Horse & Chicks kalender

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Nessie

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-17 09:02

Ik denk dat het vooral van belang is dat de organisatie het professioneel aanpakt (voornamelijk qua promotie/verkooppunten, maar ook qua benadering en behandelen van de modellen) en er een goede fotograaf wordt gebruikt.

Ik werk zelf als betaald bikini/commercieel model voor designers, merken en (web)winkels. In de branche komen ook meiden voor in meerdere soorten en maten (okay ik heb wel geen ervaring met samenwerking met plussize modellen, maar die zijn er ook genoeg).

Als ik de meiden (studentes) van de Horse and Honey kalender bekijk, zie ik ook meiden in verschillende soorten en maten. Het ziet er professioneel uit door de aanpak van de website en een goede fotograaf. Ik denk dat vooral daar de focus op moet liggen.

Maar nog steeds op dit moment vind ik het een wat warrig idee nog. Denk dat voordat überhaupt naar modellen gekeken moet worden, hoe de organisatie dit wil aanpakken en verkopen.

antje_vip

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-17 11:15

Ik vind het ook wel rommelig voor een commercieel plan. Laat vooral wél styling en visagie komen, + goede fotografen en goede modellen. Maak eens een lijst van iedere fotograaf + modellen + visagisten die zich hier hebben aangemeld, bekijk foto's van hen, kies daaruit je team. En idd hoe zit dat met vergoeding? :) Nu lijkt het gewoon of de TS (sorry) een paar blote meiden gratis wil zien.

Lienek

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-17 11:19

antje_vip schreef:
Ik vind het ook wel rommelig voor een commercieel plan. Laat vooral wél styling en visagie komen, + goede fotografen en goede modellen. Maak eens een lijst van iedere fotograaf + modellen + visagisten die zich hier hebben aangemeld, bekijk foto's van hen, kies daaruit je team. En idd hoe zit dat met vergoeding? :) Nu lijkt het gewoon of de TS (sorry) een paar blote meiden gratis wil zien.

Dit idd.

Ik zou ook alleen mee doen als het team wel professioneel is. En dat alles op elkaar inspeelt en het liefste met 1 of 2 fotografen in dezelfde stijl.
Ook de vergoeding is wel een puntje. Voor een goed doel meld ik me graag aan maar voor een tfp shootje waar je niks aan overhoudt maar wel veel tijd kost is mij ook niet de moeite waard.

Maar het topic is nog niet zo lang open dus ik snap dat er wellicht eerst een aantal dagen in het topic ideetjes aangedragen kunnen worden voor er echt grotere stappen ondernomen worden.

musiqolog

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-17 11:23

EdkingEnzo schreef:
Ik wil evt ook wel als model. Ben wel in voor gekke dingen. Alleen heb ik geen modellen lichaam :')

Echt niet? Als die foto's van jou zijn, dan denk ik daar anders over hoor...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-17 11:55

Posh schreef:
Een paar mannen van de Horse & Hunk kalender zijn collega's van mij, dus er doen wel degelijk 'echte' modellen aan mee.

Ben het wel eens met Fenrir dit is wellicht iets voor de meiden die het modellenvak al een tijdje beoefenen en dit kunnen laten overkomen op een foto. Maar jullie kunnen toch alsnog de gave paardenmodellen aanmelden? :j

Oh er zullen zeker ook echte tussen zitten.
Ik herinner mij alleen nog dat H&H een shoot op het strand hadden, model kwam niet opdagen en toen hebben ze gewoon een knappe man van het strand geplukt die ook wel wou.

