Muggenbulden of muggenbulten?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Muggenbulden of muggenbulten

Muggenbulden
6 (3%)
Muggenbulten
171 (96%)

Totaal aantal stemmen: 177

Ouwe

Re: Muggenbulden of muggenbulten?

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-07 00:29

Dit vind ik toch wel erg slecht hoor, dat de Nederlandse taal zo slecht beheerst wordt. Ook in de openingspost staan behoorlijk wat schrijffouten. Vind ik toch niet kunnen eigenlijk....

Katja

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-07 00:29

iemand op internet schreef:
Maar ik krab/krap (? hoe zeg je dat? ) muggenbulden wel kapot en nu ziet het er niet uit
Nagelbijten / Gniffelen

daantjuhhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-07 00:42

Qimm schreef:
Maar dit is basisschool niveau. Ik mag toch hopen dat je dat op 16e wel onder de knie hebt of niet?

Dan nog bestaan er geen domme vragen.
Ik ben een behoorlijke slimme meid, maar mijn kwaliteiten liggen ook duidelijk niet bij het spellen!
Dat kan je iemand niet kwalijk nemen, je kan niet overal goed in zijn!
Maar goed, als jij ooit met een voor mij domme vraag komt zal ik jou ook uitlachen!

Ik vind het gewoon behoorlijk asociaal om mensen voor dom uit te maken terwijl we het hier over spellen hebben, kom op zeg.
ooit de film 40 day's 40 nights gezien? (volgens mij was dat de titel.. maar neem mij niet kwalijk als dat niet zo is.. ik ben namelijk niet zo slim Knipoog )
Dat gaat over een gehandicapte man die zover ontwikkeld is als een 7 jarig kind.
En hij krijgt een kind en de vrouw gaat er van door.
Als zijn dochter Lucy 7 word ontstaan er problemen omdat zijn dochter nu dus slimmer word dan hij zelf.
Z'n dochter word afgenomen, hij wil zijn dochter terug winnen en in die weg daarheen leerd hij een van de slimste advocaten kennen.
En hij, die man die ontwikkeld is als een 7 jarige leerd haar heel veel over het leven en opvoeden van een kind.
Die man heeft dus ook heeeeel veel kwaliteiten maar kan totaal niet lezen, schrijven, klok kijken, dagen onthouden enz.
Je zou die film eens moeten kijken.

Misschien is dit totaal offtopic, maar ik wil eigenlijk heel graag duidelijk laten weten dat er geen domme vragen bestaan!
Als jij iets niet weet en je vraagt het niet is dat pas echt dom!

Ouwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-07 00:47

Dit gaat over het beheersen van je moedertaal! Als je op 16-jarige leeftijd niet eens je moedertaal niet goed beheerst, is dat naar mijn mening toch een slechte zaak!

Qimm

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-07 00:50

je spreekt jezelf tegen: Maar goed, als jij ooit met een voor mij domme vraag komt zal ik jou ook uitlachen!

Maar dat terzijde
Als je iets niet weet en je vraagt het dan is het zeker goed. maar als je iets niet weet wat je toch wel behoort te weten getuigt dat niet van veel slimheid.
Ik vind dat domme vragen echt wel bestaan. maar je mag mij ook best belachelijk maken als ik een domme vraag stel, als het echt een domme vraag is dan heb ik dat verdiend.
Laatst bijgewerkt door Qimm op 09-07-07 01:02, in het totaal 1 keer bewerkt

daantjuhhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-07 00:51

Lepeltje21 schreef:
Dit gaat over het beheersen van je moedertaal! Als je op 16-jarige leeftijd niet eens je moedertaal niet goed beheerst, is dat naar mijn mening toch een slechte zaak!

Hallo, weet jij hoeveel mensen de woordjes zij en zei omwisselen???
Dat vind ik 10x erger omdat je dat ik weet niet hoevaak op een dag gebruikt!
Dat is er bij in de kleuterklas ingestampt!

Maar dan nog als iemand met die vraag bij komt lach ik hem/haar niet uit.
Ik zeg niet dat hij/ZIJ dom is.

Kan mij niet schelen of het moedertaal is of niet!
Als je dat nou moeilijk vind?
moet je je dan gaan schamen en het niet vragen en het nog ik weet niet hoe lang fout spellen?
Vagen zijn nooit dom, de antwoorden helaas hier heeeeeel erg!!!!

daantjuhhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-07 00:52

Qimm schreef:
je spreekt jezelf tegen: Maar goed, als jij ooit met een voor mij domme vraag komt zal ik jou ook uitlachen!

