niet laten lopen...

Laui!

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-02 13:43

Mannen kunnen niet met hun emotie's omgaan!
Emotie's komen uit een bepaald deel van de hersenen, en dus sluiten ze hun hele hersenen maar af.
Vrouwen zijn over het algemeen emotioneler, maar dat komt omdat ze in ieder geval een poging wagen hun emoties in goede banen te leiden, en het lukt vaak nog ook.
Vrouwen zijn gewoon verder ontwikkeld dan mannen...
En dat ze zelf niet in de gaten hebben dat ze hun hersenen niet optimaal gebruiken (helemaal niet) komt omdat ze ze afgesloten hebben.
Het laten leiden door de hormoontjes is prehistorisch (voor vrouwen dan), mannen lopen dus echt onwijs achter!

Desiree

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-07-02 13:44

lopen ze achter Laui of achterlijk of allebei? AlWEER een puntje erbij, grinnik! Hoever lopen de mannen achter/achterlijk? volgens mij staan wij nu met 400 punten voor.

Laui!

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-02 13:48

Ze lopen gewoon blindelings achter de vrouwen aan. Ze volgen gewoon het ontwikkelingspatroon van de vrouw en doen dat klakkeloos na. Helaas is het een expeditie die bij voorbaat gaat mislukken, mannen en vrouwen zijn genetisch gezien nou eenmaal verschillend...
*gaat geen inkoppertjes voor de mannen meer produceren, hoewel het wel heel verleidelijk is*

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-02 14:17

SuperPepeijn schreef:

Arme adam??? Lekker dom van hem, alleen maar omdat ie jeuk ergens had!!, weer een punt erbij wat betreft dommigheid van mannen! Haha!

Desiree

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-07-02 14:28

Pipo schreef:

Arme adam??? Lekker dom van hem, alleen maar omdat ie jeuk ergens had!!, weer een punt erbij wat betreft dommigheid van mannen! Haha!
\

alWEER een punt? Tjee, nu zou het ego van die mannen toch gaan krimpen. Even een pauze houden dames! LAat ze even bij komen!

SuperPepeijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-02 15:04

ik mis mijn ge-puntmutste vriend Boos!
dat mannen niet achter vrouwen aanlopen wil ik graag rom en mijzelf op bokt als bewijs leveren. en wat betreft adam, er is niets zo erg als een jeuk waar je niet vanaf kan.

Karin

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-02 15:07

Jeuk op zeer moeilijk bereikbare plekken bedoel je, of valt dat bij mannen wel mee?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-02 15:16

SuperPepeijn schreef:
ik mis mijn ge-puntmutste vriend Boos!
dat mannen niet achter vrouwen aanlopen wil ik graag rom en mijzelf op bokt als bewijs leveren. en wat betreft adam, er is niets zo erg als een jeuk waar je niet vanaf kan.

Heb weleens gehoord, dat sommige mannen zichzelf krabben!!.

Loop jij niet achter vrouwen aan maan????