Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Storm76 schreef:Bommelding
Bommel-ding of bom-melding?
. Zo heb je ook nog eens pollepel? Pol-lepel?
HorseyDude schreef:Citaat:Ik dacht die leuke witte tekenfilm figuur hond!
Dat verhaaal Nicolletje , wow.. *duizelig.
Laat Ollie B Bommel het maar niet horen, da's nog altijd een beer (van stand!)

Nathalie schreef:Waarom ik eet in verleden tijd ineens ik AT wordt en waarom ik fiets dan wel fietste wordt....
Nathalie schreef:Inderdaad een vreselijke rot taal.
Mijn vriend leert Nederlands en oooh, wat is dat soms frustrerend! Ik kan hem echt niet uitleggen wanneer je DE gebruikt of waarom je bij dat andere woord weer HET gebruikt... Waarom ik eet in verleden tijd ineens ik AT wordt en waarom ik fiets dan wel fietste wordt....

Storm76 schreef:Bommelding
Bommel-ding of bom-melding?

Dapy schreef:er is maar 1 koninging en twee fietsen.
Snoekiej schreef:Iets irriteert je, en je ergert je aan iets
Je kan je niet ergens aan irriteren
Maar het was wel een grapje
Nicolletje schreef:Nathalie schreef:Inderdaad een vreselijke rot taal.
Mijn vriend leert Nederlands en oooh, wat is dat soms frustrerend! Ik kan hem echt niet uitleggen wanneer je DE gebruikt of waarom je bij dat andere woord weer HET gebruikt... Waarom ik eet in verleden tijd ineens ik AT wordt en waarom ik fiets dan wel fietste wordt....
De en het heeft iets te maken met mannelijk en vrouwelijk en onzijdig. In het Nederlands is dat juist helemaal versimpeld.
http://learndutch.elanguageschool.net/m ... .php?id=77 misschien heb je hier iets aan
Ik vind Nederlands trouwens helemaal niet zo moeilijk, wij hebben nauwelijks meer ouderwetse grammatica, wij gebruiken geen uitgangen na een werkwoord dat mannelijk, vrouwelijk of onzijdig kan zijn, idem dito met lidwoorden en vervoegingen; wij hebben alleen de trui het hekje en een hek.
Het schijnt alleen wel moeilijk te zijn voor mensen met een Arabische achtergrond, want zij kennen helemaal geen lidwoorden en dergelijke. Volgens mij stamt Turks in de oudheid af van Arabisch maar dan in Romaanse letters dus in het Turks zullen ze dit soort dingen ook waarschijnlijk niet kennen.

en dan dacht ik dat frans een moeilijke taal was dutchy_ schreef:Toch ergens wel stoer dan he, dat wij zo'n moeilijke taal kunnen spreken.