Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
fury_berber schreef:6. Lovergang - L = overgang (lover = gebladerd)
7. T en T om 'en', tentamen!
22. Tempobeurs -> Die beurs heeft vaart (wind zeg maar), dus tempo. En een tempobeurs is een ander woord voor prestatiebeurs (binnen 10 jaar je studie halen hoef je je studiefinanciëring niet terug te betalen).
33 ben ik ook wel benieuwd naar! Hebben we nu!;
Ergo = dus, husselen omdat de o eruit is, en er is een tent, dus student.
37. Blokuur -> 60 min = klokuur, k=b (en wat werken er dan mee te maken heeft..werken moet in een bepaalde tijd..?)
Wij hebben de zin ook al!
Loose schreef:Tomaatje: Volgensmij heb jij 40 dan anders gevonden.
Ik heb (met hulp van een vriend) ook agenda.
Maar ik heb dus:
TMALENE A (A er dus af)
Dan heb je TMALENE en dan moet je daar 1 letter van verplaatsen.
Als je de laatste E naar voren zet krijg je ETMALEN. Een synoniem voor etmalen is dagen. Als je daarbij de voorste letter achteraan plakt (net als bij etmalen/tmalene) krijg je agend. Dan nog de laatste A erachter en je hebt agenda. Hoezo vergezocht.
Loose schreef:Heeft iemand trouwens 21 en 3?
Citaat:21. Je zoekt bij elk woord hetzelfde synoniem en dan de pijl dat is een ,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,, denk aan een klok.En dan nog één letter erbij weg dan heb je het woord.
Tomaatje schreef:Voor 21:Citaat:21. Je zoekt bij elk woord hetzelfde synoniem en dan de pijl dat is een ,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,, denk aan een klok.En dan nog één letter erbij weg dan heb je het woord.
Wie o wie!
germie schreef:Loose schreef:Heeft iemand trouwens 21 en 3?
3 is wel heel makkelijk hoor: rijtje k's: k-rijtje
Ik mis nog 10en 39.
Spetter schreef:onderwijzer. Vraag me alleen niet hoe, hahaha. Woorden staan onder de wijzer. Onderwijzer. Maar is te simpel. Maar het past en de 3e letter moet een d zijn, omdat ik de oplossing al heb, weet ik dat.
Tomaatje schreef:24: Ook nog niet: "De streep staat normaal ergens anders, "E in ...""Spoiler:
Lineaal
Brittol schreef:Weet iemand 10 trouwens? Zit er heel lang naar te staren, maar kom er maar niet uit!
Loose schreef:Het zijn 2 verblijven, die kamers. En ze staan in O vorm. Dus overblijven.
fury_berber schreef:37. Blokuur -> 60 min = klokuur, k=b (en wat werken er dan mee te maken heeft..werken moet in een bepaalde tijd..?)
Wij hebben de zin ook al!