Ik vind het gewoon nogal krom dat niet-model mannen dat dus wel kunnen en niet-model vrouwen zijn gelijk niet geschikt ;)

(overigens niet aanvallend bedoeld en aangezien ikzelf ook betaald werk doe voel ik mij toch ergens niet aangesproken, maar aan de ene kant snap ik je gedachtegang niet helemaal. Ik ben het er helemaal mee eens dat je voor zoiets als dit beter dames kan gebruiken die ervaring voor de camera hebben, zeker! Maar er zijn er zat die niet de ambitie hebben echt model te worden en het wel leuk vinden dus voor de hobby doen :) )

emilyslaluna

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-17 11:59

Ik denk dat het niet zozeer gaat om of je wel of niet modelwerk doet, maar hoe je lijf is. Al die mannen op H&H zijn mega gespierd, model of geen model. Dat zal van de vrouwen ook wel verwacht worden (niet gespierd maar wel slank).

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-17 12:03

Dan aan een professionele organisatie dat te oordelen denk ik? Want wat is de max? Wat het min?

Kan in ieder geval wel een foto van mijzelf toevoegen alvast.
Afbeelding

Maar ik denk dat ik mij afmeld, heb op de een of andere manier niet het idee dat dit van de grond gaat komen ;)

palousa_boy

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-17 12:07

emilyslaluna schreef:
Ik denk dat het niet zozeer gaat om of je wel of niet modelwerk doet, maar hoe je lijf is. Al die mannen op H&H zijn mega gespierd, model of geen model. Dat zal van de vrouwen ook wel verwacht worden (niet gespierd maar wel slank).

Zag al bijna beelden van die mega gespierde bodybuilder vrouwen voorbij komen, dat is toch ook niet wat je wilt zien (ik iig niet).

Fenrir

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-17 12:13

Anoniem schreef:
Posh schreef:
Een paar mannen van de Horse & Hunk kalender zijn collega's van mij, dus er doen wel degelijk 'echte' modellen aan mee.

Ben het wel eens met Fenrir dit is wellicht iets voor de meiden die het modellenvak al een tijdje beoefenen en dit kunnen laten overkomen op een foto. Maar jullie kunnen toch alsnog de gave paardenmodellen aanmelden? :j

Oh er zullen zeker ook echte tussen zitten.
Ik herinner mij alleen nog dat H&H een shoot op het strand hadden, model kwam niet opdagen en toen hebben ze gewoon een knappe man van het strand geplukt die ook wel wou.

Ik vind het gewoon nogal krom dat niet-model mannen dat dus wel kunnen en niet-model vrouwen zijn gelijk niet geschikt ;)

(overigens niet aanvallend bedoeld en aangezien ikzelf ook betaald werk doe voel ik mij toch ergens niet aangesproken, maar aan de ene kant snap ik je gedachtegang niet helemaal. Ik ben het er helemaal mee eens dat je voor zoiets als dit beter dames kan gebruiken die ervaring voor de camera hebben, zeker! Maar er zijn er zat die niet de ambitie hebben echt model te worden en het wel leuk vinden dus voor de hobby doen :) )

Wel of geen model die mannen zijn afgetraind, hier in het topic heb ik nog niet zoveel dames voorbij zien komen met de "vrouwelijke tegenhanger" ervan (goeie kont, ditto borsten, slank). Imo als je zo'n kalender maakt moet je ook écht ervoor gaan en niet voor dames die te gewoontjes zijn om het zo even te noemen. De gemiddelde man komt ook niet in die H&H kalender.

Betaald werk doen zegt trouwens helemaal niks als je niet bij een echt bureau zit (heb ik ook gedaan dus ervaring mee maar toch zie ik mezelf nog niet op zo'n kalender staan. Zou ik ook niet willen trouwens :D ). Letterlijk iedereen kan zich laten betalen voor shoots, als men maar betalen wil. Het gaat niet zozeer om wel/niet model zijn, het gaat om het lichaam en het koppie wat er doorgaans bij komt kijken. En ja ook "niet modellen" kunnen dat beetje extra hebben, mijn punt is dat ik dat hier in het topic alleen nog niet echt voorbij heb zien komen en dan zou ik zo'n kalender niet kopen. Maar nogmaals, daar kunnen de meningen over verschillen :)

emilyslaluna schreef:

Dit dus :))

Tribunals

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-17 12:15

Ik denk persoonlijk dat dit hele idee zwaar onderschat wordt. En ik denk eerlijk gezegd ook niet dat dikke vrouwen of vrouwen die verder niet echt de ‘looks’ hebben in deze kalender thuis horen. No offence maar dan ga je het idee wel een beetje voorbij.