Maar dat terzijde
Als je iets niet weet en je vraagt het dan is het zeker goed. maar als je iets niet weet wat je toch wel behoort te weten getuigt dat niet van veel slimheid.
Ik vind dat domme vragen echt wel bestaan. maar je mag mij ook best belachelijk maken als ik een domme vraag stel, als het echt een domme vraag is dan heb ik dat verdient.

Nou dan weet ik iig dan ons EQ en sociaal vermogen behoorlijk verschillend is.

En ik wil wel erg graag weten waar ik mijzelf tegen spreek?

Qimm

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-07 00:54

daantjuhhh schreef:
Qimm schreef:
Maar dit is basisschool niveau. Ik mag toch hopen dat je dat op 16e wel onder de knie hebt of niet?

Dan nog bestaan er geen domme vragen.

Maar goed, als jij ooit met een voor mij domme vraag komt zal ik jou ook uitlachen!

maar doet er niet toe, ik heb geen zin in een of andere persoonlijke ruzie hier. Viel me alleen op.

We verschillen van mening, dat is alles.

Ouwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-07 00:55

daantjuhhh schreef:
Lepeltje21 schreef:

moet je je dan gaan schamen en het niet vragen en het nog ik weet niet hoe lang fout spellen?

Ik heb geloof ik nergens geschreven dat het een domme vraag is? Gestoord

En er het omwisselen van woorden is ook een slechte beheersing van je moedertaal. En als je als Nederlander niet eens in staat bent om foutloos Nederlands te schrijven, vind ik dat een slechte zaak.

daantjuhhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-07 00:57

Lepeltje21 schreef:
daantjuhhh schreef:

Ik heb geloof ik nergens geschreven dat het een domme vraag is? Gestoord

En er het omwisselen van woorden is ook een slechte beheersing van je moedertaal. En als je als Nederlander niet eens in staat bent om foutloos Nederlands te schrijven, vind ik dat een slechte zaak.

Oke sorry..
Ik dacht dat je je bericht (vanwege het na mij plaatsen) op mijn bericht was gericht!

Maar goed, dan ben ik dus een "slechte zaak" want ik beheers het totaal niet!

Maar gelukkig heb ik mijn kwaliteiten dan weer... Knipoog

EDIT, ik lees mijn bericht terug en ik beweer helemaal niet dat jij dat hebt gezegt.
Ik zeg alleen dat ik niemand dom vind vanwege een vraag!
Laatst bijgewerkt door daantjuhhh op 09-07-07 00:59, in het totaal 1 keer bewerkt

flicka

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-07 00:59

Haha, wat een leuk topic. We maken er meteen maar Bokd van Haha! Het paard bokde door de bak.....

Natuurlijk is het met een T. Als je d of t niet zeker weet zet je het werkwoord in de verleden tijd. Nou is muggenbult geen werkwoord maar een bult is een bult.

En Daantjuhhhhh, "leren" is ook stam + T, dus niet "hij leerd haar" maar "hij leert haar". Het is wel "hij heeft haar geleerd".
En "haar dochter wordT slimmer".
Even kwestie van 4e klas basisschool, tegenwoordig groep 6 denk ik.

Met dit soort spelling word je in ieder geval geen advocaat Lachen

Ouwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-07 00:59

Je schrijft toch foutloos, dan beheers je je taal toch? En tuurlijk, iedereen kan een keer een schrijffout maken, maar als je niet weet of hoe je muggenbulten schrijft, vind ik toch dat je je taal slecht beheerst. Tevens staan er in beginpost behoorlijk wat schrijffouten.

Qimm

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-07 01:00

bult is geen werkwoord... dan gaat het hele stam + t niet op hoor Vork en ook verleden tijd niet, wat is nou een bult in verleden tijd Tong uitsteken

Mananeh

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-07 01:01

het is triest dat men de taal niet beheerst, maar nog triester is het, dat men niet weet WAAR de juiste antwoorden te vinden zijn: in een WOORDENBOEK, geschreven door mensen die er verstand van hebben. Op internet staat heeeeeeeeeeeeeeeeeeeel veel tekst, maar dat wil niet zeggen dat die teksten juist geschreven zijn. IEDEREEN kan namelijk wat op internet zetten, dus ook mensen die niet kunnen spellen.

