Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
iemand op internet schreef:Maar ik krab/krap (? hoe zeg je dat? ) muggenbulden wel kapot en nu ziet het er niet uit
Qimm schreef:Maar dit is basisschool niveau. Ik mag toch hopen dat je dat op 16e wel onder de knie hebt of niet?
Lepeltje21 schreef:Dit gaat over het beheersen van je moedertaal! Als je op 16-jarige leeftijd niet eens je moedertaal niet goed beheerst, is dat naar mijn mening toch een slechte zaak!
Qimm schreef:je spreekt jezelf tegen: Maar goed, als jij ooit met een voor mij domme vraag komt zal ik jou ook uitlachen!
Maar dat terzijde
Als je iets niet weet en je vraagt het dan is het zeker goed. maar als je iets niet weet wat je toch wel behoort te weten getuigt dat niet van veel slimheid.
Ik vind dat domme vragen echt wel bestaan. maar je mag mij ook best belachelijk maken als ik een domme vraag stel, als het echt een domme vraag is dan heb ik dat verdient.
daantjuhhh schreef:Qimm schreef:Maar dit is basisschool niveau. Ik mag toch hopen dat je dat op 16e wel onder de knie hebt of niet?
Dan nog bestaan er geen domme vragen.
Maar goed, als jij ooit met een voor mij domme vraag komt zal ik jou ook uitlachen!
daantjuhhh schreef:Lepeltje21 schreef:Dit gaat over het beheersen van je moedertaal! Als je op 16-jarige leeftijd niet eens je moedertaal niet goed beheerst, is dat naar mijn mening toch een slechte zaak!
Hallo, weet jij hoeveel mensen de woordjes zij en zei omwisselen???
Dat vind ik 10x erger omdat je dat ik weet niet hoevaak op een dag gebruikt!
Dat is er bij in de kleuterklas ingestampt!
Maar dan nog als iemand met die vraag bij komt lach ik hem/haar niet uit.
Ik zeg niet dat hij/ZIJ dom is.
Kan mij niet schelen of het moedertaal is of niet!
Als je dat nou moeilijk vind?
moet je je dan gaan schamen en het niet vragen en het nog ik weet niet hoe lang fout spellen?
Vagen zijn nooit dom, de antwoorden helaas hier heeeeeel erg!!!!
Lepeltje21 schreef:daantjuhhh schreef:Hallo, weet jij hoeveel mensen de woordjes zij en zei omwisselen???
Dat vind ik 10x erger omdat je dat ik weet niet hoevaak op een dag gebruikt!
Dat is er bij in de kleuterklas ingestampt!
Maar dan nog als iemand met die vraag bij komt lach ik hem/haar niet uit.
Ik zeg niet dat hij/ZIJ dom is.
Kan mij niet schelen of het moedertaal is of niet!
Als je dat nou moeilijk vind?
moet je je dan gaan schamen en het niet vragen en het nog ik weet niet hoe lang fout spellen?
Vagen zijn nooit dom, de antwoorden helaas hier heeeeeel erg!!!!
Ik heb geloof ik nergens geschreven dat het een domme vraag is?![]()
En er het omwisselen van woorden is ook een slechte beheersing van je moedertaal. En als je als Nederlander niet eens in staat bent om foutloos Nederlands te schrijven, vind ik dat een slechte zaak.
flicka schreef:Haha, wat een leuk topic. We maken er meteen maar Bokd vanHet paard bokde door de bak.....
Natuurlijk is het met een T. Als je d of t niet zeker weet zet je het werkwoord in de verleden tijd. Nou is muggenbult geen werkwoord maar een bult is een bult.
En Daantjuhhhhh, "leren" is ook stam + T, dus niet "hij leerd haar" maar "hij leert haar". Het is wel "hij heeft haar geleerd".
En "haar dochter wordT slimmer".
Even kwestie van 4e klas basisschool, tegenwoordig groep 6 denk ik.
Met dit soort spelling word je in ieder geval geen advocaat
Mananeh schreef:het is triest dat men de taal niet beheerst, maar nog triester is het, dat men niet weet WAAR de juiste antwoorden te vinden zijn: in een WOORDENBOEK, geschreven door mensen die er verstand van hebben. Op internet staat heeeeeeeeeeeeeeeeeeeel veel tekst, maar dat wil niet zeggen dat die teksten juist geschreven zijn. IEDEREEN kan namelijk wat op internet zetten, dus ook mensen die niet kunnen spellen.
Voor wiskundige problemen ga ik toch ook niet naar de slager?? (tenzij die goede man ook docent wiskunde is)
Nou kan inderdaad niet iedereen goed leren, maar van iemand die lagere school heeft doorlopen mag je toch verwachten dat ie logisch na kan denken.
Qimm schreef:Ik heb het woord dom nog niet in de mond gehad.
Mananeh schreef:uh............ik zeg ook niet dat je DOM bent. Ik vind dat je (ook als je dyslectisch bent) moet weten dat je BULT gewoon in woordenboek kan opzoeken. Ga niet zo in de verdediging en doe alsjeblieft niet alsof dyslectie nou zo verschrikkelijk is. Je hebt geen idee hoeveel mensen het hebben en die maken er niet zo'n drama van als jij. Dyslectie is geen excuus. Het maakt het moeilijker, maar zeker niet onmogelijk. (spreek uit ervaring).
Qimm schreef:Wat ben je toch op je teentjes getrapt? Als je een domme vraag stelt dan ben niet niet perse dom.
Maar goed, genoeg discussie, kinderbedtijd
Mananeh schreef:uh............ik zeg ook niet dat je DOM bent. Ik vind dat je (ook als je dyslectisch bent) moet weten dat je BULT gewoon in woordenboek kan opzoeken. Ga niet zo in de verdediging en doe alsjeblieft niet alsof dyslectie nou zo verschrikkelijk is. Je hebt geen idee hoeveel mensen het hebben en die maken er niet zo'n drama van als jij. Dyslectie is geen excuus. Het maakt het moeilijker, maar zeker niet onmogelijk. (spreek uit ervaring).