Mocht dit toch nog wat worden, bied ik mijn paard aan:
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

emilyslaluna

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-17 12:18

palousa_boy schreef:
emilyslaluna schreef:

Zag al bijna beelden van die mega gespierde bodybuilder vrouwen voorbij komen, dat is toch ook niet wat je wilt zien (ik iig niet).

Ik zei ook niet dat de vrouwen net als de mannen gespierd moeten zijn. Maar gewoon slank. En dit bedoel ik niet als wat ik wel/niet mooi vind, mijn mening hou ik hier hierbuiten. Maar ik denk dat mensen die de vrouwen versie van de H&H kopen, verwachten dat er vrouwen op de kalender komen die op hetzelfde sex-appeal niveau zitten als die mannen van de H&H.

Ik had mij in eerste instantie ook aangeboden om mee te helpen, maar na wat verder na te denken, weet ik nu al dat ik niet bij dat imago pas. Ik ben gewoonweg te klein.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-17 12:19

Ik zou ook echt niet bij een bureau willen zitten, (ben "vroegah" wel is aangesproken vanwege m'n ogen) ik doe het zodra ik het leuk vind en er zin in heb/iemand een tof concept heeft! (zoals deze kalender) :) Ik zou er echt m'n werk niet van willen maken, daar is m'n huidige baan ook te leuk voor :D
Ik durf best te zeggen dat ik er (denk ik?) best het figuur voor heb, maar daar kunnen meningen over verschillen, en dat zal zo blijven. Tis nogal een lastig iets denk ik ;)
Wie gaat dat bepalen, wie geschikt is en wie niet?

Anoniem

Re: Horse & Chicks kalender

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-17 12:35

Wij hebben met onze studenten vereniging 2 jaar (?) geleden een "Horse & Honey" kalender gemaakt. Gewoon met de meiden van de vereniging en iedereen die mee wilde doen (dik, dun, "modellen" figuur of niet). Die is behoorlijk goed verkocht! We hebben toen bijna 3000 euro opgehaald voor Brooke hospital. Maar onderschat niet het werk en de kosten die er bij komen kijken. Omdat onze kalender voor het goede doel was hebben wij alles "gesponsord" gekregen. De fotograven, modellen, visagie en het photoshop (niet aan de modellen zelf ;) ) en druk werk. Wat wij denk ik onderschat hebben is een stukje styling wat alle modellen zelf gedaan hadden. Maar wat m.i. niet altijd helemaal uit de verf kwam. En hoe belangrijk het is om te werken met fotograven die ervaring hadden met zowel mensen als paarden (en die een model ook echt kunnen sturen). Want dat heb je wel echt nodig als je met mensen werkt die niet ervaren model zijn.
Verder was het echt een super leuke ervaring en zou ik het zo weer doen. Maar je moet ook wel tegen wat kritiek kunnen. Onze kalender werd opgepikt door sites als dupert. En daar werden dan echt hele vervelende dingen geschreven over een aantal meiden. Dus bedenk wel dat het allemaal niet zo anoniem is als je denkt..

FemkeVH

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-17 12:38

Anoniem schreef:
Ik vind die foto's die hier gepost werden net, vooral die eerste, erg mooi!
In spijkerbroek en topless ook, maar niet zoals die duitse boerinnenkalener, wil alleen bedekt naakt. Dus inderdaad bijvoorbeeld liggend op het paard

Hier sluit ik me bij aan :j

NadjaNadja
Hoofdmoderator

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-17 12:40

Ik verbaas me er echt over dat sommige mensen verwachten dat de TS al een volledig plan van aanpak heeft klaarliggen :')

Ik denk eerlijk gezegd dat hij het topic ietwat gekscherend opende, maar toch vrij veel serieuze reacties kreeg. Geef hem eventjes de tijd om na te denken over hoe en wat? Dit topic is pas 2 dagen oud...

