verzoek aan beheerders/moderators: man's-club

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-02 10:01

Citaat:
Religie is gestoeld op onderdrukking, dus ik bedank voor de eer.

Vind religie altijd een zeer gevaarlijk onderwerp, aangezien ik tegen heel veel zere benen schop.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-02 10:09

Maan begon ermee, maar ik geef hem gelijk dat het door een man is bedacht.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-02 10:12

Religie door een man bedacht, dat geloof ik direct, zoiets kan een vrouw bijna niet bedenken.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-02 10:24

Ondenkbaar, absoluut ondenkbaar. Behalve religie denk ik dat er heel veel door vrouwen is bedacht, of in ieder geval het gouden draadje in het geheel.

amagun

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-02 11:07

Xenophon (400 v. Chr.), van wie het eerste overgeleverde schrift over de rijkunst afkomstig is, benadrukt in zijn rijleer het opvoedkundige aspect van paardrijden voor de ruiter. Vele eeuwen later verkondigde de Duitse dichter en wetenschapper Johann Wolfgang von Goethe (1749-1832): "Mensch und Pferd verschmelzen hier so in Eins, dass man nicht sagen könnte wer wen erzieht."

In alle bekende rijkunst theorieën van de hippische grootmeesters van de 20e eeuw of daarvóór (La Geringere Pluvinel, en de hoofdinstructeurs van de Spaanse Rijschool te Wenen:

Xenophon = MAN
Johann Wolfgang von Goethe = MAN
grootmeesters = meesters dus weer de MANnelijke vorm

moet ik doorgaan dammes????

Gaby

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-02 11:11

Blijven jullie wel on-topic Verward ? Lachen
Wat heeft godsdienst met een mannenforum te maken ?
Uitleg , graag Lachen .

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-02 11:18

Wouter24 schreef:
Xenophon (400 v. Chr.), van wie het eerste overgeleverde schrift over de rijkunst afkomstig is, benadrukt in zijn rijleer het opvoedkundige aspect van paardrijden voor de ruiter. Vele eeuwen later verkondigde de Duitse dichter en wetenschapper Johann Wolfgang von Goethe (1749-1832): "Mensch und Pferd verschmelzen hier so in Eins, dass man nicht sagen könnte wer wen erzieht."

In alle bekende rijkunst theorieën van de hippische grootmeesters van de 20e eeuw of daarvóór (La Geringere Pluvinel, en de hoofdinstructeurs van de Spaanse Rijschool te Wenen:

Xenophon = MAN
Johann Wolfgang von Goethe = MAN
grootmeesters = meesters dus weer de MANnelijke vorm

moet ik doorgaan dammes????

Ga gerust door wouter, het was namelijk ook zo, dat vrouwen in die tijd de paardensport helemaal niet mochten bedrijven ( van de mannen, en het was toendertijd nog normaal dat als je vrouw niet luisterde, dat je haar in elkaar timmerde, want mannen hadden toen al door dat vrouwen veel slimmer waren, maar door een ding konden ze alles onderdrukken, domme kracht!), waardoor die kennis niet ontwikkeld kon worden, en moet je nu kijken hoeveel en snel we zijn ingelopen!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-02 11:22

En hoeveel heren draaien er nog mee aan de top tegenwoordig in de hedendaagse dressuurwereld?

amagun

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-02 11:24

nederland niet veel ben ik het totaal mee eens maar kijk is in Duitsland??

er zijn heel veel duitse broodruiters.......

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-02 11:26

Ook in duitsland is de top toch vrouwelijk!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-02 11:34

Ja, dat dacht ik ook net.

Het schijnt dat er voor Xenophon al op paarden gereden werd, ik ben benieuwd of dat dames waren of heren...??

amagun

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-02 11:35

ja misschien wel, maar die waren niet slim genoeg om het op papier te zetten???

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-02 11:38

Nee, dat waren denk ik mannen, want toen werden de vrouwen nog flink onderdrukt, door domme kracht.

amagun

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-02 11:38

ja ja maar achter elke amazone staat een sterke man!!!!!