Voor wiskundige problemen ga ik toch ook niet naar de slager?? (tenzij die goede man ook docent wiskunde is Haha! )

Nou kan inderdaad niet iedereen goed leren, maar van iemand die lagere school heeft doorlopen mag je toch verwachten dat ie logisch na kan denken.

daantjuhhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-07 01:03

flicka schreef:
Haha, wat een leuk topic. We maken er meteen maar Bokd van Haha! Het paard bokde door de bak.....

Natuurlijk is het met een T. Als je d of t niet zeker weet zet je het werkwoord in de verleden tijd. Nou is muggenbult geen werkwoord maar een bult is een bult.

En Daantjuhhhhh, "leren" is ook stam + T, dus niet "hij leerd haar" maar "hij leert haar". Het is wel "hij heeft haar geleerd".
En "haar dochter wordT slimmer".
Even kwestie van 4e klas basisschool, tegenwoordig groep 6 denk ik.

Met dit soort spelling word je in ieder geval geen advocaat Lachen

Moet ik advocaat worden dan?

Ja ik geef toe ik maak ontzettend veel spelfouten!
Maar ik doe mijn best en meer dan mijn best kan ik niet doen!

Ga er niet vanuit dat het bij sommige mensen vanzelf gaat.

Ik was ontzettend goed in wiskunde, en er zaten een paar taalknobbels bij mij in de klas die er helemaal NIKS van bakte!
En ze kregen bijles na bijles..
Maar dat maakt hun niet dom!

Moet ik maar niet meer typen omdat ik het gewoon niet foutloos kan?
Ik schaam mij er echt niet voor!
Je kan toch lezen wat ik typ?
Je begrijpt toch wat ik hier neerzet?
Ik typ geen spaans!!
Alleen niet foutloos Nederlands!

daantjuhhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-07 01:05

Mananeh schreef:
het is triest dat men de taal niet beheerst, maar nog triester is het, dat men niet weet WAAR de juiste antwoorden te vinden zijn: in een WOORDENBOEK, geschreven door mensen die er verstand van hebben. Op internet staat heeeeeeeeeeeeeeeeeeeel veel tekst, maar dat wil niet zeggen dat die teksten juist geschreven zijn. IEDEREEN kan namelijk wat op internet zetten, dus ook mensen die niet kunnen spellen.

Voor wiskundige problemen ga ik toch ook niet naar de slager?? (tenzij die goede man ook docent wiskunde is Haha! )

Nou kan inderdaad niet iedereen goed leren, maar van iemand die lagere school heeft doorlopen mag je toch verwachten dat ie logisch na kan denken.

Ik heb de lagere school en de rest prima doorlopen hoor!!

Ik denk we zijn hier op een gezellig forum!
Ook de mensen die minder goed in Nederlands zijn zijn welkom!
Als je elkaar begrijpt is er niks aan de hand!

Ik snap niet dat mensen zo ongevoelig zijn vanwege zoiets!

En je wilt verdomme niet weten hoe fiets ik mijn best moet doen om een beetje foutloos te kunnen typen!!!!

EDIT:
Voor mij is dit heel moeilijk, ik zal het maar vertellen ik heb dus dyslexie.
(dit is overigens de eerste keer dat ik dit vertel op Bokt, ik heb het ook niet in mijn onderschrift staan zoals zo velen omdat ik er niet constand mee geconfronteerd wil worden!)
Voor iemand die Nederlands heel moeilijk vind is die vraag dus niet dom!
Een vraag is dom als je het antwoord wel weet...
Maar ik weet dat dus vaak niet!
En als ik voor de gezelligheid op een forum kom heb ik er echt geen woordenboek bij liggen hoor!
Laatst bijgewerkt door daantjuhhh op 09-07-07 01:12, in het totaal 1 keer bewerkt

Qimm

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-07 01:09

d-t fouten bij werkwoorden zijn nog tot daar aan toe... maar je gewone spelling?
En dan heb ik het over dingen zoals; egt, hij licht, die paard etc. Dat doet gewoon pijn aan mijn ogen, eerlijk waar.

daantjuhhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-07 01:12

Ja ik kan mij ook af en toe ergeren aan spel fouten die mij zelfs opvallen!
Maar ik noem degene niet dom!

Overigens heb ik bij bokt geen woordenboek bij liggen, ik zit hier meestal voor the fun!
Maar uiteraard als ik iets voor school moest doen of iets zakelijks dan heb ik het woordenboek erbij!
Laatst bijgewerkt door daantjuhhh op 09-07-07 01:15, in het totaal 1 keer bewerkt

Qimm

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-07 01:14

Ik heb het woord dom nog niet in de mond gehad.

daantjuhhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-07 01:17

Qimm schreef:
Ik heb het woord dom nog niet in de mond gehad.