Wellicht zou ik mezelf wel als model willen aanbieden (als ik goedkeuring heb van mijn vriend:P). Uiteraard als ik binnen het juiste straatje pas voor de organisatoren.

musiqolog

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-17 12:48

Fenrir schreef:
Wel of geen model die mannen zijn afgetraind, hier in het topic heb ik nog niet zoveel dames voorbij zien komen met de "vrouwelijke tegenhanger" ervan (goeie kont, ditto borsten, slank). Imo als je zo'n kalender maakt moet je ook écht ervoor gaan en niet voor dames die te gewoontjes zijn om het zo even te noemen. De gemiddelde man komt ook niet in die H&H kalender.

Ik had het al een keer gezegd, maar je hoeft als vrouw echt geen grote borsten en billen te hebben. Ook als model niet. Dat mannen daar opgewonden van worden is één ding. Maar een "lekkere" vrouw (excusez le mot!) is nog niet hetzelfde als een mooie vrouw. Dat vooral in het gezicht en in het algemene figuur: slank middel (niet mager!), lange benen etc.

Zal ik jullie eens iets vertellen? Ik kijk elke dag heel graag naar de rubriek Uitgelicht en niet alleen voor de paarden. De mooiste meisjes en vrouwen zitten ertussen, en lang niet allemaal met de 'rondingen' die jij beschrijft. Sommige van die vrouwen vind ik geboren modellen, en die zouden volstrekt niet misstaan op deze kalender!

Gwenvd

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-17 12:50

Eens met nadjanadja, vind het wel een smakelijk topic waaruit je meteen kan merken waarom dit nog niet eerder gemaakt is (door bokkers) :')

Denk dat ts inderdaad moet bedenken of hij echt een kalender uit wil brengen of gewoon wat grappig foto's met meiden en paarden...

Dan een plan maken en bedenk wie en wat je nodig hebt en daar gericht naar vragen en zoeken. Paarden en modellen genoeg, de uitdaging zit denk ik in andere zaken.

Ook goed om te bedenken wat je uit wilt stralen, echt een tegenhanger? Dan moet je voor goede modellen gaan met goede figuren en geen plussize. Gewoon een kalender met mooie paardenfotos en meiden erop dan maakt t niet uit.

Dus niet vooruit lopen op alle zaken en eerst een plan maken, ook niet aan modellen vragen wat zij mooi vinden voor foto's maar zelf met voorbeelden komen, nu is t toch zoeken in t donker?

Al vind ik de foto's mooi die nu voorbij komen hoor!

Fenrir

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-17 12:59

musiqolog schreef:
Fenrir schreef:

Ik had het al een keer gezegd, maar je hoeft als vrouw echt geen grote borsten en billen te hebben. Ook als model niet. Dat mannen daar opgewonden van worden is één ding. Maar een "lekkere" vrouw (excusez le mot!) is nog niet hetzelfde als een mooie vrouw. Dat vooral in het gezicht en in het algemene figuur: slank middel (niet mager!), lange benen etc.

Zal ik jullie eens iets vertellen? Ik kijk elke dag heel graag naar de rubriek Uitgelicht en niet alleen voor de paarden. De mooiste meisjes en vrouwen zitten ertussen, en lang niet allemaal met de 'rondingen' die jij beschrijft. Sommige van die vrouwen vind ik geboren modellen, en die zouden volstrekt niet misstaan op deze kalender!

Ik zeg toch nergens dat het groot moet zijn? Ik doel gewoon op een goed figuur, mooi in proportie. Dat kan in verschillende maten.

anjali

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-17 13:02

Posh schreef:
Als het zoiets kan worden; count me in. Zo niet dan trek ik me terug.

