Citaat:Religie is gestoeld op onderdrukking, dus ik bedank voor de eer.
Vind religie altijd een zeer gevaarlijk onderwerp, aangezien ik tegen heel veel zere benen schop.
Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek
Wouter24 schreef:Xenophon (400 v. Chr.), van wie het eerste overgeleverde schrift over de rijkunst afkomstig is, benadrukt in zijn rijleer het opvoedkundige aspect van paardrijden voor de ruiter. Vele eeuwen later verkondigde de Duitse dichter en wetenschapper Johann Wolfgang von Goethe (1749-1832): "Mensch und Pferd verschmelzen hier so in Eins, dass man nicht sagen könnte wer wen erzieht."
In alle bekende rijkunst theorieën van de hippische grootmeesters van de 20e eeuw of daarvóór (La Geringere Pluvinel, en de hoofdinstructeurs van de Spaanse Rijschool te Wenen:
Xenophon = MAN
Johann Wolfgang von Goethe = MAN
grootmeesters = meesters dus weer de MANnelijke vorm
moet ik doorgaan dammes????
Wouter24 schreef:Waar het om draait??? tuurlijk vrouwen zijn vaak eleganter zijn ook mooier om te zien op een paard ben ik heel eerlijk in, en het resultaat telt.
Maar er moet ook geld verdiend worden ook vaak lastige paarden afgericht worden voor 90% in de dressuurtop word dat door mannen gedaan!!!
Pipo schreef:Pff, denk dat er ook een heleboel lastige paarden door vrouwen worden afgericht, maar ik de hogere sport, is het niet verstandig om veel risico te nemen, en daardoor laten de goede ruiters de lastige paarden vaak aan mindere ruiters over. ( lees mannen)
Wouter24 schreef:ja maar die rotklusjes horen er toch ook bij? maar fysiek kunnen vrouwen dat vaak niet aan, is toch niet erg heeft niets met emancipatie te maken? dat werk moet ook gebeuren jullie willen dus alleen het leuke en lichte werk doen??????? jullie willen toch zo graag gelijk zijn nou dan moet je nu eenmaal ook de rotklusjes doen...
Wouter24"]
[quote="Pipo schreef:Pff, denk dat er ook een heleboel lastige paarden door vrouwen worden afgericht, maar ik de hogere sport, is het niet verstandig om veel risico te nemen, en daardoor laten de goede ruiters de lastige paarden vaak aan mindere ruiters over. ( lees mannen)