Wie kan ik hierop aanspreken? Sterk zwaartekrachtpunt in bak

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Pauline

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-11 21:39

Zoolgangster schreef:
Dat wordt dringen bij dat gat: de instructrice, Trix en Alex van O., Derek O., Harry S. een nog onbekend aantal Oompa Loompa's, en eventuele bakkabouters...
En dan nog wat ijverig speurende Bokkers. :P

Ja ik denk niet dat we alle wezens erbij moeten halen en alleen bewezen krachten moeten aanwenden?

wille

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-11 22:22

van mijn opa moet ik nog ergens een ouderwets bakkabouterzeefje hebben liggen, wel een klere-werk want alle zand moet schepje voor schepje gezeefd om alle kaboutertjes er uit te krijgen, mijn opa had toendertijd de pech dat er twee peuterbakkaboutertjes door het gaas van het zeefje glipten, laten dat nou toevallig een jongetje en een meisje zijn geweest (!! :oo ) na jaren ontdekte mijn opa ze pas, tot een bakkabouterplaag is het nooit gekomen omdat het jongetje (met rose puntmutsje) toch op jongetjes bleek te vallen <3 , anders was de ramp niet te overzien geweest!!

_Mojo_

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-11 22:32

wille schreef:
van mijn opa moet ik nog ergens een ouderwets bakkabouterzeefje hebben liggen, wel een klere-werk want alle zand moet schepje voor schepje gezeefd om alle kaboutertjes er uit te krijgen, mijn opa had toendertijd de pech dat er twee peuterbakkaboutertjes door het gaas van het zeefje glipten, laten dat nou toevallig een jongetje en een meisje zijn geweest (!! :oo ) na jaren ontdekte mijn opa ze pas, tot een bakkabouterplaag is het nooit gekomen omdat het jongetje (met rose puntmutsje) toch op jongetjes bleek te vallen <3 , anders was de ramp niet te overzien geweest!!

Dit is echt een geniaal verhaal :')
Maar je hebt me wel wakker gemaakt! want wij hadden ook erg last van een plaag bakkabouters, we hebben de ouderwetse bakkabouterzeef erbij gehaalt om ze 1 voor 1 weg te halen, dit is gelukt :)
Maar de volgende dag zag ik alsnog iets in de bak bewegen ;O we dachten dat het gewoon ongedierte was, we hadden namenlijk de hele bak al uitgezeefd :o
Maar ik had dus geeen idee dat het ook peuterbakkaboutertjes konden zijn! zal gelijk morgen een peuterzeefje aanschaffen :D

Nu weet ik waar die draaikolk in mijn bak vandaan komt, die bakkabouters rennen gewoon als idioten rondjes door de bak waardoor het zo snel gaat dat het een draaikolk wordt :o
Waarom zouden ze dat doen? Misschien een oud ritueel? :+

Pauline

Re: Wie kan ik hierop aanspreken? Sterk zwaartekrachtpunt in bak

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-11 22:35

Tot hoe diep moet je zeven dan? Een cm of vijftig?

_Mojo_

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-11 22:37

Pauline schreef:
Tot hoe diep moet je zeven dan? Een cm of vijftig?

IK persoonlijk heb net zolang gezeefd totdat ik de puntmutjes naar boven zag komen :+

Traiectum

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-11 22:50

Voor de gewone bakkabouter (Nanus arena) is 50 cm ruim voldoende. Wél wordt door professionele bestrijders aangeraden om een loslopend exemplaar te vangen en te bestuderen. Het kan namelijk zijn, zeker in de kustprovincies, dat je een ondersoort in je bak hebt zitten. Deze ondersoort stamt af van de oorspronkelijk wilde duinkabouter (Nanus thinium) en bezit een duidelijk graaftalent, waardoor een minimumdiepte van 75 cm geadviseerd wordt. Deze ondersoort, de Nanus thinium domesticus irritantus, is daardoor de hardnekkigste van alle (bak)kabouters.
(bronvermelding: Dokter David, Leer te kijken naar wat achter bomen leeft)