[ [url=m/iuHT6Q.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/gExbfc.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/Gs2QGh.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/9QmCpG.jpg]Afbeelding[/url] ]

Mooi!Zoiets is stijlvol ja!

anjali

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-17 13:07

moonfish13 schreef:
Zomaar wat voorbeelden, en dan is dit wel echt naakt, maar toch is dit absoluut niet ordinair.
Bedenk er chique lingerie bij indien gewenst en klaar ben je. :)

Dit is een topper vind ik.
[ [url=m/8BvQ7z.png]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/dBO5K6.png]Afbeelding[/url] ]

Deze vind ik al re ordinair. en volgens mij denkt het paard op foto 1 er ook zo over,aan zijn gezichtsuitdrukking te zien.

anjali

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-17 13:14

EdkingEnzo schreef:
Ik wil evt ook wel als model. Ben wel in voor gekke dingen. Alleen heb ik geen modellen lichaam :')
Laat maar weten als jullie nog iemand zoeken! Heb ook 2 PRE's, als model :)

[ [url=m/T1melk.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/zkeaXO.jpg]Afbeelding[/url] ]

Deze zijn erg mooi.

EdkingEnzo

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-17 14:08

musiqolog schreef:
EdkingEnzo schreef:

Echt niet? Als die foto's van jou zijn, dan denk ik daar anders over hoor...

Oh dat vind ik aardig :) Ben ik inderdaad. Misschien lijkt het zo, maar ik heb toch echt een maatje 40 :Y)

anjali schreef:
EdkingEnzo schreef:
Laat maar weten als jullie nog iemand zoeken! Heb ook 2 PRE's, als model :)

[ [url=m/T1melk.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/zkeaXO.jpg]Afbeelding[/url] ]

Deze zijn erg mooi.

Wat lief! Dank je wel :)

Ik ben beschikbaar, ik hoor het vanzelf wel of ik geschikt ben. Ik vind het een grappig idee! Zolang mijn 2 kleine vriendinnen maar niet open en bloot er op staan vind ik het wel goed. Anders krijg ik ruzie met mijn vriend _O-
Misschien sowieso al wel omdat ik me aanbied :')

NadjaNadja
Hoofdmoderator

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-17 16:00

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

anjali

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-17 16:08

NadjaNadja schreef:
[ Afbeelding ]

[ Afbeelding ]

[ [url=m/3yjLcR.jpg]Afbeelding[/url] ]

Deze vind ik ook wel mooi,en dat is ook omdat de paarden een bijpassende uitstralin en verzorging\optuiging hebben als de vrouwen. Wat ik dus miste bij eerdere foto,s waarop de paarden er niet verzorgd en happy uitzagen.Bij deze heb je dus wel de magie tussen paard en vrouw.

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-17 16:12

NadjaNadja schreef:
[ Afbeelding ]

[ Afbeelding ]

[ [url=m/3yjLcR.jpg]Afbeelding[/url] ]

Zulke zijn mooi!
Op een Chicks kalender moeten ook gewoon sexy dames staan met een lekker lijf, net als op de Hunks kalender mannen staan met een goed gespierd lijf. Je zou je rot lachen als er daar eentje met een bierbuik tussen staat. Vrouwen zijn altijd zo extreem gevoelig voor opmerkingen over hun lichaam, dat merk je hier alweer meteen. Verschillende types op een kalender is prima, voor ieder wat wils. Donker, blond, getint, blank, grote borsten, kleine borsten etc. Maar wil je echt model staan dan moet je wel een soort x factor hebben om maar even netjes te blijven. Anders ben je vast voor je vriend perfect maar niet voor op een commerciële kalender.
Inmiddels hebben zich er al zoveel aangemeld hier dat je wel een screening kan houden. Wie het dan ook organiseert.