Anky van Grunsven - Sjef Jansen
Coby van Baalen- Johan Hinnemann

en zo kan ik nog heel wat trainers op noemen klaus balkenhol, conrad schumacher, enzovoorts...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-02 11:39

Tja, maar die heren moeten het presteren toch aan de dames overlaten en wat telt er nu uiteindelijk??

amagun

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-02 11:42

Waar het om draait??? tuurlijk vrouwen zijn vaak eleganter zijn ook mooier om te zien op een paard ben ik heel eerlijk in, en het resultaat telt.

Maar er moet ook geld verdiend worden ook vaak lastige paarden afgericht worden voor 90% in de dressuurtop word dat door mannen gedaan!!!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-02 11:49

Wouter24 schreef:
Waar het om draait??? tuurlijk vrouwen zijn vaak eleganter zijn ook mooier om te zien op een paard ben ik heel eerlijk in, en het resultaat telt.

Maar er moet ook geld verdiend worden ook vaak lastige paarden afgericht worden voor 90% in de dressuurtop word dat door mannen gedaan!!!

Dat zijn de rotklusjes en dat vinden de stoere mannen toch leuk? Geeft ze weer het gevoel dat ze ergens goed voor zijn.

amagun

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-02 11:50

en zijn edward gal, hans peter minderhoud, johan rockx, herman wientjes, arjen teeuwissen, willem jan schotte, leunes van lieren,seth boschman, alex van silfhout, sander marijnissen, en noem maar op!!! zulke slechte ruiters???

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-02 11:51

Pff, denk dat er ook een heleboel lastige paarden door vrouwen worden afgericht, maar ik de hogere sport, is het niet verstandig om veel risico te nemen, en daardoor laten de goede ruiters de lastige paarden vaak aan mindere ruiters over. ( lees mannen)

amagun

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-02 11:53

ja maar die rotklusjes horen er toch ook bij? maar fysiek kunnen vrouwen dat vaak niet aan, is toch niet erg heeft niets met emancipatie te maken? dat werk moet ook gebeuren jullie willen dus alleen het leuke en lichte werk doen??????? jullie willen toch zo graag gelijk zijn nou dan moet je nu eenmaal ook de rotklusjes doen...

amagun

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-02 11:54

Pipo schreef:
Pff, denk dat er ook een heleboel lastige paarden door vrouwen worden afgericht, maar ik de hogere sport, is het niet verstandig om veel risico te nemen, en daardoor laten de goede ruiters de lastige paarden vaak aan mindere ruiters over. ( lees mannen)

met andere woorden de man is weer een mindere ruiter??? zie al me postings hierboven kan net zo goed tegen een muur l.ullen??? Schijnheilig

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-02 11:59

Wouter24 schreef:
ja maar die rotklusjes horen er toch ook bij? maar fysiek kunnen vrouwen dat vaak niet aan, is toch niet erg heeft niets met emancipatie te maken? dat werk moet ook gebeuren jullie willen dus alleen het leuke en lichte werk doen??????? jullie willen toch zo graag gelijk zijn nou dan moet je nu eenmaal ook de rotklusjes doen...

Hmm, het leuke, ik denk in kwestie van topruiters, meer het werk wat het meeste geld+ naam opbrengt, en als je je been dan breekt, kun je je dat niet veroorloven, dus dat risico neem je niet.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-02 12:00

Wouter24"]
[quote="Pipo schreef:

met andere woorden de man is weer een mindere ruiter??? zie al me postings hierboven kan net zo goed tegen een muur l.ullen??? Schijnheilig
[/quote]

Dat je nu pas door hebt dat je ons er niet snel uitl.u.l.t! Haha!

amagun

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-02 12:02

nee kijk pipo ik ben nu gewoon zereneus en probeer niemand uit te banketstafen, maar het lijkt hier alsof de vrouw uber alles!!!

en zeker in de paardensport werk het niet helemaal zo en dat weten jullie ook......

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-02 12:03

Ik vraag me toch echt af hoe het komt dat er zoveel vrouwen met succes in de paarden werken als ze dat fysiek niet aan kunnen, leg eens uit wouter, leg uit.