Elpharo

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-11 22:55

Hihi, wat is dit nou voor een geweldig topic waar ik ineens geheel per ongeloos ingerold ben (ehhhh, gevallen?). Ik moet echt naar bed van mezelf, maar dit ga ik es even grondig bestuderen....wij hebben namelijk last van ondergravende bakkabouters (nu ik dit lees vermoed ik familie van de Duinkabouters), die blijven zorgen voor een mulle bak op bepaalde plaatsen. Dit topic kan leerzaam zijn voor me

:P

Traiectum

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-11 22:57

Elpharo: dat is inderdaad familie van de duinkabouters :j , bij de mulle delen zitten hun nesten.

Susyb

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-11 22:58

bo0tjeee schreef:
Ik zou de gemeente bellen. Die weten vast wel de juiste instantie aan je door te geven voor je klacht _O-

Hahaha ja die bellen het gesticht in ermelo geniaal topic dit!!%

Pauline

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-11 22:59

Qat ik me wel afvraag, hoe zit het dan met het soort dat zich ophoudt aan de randen van de buitenbak? Dat lijkt me een ander soort maar maaien maakt echt niks uit.

Traiectum

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-11 23:04

Pauline, ik heb het even voor je opgezocht in het boek van Dokter David. Die aan de randen zijn over het algemeen kruisingen met weidekabouters, ze leven zowel in de bak als in de weide. Maaien en de bak zeven op dezelfde dag is zeer effectief.

Feria

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-11 23:05

Ik heb de randbakkabouter :j. Schijnbaar zijn die erom gekend om aan de rand van de bak te leven, ze leven niet ondergronds zoals de nanus arena maar zitten graag in bomen, gras,...
Hun favoriete bezigheid is het op stang jagen van paarden, die dan gaan lopen. Dan wedden ze hoelang de ruiter er opblijft en waar hij/zij gaat vallen.
Het is echter onbekend hoe je ze kan verdrijven :n ze zijn erg hardnekkig.
Een bakkabouterzeef werkt niet voor deze soort, iemand ideeën?

Illusion1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-11 23:06

Traiectum schreef:
Voor de gewone bakkabouter (Nanus arena) is 50 cm ruim voldoende. Wél wordt door professionele bestrijders aangeraden om een loslopend exemplaar te vangen en te bestuderen. Het kan namelijk zijn, zeker in de kustprovincies, dat je een ondersoort in je bak hebt zitten. Deze ondersoort stamt af van de oorspronkelijk wilde duinkabouter (Nanus thinium) en bezit een duidelijk graaftalent, waardoor een minimumdiepte van 75 cm geadviseerd wordt. Deze ondersoort, de Nanus thinium domesticus irritantus, is daardoor de hardnekkigste van alle (bak)kabouters.
(bronvermelding: Dokter David, Leer te kijken naar wat achter bomen leeft)

Hilarisch!!!!!!!!!!! _O- _O-

I LOVE THIS TOPIC!!!!!!!!!!!!

wille

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-11 23:08

Schrijft dokter David ook iets over de mogelijkheid tot castratie of anticonceptie?, kan me een intervieuw met hem herinneren bij Pauw en Witterman waar hij dit onderwerp besprak

Illusion1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-11 23:10

Traiectum schreef:
Pauline, ik heb het even voor je opgezocht in het boek van Dokter David. Die aan de randen zijn over het algemeen kruisingen met weidekabouters, ze leven zowel in de bak als in de weide. Maaien en de bak zeven op dezelfde dag is zeer effectief.