Je hebt het woord DOM wel in je mond gehad.
Je hebt alleen niet letterlijk gezegt dat de TS dom was maar haar vraag was dom!
Dat komt bij mij behoorlijk op het zelfde neer!

Mananeh

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-07 01:19

uh............ik zeg ook niet dat je DOM bent. Ik vind dat je (ook als je dyslectisch bent) moet weten dat je BULT gewoon in woordenboek kan opzoeken. Ga niet zo in de verdediging en doe alsjeblieft niet alsof dyslectie nou zo verschrikkelijk is. Je hebt geen idee hoeveel mensen het hebben en die maken er niet zo'n drama van als jij. Dyslectie is geen excuus. Het maakt het moeilijker, maar zeker niet onmogelijk. (spreek uit ervaring).

Qimm

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-07 01:19

Wat ben je toch op je teentjes getrapt? Als je een domme vraag stelt dan ben niet niet perse dom.

Maar goed, genoeg discussie, kinderbedtijd Gaaaap

Ouwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-07 01:22

Mananeh schreef:
uh............ik zeg ook niet dat je DOM bent. Ik vind dat je (ook als je dyslectisch bent) moet weten dat je BULT gewoon in woordenboek kan opzoeken. Ga niet zo in de verdediging en doe alsjeblieft niet alsof dyslectie nou zo verschrikkelijk is. Je hebt geen idee hoeveel mensen het hebben en die maken er niet zo'n drama van als jij. Dyslectie is geen excuus. Het maakt het moeilijker, maar zeker niet onmogelijk. (spreek uit ervaring).

Niemand heeft het over dyslexie gehad... Rolleyes

daantjuhhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-07 01:26

Qimm schreef:
Wat ben je toch op je teentjes getrapt? Als je een domme vraag stelt dan ben niet niet perse dom.

Maar goed, genoeg discussie, kinderbedtijd Gaaaap

Ja ik ben op mijn teentjes getrapt.
Vind je het gek? Mensen worden hier degelijk behoorlijk voor kijk gezet met hun "domme vragen".
Als je dat nog niet beheerst en *knip* *knip*
Ja ik beheers het dus niet, ik voel mij dus aangesproken.
Ben ik heel eerlijk in!

Maar voor de duidelijkheid ik doel niet alleen op jou.
Er zijn er hier veel meer die zo doen.
Ik dacht echt dat iedereen welkom was of je nou goed bent in Nederlands of niet!
Ik ben echt niet minder slim omdat ik het toevallig niet beheers!
Ik reageer dus zo omdat dat dus wel zo op mij overkomt!

Ik vind het erg jammer dat het zo loopt!

Het enigste punt wat ik duidelijk wilde maken is dat er geen domme vragen bestaan.
Maar helaas denken velen daar heel anders over!

Ik stel die vraag of het met D of T or what ever zowat de hele tijd af!
Dus telkens als ik het niet weet... OEF... wat dom!!
Nou dan ben ik erg vaak dom. Haha!
(gelukkig weet ik het zelf wel beter!)

En weltrusten!

daantjuhhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-07 01:31

Mananeh schreef:

Natuurlijk kan je het in het woordenboek opzoeken.
En je kan het hier of ergens anders vragen.
Wat maakt dat uit?

Ik maak ook geen punt van dyslectie, van de mega aantal berichten en mega aantal keren dat ik in het spelfouten topic ben voor gekomen, is dit de 1ste keer dat ik het vermeld.
Ik maak daar geen punt van, maar vind het alleen jammer dat er gedacht word dat het voor iedereen heel simpel is!
Dat is het dus niet.
Ik loop niet graag te koop met dyslectie... puur omdat ik het juist NIET als excuus wil gebruiken!

Voor de duidelijkheid maak ik van dyslectie absoluut geen drama, want dat is het niet!
Ik snap ook eerlijk gezegt niet hoe daar aan kom dat ik er een drama van maak.
Voor jou bericht heb ik het 1x vermeld in een EDIT.

Genoeg daar ook over.
Blijkbaar denkt iedereen anders.
En denk ik met een beetje meer gevoel.
Zullen de hormoontjes wel zijn dan

P.S jij snapt het ene drama niet, en ik snap niet waarom het z'n drama is om z'n vraag te stellen!