Wat mogelijk ook wil helpen, is de sproei installatie ook tijdens het maaien en zeven aan te zetten. Jonge randbakkabouters kunnen niet zwemmen. De ouderen gaan ze redden en je hebt de aandacht verlegt. Juist dan kun je ze pakken... Wel een beetje zielig, maar ja, hardnekkige knakkers vragen om een rigoreuse aanpak :j

Zoolgangster

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-11 23:11

Belangrijk om te weten: de bijna volwassen exemplaren van die soort kunnen flink lopen zieken, zuipen en vreemde kruiden roken, en staan ook wel bekend als hangkabouters. Ben je mooi klaar mee als je die rond je bak hebt hangen.
Je moet ook nooit bier laten staan in de buurt van de bak, want dat trekt zulke exemplaren aan. :+

Traiectum

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-11 23:14

Verwar de randbakkabouter overigens niet met de bakrandkabouter - ze zijn beide zeer irritant, moeilijk te bestrijden, maar het is geen familie van elkaar.

Illusion1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-11 23:14

Moeten we nog even goed nadenken of we die zuipende Harry S laten komen. Hij onder invloed in combinatie met die hangkabouters lijkt me leip. Die gaan het op een zuipen zetten. Harry S misschien toch maar afbellen...

wille

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-11 23:18

zowiezo link; bezopen op een bezem....bel maar af!

Traiectum

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-11 23:18

wille schreef:
Schrijft dokter David ook iets over de mogelijkheid tot castratie of anticonceptie?, kan me een intervieuw met hem herinneren bij Pauw en Witterman waar hij dit onderwerp besprak

Hij haalt in het boek wel aan dat dit een lastig punt is. Mannetjes en vrouwtjes verschillen zo weinig in uiterlijk dat de broekjes uit moeten om zeker te zijn. Castratie en anticonceptie zijn alleen nuttig als je de hele populatie kunt bereiken - zie het eerder aangehaalde voorbeeld van de peuterbakkabouters waaruit weer een hele nieuwe plaag kan ontstaan.

Overigens beschrijft Dokter David wel hoe je allerlei soorten kabouters kunt lokken, maar niet hoe je ze kaboutervriendelijk kunt verjagen.

Illusion1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-11 23:21

wille schreef:
zowiezo link; bezopen op een bezem....bel maar af!

_O- _O- _O-

Zoolgangster

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-11 23:24

Last van ongedierte/kabouters in en om uw huis of bedrijf?
Vergelijk ongedierte/kabouterbestrijdingsbedrijven in uw buurt op ongediertebestrijdings/kabouter-bestrijdingsbedrijven.nl. Vraag gratis en vrijblijvend offertes aan voor de bestrijding van:

Wespen
Bijen
Ratten en muizen
Kakkerlakken en andere insecten
Duiven
Houtwormen
Zwammen en schimmels
Bakkabouters
Randbakkabouters
Bakrandkabouters
Hangbakrandkabouters
Randhangbakrandkabouters
Weidekabouters en kruisingen van diverse soorten

Illusion1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-11 23:31

Wat we over het hoofd zien: De kabouter der kabouters:

PAULUS DE BOSKABOUTER! Die kan heel veel vertellen over de oorsprong van de kabouter. Alles is ooit, lang geleden, begonnen met Paulus. De meest pure soort is namelijk de boskabouter. Heel vroeger werden paarden niet gereden zoals dat tegenwoordig gebeurt, maar gebruikt om te werken op het land en in de bossen. Toen al waren er kabouters die het leven van de paarden zuur maakten. Dit was de boskabouter, een uitstervend soort. Paulus heeft zich na het onstaan van andere, nieuwe kabouters, losgemaakt van deze pesterijen en is zich gaan richten op het bestrijden van de vele irritante soorten. Waar Paulus zich momenteel bevindt, durf ik niet te zeggen. Moeten we Peter R de Vries even contacten?

dominiquesr

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-11 23:36

Misschien kun je een keertje met dokter Rossie een afspraak maken?

Pauline

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-11 23:37

HangrandbKkabouters zijn het ergste idd.
Wat wel helpt is een grote hamsterkooi met kerstverlichtig neer te zetten, deze zien zij aan voor kermis. Dan doe je het deurtje dicht en voilà. Iig de puberhangrandbakkabouterpopulatie heb je dan.